Fremmed fugl Skrevet lørdag kl 06:48 #61 Del Skrevet lørdag kl 06:48 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han tar litt feil på den siste antagelsen, fordi han antar at det skal gå fra 0% til 100% og bruker dette til å tilpasse dataene, men det utgjør ikke en enorm forskjell. Som han nevnte, får top 15% av brukerene, 50% av likes. Det fører til at de resterende 85% må dele de resterende 50% av likes. Menn får i gjennomsnitt 14% likes, så da er gjennomsnittet på de resterende ca 8%, som også trolig er medianen. Det betyr at number of likes burde være ca 4 for medianmannen, istedenfor 1. Det er litt høyt høyere, men det er fortsatt veldig lavt. Anonymkode: 47d4c...599 Meget lavt? Litt høyere? 4 er fire ganger høyere enn 1. Som er en kjempeforskjell. Hva er egentligen det sentrale problemet med online dating? Dem som lager tjenestene vet hva det er, og prøver å gjøre noe med det. Det er tapsaversjon i et opplevd stort tilbud. Er nå tegn på at bedre utnyttelse av maskinlæring kan se ut å kompensere mer for svakhetene i disse produktene. PS. Som andre brukere har nevnt (og som omtales i videoen) som selekterer menn og kvinner i gjennomsnitt svært ulikt i prosessen frem til en eventuell date. Menn selekterer ikke særlig ved å gi "likes", dem begynner først å selektere etter matching. Men kvinner selekterer (bruker mer tid og tar kun like på noen dem tror dem faktisk kan bli kjæreste med) når dem tar "likes". Så er det en svær ujevnhet mellom kjønnene når det gjelder mål, der menn har i gjennomsnitt mindre seriøse mål ved å være på appene. Er vel noe av den effekt som kommer bli mer og mer tydelig fra forbedret maskinlæring, at algoritmen kommer å bli flinkere å kompensere for disse to problemene. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:02 #62 Del Skrevet lørdag kl 11:02 Fremmed fugl skrev (4 timer siden): Meget lavt? Litt høyere? 4 er fire ganger høyere enn 1. Som er en kjempeforskjell. Hva er egentligen det sentrale problemet med online dating? Dem som lager tjenestene vet hva det er, og prøver å gjøre noe med det. Det er tapsaversjon i et opplevd stort tilbud. Er nå tegn på at bedre utnyttelse av maskinlæring kan se ut å kompensere mer for svakhetene i disse produktene. PS. Som andre brukere har nevnt (og som omtales i videoen) som selekterer menn og kvinner i gjennomsnitt svært ulikt i prosessen frem til en eventuell date. Menn selekterer ikke særlig ved å gi "likes", dem begynner først å selektere etter matching. Men kvinner selekterer (bruker mer tid og tar kun like på noen dem tror dem faktisk kan bli kjæreste med) når dem tar "likes". Så er det en svær ujevnhet mellom kjønnene når det gjelder mål, der menn har i gjennomsnitt mindre seriøse mål ved å være på appene. Er vel noe av den effekt som kommer bli mer og mer tydelig fra forbedret maskinlæring, at algoritmen kommer å bli flinkere å kompensere for disse to problemene. Ja, 4 er fire ganger høyere enn 1, men det er fortsatt altfor lavt til at det er verdt å investere tid i online dating. Kanskje vil maskinlæring gjøre situasjonen bedre, men jeg tviler fordi modellelen deres er å la menn bli single og desperate sånn at de betaler for tjenestene deres, Anonymkode: 47d4c...599 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:35 #63 Del Skrevet lørdag kl 12:35 Fremmed fugl skrev (5 timer siden): Meget lavt? Litt høyere? 4 er fire ganger høyere enn 1. Som er en kjempeforskjell. Hva er egentligen det sentrale problemet med online dating? Dem som lager tjenestene vet hva det er, og prøver å gjøre noe med det. Det er tapsaversjon i et opplevd stort tilbud. Er nå tegn på at bedre utnyttelse av maskinlæring kan se ut å kompensere mer for svakhetene i disse produktene. PS. Som andre brukere har nevnt (og som omtales i videoen) som selekterer menn og kvinner i gjennomsnitt svært ulikt i prosessen frem til en eventuell date. Menn selekterer ikke særlig ved å gi "likes", dem begynner først å selektere etter matching. Men kvinner selekterer (bruker mer tid og tar kun like på noen dem tror dem faktisk kan bli kjæreste med) når dem tar "likes". Så er det en svær ujevnhet mellom kjønnene når det gjelder mål, der menn har i gjennomsnitt mindre seriøse mål ved å være på appene. Er vel noe av den effekt som kommer bli mer og mer tydelig fra forbedret maskinlæring, at algoritmen kommer å bli flinkere å kompensere for disse to problemene. Det at menn selektert på den måten gjør det helt ubrukelig for oss kvinner å møte noen fra app. Men vær ærlig, hva med på ekte? Har du vært serriøs med hvem du velger? Betyr det noe hvem hun er? Anonymkode: 4bb51...d7a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet lørdag kl 18:32 #64 Del Skrevet lørdag kl 18:32 Fremmed fugl skrev (11 timer siden): PS. Som andre brukere har nevnt (og som omtales i videoen) som selekterer menn og kvinner i gjennomsnitt svært ulikt i prosessen frem til en eventuell date. Menn selekterer ikke særlig ved å gi "likes", dem begynner først å selektere etter matching. Men kvinner selekterer (bruker mer tid og tar kun like på noen dem tror dem faktisk kan bli kjæreste med) når dem tar "likes". Så er det en svær ujevnhet mellom kjønnene når det gjelder mål, der menn har i gjennomsnitt mindre seriøse mål ved å være på appene. Er vel noe av den effekt som kommer bli mer og mer tydelig fra forbedret maskinlæring, at algoritmen kommer å bli flinkere å kompensere for disse to problemene. Rart et ikke gjøres noe med dette. Det er jo enkelt å stoppe denne typen oppførsel, det må bare "koste" noe å gi en like. F.eks slik: 1. Alle får en score som tilsier hvor stor andel de gir like av de de ser på. Alle = score 1, en av 35 = score 35. 2. Scoren gjøres tilgjengelig for de som ser på profilen, så man vet hvor kresen den som har gitt en like er. 3. Folk med høy score prioriteres opp av algoritmene, de med lav score prioriteres ned. 4. Alle kan sette filter på minimum score folk må ha for å se profilene deres. Setter en dame 10 som minstekrav vil ikke en med score på 2 se profilen i det hele tatt. Samlet gir dette incentiv til å kun gi en like til de du er veldig interessert i. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet lørdag kl 18:36 #65 Del Skrevet lørdag kl 18:36 Flintis skrev (På 1.1.2025 den 23.32): Nå er en vel sin egen lykkes smed når en sviper så det blir det nok ikke slutt på før en får begrensning på antal likes pr dag eller pr dame kanskje. Om en dame hadde fått 20 likes pr dag så kunne hun blitt tatt ut av sirkulasjon for resten av dagen. Det hadde også hjulpet om prosentandelen sveips var offentlig for den som har fått en sveip. Hvis du er ute etter et langvarig forhold, er du kanskje litt mer skeptisk til Per som sveiper på 40% av alle profiler enn du er til Pål som sveiper på 1%. Hadde jeg vært kvinne og brukt Tinder, er det sånne data jeg ville ønsket å se så jeg visste hvem som bruker appen som en pule-app og hvem som bruker den for å finne et seriøst forhold. Hell, det hadde vært kjekt også som mann! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:45 #66 Del Skrevet lørdag kl 18:45 Det menn kanskje ikke skjønner er hvor skummelt «kjøttmarkedet» kan være for en kvinne. Menn snakker selv om dating som om de er jegeren og damer er byttet. Som ung kvinne er det slitsomt å stå i en bar der flere prøver seg, særlig hvis man ikke er ute for å finne noen. Husker jeg følte meg tryggest da jeg var ute med kjæresten og en kompis, de passet på meg. Å være på Tinder som jente er en sånn type bar situasjon men med mange fler som står i kø og vil sjekke deg opp. Kvinner er det svake kjønn, de er fysisk svakere, og de kan bli gravide. De ønsker trygghet i mye større grad enn menn skjønner. Sjekking for mannen er typisk spenning, action, og en erobring (om han lykkes). Menn kan også være usikre, men det er mer frykt for avvisning eller å ikke lykkes sammenliknet med andre menn. Anonymkode: afa79...3aa 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:29 #67 Del Skrevet lørdag kl 20:29 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det menn kanskje ikke skjønner er hvor skummelt «kjøttmarkedet» kan være for en kvinne. Menn snakker selv om dating som om de er jegeren og damer er byttet. Som ung kvinne er det slitsomt å stå i en bar der flere prøver seg, særlig hvis man ikke er ute for å finne noen. Husker jeg følte meg tryggest da jeg var ute med kjæresten og en kompis, de passet på meg. Å være på Tinder som jente er en sånn type bar situasjon men med mange fler som står i kø og vil sjekke deg opp. Kvinner er det svake kjønn, de er fysisk svakere, og de kan bli gravide. De ønsker trygghet i mye større grad enn menn skjønner. Sjekking for mannen er typisk spenning, action, og en erobring (om han lykkes). Menn kan også være usikre, men det er mer frykt for avvisning eller å ikke lykkes sammenliknet med andre menn. Anonymkode: afa79...3aa Jeg ser flere damer enn menn her som mener at menn må ta initiativ. Jeg liker ikke å sjekke opp, men jeg liker heller ikke å være singel… Anonymkode: dcad2...3fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet lørdag kl 21:39 #68 Del Skrevet lørdag kl 21:39 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det at menn selektert på den måten gjør det helt ubrukelig for oss kvinner å møte noen fra app. Men vær ærlig, hva med på ekte? Har du vært serriøs med hvem du velger? Betyr det noe hvem hun er? Anonymkode: 4bb51...d7a Har aldri vært på disse appene. Har aldri sett meg som noen som er på et marked, eller vær interessert i holde flere muligheter åpne samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet lørdag kl 21:41 #69 Del Skrevet lørdag kl 21:41 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, 4 er fire ganger høyere enn 1, men det er fortsatt altfor lavt til at det er verdt å investere tid i online dating. Kanskje vil maskinlæring gjøre situasjonen bedre, men jeg tviler fordi modellelen deres er å la menn bli single og desperate sånn at de betaler for tjenestene deres, Anonymkode: 47d4c...599 Match.com som eier de fleste store online dating tjenestene, bruker algoritmer som prøver å lage stabile forhold, men er ikke lett. Ikke minst med tanke på at det er mange (ikke minst menn) som er på disse tjenester som et tidsfordriv. PS. 4 likes per dag er mye.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:56 #70 Del Skrevet lørdag kl 21:56 Fremmed fugl skrev (15 minutter siden): Har aldri vært på disse appene. Har aldri sett meg som noen som er på et marked, eller vær interessert i holde flere muligheter åpne samtidig. Når du fikk kona di(Creepy at jeg husker du har noen) var det bare normal kjærlighet? Bare lurer for å få bekrefte det at menn også ser på kvinner som vi kan på menn. Skape bånd, bli glad i akkurat den personen. Noen ganger virker det som at noen menn vil si de er åpne for alt for å ikke være kravstore og fremstå chili og nochalant, men det virker heller tafatt og som at vi kvinner ikke vil bety noe for dem som person. Anonymkode: 4bb51...d7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet i går, 01:49 #71 Del Skrevet i går, 01:49 AnonymBruker skrev (På 3.1.2025 den 17.03): Du kan heller snu på det å si at; kvinner velger bort de samme mennene. I stedet for å ensidig fokusere på de mennene som får likes, så bør menn heller finne ut hvilke menn kvinner velger bort og se hva de (dårlige) profilene har til felles, og om noe kan endres/forbedres der. Hvis menn skal operere i samme marked som kvinner, så må de lære å tilpasse seg i stedet for å innbille seg at kvinner skal drive veldedighet på sjekkemarkedet. Hvis jeg skal fiske meg middag, så tar jeg ikke en seigmann på kroken, og forventer at torsken skal tilpasse seg meg. Anonymkode: 48f27...d27 Det du uthevet er faktisk et veldig godt poeng jeg ikke hadde sett selv. Kudos! Å velge/ikke-velge er en binær prosess, og det er ikke noen forskjell mellom å velge noen menn eller velge bort de andre når "vet ikke" tross alt ikke er mulig. Men, debattene gjenspeiler jo problemet. Vi (de fleste menn, virker det som) sitter og akkederer og krangler om påstått "kravstore kvinner", fremfor å faktisk løse problemet VI har. Der har jo kvinner vært mye flinkere til å samarbeide om å løse problemer som løfter dem ut av patriarkatets klør. Og, de har jo også klart det å rive seg løs fra de tradisjonelle normene uten å bli ansett som uattraktive for menn. Da burde også menn klare det samme, men det er nok vanskeligere for den gruppen som historisk sett har hatt noe å forsvare (makt) - kontra noe å flykte fra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet i går, 06:34 #72 Del Skrevet i går, 06:34 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Når du fikk kona di(Creepy at jeg husker du har noen) var det bare normal kjærlighet? Bare lurer for å få bekrefte det at menn også ser på kvinner som vi kan på menn. Skape bånd, bli glad i akkurat den personen. Noen ganger virker det som at noen menn vil si de er åpne for alt for å ikke være kravstore og fremstå chili og nochalant, men det virker heller tafatt og som at vi kvinner ikke vil bety noe for dem som person. Anonymkode: 4bb51...d7a Hadde kjent henne perifert på jobb i et par år. Så såg hun at jeg satt litt for meg selv på en sommerfest, og (kun for å være hyggelig, uten baktanker) satte seg og begynte snakke med meg. For oss begge uventet god kjemi. Som ble starten på noe som snart blir 17 år sammen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:29 #73 Del Skrevet i går, 07:29 Det som er rart, er at menn (som gruppe) ikke ser at egen brukeroppførsel på Tinder ol. gjør disse app’ene et svært lite egnet sted for kvinner å finne seg en partner - og driver kvinner bort fra å bruke dem. Anonymkode: a3ed2...272 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet i går, 08:38 #74 Del Skrevet i går, 08:38 (endret) knooters skrev (14 timer siden): Det hadde også hjulpet om prosentandelen sveips var offentlig for den som har fått en sveip. Hvis du er ute etter et langvarig forhold, er du kanskje litt mer skeptisk til Per som sveiper på 40% av alle profiler enn du er til Pål som sveiper på 1%. Hadde jeg vært kvinne og brukt Tinder, er det sånne data jeg ville ønsket å se så jeg visste hvem som bruker appen som en pule-app og hvem som bruker den for å finne et seriøst forhold. Hell, det hadde vært kjekt også som mann! Er man vandt til suksess vil en kunne være kritisk å sveipe på få. Å sveipe på mange viser en frem til mange. Hva som skjer med dem en så matcer med er det ingen garanti for. Her en sang om en som er vandt til suksess. Endret i går, 08:41 av Flintis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:47 #75 Del Skrevet i går, 08:47 Flintis skrev (På 1.1.2025 den 23.32): Nå er en vel sin egen lykkes smed når en sviper så det blir det nok ikke slutt på før en får begrensning på antal likes pr dag eller pr dame kanskje. Om en dame hadde fått 20 likes pr dag så kunne hun blitt tatt ut av sirkulasjon for resten av dagen. Jeg synes at det er rart at ikke Tinder & co har en «swipe-konto». At man kan sveipe maks en person pr dag feks. Sånn at et sveip betydde noe, litt som at det å gå bort til en dame på en bar har en kostnad (det er flaut å bli avvist, og det er vanskelig å gå bort til andre damer etter at du har prøvd deg på hu første). Hvis poenget med swipe er å sortere brukere av det annet kjønn så gir det lite mening å oppfordre til å «støvsuge markedet». Med mindre man ønsker å ha en hær av kunder som er låst til skjermen hver dag. Som tinder sikkert ønsker men hva med konkurrenter? Anonymkode: a550a...fe2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:50 #76 Del Skrevet i går, 08:50 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det menn kanskje ikke skjønner er hvor skummelt «kjøttmarkedet» kan være for en kvinne. Menn snakker selv om dating som om de er jegeren og damer er byttet. Som ung kvinne er det slitsomt å stå i en bar der flere prøver seg, særlig hvis man ikke er ute for å finne noen. Husker jeg følte meg tryggest da jeg var ute med kjæresten og en kompis, de passet på meg. Å være på Tinder som jente er en sånn type bar situasjon men med mange fler som står i kø og vil sjekke deg opp. Kvinner er det svake kjønn, de er fysisk svakere, og de kan bli gravide. De ønsker trygghet i mye større grad enn menn skjønner. Sjekking for mannen er typisk spenning, action, og en erobring (om han lykkes). Menn kan også være usikre, men det er mer frykt for avvisning eller å ikke lykkes sammenliknet med andre menn. Anonymkode: afa79...3aa Jeg forstår ikke hvordan du (og andre kvinner) knytter fysisk sikkerhet opp mot emosjonell velvære. Hvis en mann tar kontakt med deg på en bar og du gir ham avslag, er du redd han skal gi deg en på trynet? Det virker langt mer sannsynlig at han vil gi kjæresten din en på trynet. Anonymkode: a550a...fe2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #77 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg forstår ikke hvordan du (og andre kvinner) knytter fysisk sikkerhet opp mot emosjonell velvære. Hvis en mann tar kontakt med deg på en bar og du gir ham avslag, er du redd han skal gi deg en på trynet? Det virker langt mer sannsynlig at han vil gi kjæresten din en på trynet. Anonymkode: a550a...fe2 Fordi det er direkte knyttet. Frykt er et resultat av at vi er levende og skal unngå farer. Hvor lite bryr du deg om andre, om du ikke forstår at det er normalt og viktig å være bekymret for andre sin sikkerhet? De er levende de også, de får vondt, kan dø, kan bli redd, kan slå tilbake og kanskje skade noen så hardt at det vil få konsekvenser for den personens liv eller deres eget ved fengselsstraff. Om det er sannsynlig noen blir slått i ansiktet på grunn av flørt, på grunn av menn. Da er det stor grunn til å frykte og ønske å unngå menn. Anonymkode: 4bb51...d7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #78 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (På 2.1.2025 den 8.13): Videoen er det beste innspillet jeg har sett. Det er antatt 667 menn og 333 kvinner. Pluss at kvinner liker 15% av menn og at menn liker 25% av kvinner. Det er omtrent alt. Det overraskende er at dette alene gir en typisk (median) kvinne får hele 89 ganger (!) så mange likes som en mann. Det er nesten kun matematikk, og det liker jeg. Det er ikke mye vits å trekke inn evolusjon, at menn er har dårlige holdninger, at kvinner er kresne etc. Anonymkode: c59cc...45d Ikke rart. Jeg som mindre pen kvinne opplevde å få masse likes, som så ble slettet etter at jeg sveipet tilbake. Anonymkode: 036e9...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #79 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (På 3.1.2025 den 13.41): Kvinner er også ute etter sex. Bare ikke med menn på deres eget nivå. Om dere ikke bare ønsker å bli plaget med sex så kanskje du skal swipe på menn som ikke bare er langt utenfor rekkevidde for deg og som bare er villig å pule deg? Anonymkode: ecd0a...6ed Altså. Da jeg var på Tinder, så sveipet jeg på flere som lå på mitt nivå eller lavere, men de ville også kun ha sex. Anonymkode: 036e9...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #80 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Fordi det er direkte knyttet. Frykt er et resultat av at vi er levende og skal unngå farer. Anonymkode: 4bb51...d7a Jeg er da også levende? Jeg unngår også farer. Men jeg prøver å ha et rasjonelt forhold til fare. Flyet kan falle ned. En terrorist kan sprenge en bombe. Sjansen for begge er forsvinnende liten. Derfor lar jeg ikke det påvirke mine valg. Sitat Hvor lite bryr du deg om andre, om du ikke forstår at det er normalt og viktig å være bekymret for andre sin sikkerhet? Jeg tenker ikke at det er normalt og viktig å være redd for menn, jeg tenker at det er nevrotisk. Statistisk sett har jeg som mann større sjanse for å bli slått på bar enn deg som kvinne, men jeg går ikke rundt og er redd. Sitat Om det er sannsynlig noen blir slått i ansiktet på grunn av flørt, på grunn av menn. Da er det stor grunn til å frykte og ønske å unngå menn. Og om det ikke er sannsynlig så er det passe dumt å la en irrasjonell frykt hindre deg fra å ha et godt liv? Anonymkode: a550a...fe2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå