Gå til innhold

"Why men get so few matches on dating apps" (matematisk)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Altså. Da jeg var på Tinder, så sveipet jeg på flere som lå på mitt nivå eller lavere, men de ville også kun ha sex. 

Anonymkode: 036e9...f8c

Hvordan avgjør du om en mann er på ditt nivå?

Realistisk, den eneste måten vi kan finne ut hvilket nivå vi er på, er ved å ta kontakt med / bli kontaktet av et stort antall mennesker, og se hvilket utseende og egenskaper de som vurderer oss som «interessant» har.

Hvis man får den kunnskapen primært fra tinder så må det være fristende å konkludere med at 90% av kvinner er 9/10. Og 75% av menn er 2/10. Eller noe slikt. Men det sier bare egentlig at selv de mest ettertraktede mennene på tinder er villig til å besøke svært gjennomsnittlige kvinner når de er nøden på en fredag. Det sier oss ikke nødvendigvis så mye om hvordan ser og høres en mann ut som er nøyaktig middels attraktiv kontra en kvinne som er det samme.

Anonymkode: a550a...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg er da også levende? Jeg unngår også farer. Men jeg prøver å ha et rasjonelt forhold til fare. Flyet kan falle ned. En terrorist kan sprenge en bombe. Sjansen for begge er forsvinnende liten. Derfor lar jeg ikke det påvirke mine valg.

Det er en rasjonell ubehag å bli redd når du blir tilnærmet nært av noen du ikke har nært. For det de ber om er noe som er en stor risk. Og om du ikke liker dem, så kan det bli ekkelt sosialt også. Ubehaget trenger ikke være kun frykt, men det kan være det om vedkommende er ufin eller creepy også. Eller man har dårlige erfaringer eller har hørt om mye som skjer og blir nervøs det skal skje med oss også.

Jeg vet ikke hvorfor du ikke vet at sånnt kan bli ekkelt på mange måter, som overgrep også. Noen blir dopet ned.

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg tenker ikke at det er normalt og viktig å være redd for menn, jeg tenker at det er nevrotisk. Statistisk sett har jeg som mann større sjanse for å bli slått på bar enn deg som kvinne, men jeg går ikke rundt og er redd.

Jeg er nevrotisk. Men evrotisk og har et større hjerte enn deg, så fornøyd med den.

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Og om det ikke er sannsynlig så er det passe dumt å la en irrasjonell frykt hindre deg fra å ha et godt liv?

Et godt liv er å ikke se kjæresten bli slått ned på bar. Personlig liker jeg ikkke fest eller fulle mennesker, så det er uansett ikke for meg et godt liv å bruke mye tid i et sånnt ustabilt miljø. 

Tenker ikke min mann er der. Vil ha et virkelig godt liv, ikke bare godt liv.

Anonymkode: 4bb51...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er en rasjonell ubehag å bli redd når du blir tilnærmet nært av noen du ikke har nært. For det de ber om er noe som er en stor risk. Og om du ikke liker dem, så kan det bli ekkelt sosialt også. Ubehaget trenger ikke være kun frykt, men det kan være det om vedkommende er ufin eller creepy også. Eller man har dårlige erfaringer eller har hørt om mye som skjer og blir nervøs det skal skje med oss også.

Som sagt i starten: du synes å ha en samrøre av frykt for sosialt ubehag og frykt for vold som jeg ikke forstår og som ikke fortoner seg rasjonell for meg.

Jeg har hørt om muslimer som sprenger bomber. Likevel kan jeg godt snakke med en muslim eller ta en øl sammen hvis han ønsker det.

Sitat

Jeg vet ikke hvorfor du ikke vet at sånnt kan bli ekkelt på mange måter, som overgrep også. Noen blir dopet ned.

Flere menn blir slått enn kvinner. Flere menn blir drept enn kvinner. Så hvorfor tør jeg å bevege meg utendørs?

Sitat

Jeg er nevrotisk. Men evrotisk og har et større hjerte enn deg, så fornøyd med den.

Jeg kjenner ikke termen «evrotisk» kan du forklare den?

At du er nevrotisk og dårlig på risiko-vurdering gir deg ikke et større hjerte. Du er bare litt mindre fornuftig enn meg.

Sitat

Et godt liv er å ikke se kjæresten bli slått ned på bar.

Men de fleste blir altså ikke slått ned på bar. Hverken jeg eller kjæresten har blitt det. Vi prøver å leve komplette liv med en edru innstilling til risiko.

Sitat

Personlig liker jeg ikkke fest eller fulle mennesker, så det er uansett ikke for meg et godt liv å bruke mye tid i et sånnt ustabilt miljø. 

Og det er et helt greit valg å ta.

Sitat

Tenker ikke min mann er der. Vil ha et virkelig godt liv, ikke bare godt liv.

Og jeg kunne ikke ha hatt et virkelig godt liv med så mye frykt i kroppen som du må ha. Kan ikke noen hjelpe deg å håndtere den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som sagt i starten: du synes å ha en samrøre av frykt for sosialt ubehag og frykt for vold som jeg ikke forstår og som ikke fortoner seg rasjonell for meg.

Du er ikke en kvinne. Det er mer vold blandt menn, men sexen den mannen søker er rettet mot kvinnen. Og vold mot menn utelukker ikke at det også er vold mot kvinner, så hvorfor skal hun ikke kunne føle ubehag? 

Vi føler ubehag uansett hva du syns så det er bare sånn det er.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har hørt om muslimer som sprenger bomber. Likevel kan jeg godt snakke med en muslim eller ta en øl sammen hvis han ønsker det.

Jeg også, men ikke øl for liker det ikke. Er ikke helt tett i pappen bare fordi en fremmed mann i fylla kanskje kan være skummel(Men trenger ikke være det) Det er mange varianter

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kjenner ikke termen «evrotisk» kan du forklare den?

Skrivefeil og det vet du.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

At du er nevrotisk og dårlig på risiko-vurdering gir deg ikke et større hjerte. Du er bare litt mindre fornuftig enn meg.

Jeg har et større hjerte fordi jeg har mer omsorg enn det du har. Er ikke mindre fornuftig enn deg, du er bare mer ignorant enn det jeg er for hva noen kan kjenne på. At jeg er nevrotisk går ikke utover alt jeg tenker som jeg håper din ignorande heller ikke gjør, men det er mange alvorlige tanker med i omløpet. Tenker mange fler ting som er av nøytral og positiv art også. Håper du kan annerkjenne mer du også.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og jeg kunne ikke ha hatt et virkelig godt liv med så mye frykt i kroppen som du må ha. Kan ikke noen hjelpe deg å håndtere den?

Det har sin pris, men livet er ment for å lære av også, så med tiden vil jeg kanskje bli modigere på noen områder. Har vært i noen behandling, men det tar jo tid og noe må man møte på uvisse måter for å komme gjennom. Mens noe frykt er det sikkert naturlig å ha hele livet, for jeg er kvinne hele livet og noen blir desverre voldtatt når de er gamle også. 

Jeg er nevrotisk men i en verden som du må huske også har ekte farer. En mann ble slått ned forrige uke i nærheten av hvor jeg bor, flere jeg kjenner er voldtatt. Vi er ikke bestandig trygge, så å gå rundt å ha en naiv innstilling til at det aldri vil skje nor, ingen menn som prøver seg kan gjøre meg noe, når det er det faktisk for mange desverre skjer. Det kan ikke være enten eller. Alt må annerkjennes og det er lov å føle.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.1.2025 den 22.35):

Grunnen til at vi kvinner ikke gidder å være der, er fordi de mennene som er der er kun ute etter sex. Når det første de spør er "skal vi ha sex?" (Noen ganger uten å si hei til og med 🤷) "Eller hva din favoritt stilling er"? Så får jeg bare lyst til å kaste hele telefonen. 

Anonymkode: 48700...665

Da sveiper du bare de peneste fuckboya. Dem som kanskje er på ditt nivå, er kanskje der du bør begynne :) På den andre siden om han skriver det, er det jo bare å blokkere å gå til neste mann til du finner den du vil ha

Anonymkode: caf51...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...