AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:26 #61 Del Skrevet torsdag kl 10:26 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nope, det er noe dere menn sier til oss overalt. Anonymkode: 96864...419 Ok, har bare aldri opplevd det i den virkelige verden. Vet ikke hvor dette skjer, bortsett fra at man stadig hamrer løs på disse tingene her på KG. Anonymkode: b5ebf...3e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:28 #62 Del Skrevet torsdag kl 10:28 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det blir jo mange partnere hvis dere utelukker sex fra det å bli kjent? Som jeg skrev, menn går lei av cafebesøk og shoppingrunder temmelig fort. Hva annet kan du som kvinne tilby for å holde på mannens interesse? Anonymkode: b5ebf...3e4 Men hvor interessert er du selv i en kvinne utover sex, da, hvis det er så viktig for deg å ha sex tidlig i datingfasen? Anonymkode: 22a18...bab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:31 #63 Del Skrevet torsdag kl 10:31 Jeg fikk raskt tak i om foreldrene fortsatt var sammen, og lykkelige, og om oppveksten var bra og harmonisk. Kommer man fra en turbulent bakgrunn er det en veldig stor sannsynlighet for at det er ett eller annet grums som vil dukke opp. Videre ser du det i de små tingene. De kan behandle deg fantastisk, så der har du feil fokus. Det er når han et øyeblikk er nedlatende mot en servitør, eller en butikkansatt. Når han snakker ned en kollega, eller kommer med slengere mot "sjefen" eller "politikere". Det er en liten løgn, om noe som egentlig er uviktig. Det er et lite løftebrudd. Det er når han sender en melding til en kompis om at han er syk og ikke kan møtes, når han egentlig bare skal se TV - da er du neste "offer". Det er også hvordan forrige brudd var, og hvordan han omtaler forrige forhold. Så ja, jeg antok det verste, droppet med første røde flagg. Og har nå vært veldig lykkelig med en fantastisk mann, som gjør alt for oss, i 20 år. Og både mine og hans foreldre har det fortsatt veldig fint sammen som par - nå som pensjonister. Anonymkode: 3554e...256 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet torsdag kl 10:41 #64 Del Skrevet torsdag kl 10:41 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei. Dere vil ikke ha kvinner med mange partnere. Samtidig vil dere at kvinner utsetter seg selv for risiko for å bli brukt til sex under "dekke" av forholdsplaner. Anonymkode: 96864...419 Det er en gruppe menn som ikke vil ha kvinner med mange partnere. Det er en voksende gruppe med menn som ikke ønsker forpliktende forhold av den tradisjonelle typen, og så finnes resten. Menn som først og fremst ønsker en sexpartner og menn som ønsker forhold og ikke bryr seg om antall partnere, er ikke mulig å skille ved å kontrollere sex. Og menn som ønsker at du skal ha få partnere, er menn som i utgangspunktet sittter med verdier og livsholdning du som kvinne skal være spesielt interesert i for å ønske å ha en relasjon med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:45 #65 Del Skrevet torsdag kl 10:45 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det blir jo mange partnere hvis dere utelukker sex fra det å bli kjent? Som jeg skrev, menn går lei av cafebesøk og shoppingrunder temmelig fort. Hva annet kan du som kvinne tilby for å holde på mannens interesse? Anonymkode: b5ebf...3e4 Hvorfor går du ut fra at alle kvinner kun er interessert i cafebesøk og shopping? Jeg tenker at det er en forutsetning for at et forhold skal fungere, at man har noen felles interesser og rett og slett liker å tilbringe tid sammen også utenfor senga. Samboer og jeg liker f.eks. mye av den samme musikken, vi er begge glad i sci-fi-filmer og -serier, vi liker å reise og har noen felles favorittreisemål, vi liker å tilbringe tid sammen med venner, vi er samfunnsengasjerte og diskuterer gjerne nyhetsbildet osv. osv. Samtidig har vi også våre egne fritidsinteresser og hobbyer som begge bruker noe tid på. Anonymkode: 22a18...bab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet torsdag kl 10:49 #66 Del Skrevet torsdag kl 10:49 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hva jeg som kvinne kan tilby for å holde på mannens interesse? Mange ting. Okay, siden denne argumentasjonen kommer opp så ofte: nevn 5 konkrete ting! 5 ting du bringer inn i et forhold som er unikt fra deg som kvinne. Og du skal få lov til å ta med "barn" fordi det faktisk er relevant for den yngste delen av populasjonen, men vær ops på at de som har passert 35 og er på sin andre relasjon, i mindre og mindre grad har denne gevinsten, så for dem er lista di på 4 da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:52 #67 Del Skrevet torsdag kl 10:52 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): HVOR, tør jeg spørre? Altså, jeg er nå gift, men hadde null arenaer for å bli kjent med menn utenom nettet. Det er ikke slik at det er innenfor å sjekke opp en far eller en trener på fotballaget til ungene. Anonymkode: 96864...419 Ja du, det er egentlig et mirakel at vi i det hele tatt er her på jorden, siden nettet bare har eksistert et par tiår. Hvordan har folk klart å formere seg i tusener av år uten Tinder? Jobb, hobby, utdanning, nabo, vennekrets, venners venner, ute på byen, folk man treffer i ulike sammenhenger. Åpne øynene. Eller: Spør dine foreldre og besteforeldre hvordan de klarte det! Anonymkode: 5333e...4b5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:00 #68 Del Skrevet torsdag kl 11:00 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Du vet, norske menn anno 2025 er slik: Menn: Norske damer er altfor kresne, og det er et problem at så mange menn er ufrivillig single. Også menn: damer har selv skyld i at de velger voldelige, utro og psyke partnere. De må bruke tid på å bli kjent. Også menn: hvorfor får vi ikke pult? Damer er altfor gjerrige på sexen! Også menn: damer med flere sexpartnere er horer, og ikke forholdsmateriale. Altså, WTF? Anonymkode: 96864...419 Det er ikke samme menn som sier de sitatene. Menn: Norske damer er altfor kresne. - Frustrerte menn Også menn: De må bruke tid på å bli kjent. - Menn som er villig til å vente Også menn: Damer er altfor gjerrige på sexen! - Frustrerte menn Også menn: damer med flere sexpartnere er horer, og ikke forholdsmateriale. - Relgiøse eller veldig konservative menn Det burde ikke komme som en overraskelse at menn er ikke en gruppe, de kommer med mange ulike verdier. Anonymkode: 6acac...cd6 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:00 #69 Del Skrevet torsdag kl 11:00 Druid skrev (9 minutter siden): Okay, siden denne argumentasjonen kommer opp så ofte: nevn 5 konkrete ting! 5 ting du bringer inn i et forhold som er unikt fra deg som kvinne. Og du skal få lov til å ta med "barn" fordi det faktisk er relevant for den yngste delen av populasjonen, men vær ops på at de som har passert 35 og er på sin andre relasjon, i mindre og mindre grad har denne gevinsten, så for dem er lista di på 4 da. * Barn * Felles interesser (ingen av kompisene hans liker den samme musikken og driver med den samme idretten) * Intellektuelle samtaler (mannen er svært interessert i historie, språk, mv, mens kollegaer og kompiser er mer øl og fotball-typer) * God mat. Jeg er en gudinne på kjøkkenet, og mannen setter svært stor pris på det. Før meg var det fjordland og lignende * Det kvinnelige perspektivet på ting - problemer, livssituasjoner, mellommenneskelige relasjoner. Det er alltid fint å se ting i bredere perspektiv. Kompisene hans kan ikke gi ham det kvinnelige synet på ting Anonymkode: 96864...419 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:01 #70 Del Skrevet torsdag kl 11:01 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her kommer det an på hvor ofte slikt skjer. Vi er mange som har opplevd dårlige kjærester, selv ble jeg utsatt for psykisk vold av eksen, og det betyr ikke at det var min feil, det var da hun som var råtten. Men om dette er normen, og man nesten utelukkende møter drittsekker, så bør man nok reflektere litt over hvorfor det alltid blir sånn,for sjansen for at man har delvis skyld selv er stor da Anonymkode: 9163b...38c Man har ikke delvis skyld selv om man blir utsatt for vold, nei. Dessverre er det slik at de som har opplevd vold i forhold før eller vokst opp i voldelige hjem ofte tiltrekkes av/tiltrekker seg slike menn. Ikke at de bevisst går etter noen de skjønner er voldelige, men psykologiske mekanismer som spiller inn. Det betyr ikke at det er vedkommendes egen skyld. Men vedkommende trenger kanskje hjelp til å bli mer bevisst på dette å unngå at det gjentar seg. Anonymkode: 7bf78...66f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:02 #71 Del Skrevet torsdag kl 11:02 Litt av problemet er at ofte ser jo venner og familie alle faresignalene, men vedkommende (for dette gjelder definitivt både menn og kvinner) er forelsket, ignorerer alt det der, og hører ikke på folk. Om det er noe kvinner er verre på enn menn, så er det å anta at partneren skal forandre seg, at når x og y skjer så blir alt bedre, og at han så god på bunn, dere ser det bare ikke, etc. Mange går også alt for fort inn i samboerskap, og/eller får barn altfor tidlig. Har flere venninner som er sånn. Typisk er de single sånn et par uker mellom hver partner, og flytter sammen med den nye fyren etter et par måneder. Så blir det bråk og alt er fælt, men de skal gi ham en ny sjanse. Til slutt blir det brudd, og hun er singel i et par uker før hun plutselig er stormforelsket i enda en fyr som er klar for å flytte sammen fort som fy. Hun ene ble faktisk banket opp av samboeren, måtte møte i retten i hele pakka for å få han dømt, og nå er hun sammen med enda en ny litt luguber type. De flytter vel sammen i løpet av våren, er nesten villig til å sette penger på det. Anonymkode: 80969...695 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:03 #72 Del Skrevet torsdag kl 11:03 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja du, det er egentlig et mirakel at vi i det hele tatt er her på jorden, siden nettet bare har eksistert et par tiår. Hvordan har folk klart å formere seg i tusener av år uten Tinder? Jobb, hobby, utdanning, nabo, vennekrets, venners venner, ute på byen, folk man treffer i ulike sammenhenger. Åpne øynene. Eller: Spør dine foreldre og besteforeldre hvordan de klarte det! Anonymkode: 5333e...4b5 Mine foreldre fant hverandre på universitetet, mens mine besteforeldre ble sammen under andre verdenskrig, på fronten (ja, jeg har gamle foreldre og besteforeldre). For voksne kvinner i det 21. århundre er ingen av delene et alternativ. Ute på byen er fyll og kjøttmarked. Jeg er avholds, og er uinteressert i ONS. Jobb? Gifte menn på 50-60 eller damer. Hobby - damer. De fleste vennene er gift/samboere/kjærester. Naboer er familier med barn. Anonymkode: 96864...419 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:06 #73 Del Skrevet torsdag kl 11:06 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mine foreldre fant hverandre på universitetet, mens mine besteforeldre ble sammen under andre verdenskrig, på fronten (ja, jeg har gamle foreldre og besteforeldre). For voksne kvinner i det 21. århundre er ingen av delene et alternativ. Ute på byen er fyll og kjøttmarked. Jeg er avholds, og er uinteressert i ONS. Jobb? Gifte menn på 50-60 eller damer. Hobby - damer. De fleste vennene er gift/samboere/kjærester. Naboer er familier med barn. Anonymkode: 96864...419 Hvorfor er hobby bare damer? Har du ingen hobbyer som menn også er interessert i? Anonymkode: 6acac...cd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:07 #74 Del Skrevet torsdag kl 11:07 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor er hobby bare damer? Har du ingen hobbyer som menn også er interessert i? Anonymkode: 6acac...cd6 Nei, dessverre. Anonymkode: 96864...419 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:08 #75 Del Skrevet torsdag kl 11:08 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, dessverre. Anonymkode: 96864...419 Er ikke det et problem i seg selv. Hvordan kan man få et godt forhold med en mann hvis man ikke deler noen interesser? Anonymkode: 6acac...cd6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:09 #76 Del Skrevet torsdag kl 11:09 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her. Ja det var mitt valg. Men poenget mitt var at jeg valgte å være sammen med en mann dom hadde vært singel i 1 år og hadde alt på stell med barnemor og samvær osv. Det er denne informasjonen jeg fikk av han og basert på den informasjonen tok jeg ett valg å være med han. Så på hvilken måte tok jeg feil valg? Hvordan skulle jeg