Gå til innhold

2 voksne på ferie, hvor ville dere dratt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er litt vanskelig, med det budsjettet. Du bør nok se mot lavkostland, og steder der billigselskapene flyr direkte. Og det kommer jo an på hvor du flyr fra. 

Jeg er veldig glad i Nice eller Barcelona, da man også har et rikt utvalg av gode restauranter, mye å finne på i området, og storby. Men om dere i hovedsak vil ha sol og bad er Albania og Sopot gode forslag. Spania er rimeligere enn Italia og Frankrike, men kan bli ulidelig varmt om sommeren. Ser malta er nevnt, der trives vi også godt. 

For seng anbefaler jeg å bruke booking.com eller tripadvisor. Jeg pleier å legge inn alle kriteriene, ønsket rating, budsjett, etc. Gå til anmeldelsene, og så søke på det som er viktig for meg. Som "parking", "pool" og så videre. Da får du raskt oversikten av om det er noe mange er misfornøyd med. 

Anonymkode: 3e8d9...5b0

Tusen takk for tips ❤️

Anonymkode: 8659a...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er tre voksne, har bestilt rutefly til Kreta i juli (to uker), fly for 12000 og leilighet for knappe 1000 kr natta (opprinnelig via Booking, vi har vært der før, nå bestilte vi direkte til eier). Leiebil kommer i tillegg. Gleder oss!

Anonymkode: d3cad...d67

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi er tre voksne, har bestilt rutefly til Kreta i juli (to uker), fly for 12000 og leilighet for knappe 1000 kr natta (opprinnelig via Booking, vi har vært der før, nå bestilte vi direkte til eier). Leiebil kommer i tillegg. Gleder oss!

Vi har også reist til Kreta noen år, veldig fornøyd- og som du sier er ikke prisene så verst heller. Vi er ikke så opptatt av at det skal være så stort og flott - men rent og ryddig, kort vei til strand 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har også reist til Kreta noen år, veldig fornøyd- og som du sier er ikke prisene så verst heller. Vi er ikke så opptatt av at det skal være så stort og flott - men rent og ryddig, kort vei til strand 

Vi bor på et lite sted på sørøst-kysten av Kreta, bokstavelig talt ett minutt til stranden. Tre soverom og to bad i leiligheten (gresk standard, men rent og greit) og nydelige uteplasser. Mye heller det enn all inclusive-charter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn forøvrig så ville jeg også sjekket Samos som en over her nevner! Ville undersøkt hva vi kunne fått i Kokkari eller i Votsalakia for den prisen dere tenker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Bath? Hvor er det? 
ellers har jeg faktisk tenkt på Gdansk eller Sopot? Fly og hotell hver for seg?

Det er i England, Ja, bestill separat, så får dere det som ønsket. 

Anonymkode: 04c7a...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Men jeg trodde det var mye regn der på sommeren? 

Har bare vært der på sommeren.  Regner som regel bare ei kort stund, før sola kommer tilbake.  Siste gang jeg var der, regnet det 5 ganger (korte øyeblikk) i løpet av en hel mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er litt vanskelig, med det budsjettet. Du bør nok se mot lavkostland, og steder der billigselskapene flyr direkte. Og det kommer jo an på hvor du flyr fra. 

Jeg er veldig glad i Nice eller Barcelona, da man også har et rikt utvalg av gode restauranter, mye å finne på i området, og storby. Men om dere i hovedsak vil ha sol og bad er Albania og Sopot gode forslag. Spania er rimeligere enn Italia og Frankrike, men kan bli ulidelig varmt om sommeren. Ser malta er nevnt, der trives vi også godt. 

For seng anbefaler jeg å bruke booking.com eller tripadvisor. Jeg pleier å legge inn alle kriteriene, ønsket rating, budsjett, etc. Gå til anmeldelsene, og så søke på det som er viktig for meg. Som "parking", "pool" og så videre. Da får du raskt oversikten av om det er noe mange er misfornøyd med. 

Anonymkode: 3e8d9...5b0

Enig, budsjettet er litt knapt. Anbefaler AirBnb, slik at dere kan lage litt mat hjemme. Budsjettet vil ikke holde til tre måltider ute per dag. 

Anonymkode: 4f464...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...