Gå til innhold

Til dere som sier at det er kvinnen sin skyld fordi hun valgte feil mann…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Problemet er at de fleste menn tolker manglende sex i flere måneder i "bli kjent"-fase som manglende interesse, og avslutter relasjonen. De finner heller ei annen som ønsker å ha sex tidlig. Da sitter man der med skjegg i postkassa, jomfruelig og alene.

Anonymkode: 96864...419

Manglende sex i månedsvis ER jo manglende interesse, så her må jo mange damer rett og slett skjerpe seg.

Anonymkode: b5ebf...3e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du finner masse godt lesestoff om dette på nettet hvis man bare prøver.

Anonymkode: d64ca...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Synes bare det er så stygt av folk som sier du valgte feil mann, akuratt som om man burde visst ting om personen som er umulig å vite før maska dems faller av og man ser hvem de er…  

Anonymkode: 41457...225

Det var ditt valg. Tre ganger.

Anonymkode: 41b6a...c21

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og menn vil ikke gå i månedsvis uten å oppleve en av de viktigste tingene som binder mann og dame sammen.

Det er grenser for hvor lenge man gidder cafebesøk med dype samtaler og shoppingturer på dyre herreklærbutikker fordi kvinnen skal endre mannen i hennes bilde.

Men da må dere slutte å skylde på damer for at de ikke "bruker tid på å bli kjent før de etablerer et forhold". Dere ønsker sex tidlig, da må dere godta at kvinner ønsker forhold tidlig. Kvinner flest ønsker ikke å bli brukt som puledukke. Slutt da å skylde på at kvinner går inn i forhold tidlig.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du finner masse godt lesestoff om dette på nettet hvis man bare prøver.

Men summa summarum du overser røde flagg, sliter med å sette grenser, og godtar mye mer enn en person med et godt selvbilde hadde gjort, og derfor ender du opp med de kjipe gang på gang.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (13 minutter siden):

Fordi svært mange kvinner leter etter røde flagg de selv reagerer på, men ignorerer råd fra andre menn, som ser røde flagg de gjenkjenner som problematiske. 

Kvinner kan bli SJARMERT av  lett sjalusi. Og  menn som oppleves "trygge" og "tar føringen". Og begge er ting som kan eskalere ut i voldelig sjalusi og kontrollerende oppførsel.

Dette er den typiske diskusjonen om "Kvinner velger badboys og ignorer de snille" : det handler om at kvinner generelt er dårlige på å tolke manlige røde flagg.  

(Menn gjør akkurat det samme : veldig mange menn kan komme til veninniner og forteller at nå har de funnet en "spennende" partner som "er interesert i meg!" Og kommentaren fort blir "DRAMA!") 

Tro meg, omgivelsene til eksmannen min skrøt av ham og fremsnakket ham. De var sjokkerte da jeg fortalte hva som skjedde bak lukkede dører hos oss, og trodde meg ikke til å begynne med. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var ditt valg. Tre ganger.

Anonymkode: 41b6a...c21

Mange menn er gode skuespillere. Hva mener du at ei kvinne skal godta i et forhold? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Manglende sex i månedsvis ER jo manglende interesse, så her må jo mange damer rett og slett skjerpe seg.

Men hvordan kan vi BÅDE ha sex tidlig OG bruke tid på å bli kjent med mannen for å unngå å velge "feil" mann, da? 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men summa summarum du overser røde flagg, sliter med å sette grenser, og godtar mye mer enn en person med et godt selvbilde hadde gjort, og derfor ender du opp med de kjipe gang på gang.

Eller at hun er som meg - svært lite pen, og må ta til takke med de svært få som er interessert. Dessverre.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tro meg, omgivelsene til eksmannen min skrøt av ham og fremsnakket ham. De var sjokkerte da jeg fortalte hva som skjedde bak lukkede dører hos oss, og trodde meg ikke til å begynne med. 

Han spilte et godt skuespill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, det er mange andre måter å vise interesse. Hvorfor la mennene styre når man har sex, hvis han vil ha et forhold så får han vente litt.

Anonymkode: 6acac...cd6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TLR skrev (2 minutter siden):

Han spilte et godt skuespill. 

I over 20 år, faktisk. Han slo heller ikke ekskona si, og voldtok henne ikke. Så jeg hadde null forutsetninger for å vite hva som bodde i ham. I tillegg ble jeg mistrodd av omgivelsene, og begynte på et tidspunkt å lure på om det var jeg som var gal og misforsto alt. 

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er mange andre måter å vise interesse. Hvorfor la mennene styre når man har sex, hvis han vil ha et forhold så får han vente litt.

Poenget er at mannen i slike tilfeller bare går til neste, mer villig kvinne. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott. Da kan han prøve å finne en mer villig kvinne og hun kan finne en god match.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da må dere slutte å skylde på damer for at de ikke "bruker tid på å bli kjent før de etablerer et forhold". Dere ønsker sex tidlig, da må dere godta at kvinner ønsker forhold tidlig. Kvinner flest ønsker ikke å bli brukt som puledukke. Slutt da å skylde på at kvinner går inn i forhold tidlig.

Jeg kjenner ingen som skylder på damer for at de ikke bruker tid på å bli kjent. Sex er jo også en del av å bli kjent. Jeg tror den aggressive innstillingen og nedlatenheten du viser er en del av problemet. Ingen menn jeg kjenner ønsker å bruke kvinner som "puledukker". Vi vil finne en dame som man kan ha et forhold med, uten for mye drama, og uten for mye aggressivitet og nedlatenhet. Det er mulig vi er i kategorien "snille", og at det derfor kan tyde på at det blir for lite attraktivt og for kjedelig for en del kvinner.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men hvordan kan vi BÅDE ha sex tidlig OG bruke tid på å bli kjent med mannen for å unngå å velge "feil" mann, da? 

Det er jo to sider av samme sak?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sant. Problemet er at de baksnakker de damene som de får ha sex med. Støtter ikke å gi seg selv for tidlig til en mann da på grunn av at mange faktisk skryter om det til vennegjengen sin. Hvem liker å være samtaleemne

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Og menn vil ikke gå i månedsvis uten å oppleve en av de viktigste tingene som binder mann og dame sammen.

Det er grenser for hvor lenge man gidder cafebesøk med dype samtaler og shoppingturer på dyre herreklærbutikker fordi kvinnen skal endre mannen i hennes bilde.

Er det lettere å vente med sex om dama ikke drasser mannen rundt på kafe og klesbutikker, og heller ikke prøver å endre han? Jeg tenker at om dama så tydelig prøver å endre mannen, så burde han skjønne tegninga og forlate før forholdet har kommet i gang. Damer må slutte å velge sjalu og kontrollerende menn, og menn må slutte å velge damer som ser dem som et oppussingsprosjekt.

Anonymkode: 073b8...00f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke andre måter tenker du da? Virker som alt er på kvinnens premisser? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke din skyld for at du valgte feil i god tro. Samtidig må man ta lærdom av å gå enda mer forsiktig og langsomt frem med neste partner

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...