AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:23 #21 Del Skrevet torsdag kl 14:23 -jk- skrev (Akkurat nå): Blir det full krise så mister også gull sin verdi. Da er det stort sett bare våpen, ammunisjon, drivstoff og mat som har en verdi. Hva skal du med gull om du ikke har noe å spise og væpnede bander kjører rundt i nabolaget og raner folk? Sløborn kan være en grei TV-serie å se i denne sjangeren. Hvordan skal du kjøpe/få byttet til deg den maten du trenger? Gull har vert betalingsmiddel eller byttemiddel siden lenge før Kristi fødsel. Så lær deg historien. Anonymkode: a367e...e4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet torsdag kl 14:41 #22 Del Skrevet torsdag kl 14:41 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvordan skal du kjøpe/få byttet til deg den maten du trenger? Gull har vert betalingsmiddel eller byttemiddel siden lenge før Kristi fødsel. Så lær deg historien. Anonymkode: a367e...e4b Maten må du nok gro selv eller bytte mot din arbeidskraft i et slikt tilfelle. Gull er bare interessant som byttemiddel når man begynner å få overskudd i samfunnet igjen. Så lenge alt handler om å overleve er det like verdiløst som pengesedler. Og overskudd får man ikke før lov og orden eventuelt er gjenopprettet. Noe som i verste fall kan ta svært lang tid. Tenk selv, hva ville du helst hatt i et krisetilfelle der for eksempel 95% av befolkningen døde pga. et virus? En gullbarre, eller en tank med 250.000 liter diesel? Verdien på disse er ca. det samme nå. Bonden som overlevde er ikke interessert i ditt gull, men å bytte til seg diesel til traktoren vil nok være svært aktuelt. Dør en større andel av befolkningen vil gullverdien uansett stupe også på sikt siden det blir mye mer gull til hver av de overlevende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:43 #23 Del Skrevet torsdag kl 15:43 Det vil alltid være folk som klarer seg greit gjennom en krise. Bor langt utpå landet og har gård og skog. Har våpen. Og har gull. Skulle jeg få behov for diesel, er jeg helt sikker på å få kjøpt det av en kollega i distriktet for en neve gull. Vise versa hvis vedkommende vil kjøpe en annen vare av meg. Da er det kun gull som teller, det ruster ikke, og er alltid definert som et betalingsmiddel. Anonymkode: a367e...e4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:50 #24 Del Skrevet torsdag kl 15:50 Tenker litt på det, men tror man må være riktig uheldig og kanskje i noen tilfeller også legge inn en egen innsats eller usats for at det skal skje. Anonymkode: 55d1f...484 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:56 #25 Del Skrevet torsdag kl 15:56 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette sier vel mer om legestanden her i landet? Man kan ikke selv velge å få uføretrygd. Men klart, leger er bundet opp i definisjoner og regler de også. Personlig vil jeg heller at et par for mye får uføretrygd en et par for få. Hva Sverige gjør er uinteressant. Anonymkode: a367e...e4b Hva vil du si de som snylter gjør, om de ikke velger uføretrygd selv...? Anonymkode: a263d...cc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:01 #26 Del Skrevet torsdag kl 16:01 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå er ikke jeg hun du siterer. Men nei, jeg har ikke vunnet på lotto. Jeg har flere diagnoser på fysisk sykdom. Kan gå 2 mnd, uten at jeg har mulighet til å komme meg ut av boligen. Før jeg ble syk, så hadde jeg en jobb jeg elsket, jeg trente mye, mye turer i naturen og jeg studerte og hadde mange venner. Alt det er borte. Jeg hadde og tjent dobbelt så mye som jeg har nå. Anonymkode: ed911...18b Du har så klart vunnet i lotto. Du bor i et land som gir deg penger å leve for når du selv ikke klarer å dra de inn. En jævla stor lottogevinst. En må bare se det på rette måten. Anonymkode: a263d...cc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:04 #27 Del Skrevet torsdag kl 16:04 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har så klart vunnet i lotto. Du bor i et land som gir deg penger å leve for når du selv ikke klarer å dra de inn. En jævla stor lottogevinst. En må bare se det på rette måten. Anonymkode: a263d...cc7 Bor du i Trump-land? Anonymkode: a367e...e4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:10 #28 Del Skrevet torsdag kl 16:10 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bor du i Trump-land? Anonymkode: a367e...e4b Prøv igjen. Folk bør lære seg å forstå hvor godt man har det som syk/ufør her i landet. Anonymkode: a263d...cc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:16 #29 Del Skrevet torsdag kl 16:16 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har ikke sett serien, bare tittelen i NRK appen. Det er overraskende mange som ikke eier en bufferkonto. Mange bryr seg ikke om å ha forsikringer, fordi de tror at de aldri vil bli utsatt for en ulykke, krise eller sykdom. De tenker ikke på fremtiden, kun her-og-nå. De har ingenting for å kunne sikre seg selv. Hvis det blir krig, kommer gjerne myndighetene og redder dem 🙄 Anonymkode: 9b22f...8bf Ja ja, alle kan jo ikke overleve. Anonymkode: 129e8...fe8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:18 #30 Del Skrevet torsdag kl 16:18 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Prøv igjen. Folk bør lære seg å forstå hvor godt man har det som syk/ufør her i landet. Anonymkode: a263d...cc7 Så utrolig godt med de groteske matprisene. Hvis man ikke vil leve på hamstret julegodteri og juleprodukter heftig rabattert. Har husleie, strøm, forsikringer de trygdede også. Blir mye igjen med 20 000 utbetalt i mnd. Anonymkode: 129e8...fe8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:19 #31 Del Skrevet torsdag kl 16:19 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja ja, alle kan jo ikke overleve. Anonymkode: 129e8...fe8 Ingen av oss overlever, vi dør før eller siden alle. Anonymkode: a367e...e4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:21 #32 Del Skrevet torsdag kl 16:21 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så utrolig godt med de groteske matprisene. Hvis man ikke vil leve på hamstret julegodteri og juleprodukter heftig rabattert. Har husleie, strøm, forsikringer de trygdede også. Blir mye igjen med 20 000 utbetalt i mnd. Anonymkode: 129e8...fe8 Man må sette tæring etter næring og prioritere deretter. Dette er bare syting. Anonymkode: a263d...cc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:29 #33 Del Skrevet torsdag kl 16:29 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Man må sette tæring etter næring og prioritere deretter. Dette er bare syting. Anonymkode: a263d...cc7 De som virkelig har grunn til å syte bor langt i fra Nord-Europa. Anonymkode: a367e...e4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:47 #34 Del Skrevet torsdag kl 16:47 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): De som virkelig har grunn til å syte bor langt i fra Nord-Europa. Anonymkode: a367e...e4b Der er vi nok enige. Anonymkode: a263d...cc7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:20 #35 Del Skrevet torsdag kl 22:20 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Prøv igjen. Folk bør lære seg å forstå hvor godt man har det som syk/ufør her i landet. Anonymkode: a263d...cc7 For godt? Anonymkode: 35147...a2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:34 #36 Del Skrevet torsdag kl 22:34 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): For godt? Anonymkode: 35147...a2a Passe godt. Anonymkode: a263d...cc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet torsdag kl 22:41 #37 Del Skrevet torsdag kl 22:41 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du blir ikke ufør med mindre du selv søker om det. Det er ikke slik at en lege erklærer deg ufør mot din vilje, og plutselig mottar du uføretrygd. Anonymkode: 9d530...bee Litt som at folk MÅ ta ei sjukmelding fordi legen har bestemt det... Pasienten avgjer det meste gjennom sin dialog med legen, enten det gjeld sjukmelding eller søknad om uføretrygd. Men det er lettare å late som legen har bestemt at det skal vere slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå