AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:58 #121 Del Skrevet torsdag kl 13:58 Har en venninne som har rotet seg bort i to jævlige karer, siste giftet hun seg med. Begge gangene var hun i en sårbar posisjon der hun ønsket å bli tatt vare på, både psykisk og til en viss grad økonomisk. Dette kunne aldri ha skjedd meg, da jeg aldri har ønsket en slik type relasjon, og liker å være uavhengig. Så det er ikke hennes skyld at de to mennene var manipulerende jævler, men de søkte en sårbar kvinne de kunne utnytte, og hun var godtroende i håpet på å finne noen å dele livet med. Anonymkode: 0f2d4...401 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:59 #122 Del Skrevet torsdag kl 13:59 Lt.Dan skrev (39 minutter siden): Bagasje, bagasje og atter bagasje. På samme måte som dere menn har bagasje i form av masse damer. Anonymkode: 96864...419 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:00 #123 Del Skrevet torsdag kl 14:00 Druid skrev (27 minutter siden): Jeg prøver å abstraktere dette litt. Jeg er ikke så mye interesert i hvordan deres forhold oppsto eller hva dere bringer til bordet for hverandre , men mer som en bevisthetsgjøring av mekanismer i relasjoner generelt. Å knytte det til hva du skrev, handler ikke så mye om deg, som det faktum at det ER mange menn som ser etter dine kvaliter, på samme måten som det er mange menn som ser etter kvinner som kan gjøre et hjem ut av et hus, skape en familie ut av et barn og generelt bringer en emosjonell tilknytning til en personlig ytelse. Mitt poeng er at av alle ytelser vi kan gi hverandre , er sex det ENESTE vi moraliserer vekk og ser ned på. Om jeg vil ha en TradWife, er det ingen som ser moralsk ned på meg. De kan sette spørsmål rundt mine verdier og se på meg som gammeldags, og sette krav til hvordan jeg skal løse fremtidige risikoer, men så lenge det dumme neket er med på det, er de fleste likegyldig. Og strengt tatt snakker vi et BDSM relasjon, bare knyttet til livsmestring istedet for sex. Men har du et fokus på sex, er det GALT. Det skal ikke være viktig i en relasjon. Det er ikke nødvendig. Hvis en Tradwife plutselig finner ut det ikke fungerer for henne, vil alle forstå det : dere BEGGE gjorde en tabbe. Å gå inn i en slave-relasjon blir ikke bedre om den gjøres frivillig, begge skulle skjønt det. Hvis en går fordi sexen ikke fungerer, så er det FEIL. Det er ikke en akseptabel grunn. Vi har i de siste 40 årene endret historien rundt relasjoner, og sakte men sikkert faset ut sex som en faktor i relasjoner. Og nå problematiserer vi at færre folk ser noen funksjon med forpliktende relasjoner, og hvorfor vi får nye begreper rundt mennesker knyttet til sexualitet. Jeg gikk fordi eksen ikke ville ha sex i tre år, og ingen dømte meg for det. Men jeg ønsker ikke å pule rundt, ha åpent forhold eller basere mitt ekteskap utelukkende på puling. Anonymkode: 96864...419 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet torsdag kl 14:09 #124 Del Skrevet torsdag kl 14:09 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Når man går for raskt inn i en relasjon uten å ta seg tid til å bli kjent er det jo ikke noen andre sin "feil" at det blir som det blir.. Det må man ta på egen kappe.. Anonymkode: 28471...d66 Du kan vente mange år med bli sammen med noen, du vet fremdeles ikke hvordan det er å værr sammen med personen før dere blir sammen. Det samme med å bo sammen med noen eller bli gravid. Mennesker kan være kjempe flinke å skjule "uvaner", og de kan gjøre det i årevis. Det er jo på en måtte bra for deg at du har vært heldig nok til å aldri oppleve noe som fik deg til å fordtå dette da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:19 #125 Del Skrevet torsdag kl 14:19 Mange kvinner velger menn som andre damer ikke ville ha valgt. Jeg ser det selv. Det er ikke alltid en overraskelse at han ikke er til å holde ut med over tid. Ei venninne av meg har valgt en selvsentrert mann. Det så man fort. Hun valgte å få barn med ham. Nå gjør hun alt. Ingen overraskelse. Hun gjorde det før barnet også. Nå er hun utslitt. Valgte selv å date en fyr lenger enn nødvendig, bare fordi han var kjekk. Allerede første gang jeg møtte ham tenkte jeg: han har ikke varme øyne. Og når han smilte så det liksom ikke genuint varmt ut. Bare den lille vurderingen der er viktig. Vet og om noen kvinner som velger å fortsette og date menn til tross for at de nesten bare snakker om seg selv, de leker kalde og varme, har utydelig og vag kommunikasjon etc. Og det samme med menn. Mange menn velger dårlige damer. Dessverre er det sånn at en del menn og damer sliter med å gjøre seg verdige bedre kjærester. Er feks en del menn som roter seg bort i mye rare damer eller overflatiske damer, men jeg er ikke interessert i å være den bra dama han finner. Har vært det før. De har ofte nettopp masse fordommer mot damer, generaliserer dem og har et stereotypisk syn på dem siden det er den typen damer de har valgt. Det er heller ikke flatterende. Anonymkode: b8ce5...64f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:27 #126 Del Skrevet torsdag kl 14:27 Skyld blir jo feil å si, men det er mekanismer som gjør at noen velger dårlig igjen og igjen. Det betyr ikke at det er ders skyld, men at damer som selv er vokst opp med voldelige fedre også velger voldelige partnere er en kjensgjerning. Selv om det ikke er deres «skyld» er det jo de som må jobbe med det. Anonymkode: 32ce0...1e6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:29 #127 Del Skrevet torsdag kl 14:29 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hvor i alle dager skriver jeg at ALLE kvinner KUN er interessert i cafebesøk og shopping? Hvis du vil diskutere får du skjerpe deg noen hakk. Anonymkode: b5ebf...3e4 Nei, du skriver ikke "alle", jeg satte det på spissen. Beklager. Men, når du skriver følgende: "menn går lei av cafebesøk og shoppingrunder temmelig fort. Hva annet kan du som kvinne tilby for å holde på mannens interesse", så ser det jo ut som om du mener at mange kvinner har cafebesøk og shoppingrunder som en slags hovedinteresse? Jeg trodde faktisk kvinner stort sett var klar over at dette er ting som ikke interesserer menn flest, slik at de dermed ikke vil foreslå slike "aktiviteter" i en datingfase. Men du har åpenbart en annen opplevelse av dette. Anonymkode: 22a18...bab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet torsdag kl 14:31 #128 Del Skrevet torsdag kl 14:31 Druid skrev (46 minutter siden): Jeg prøver å abstraktere dette litt. Jeg er ikke så mye interesert i hvordan deres forhold oppsto eller hva dere bringer til bordet for hverandre , men mer som en bevisthetsgjøring av mekanismer i relasjoner generelt. Å knytte det til hva du skrev, handler ikke så mye om deg, som det faktum at det ER mange menn som ser etter dine kvaliter, på samme måten som det er mange menn som ser etter kvinner som kan gjøre et hjem ut av et hus, skape en familie ut av et barn og generelt bringer en emosjonell tilknytning til en personlig ytelse. Mitt poeng er at av alle ytelser vi kan gi hverandre , er sex det ENESTE vi moraliserer vekk og ser ned på. Om jeg vil ha en TradWife, er det ingen som ser moralsk ned på meg. De kan sette spørsmål rundt mine verdier og se på meg som gammeldags, og sette krav til hvordan jeg skal løse fremtidige risikoer, men så lenge det dumme neket er med på det, er de fleste likegyldig. Og strengt tatt snakker vi et BDSM relasjon, bare knyttet til livsmestring istedet for sex. Men har du et fokus på sex, er det GALT. Det skal ikke være viktig i en relasjon. Det er ikke nødvendig. Hvis en Tradwife plutselig finner ut det ikke fungerer for henne, vil alle forstå det : dere BEGGE gjorde en tabbe. Å gå inn i en slave-relasjon blir ikke bedre om den gjøres frivillig, begge skulle skjønt det. Hvis en går fordi sexen ikke fungerer, så er det FEIL. Det er ikke en akseptabel grunn. Vi har i de siste 40 årene endret historien rundt relasjoner, og sakte men sikkert faset ut sex som en faktor i relasjoner. Og nå problematiserer vi at færre folk ser noen funksjon med forpliktende relasjoner, og hvorfor vi får nye begreper rundt mennesker knyttet til sexualitet. Dette kjener jeg meg ikke igjend i! Hvorfor er det feil å gå på grund av sex livet? Jeg tror aldri jeg har lest en eneste tråd om dårlig sex liv, uten at flere anbefaler TS å gå... Tror heller aldri jeg har set noen tråder om kvinner som skal være mamma på ful tid, uten at mange (inkludert med selv) andvarer mot det! Så jeg forstår ikke hvor du har det fra at sex er det eneste som "ses ned på", det er vel heller sånn at forskjekige folk prioriterer forskjelige ting i forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:32 #129 Del Skrevet torsdag kl 14:32 Du begår en ekstremt vanlig men likevel katastrofal feil i dine logiske slutninger, ts. Du antar at «skyld» kun kan plasseres ett sted. Altså at det i feks et par må være en «skyldig» og en «uskyldig» part. I virkeligheten er alle myndige voksne ansvarlige for egne handlinger og holdninger 100% av tiden. Og det finnes ingen avvik fra dette (de avvikene som finnes skyldes at den voksne permanent eller midlertidig er å regne som «umyndig») Du velger din egen partner. Dette valget av partner - kravene du setter, metodene du velger bruke for å sjekke referanser etc - er 100% ditt ansvar. Det er nemlig din rett som fritt menneske å velge en dårlig partner. Om du først velger en dårlig partner og så velger oppføre deg ufint mot vedkommende? Ditt ansvar, begge deler. Om du velger først få barn med vedkommende og så la dem utsettes for uønsket adferd fra nevnte partner? 100% ditt ansvar. Som voksent, myndig menneske kan du aldri navigere deg bort fra ansvar. Og dermed skyld. Å forsøke si «det var ikke min feil» er å umyndiggjøre eller infantilisere deg selv. Og det er å nedvurdere nettopp - deg selv. Du er ikke et småbarn, så ikke behandle deg selv som ett. Men din partners har det samme 100% ansvaret for sine handlinger og holdninger. Hen har altså ansvaret for å ha valgt deg som partner. Hen har det hele og fulle ansvaret for motivet bak å velge deg (som feks kan være kontrollerende adferd, at du utgjør et lett bytte etc). Hen har det fulle ansvaret for egne handlinger og valget om å utsette deg (og eventuelle barn) for dem. Men en annen voksen sitt ansvar for seg og sitt fratar aldri deg ansvaret for deg og ditt, ts. Så det er - og vil alltid være - ditt ansvar å velge en god partner. Flere mennesker burde ta det ansvaret på ramme alvor. Anonymkode: bafa4...28a 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:38 #130 Del Skrevet torsdag kl 14:38 Hvem andre tenker du skal være ansvarlig for dine valg? Alle kan være uheldig. Men det handler også i stor grad om å øve opp sine evner til grensesetting og å tydeliggjøre hvilke type relasjon en vil ha tidlig. Det finnes finnes tegn på hvordan folk takler følelser og konflikt. Hvis en ikke sier fra om de enkle grenseoverskridelsene i begynnelsen av forholdet så lærer en heller ikke hvem motparten EGENTLIG er. Anonymkode: 004f1...f21 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:44 #131 Del Skrevet torsdag kl 14:44 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men hvordan kan vi BÅDE ha sex tidlig OG bruke tid på å bli kjent med mannen for å unngå å velge "feil" mann, da? Anonymkode: 96864...419 Bare fordi du har sex med en mann så trenger du ikke gifte deg. Anonymkode: 9c90d...de1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:55 #132 Del