ta ett valg basert på nor annet når jeg ikke viste sannheten? Anonymkode: 41457...225 du valgte å ta hans ord for det og ikke se på handlingene, helheten, ta deg tid til å bøli kjent med mannen - det er på deg, at han lover og lyver er også en greie som til slutt blir et valg du tok fordi du valgte uten å bruke nok tid. Det spiller ingen rolle hvor gjerne du ønsker legge ansvaret over på den andre, til syvende og sist er det ditt ansvar å ivatera deg som menneske Anonymkode: 28471...d66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:10 #77 Del Skrevet torsdag kl 11:10 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja du, det er egentlig et mirakel at vi i det hele tatt er her på jorden, siden nettet bare har eksistert et par tiår. Hvordan har folk klart å formere seg i tusener av år uten Tinder? Jobb, hobby, utdanning, nabo, vennekrets, venners venner, ute på byen, folk man treffer i ulike sammenhenger. Åpne øynene. Eller: Spør dine foreldre og besteforeldre hvordan de klarte det! Anonymkode: 5333e...4b5 Å måtte ut på markedet igjen nå er skrekken.. Og jeg er bare tidlig i 40 årene. Har aldri vært på noen datingapp. Traff mannen på gamlemåten, begynte bare å snakke helt tilfeldig på et arrangement, uten noen felles kontaktpunkter fra før. Og var vel ingen tvil om at vi var interessert i å holde kontakten. Samme med mine foreldre. De jobbet på samme sted, pappa likte mamma, og spurte henne ut på middag, et år senere var de gift, to år senere kom jeg. Når jeg leser her inne får jeg innimellom inntrykk av at det er mye mer vanlig å spille kostbar? Telle antall ganger hver tar kontakt og slik? At man ikke kan stole på den andres intensjoner? (mannen var veldig forsiktig med å ikke være for pågående på det området) Så jeg ville vært helt lost i disse dager, når jeg går rundt og tror at det bare er å støte på, og vise at man er interessert. Anonymkode: 3554e...256 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:11 #78 Del Skrevet torsdag kl 11:11 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor er hobby bare damer? Har du ingen hobbyer som menn også er interessert i? Anonymkode: 6acac...cd6 Vi er kvinner, på et kvinneforum. Jeg glemmer ofte hvor mange menn som har begynt å henge inne på et samlivsforum. Så slik kan jeg også ofte svare. Anonymkode: 3554e...256 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:11 #79 Del Skrevet torsdag kl 11:11 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Mine foreldre fant hverandre på universitetet, mens mine besteforeldre ble sammen under andre verdenskrig, på fronten (ja, jeg har gamle foreldre og besteforeldre). For voksne kvinner i det 21. århundre er ingen av delene et alternativ. Ute på byen er fyll og kjøttmarked. Jeg er avholds, og er uinteressert i ONS. Jobb? Gifte menn på 50-60 eller damer. Hobby - damer. De fleste vennene er gift/samboere/kjærester. Naboer er familier med barn. Anonymkode: 96864...419 det virker på meg som om svarene her viser en person som ikke tar eierskap og ansvar for eget liv, egne valg osv men som ønsker at alt skal falle i fanget og ordnes av andre - en litt hjelpeløs holdning i grunnen? Anonymkode: 28471...d66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:15 #80 Del Skrevet torsdag kl 11:15 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Man har ikke delvis skyld selv om man blir utsatt for vold, nei. Dessverre er det slik at de som har opplevd vold i forhold før eller vokst opp i voldelige hjem ofte tiltrekkes av/tiltrekker seg slike menn. Ikke at de bevisst går etter noen de skjønner er voldelige, men psykologiske mekanismer som spiller inn. Det betyr ikke at det er vedkommendes egen skyld. Men vedkommende trenger kanskje hjelp til å bli mer bevisst på dette å unngå at det gjentar seg. Anonymkode: 7bf78...66f Hvis man 9 av 10 ganger møter drittsekker, så er sjansen veldig stor for at man er delskyldig, for det er langt ifra så mange som er drittsekker. Litt ansvar for egne valg bør man ta. Hadde jeg opplevd at alle kvinner jeg møtte var forferdelige mennesker, så ville jeg reflektert litt over hvorfor jeg tok de valgene jeg tok Anonymkode: 9163b...38c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå