AnonymBruker Skrevet 6. januar #61 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg sier heller uføre enn trygd. Trygd er gammeldags. Anonymkode: e1c6c...9fd Ja, det er jeg enig i. Men du sier vel ikke "Jeg er uføre"? Anonymkode: 09d27...5e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #62 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg sier heller uføre enn trygd. Trygd er gammeldags. Anonymkode: e1c6c...9fd Det er jo trygd det heter. Og som sagt heter det ufør, uten e. "Jeg er ufør. Jeg mottar uføretrygd". Anonymkode: 52180...f0f 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #63 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Man kan ha flere tanker i hodet samtidig, skjønner du Anonymkode: 52180...f0f Har man store problemer i livet henger man seg ikke opp i bagateller. Anonymkode: ab034...5ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #64 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har man store problemer i livet henger man seg ikke opp i bagateller. Anonymkode: ab034...5ec Tror ikke dette er tråden for deg. Anonymkode: 5e371...252 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #65 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror ikke dette er tråden for deg. Anonymkode: 5e371...252 Sikkert ikke. Det er nok for de som har det godt i livet og irrutere seg over de som har lite. Anonymkode: ab034...5ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 6. januar #66 Del Skrevet 6. januar Kålrota skrev (På 2.1.2025 den 8.39): Ja. Var det godt å få det ut? Noen måtte si det. På tide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #67 Del Skrevet 6. januar Jeg sier mennesk, betennels, osv Anonymkode: 7b8a8...4a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #68 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sikkert ikke. Det er nok for de som har det godt i livet og irrutere seg over de som har lite. Anonymkode: ab034...5ec Her diskuterer vi språk og ikke og hvem som måtte ha det verst i verden. Anonymkode: 5e371...252 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #69 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg sier mennesk, betennels, osv Anonymkode: 7b8a8...4a9 Det er ikke så relevant. Anonymkode: 5e371...252 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #70 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har man store problemer i livet henger man seg ikke opp i bagateller. Anonymkode: ab034...5ec Er du ikke glad for at et medmenneske ikke har nevneverdige store problemer i livet sitt? Uansett, dette blir for dumt. Anonymkode: 52180...f0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #71 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har man store problemer i livet henger man seg ikke opp i bagateller. Anonymkode: ab034...5ec For noen så er det mye enklere å fokusere på noe utenfor om man selv har store problemer man ikke har mulighet eller ser hvordan man kan påvirke. Vi er ikke like. Anonymkode: 7f507...204 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #72 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Man vet man har lite bekymringer i livet når en e på slutten av et ord er ditt største irritasjonsmoment. Kunne ønske livet mitt var så enkelt. Anonymkode: ab034...5ec Hvor fikk du det fra at dette var TS sitt største irritasjonsmoment? Anonymkode: 88636...eed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #73 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): https://snl.no/dialekter_i_Setesdal (Tekst uthevet av meg) Det er nok flere dialekter som har denne e-en eller kanskje en annen endelse. Det kommer av at i gammelnorsk endte adjektiv hankjønn på -r, og så har det blitt til -er før r-en forsvant (tror jeg). Jeg tror noen dialekter har -u Ivar Aasen har også denne oversikten over adjektivet stor i ubestemt entall i Norsk Grammatik: hankjønn: stor(er). hunkjønn: stor. intetkjønn: stort. Anonymkode: dd4bc...101 Dette har ingenting med dialekter å gjøre, da det er ingen som skriver på dialekt og heller ikke på nynorsk når de skriver "jeg er uføre". Jeg som er fra Sogn og som også har e-endelse på alt, sier heller ikke "han e uføre", jeg sier "han e ufør". Anonymkode: 61bfe...7a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #74 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): TAKK! Nå regner jeg med at alle uføre begynner å skrive ufør. Du kan forresten godt si "eg e uføre" på din dialekt, MEN DU KAN iKKE SKRIVE DET! Anonymkode: 09d27...5e0 Tipper det er ingen som sier "eg e uføre" på dialekt. Anonymkode: 61bfe...7a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #75 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette har ingenting med dialekter å gjøre, da det er ingen som skriver på dialekt og heller ikke på nynorsk når de skriver "jeg er uføre". Jeg som er fra Sogn og som også har e-endelse på alt, sier heller ikke "han e uføre", jeg sier "han e ufør". Anonymkode: 61bfe...7a2 "Eg e uføyr", vil det være. Anonymkode: 88636...eed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #76 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (På 2.1.2025 den 23.46): Mange mener de går til psykriatriker og.. Anonymkode: 0c559...c27 Psykriatriker 🤣🤣 Anonymkode: 417dd...645 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #77 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Psykriatriker 🤣🤣 Anonymkode: 417dd...645 Elettrikker er ikke noe bedre. Anonymkode: 88636...eed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 7. januar #78 Del Skrevet 7. januar Einus skrev (På 5.1.2025 den 15.43): Godt nytt år til deg også. Nå får du snart mye å gjøre. Snøen er på vei 🙄 Takk ja får en del å gjøre 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #79 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (På 6.1.2025 den 11.37): Jeg sier mennesk, betennels, osv Anonymkode: 7b8a8...4a9 Erru trøinnder? Anonymkode: 8fd85...6a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #80 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (På 6.1.2025 den 11.37): Jeg sier mennesk, betennels, osv Anonymkode: 7b8a8...4a9 Det er dialekt, som er noe helt annet. Ikke ett menneske i tråden har sagt at de sier "uføre" i sin dialekt. Anonymkode: 61bfe...7a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå