AnonymBruker Skrevet 2. januar #1 Del Skrevet 2. januar Jeg har to voksne barn og begge har etablert seg med samboere og barn. Jeg spør ofte barna om de vil bli med på restaurant/kafé, om jeg kan ta med barna deres på kino eller lignende. Den ene takker ofte ja, og den andre avslår alltid. Jeg spør alltid begge samtidig og jeg spør når det passer meg å finne på noe. Det blir som regel i helgene, da jeg enda jobber 100%. Nå ser jeg at det ene barnet mitt og barnebarnet var med meg 10-11 ganger i fjor, på forskjellige ting alt fra kino og spa til restaurant og lekeland. Mens barnet som alltid takker nei, var med 2 ganger. Dette begynner å bli veldig skjevt, og det liker jeg ikke. Fordi jeg ikke vil gjøre forskjell på barna mine, men samtidig så kan jeg ikke tvinge dem med på ting. Når det gjelder gaver får ungene og barnebarna alltid samme beløp… Tenker dere at dette er rettferdig eller kan det skape splid mellom ungene på sikt? Anonymkode: 89684...90a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #2 Del Skrevet 2. januar Skriv opp, regn ut og kompenser det andre barnet? Anonymkode: 85a02...d89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. januar Populært innlegg #3 Del Skrevet 2. januar De har jo tilbudet, men takker nei. Hadde vært annerledes hvis du bare spurte den ene. Kan du ikke bare si til de at" Ser at X og X har vært med på mye mer, så er det en annen gang dere kan og har lyst istedenfor så si ifra." Anonymkode: 8a504...c5a 48 1 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #4 Del Skrevet 2. januar Er barna så små at de ikke kan snakke for seg selv? Mulig barna ville ha deltatt, men at foreldrene ikke ønsker at barna skal delta. Synes det er merkelig at det ene paret alltid avslår. Det vil jo også kanskje gå utover forholdet du har til barnebarna til dette paret? Anonymkode: 56ec6...19a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 2. januar #5 Del Skrevet 2. januar Så lenge begge får tilbudet så er det ikke din feil at den ene takker nei. Det hadde vært annerledes om du bare spurte den ene. Kan du ikke istede for å foreslå noe, spørre om det er noe de har lyst til? 24 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 2. januar #6 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Skriv opp, regn ut og kompenser det andre barnet? Anonymkode: 85a02...d89 ? 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #7 Del Skrevet 2. januar At dine voksne barn takker nei, er jo deres valg. Det skal da ikke føres regnskap på tid og opplevelser som alle har muligheten til å takke ja til. Anonymkode: f1766...4a5 25 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #8 Del Skrevet 2. januar De har fått samme mulighet. Takker de nei, er det deres valg. Barna dine har forskjellige behov. Det er ikke skjevt så lenge begge har fått samme tilbud. Anonymkode: 932cc...708 14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg monican94 Skrevet 2. januar Populært innlegg #9 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Skriv opp, regn ut og kompenser det andre barnet? Anonymkode: 85a02...d89 nei vettu hva, avslå å være sammen for så å få penger isteden, det blir jo 2 vidt forskjellige ting.. hadde jeg aldri gjort. og plutselig blir det til at "barnet" og barnebarna som er med heller vil ha pengene hun ville brukt på de om de gjorde noe sammen.. 43 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 2. januar #10 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Skriv opp, regn ut og kompenser det andre barnet? Anonymkode: 85a02...d89 Det blir jo helt feil at den ene skal få sparepenger. 14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #11 Del Skrevet 2. januar Altså om mora mi hadde kommet og spurt "vil du være med meg på spa neste helg, eller vil du ha en tusenlapp?" så hadde jeg GARANTERT valgt det siste. Tror ikke hun hadde sett noen av barna sine lenger dersom hun begynte å betale dem for å holde seg unna. Anonymkode: a5fea...e76 11 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #12 Del Skrevet 2. januar Det eneste som kan gjøre dette urettferdig er om det du inviterer på er veldig lagt opp etter den ene familiens preferanser og behov, men ikke etter den andres. Da vil den ene naturligvis takke ja oftere. Vet du hva de andre barna liker å gjøre? Er aktivitetene egnet for dem? Kan du spørre foreldrene om de har forslag til hva du kan invitere på? Anonymkode: 14b91...b76 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroline.s Skrevet 2. januar #13 Del Skrevet 2. januar (endret) Begge dine barn har fått tilbudet, det ene har takket ja og det andre har avslått. Det er ens eget valg. Du skal ikke kompensere for noe eller føle at du må veie opp for den som alltid avslår. Du har ikke gjort noe galt. ❤️ Endret 2. januar av caroline.s 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #14 Del Skrevet 2. januar Det blir likt når de gis samme tilbud. Det er opp til dem om de blir med. Dette er jo en toveis gate, hvor de også må gidde for at noe skal skje. Det eneste tiltaket du kan vurdere, er å spørre Neikop og forelder, hver for seg, litt åpent hva som er årsak til at de stort sett takker nei. Er det tidspunkt, er det aktivitet? Bare så du vet litt mer. Det betyr ikke nødvendigvis at du må endre så mye. Men om Neikob har fotballtrening akkurat da du liker å finne på ting, så er jo det greit å vite. Anonymkode: b985e...901 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #15 Del Skrevet 2. januar Så lenge man har fått tilbudet så er det jo helt greit. Tror jeg sa "nei" til bortimot 10 flotte utenlandsturer, Thailand, USA, med mer, da jeg var i 20-årene. Mens lillesøster var med. Jeg ville heller leve studentlivet, være med kjæresten og venner, enn en to ukers ferie med "gamle" foreldre. Har ikke tenkt et sekund at jeg skulle blitt kompensert for dette. Det var opplevelsen, og tid sammen, de ville gi meg. Ikke pengene. Anonymkode: 5a9a0...445 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #16 Del Skrevet 2. januar Kan du spørre bare de som alltid sier nei om det passer? Og kanskje si at du ser at det blir ujevnt? Jeg ser at mine rolige barn oppfører seg anderledes når søskenbarna er der, de andre tar så mye mer plass med sin sprudlende personlighet, og er i tillegg litt eldre. Flotte unger, men ulike våre. Har dermed invitert besteforeldre med på ting hvor det ikke er naturlig at søskenbarn er med (tilstelninger i barnehagen f.eks.), sånn at de skaper en relasjon til besteforeldre alene. Hadde vi ikke hatt muligheten til å gjøre denne "ekstrajobben" hadde vi nok takket nei oftere, siden vi ser at ungene ikke trives så godt. Anonymkode: 9e00d...432 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #17 Del Skrevet 2. januar Har du spurt hvorfor de ikke vil være med? Anonymkode: f623b...93c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #18 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Skriv opp, regn ut og kompenser det andre barnet? Anonymkode: 85a02...d89 Æhh, det blir jo litt for dumt, hvis den ene skal få betalt for å si nei til å være med mammaen sin på forskjellige ting.... Anonymkode: fe48f...795 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #19 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er barna så små at de ikke kan snakke for seg selv? Mulig barna ville ha deltatt, men at foreldrene ikke ønsker at barna skal delta. Synes det er merkelig at det ene paret alltid avslår. Det vil jo også kanskje gå utover forholdet du har til barnebarna til dette paret? Anonymkode: 56ec6...19a Det kan jo være de er endel sammen utenom å gå på kafe etc., så trenger ikke nødvendigvis gå utover forholdet. Anonymkode: fe48f...795 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #20 Del Skrevet 2. januar Du spør jo begge Men ville undersøkt litt hvorfor de andre takker nei. Er det aktiviteter som feks passer dårlig til de barnebarnas alder. Er det slik at de tenker de skal betale selv og ikke har råd. Kræsjer det med faste aktiviteter de har (feks om du alltid inviterer lørdag formiddag men da spiller alltid barna fotballkamp.. eller du inviterer alltid kl. 12 som er da 1-åringen sover dupp - feks). Om det kanskje er mulig å finne noe som de har mer lyst til eller mulighet til å være med på. Kanskje bare besøk hjemme hos dere eller dem om det funker bedre for de barnebarna, så du får sett dem også Kan jo bare hende de ikke har lyst eller har nok annet å gjøre da men er jo verdt å sjekke litt. Anonymkode: eb1c8...854 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå