Gå til innhold

Mistenker HIV hos eksen grunnet neglesopp på fingernegler. Har panikk her nå.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Har aldri hatt hverken klamydia eller andre kjønnssykdommer ila livet.
Er ikke ei dame som lever det mest utsvevende livet som alenemor og med jobb innen helsevesenet.

Var sammen med en mann som virket skikkelig solid og ok i 2 år, han var en god venn før jeg tørde å date han. 

Han var veldig egosentrisk og egosentrert som person, drakk ekstremt mye, snyltet mye på min økonomi, viste enorm aggresjon når han drakk og det gjorde han hyppig. Sånn 4-10 enheter hver gang 5 ggr i uka. Havnet alltid i trøbbel i sosiale sammenkomster med både egen familie, egne venner og min familie og mine venner. 

Så har han skikkelig utbredt neglesopp på fingerneglene sine. Han bortforklarte det med kulde på jobb osv….men det gir ingen mening. 
Har aldri feilt så mye i form av ørebetennelse, uvi, lungebetennelse osv, you name it. Eller vært så slapp og uvel daglig som når jeg traff han for 3 år siden. 

Har gjort det slutt for over 7 mnd siden og begynner nå å freake ut og tenke at han kanskje rett og slett er HIV-smittet og at han i sin natur som lystløgner har smittet meg uten noen form for dårlig samvittighet eller tanke over hvordan dette vil/kan påvirke mitt liv? 

Jeg har landet på at jeg må ta blodprøve og få et svar her, men er livredd og stresser som faen. Tør ikke. 
Og for ordens skyld; er hverken interessert i, eller dater noen som helst før situasjonen her er avklart. 

Han er heftig overvektig, har dårlig kosthold, røyker og snuser, drikker ekstremt mye, har ellers en bra jobb, egne barn og utenom å være en illojal horebukk; så er det mer sannsynlig at han drikker for mye øl og har uoppdaget diabetes liksom, og at dette har ført til neglesoppen på hendene; enn at han har HIV. Men magefølelsen min har dratt meg helt til avgrunnen og jeg er drittstresset. 

Er det noen som kan sende meg en styrkeklem og fortelle meg at han ikke nødvendigvis har HIV? Amgsten har tatt helt overhånd her. 

Anonymkode: 6e4eb...ad6

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neglsopp og HIV har da ingenting med hverandre og gjøre.

Selv har jeg neglsopp på tærne og har absolutt ikke HIV. Neglsopp på tærne er veldig vanskelig og bli kvitt, så det er nok ikke lettere å bli kvitt det på hendene. 

Kanskje du skal ta en HIV test for å få roet deg ned. 

Anonymkode: 3cbb8...1df

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis eksen var en illojal horebokk, er det grunn i seg selv til å ta SOS-test.

Uansett årsaken til at din eks nå har tegn på dårlig helse.

Anonymkode: ede6a...ab7

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han var veldig egosentrisk og egosentrert som person, drakk ekstremt mye, snyltet mye på min økonomi, viste enorm aggresjon når han drakk og det gjorde han hyppig. Sånn 4-10 enheter hver gang 5 ggr i uka. Havnet alltid i trøbbel i sosiale sammenkomster med både egen familie, egne venner og min familie og mine venner.  

Har gjort det slutt for over 7 mnd siden og begynner nå å freake ut og tenke at han kanskje rett og slett er HIV-smittet og at han i sin natur som lystløgner har smittet meg uten noen form for dårlig samvittighet eller tanke over hvordan dette vil/kan påvirke mitt liv?  

Han er heftig overvektig, har dårlig kosthold, røyker og snuser, drikker ekstremt mye, har ellers en bra jobb, egne barn og utenom å være en illojal horebukk; så er det mer sannsynlig at han drikker for mye øl og har uoppdaget diabetes liksom, og at dette har ført til neglesoppen på hendene; enn at han har HIV. Men magefølelsen min har dratt meg helt til avgrunnen og jeg er drittstresset. 

Men hvorfor i alle dager var du sammen med denne mannen? Du har jo ikke noe positivt å si om han. 

• Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Neglsopp og HIV har da ingenting med hverandre og gjøre.

Selv har jeg neglsopp på tærne og har absolutt ikke HIV. Neglsopp på tærne er veldig vanskelig og bli kvitt, så det er nok ikke lettere å bli kvitt det på hendene. 

Kanskje du skal ta en HIV test for å få roet deg ned. 

Neglesopp på fingernegler og HIV har absolutt en korrelasjon. På tær er en helt annen historie da det er fuktig og bedre grobunn for sopp på tær kontra fingernegler. Dette vet jeg mye om som høyt utdannet innen helse.

Men tusen takk for at du forsøkte å fordumme meg og å roe meg ned på en særs lite pedagogisk måte samtidig.😅👍🙈

TS

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor i alle dager var du sammen med denne mannen? Du har jo ikke noe positivt å si om han. 

Fordi han var hyggelig til å begynne med og fordi jeg ikke fikk servert de dårlige og utilgivelige sidene før langt ut i forholdet vårt. 

Løgnere gjør det de kan best; de lyver. Sykt, men sant. TS

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi han var hyggelig og virket solid og ærlig til å begynne med og fordi jeg ikke fikk servert de dårlige og utilgivelige sidene før langt ut i forholdet vårt. Da ble det fort skikkelig ille. 

Løgnere gjør det de kan best; de lyver. Sykt, men sant. TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe av det rareste jeg har lest. 

1)  du skriver " Var sammen med en mann som virket skikkelig solid og ok i 2 år, han var en god venn før jeg tørde å date han. " i ett av avsnittene.

Før neste avsnitt lyder " Han var veldig egosentrisk og egosentrert som person, drakk ekstremt mye, snyltet mye på min økonomi, viste enorm aggresjon når han drakk og det gjorde han hyppig. Sånn 4-10 enheter hver gang 5 ggr i uka. Havnet alltid i trøbbel i sosiale sammenkomster med både egen familie, egne venner og min familie og mine venner. " 

Altså... her kan du jo nesten bare skylde deg selv, du viste jo åpenbart hvem du hoppa i høye med. 

2) som høyt utdannet innen helse 😂 burde jo vite at negelsopp og hiv blir som å trekke en konklusjon om at hoste betyr lungekreft. 

3) for all del test deg for kjønnssykdommer, du lever jo åpenbart mye mere utsvevende enn du ønsker å innrømme selv.

Anonymkode: 7f5e9...c20

• Liker 25
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, kanskje du skal ta kontakt og snakke med noen? Det høres ut som det var en stor fysisk og psykisk påkjenning å date ham - og å gå fra ham. Har dere noen ressurser på jobb? Bedriftshelsetjeneste? 

Anonymkode: ede6a...ab7

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er noe av det rareste jeg har lest. 

1)  du skriver " Var sammen med en mann som virket skikkelig solid og ok i 2 år, han var en god venn før jeg tørde å date han. " i ett av avsnittene.

Før neste avsnitt lyder " Han var veldig egosentrisk og egosentrert som person, drakk ekstremt mye, snyltet mye på min økonomi, viste enorm aggresjon når han drakk og det gjorde han hyppig. Sånn 4-10 enheter hver gang 5 ggr i uka. Havnet alltid i trøbbel i sosiale sammenkomster med både egen familie, egne venner og min familie og mine venner. " 

Altså... her kan du jo nesten bare skylde deg selv, du viste jo åpenbart hvem du hoppa i høye med. 

2) som høyt utdannet innen helse 😂 burde jo vite at negelsopp og hiv blir som å trekke en konklusjon om at hoste betyr lungekreft. 

3) for all del test deg for kjønnssykdommer, du lever jo åpenbart mye mere utsvevende enn du ønsker å innrømme selv.

1) Var ikke sammen med han i 2 år, det er i såfall en skrivefeil fra denne siden. Har kjent han i 3 år, var sammen med han i litt over 1 år. 

2) Neglesopp på fingernegler kan absolutt knyttes til både HIV-smitte, alkoholforbruk og diabetes. Dette vet de fleste som jobber innen helse. Det handler om nedsatt immunforsvar og kroppens manglende evne til å motarbeide soppsporer eller andre mikrober. Det finnes ikke normalt å få sopp på fingernegler uten bakenforliggende årsak.

3) Har testet meg for alt av kjønnssykdommer, gjør det på rutine ved bytte av sex-partner. 

Jeg tar ansvar for egen helse, men HIV er sneaky. Man kan være smittet en stund før det viser på blodprøver. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

1) Var ikke sammen med han i 2 år, det er i såfall en skrivefeil fra denne siden. Har kjent han i 3 år, var sammen med han i litt over 1 år. 

2) Neglesopp på fingernegler kan absolutt knyttes til både HIV-smitte, alkoholforbruk og diabetes. Dette vet de fleste som jobber innen helse. Det handler om nedsatt immunforsvar og kroppens manglende evne til å motarbeide soppsporer eller andre mikrober. Det finnes ikke normalt å få sopp på fingernegler uten bakenforliggende årsak.

3) Har testet meg for alt av kjønnssykdommer, gjør det på rutine ved bytte av sex-partner. 

Jeg tar ansvar for egen helse, men HIV er sneaky. Man kan være smittet en stund før det viser på blodprøver. 

Og igjen, skrivefeil. Jeg lever IKKE et utsvevende liv skulle det stå i HI. Han er den enste jeg har hatt sex med på 6 år. 

TS

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessuten skrevet feil i fht varighet av relasjon, som var 1 år, ikke 2 år. 
Og har prestert å skrive at jeg lever et utsvevende liv, noe jeg ikke gjør på noen måte, men har ikke fått med at det er framstilt helt motsatt.

Yes. Nei får legge meg nå. Er bare redd og stressa fra en annen verden. Denne opplevelsen av å henvende seg til noen randoms på et kvinneforum var helt forjævlig faktisk.
Hadde håpet på noen betryggende ord, men ble heller nattens klovn. TS 

Fjernet sitat av slettet innhold, og svar til dette. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. Har aldri hatt hverken klamydia eller andre kjønnssykdommer ila livet.
Er ikke ei dame som lever det mest utsvevende livet som alenemor og med jobb innen helsevesenet.

Var sammen med en mann som virket skikkelig solid og ok i 2 år, han var en god venn før jeg tørde å date han. 

Så har han skikkelig utbredt neglesopp på fingerneglene sine. Han bortforklarte det med kulde på jobb osv….men det gir ingen mening. 
Har aldri feilt så mye i form av ørebetennelse, uvi, lungebetennelse osv, you name it. Eller vært så slapp og uvel daglig som når jeg traff han for 3 år siden. 

Jeg har landet på at jeg må ta blodprøve og få et svar her, men er livredd og stresser som faen. Tør ikke. 
Og for ordens skyld; er hverken interessert i, eller dater noen som helst før situasjonen her er avklart. 

Er det noen som kan sende meg en styrkeklem og fortelle meg at han ikke nødvendigvis har HIV? Amgsten har tatt helt overhånd her. 

Jeg tror ikke du har hiv, men det er jo veldig enkelt å ta en hurtigtest for å være sikker. Hos fastlegen, privat, eller så kan du bestille en hurtigtest hjem i postkassen din for to-tre hundre kroner.

Men sidenote, så har du misforstått hvis du tror at det spiller noen rolle om du har levd et utsvevende liv. Det er jo hele poenget med hiv - som for de fleste er helt symptomfritt i opptill 10 år etter smitte,  at det spiller null rolle hva DU har hatt av sex tidligere hvis du HAR SEX MED FEIL PERSON EN GANG.

Hiv test tar man før ubeskyttet sex med ny partner - hvis man ønsker å beskytte seg mot hivsmitte.  Det er også en flott måte å sile ut personer som åpenbart ikke har kapasitet nok til å bry seg om sin egen eller andre sin helse - de vil nemlig alltid reagere veldig på hiv test? hiv test? ? Jeg har ikke hiv, det bare vet jeg.  Generelt sett relativt fascinerende at folk er nøye på å teste seg for klamydia og skryte av at de ikke har klamydia, men om de har fått hiv av en av de 5 siste partnerene de hadde, nei det var ikke så nøye å finne ut av.

Anonymkode: 9e89c...8a0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tror ikke du har hiv, men det er jo veldig enkelt å ta en hurtigtest for å være sikker. Hos fastlegen, privat, eller så kan du bestille en hurtigtest hjem i postkassen din for to-tre hundre kroner.

Men sidenote, så har du misforstått hvis du tror at det spiller noen rolle om du har levd et utsvevende liv. Det er jo hele poenget med hiv - som for de fleste er helt symptomfritt i opptill 10 år etter smitte,  at det spiller null rolle hva DU har hatt av sex tidligere hvis du HAR SEX MED FEIL PERSON EN GANG.

Hiv test tar man før ubeskyttet sex med ny partner - hvis man ønsker å beskytte seg mot hivsmitte.  Det er også en flott måte å sile ut personer som åpenbart ikke har kapasitet nok til å bry seg om sin egen eller andre sin helse - de vil nemlig alltid reagere veldig på hiv test? hiv test? ? Jeg har ikke hiv, det bare vet jeg.  Generelt sett relativt fascinerende at folk er nøye på å teste seg for klamydia og skryte av at de ikke har klamydia, men om de har fått hiv av en av de 5 siste partnerene de hadde, nei det var ikke så nøye å finne ut av.

Anonymkode: 9e89c...8a0

Tusen takk for bra òg utfyllende svar. Har ikke levd utsvevende på noen måte. Drt manglet noen ord der i HI. Har ikke hatt sex med andre enn han på 6 år. Satt og grein og var utav meg når jeg opptrettet denne tråden. 

Men om jeg så hadde levd et utsvevende liv, så er det jo sykt å lese hvordan andre anonyme prater til et annet menneske i krise uansett. Det er bare trist.

Har fått 4 negative hurtigtester/serietester på HIV. Men er så redd for at det ikke stemmer. Er bare stressa og har utviklet en eller annen angst her. TS

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS!

Sjansen for HIV er vel liten, statistisk sett. Det er snakk om et 50 talls nye smittede i året i Norge, primært menn som har sex med menn, men det regner jeg med at du vet.

Hvis det kan være en trøst - jeg hørte en oppsummering på radioen over gode helsenyheter fra 2024. (P1 ved 19 tiden)

En av nyhetene var at det kom en mye bedre HIV medisin siste år. Sprøyte hvert halvår, og få bivirkninger, sånn jeg forstod det.

Jeg skjønner at det er lett å tenke katastrofe i forhold til HIV, men det høres ut som det - tross alt - er en sykdom man kan leve greit med i dag.

Jeg har tro på at dette går bra!

Lykke til. ❤️

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du har tatt tester - de er negative. Men du er fortsatt overbevist om at du har fått hiv fordi ex hadde negelsopp.

Du har såpass angst forteller du at du sitter opp på natta å søker råd på Internett. 

Du fremstår svær ustabil i dine svar. 

Du har åpenbart hatt et dårlig forhold som du også åpenbart ikke har fordøyd. 

Skjønner du selv at ingen her kan hjelpe deg? Skjønner du selv hvor koko du virker? 

Hva ville du rådet en vennine eller et familiemedlemme til? 

Du med all din helsekunnskap, du vet jo hvor fryktelig koko dette fremstår...

Fjernet sitering av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 8
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har fått 4 negative hurtigtester/serietester på HIV. Men er så redd for at det ikke stemmer. Er bare stressa og har utviklet en eller annen angst her. TS

Du trenger å oppsøke psykolog, ikke flere HIV-tester. Hilsen en som har hatt mange år av livet ødelagt pga OCD og HIV-angst. 

Anonymkode: a3ad4...402

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Neglesopp på fingernegler og HIV har absolutt en korrelasjon. På tær er en helt annen historie da det er fuktig og bedre grobunn for sopp på tær kontra fingernegler. Dette vet jeg mye om som høyt utdannet innen helse.

Men tusen takk for at du forsøkte å fordumme meg og å roe meg ned på en særs lite pedagogisk måte samtidig.😅👍🙈

TS

Du er høyt utdannet innen helse, men du henvender deg på KG for råd om helse? 

Du har tatt flere HIV-tester som er negative, men stresser deg selv likevel opp og velger å tro neglesoppen til eksen skyldes HIV, enda forekomsten av neglesopp på fingerneglene også er hyppigere forekommende hos personer med diabetes, som han også har. Som høyt utdannet innen helse vil jeg anta du også vet at det kan forekomme flere ulike forandringer i fingerneglene som ikke skyldes neglesopp, og at du derfor ved å se på neglene til eksen ikke kan stille en diagnose om at det er sopp.

Anonymkode: 5915e...a4e

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du får denne tråden til å handle om å ydmyke en (meg) som er i en seriøs angst-situasjon fremfor å komme med noe konstruktivt.

Du vrir og vender på ting og er ufin mot meg med overlegg og for å score et eller annet poeng for egoet ditt.
Det sier langt mer om deg som person enn om meg. Vet ikke helt om du ser det selv, tviler sterkt, men du er en større klovn enn meg her i tråden. TS

Nå la du listen ganske tidlig i tråden med svarene dine. Du var ganske arrogant og bedrevitende å påpekte at du tross alt er høyere utdannet. Så ja, da får du tåle de svarene du får. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...