Skrevet torsdag kl 14:55 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Bare fordi du har sex med en mann så trenger du ikke gifte deg. Anonymkode: 9c90d...de1 Nei. Men jeg ønsker ikke uforpliktende sex eller mange partnere. Det gir meg ingenting. Anonymkode: 96864...419 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:15 #133 Del Skrevet torsdag kl 15:15 Pippi Lotta skrev (1 time siden): Du kan vente mange år med bli sammen med noen, du vet fremdeles ikke hvordan det er å værr sammen med personen før dere blir sammen. Det samme med å bo sammen med noen eller bli gravid. Mennesker kan være kjempe flinke å skjule "uvaner", og de kan gjøre det i årevis. Det er jo på en måtte bra for deg at du har vært heldig nok til å aldri oppleve noe som fik deg til å fordtå dette da. Jeg har faktisk ikke en eneste gang blitt overrasket når ei venninne kommer og sier at mannen har "forandret seg helt" etter at barna kom. Nei, har sett det hele tiden. Hver gang han ikke gidder å hente når vi har tatt noen glass vin. Hver gang han sender en litt knapp melding, når hun egentlig er ute og koser seg. Hver gang han kommer med en nedlatende kommentar om en annen i omgangskretsen, om vi er to par som gjør noe sammen. Hver gang han ikke tipser på restaurant. Hver gang han er frekk mot personen i kassa på Rema. Alt hun ikke tenker over en gang, eller er vant med som "småting". Fordi faren var verre, eller forrige partner var verre. Er utrolig nok bare tre uker siden jeg hadde lyst til å riste ei venninne og si; det så jeg for 8 år siden! Anonymkode: 3554e...256 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:20 #134 Del Skrevet torsdag kl 15:20 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg forstår deg godt egentlig. Husk at det er ikke så lett å være ung OG kjenne seg selv og vite hva man trenger fra en annen person. Jeg synes det er kjempevanskelig. Jeg har også blitt brukt av en jeg trodde bare var god og snill..men da var jeg veldig dårlig på å sette grenser, fordi jeg visste at om jeg satte grenser, så stakk han. Men det er nettop derfor det er så viktig å være tydelig. fordi gode snille folk vil vite dine grenser og triggere, fordi de bryr seg om andre. Men forstår godt at det ikke er like alltid så lett å oppdage hvordan folk faktisk er. Anonymkode: 1da3b...869 Ts her. Ironisk nok var jeg aldri redd for at han skulle stikke🤦🏻♀️😂 jeg gjorde det slutt med han 100 ganger i løpet av forholdet fordi jeg ikke tolererte slik oppførsel. Men jeg var jo dum nok å ga han sjans oppi sjans for å vise at han er og kan bedre. Han sa til og med til meg «du er ikke redd for å miste meg du» jeg sa miste hva ? En som lyver å manipulerer meg. Ellers takk. Skal sier at han var veldig påtrengende og vanskeligheter for å gi slipp Anonymkode: 41457...225 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:29 #135 Del Skrevet torsdag kl 15:29 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Nei, du skriver ikke "alle", jeg satte det på spissen. Beklager. Men, når du skriver følgende: "menn går lei av cafebesøk og shoppingrunder temmelig fort. Hva annet kan du som kvinne tilby for å holde på mannens interesse", så ser det jo ut som om du mener at mange kvinner har cafebesøk og shoppingrunder som en slags hovedinteresse? Jeg trodde faktisk kvinner stort sett var klar over at dette er ting som ikke interesserer menn flest, slik at de dermed ikke vil foreslå slike "aktiviteter" i en datingfase. Men du har åpenbart en annen opplevelse av dette. Anonymkode: 22a18...bab Og i innlegget som jeg refererte til var dette eksempler på interesser. Og så var jeg nysgjerrig på andre interesser eller kvaliteter kvinner kan tilby. Det står vel forøvrig fortsatt ganske ubesvart. Jeg har ikke helt sansen for at små eksempler skal blåses opp til enorme dimensjoner og være liksom "alle" eller "det eneste" eller hvordan nå mange her inne ser ut til å være akseptabel måte å gå til angrep på andre hvis man ikke vil være med på den opprinnelige debatten. Men det er vel fordi jeg er mann, og tenker litt mer rasjonelt og ikke så følelesestyrt eller dramatisk. Anonymkode: b5ebf...3e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:32 #136 Del Skrevet torsdag kl 15:32 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hvem andre tenker du skal være ansvarlig for dine valg? Alle kan være uheldig. Men det handler også i stor grad om å øve opp sine evner til grensesetting og å tydeliggjøre hvilke type relasjon en vil ha tidlig. Det finnes finnes tegn på hvordan folk takler følelser og konflikt. Hvis en ikke sier fra om de enkle grenseoverskridelsene i begynnelsen av forholdet så lærer en heller ikke hvem motparten EGENTLIG er. Anonymkode: 004f1...f21 Ts her. Jeg har på ingen tidspunkt ment at mine valg er andres ansvar. Men jeg synes at det heller ikke er riktig med sånne utsagn som « din feil du velger feil menn» fordi på den måten fraskriver man ansvaret til den andre parten som faktisk også har ett ansvar når de innleder ett forhold men en annen. For eksempel han siste jeg datet, fortalte jeg han veldig tidlig viktige ting nettopp fordi jeg har ett ansvar og det er mitt ansvar å legge frem disse tingene og ikke lure andre. Hand ansvar var å fortelle meg at han bor med xen og at det liksom ble slutt med dem 4 uker før han ble kjent med meg. Men det gjorde han ikke. Så hvorfor blir personen som blir utsatt for andres drittoppførsel påpekt for ansvar? Når det er den andre parten som ikke har oppfylt sitt ansvar? Akkurat som å si til en som har blitt voldtatt at det er dritt ansvar å finne ut om han er en vildtektsmann, du overså tegnene. Når det er hans ansvar å ikke voldta. Synes bare at vi lever i ett samfunn hvor de som blir utsatt for dritt blir shamet for mye også glemmer vi ansvaret til de som faktisk gjør drit. Anonymkode: 41457...225 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epictetus Skrevet torsdag kl 15:49 #137 Del Skrevet torsdag kl 15:49 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ts her. Ironisk nok var jeg aldri redd for at han skulle stikke🤦🏻♀️😂 jeg gjorde det slutt med han 100 ganger i løpet av forholdet fordi jeg ikke tolererte slik oppførsel. Men jeg var jo dum nok å ga han sjans oppi sjans for å vise at han er og kan bedre. Han sa til og med til meg «du er ikke redd for å miste meg du» jeg sa miste hva ? En som lyver å manipulerer meg. Ellers takk. Skal sier at han var veldig påtrengende og vanskeligheter for å gi slipp Anonymkode: 41457...225 Så du visste godt at du hadde valgt feil for lang tid siden, men du tok ikke ansvar for eget liv. Det er 100% ditt ansvar å ta valg for eget liv. Som du selv skriver, du var dum. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet torsdag kl 15:54 #138 Del Skrevet torsdag kl 15:54 (endret) Jeg er enig i at det er feil å legge skylden over på den parten som ikke har oppført seg dårlig i forholdet. Det er jo ansvarsfraskrivelse. Dersom en person f.eks. er utro eller voldelig, så er det alltid den utro eller voldeliges skyld at vedkommende er utro eller voldelig. Det blir jo helt absurd å hevde at folk bare skal få kjøre på som drittsekker og at det er partnerens skyld som valgte vedkommende. Tenker dere sånn om f.eks. venner og arbeidsgivere også? Disse kan bare få behandle deg som dritt, for det var du som valgte denne vennen eller denne arbeidsplassen? Ansvar for dårlig oppførsel ligger på den med dårlig oppførsel. Alle kan være uheldig i valg av partner. Samtidig kan det jo, dersom det blir et gjentakende mønster at man stadig roter seg borti dårlige folk, være lurt å ta en titt i speilet også. Ikke fordi det er ens egen skyld at partner oppfører seg dårlig, men for egen del, for å slippe å gjøre flere dårlige valg. Mange som stadig velger partnere som er dårlig for dem, har f.eks. dårlig selvtillit, er naive eller har ubearbeidede traumer. Og når man er i et dårlig forhold, har man selvfølgelig selv ansvar for å bryte ut av det. Men at man har ansvar for partnerens dårlige oppførsel - nei, det går jeg ikke med på. Endret torsdag kl 15:55 av Uanonym bruker 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:19 #139 Del Skrevet torsdag kl 16:19 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Ts her. Jeg har på ingen tidspunkt ment at mine valg er andres ansvar. Men jeg synes at det heller ikke er riktig med sånne utsagn som « din feil du velger feil menn» fordi på den måten fraskriver man ansvaret til den andre parten som faktisk også har ett ansvar når de innleder ett forhold men en annen. For eksempel han siste jeg datet, fortalte jeg han veldig tidlig viktige ting nettopp fordi jeg har ett ansvar og det er mitt ansvar å legge frem disse tingene og ikke lure andre. Hand ansvar var å fortelle meg at han bor med xen og at det liksom ble slutt med dem 4 uker før han ble kjent med meg. Men det gjorde han ikke. Så hvorfor blir personen som blir utsatt for andres drittoppførsel påpekt for ansvar? Når det er den andre parten som ikke har oppfylt sitt ansvar? Akkurat som å si til en som har blitt voldtatt at det er dritt ansvar å finne ut om han er en vildtektsmann, du overså tegnene. Når det er hans ansvar å ikke voldta. Synes bare at vi lever i ett samfunn hvor de som blir utsatt for dritt blir shamet for mye også glemmer vi ansvaret til de som faktisk gjør drit. Anonymkode: 41457...225 Men det er ditt ansvar når du velger å fortsette en relasjon når noe slikt kommer frem istedenfor å dumpe personen der og da som de aller fleste som er glad i seg selv hadde gjort. Anonymkode: d64ca...28b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:19 #140 Del Skrevet torsdag kl 16:19 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Ts her. Jeg har på ingen tidspunkt ment at mine valg er andres ansvar. Men jeg synes at det heller ikke er riktig med sånne utsagn som « din feil du velger feil menn» fordi på den måten fraskriver man ansvaret til den andre parten som faktisk også har ett ansvar når de innleder ett forhold men en annen. For eksempel han siste jeg datet, fortalte jeg han veldig tidlig viktige ting nettopp fordi jeg har ett ansvar og det er mitt ansvar å legge frem disse tingene og ikke lure andre. Hand ansvar var å fortelle meg at han bor med xen og at det liksom ble slutt med dem 4 uker før han ble kjent med meg. Men det gjorde han ikke. Så hvorfor blir personen som blir utsatt for andres drittoppførsel påpekt for ansvar? Når det er den andre parten som ikke har oppfylt sitt ansvar? Akkurat som å si til en som har blitt voldtatt at det er dritt ansvar å finne ut om han er en vildtektsmann, du overså tegnene. Når det er hans ansvar å ikke voldta. Synes bare at vi lever i ett samfunn hvor de som blir utsatt for dritt blir shamet for mye også glemmer vi ansvaret til de som faktisk gjør drit. Anonymkode: 41457...225 Det går jo bare ikke inn hos deg.. Enkelte er slik, både kvinner og menn. Drittsekker. Og det er i alle fall ikke de som rekker opp handa og sier "jeg er ikke en god partner", tvert i mot. Derfor er det ditt ansvar å se disse tegnene. For ingen andre påtar seg det ansvaret for deg. Du velger feil menn. Det er den hele og fulle sannhet. Og i stedet for å kjempe mot den sannheten, så bør du gå dypere inn i hvorfor du tar de valgene. Du har flere ganger blitt spurt om hvorfor du ikke var på besøk hos han, hvorfor du ikke visste hvor en du ble kjæreste med bodde, et spørsmål du fortsetter å unngå. Anonymkode: 3554e...256 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå