AnonymBruker Skrevet torsdag kl 04:35 #21 Del Skrevet torsdag kl 04:35 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Tusen takk for bra òg utfyllende svar. Har ikke levd utsvevende på noen måte. Drt manglet noen ord der i HI. Har ikke hatt sex med andre enn han på 6 år. Satt og grein og var utav meg når jeg opptrettet denne tråden. Men om jeg så hadde levd et utsvevende liv, så er det jo sykt å lese hvordan andre anonyme prater til et annet menneske i krise uansett. Det er bare trist. Har fått 4 negative hurtigtester/serietester på HIV. Men er så redd for at det ikke stemmer. Er bare stressa og har utviklet en eller annen angst her. TS Anonymkode: 6e4eb...ad6 Hvis du tar datoen for sist gang du hadde sex med han (mulig smittetidspunkt) og du har tatt en av de fire testene 3 måneder etter mulig smittetidspunkt, så kan du stole helt på en hiv-test. Da har du ikke hiv! Tester som tas 4-6 uker etter mulig smittetidspunkt viser også fort positivt svar - hvis man er smittet, men da er det fortsatt en ørliten mulighet for at testen kan bli positiv etter 12 uker/ 3 måneder. Du kan slappe helt av og du må bare prøve å si til deg selv at den frykten du hadde for et positivt svar har du nå fått avklart - du har ikke hiv, case closed. Så neste gang den tanken slår deg så må du heller si til deg selv at "takk gud for at jeg ikke hadde det" og så prøve å tenke på noe annet. Men det er helt menneskelig at det kan ta litt tid før den frykten/angsten slipper taket - hvis du har gått rundt i flere måneder med uro for hiv. Det vil imidlertid roe seg og forsvinne, bare fortsett å fokusere på fakta - du har ikke hiv og det har du fått avklart at du ikke har Nettforum er dessverre typ de siste stedene man bør spørre om noe som helst når man er i en sårbar posisjon - det er alltid en mengde "hyggelige" folk som ivrer etter å "hjelpe". Anonymkode: 9e89c...8a0 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 04:37 #22 Del Skrevet torsdag kl 04:37 (endret) Her er det folk som prøver å hjelpe deg, og så kommer du med så mange stygge og frekke svar! Du burde som høyt utdannet innen helse, vite bedre om hvordan oppføre seg mot andre mennesker. Du omgås antageligvis syke pasienter til daglig, og da bør man ihvertfall ha empati med andre. Du skriver at du har gjennomgått 4 hurtigtester for HIV og enda tror du ikke på de! Skremmende at noen som jobber i helsevesenet ikke stoler på slikt. Anonymkode: ceba8...c47 Fjernet sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret torsdag kl 18:30 av Perelandra 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 04:48 #23 Del Skrevet torsdag kl 04:48 AnonymBruker skrev (1 time siden): Generelt sett relativt fascinerende at folk er nøye på å teste seg for klamydia og skryte av at de ikke har klamydia, men om de har fått hiv av en av de 5 siste partnerene de hadde, nei det var ikke så nøye å finne ut av. Anonymkode: 9e89c...8a0 Er det noe noen skryter av? Anonymkode: a5092...cc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:05 #24 Del Skrevet torsdag kl 05:05 Hvordan vet du at det er neglesopp han har? Anonymkode: 4409c...f77 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:13 #25 Del Skrevet torsdag kl 05:13 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvordan vet du at det er neglesopp han har? Anonymkode: 4409c...f77 Hun er høyt utdannet innen helse skjønner du Anonymkode: 3cbb8...1df 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:25 #26 Del Skrevet torsdag kl 07:25 Hei fine deg❤️ Gå å ta den hiv-testen og få det ut av verden🥰 Det er mest sannsynlig ikke hiv, men bare neglsopp. Bra du kom deg bort fra han fyren, han virker helt grusom. Håper du bestiller time i dag og fikser det!! Styrkeklemmer❤️ Anonymkode: 75d5c...5f2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:28 #27 Del Skrevet torsdag kl 07:28 Jeg leste ikke innlegget om at ts har tatt fire hurtigtester før nå. TS! Enten må du stole på disse hurtigtestene, eller så må du gå å ta en test. Men ettersom de fire hurtigtestene var negative, så kan du slappe av. Du har ikke hiv. ❤️ Anonymkode: 75d5c...5f2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:39 #28 Del Skrevet torsdag kl 07:39 Hva er poenget med å ikke tørre å ta en test? Du blir ikke smittet av å ta en test, du får bare svaret som allerede ligger der. Anonymkode: 9cc87...477 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:42 #29 Del Skrevet torsdag kl 07:42 Hva betegner du som høyt utdannet innen helse? Ta en test og bli ferdig med det👍🏼 Anonymkode: 7d6fd...cd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet torsdag kl 07:54 #30 Del Skrevet torsdag kl 07:54 Slutt å google sykdomstegn det er alltid noe skummelt som passer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:10 #31 Del Skrevet torsdag kl 08:10 Huff, forstår skrekken din, ts. Jeg hadde hiv-angst i fem år. Sannsynligvis kan du fint stole på hurtigtestene, men om jeg var deg ville jeg bedt om blodprøve og en god samtale hos fastlegen om redselen, bare for å få det helt ut av verden. Anonymkode: 41ff0...3ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:17 #32 Del Skrevet torsdag kl 08:17 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette vet jeg mye om som høyt utdannet innen helse. Ehh.... høres ikke ut som du vet så veldig mye annet enn at du nærer egne katastrofetanker og vissvass Anonymkode: 40850...cf6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:18 #33 Del Skrevet torsdag kl 08:18 Jeg forstår deg. Hadde selv den angsten på et tidspunkt. Tok en test, som var negativ. Veldig få norske menn er hiv-positive. Alkoholikere kan også ha nedsatt immunforsvar. Anonymkode: fe4d0...1b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:19 #34 Del Skrevet torsdag kl 08:19 Kjære deg ❤️ Håper du fikk sove! Flott at du tar ansvar for egen helse og får testet seg, han høres ut som om han er troendes til hva som helst han mannen der 😩 Anonymkode: 05a8b...5ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:24 #35 Del Skrevet torsdag kl 08:24 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kjære deg ❤️ Håper du fikk sove! Flott at du tar ansvar for egen helse og får testet seg, han høres ut som om han er troendes til hva som helst han mannen der 😩 Anonymkode: 05a8b...5ab Teit kommentar. Du prøver å skremme og pakker det inn som omsorg Anonymkode: fe4d0...1b2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:31 #36 Del Skrevet torsdag kl 08:31 Eneste som får roet deg ned er å teste deg for hiv. Bare gjør det så får du det ut av verden. Trur det blir bedre for deg mentalt også. Anonymkode: bde51...609 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:25 #37 Del Skrevet torsdag kl 09:25 0/10 Anonymkode: d8489...cbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:29 #38 Del Skrevet torsdag kl 11:29 Oppsøk psykolog. Anonymkode: b23a0...d8f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:44 #39 Del Skrevet torsdag kl 11:44 Kan ikke være noe annet enn en trolletråd! Ingen som jobber innen helse ordlegger seg/svarer på denne måten ts kjør. I så fall blir jeg skremt 🫣 Anonymkode: 8e553...fa9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:52 #40 Del Skrevet torsdag kl 11:52 Ts, jeg syns det er litt i overkant å tenke HIV grunnet neglesopp på fingrene. Det kan være mye annet som forårsaker det, og det kan være andre negleforandringer som ikke er sopp. Jeg syns du skal dra å ta en hiv test, dersom det er 7 måneder siden du gjorde det slutt med han så er det greit å ta en blodprøve nå. Jeg tenker at det blir det beste for deg, selv om du er redd for svaret- fordi jeg er ganske sikker på at den blodprøven vil gi deg fred om at du ikke er HIV-smittet. Så vil jeg berolige deg med den økende tendensen til å være syk, det skyldes mest trolig at det var en psykisk påkjenning å være sammen med han. HIV vil ikke ødelegge immunforsvaret ditt så fort, mtp at du beskriver at du ble mye syk etter du møtte han. Du vil fortsette å bli mye syk om du ikke tar den blodprøven å får avkreftet sykdom, først da vil du klare å senke skuldrene å få mer overskudd i kroppen. Anonymkode: b5294...a39 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå