Gå til innhold

"Why men get so few matches on dating apps" (matematisk)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Screenshot_20250102_114500_Chrome.thumb.jpg.b52a5b4cd48a9182500a99aeaeb86f2e.jpg

Dette er fra den teoretiske simuleringen. Problemet er at det ikke stemmer med brukerdata fra nettdating.

Karakter stryk til han som laget videon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Fremmed fugl skrev (27 minutter siden):

Screenshot_20250102_114500_Chrome.thumb.jpg.b52a5b4cd48a9182500a99aeaeb86f2e.jpg

Dette er fra den teoretiske simuleringen. Problemet er at det ikke stemmer med brukerdata fra nettdating.

Karakter stryk til han som laget videon. 

Selvfølgelig er det en forenkling. Han er veldig ærlig og tydelig på de.

Det er ikke viktig om kvinner får 20, 40 eller 89 ganger flere likes enn menn.

Det interessante her er hvordan forskjeller som ikke er så store hver for seg virker sammen og gir enorme utslag til slutt. Akkurat som man ser i virkeligheten.

Uansett er det lett å komme med innvendinger, men da lurer jeg på hva som er din teori og hva du baserer den på? Kan ikke du som har brukerdata lage en bedre modell, så får vi se hva den viser?

Anonymkode: c59cc...45d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg er mann, og prøvde meg på online dating et par teknologigenerasjoner før Tinder, uten noe særlig suksess. Etter det jeg har forstått om Tinder er ubalansen enda verre der. Så kom jeg over denne videoen, som forklarer det matematisk, men likevel enkelt. Du trenger ikke være god i matte for å forstå dette, det er veldig visualisert. 

Har jeg noe mål med dette? Om noe vil jeg oppfordre menn til å spare pengene de bruker på Tinder. Algortimen i Tinder jobber mot deg. 

Anonymkode: b7667...cc5

Aldri brukt penger på tinder. Jeg har flere  matches enn jeg klarer å snakke med desverre. Selvom jeg skulle likt å snakket med alle.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosa Gnom skrev (19 minutter siden):

Aldri brukt penger på tinder. Jeg har flere  matches enn jeg klarer å snakke med desverre. Selvom jeg skulle likt å snakket med alle.

Når noen mannlige brukere her skriver at de får veldig mange matcher mens andre får svært få så stemmer det godt med modellen/regneeksempelet.

Den predikerer blant annet at de 10% mest populære mennene vil få flere matcher enn de 10% mest populære kvinnene.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når noen mannlige brukere her skriver at de får veldig mange matcher mens andre får svært få så stemmer det godt med modellen/regneeksempelet.

Den predikerer blant annet at de 10% mest populære mennene vil få flere matcher enn de 10% mest populære kvinnene.

Jo,det er mulig. Jeg tenker det er noe galt med profilene deres, eller hvordan dere fremstiller dere selv. Jeg ser alt annet enn bra ut ifølge meg selv. Helt gjenomsnittlig. Så det er ikke utseendet som gjør at jeg får mange matches. Kanskje dere skal ta en titt på profilene deres?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Selvfølgelig er det en forenkling. Han er veldig ærlig og tydelig på de.

Det er ikke viktig om kvinner får 20, 40 eller 89 ganger flere likes enn menn.

Det interessante her er hvordan forskjeller som ikke er så store hver for seg virker sammen og gir enorme utslag til slutt. Akkurat som man ser i virkeligheten.

Uansett er det lett å komme med innvendinger, men da lurer jeg på hva som er din teori og hva du baserer den på? Kan ikke du som har brukerdata lage en bedre modell, så får vi se hva den viser?

Jeg har ikke bruker data, men har sett forskning fra dem som har fått tilgang.

En teoretisk simulering basert på en ikke validert modell er vel sjelden nyttig. 

Han som gjorde simuleringen brukte to datapunkter fra Hinge. Som er en plattform som bruker Gale-Shapley algoritmen som basis, i en komplisert modell med maskinlæring (populært omtalt som kunstig intelligens). Denne algoritmen ble laget for lenge siden (av noen folk som fikk nobelpris i økonomi) for å løse stabil matching problemet. Det vil si at formålet er å sikre stabile forhold etter matchingen. 

Du kritiserte algoritmen i ditt HI. Hvorfor tenker du at det er feil av mange nettdating tjenester å bruke Gale-Shapley algoritmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Aldri skjønt sytinga om at menn får få likes. Du får i det minste likes av noen som faktisk er interessert i DEG. 

Det hjelper meg veldig lite at 6k menn liker meg, når kun 2 av de gadd å lese profilen min. 

Anonymkode: 695ef...3c7

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosa Gnom skrev (2 timer siden):

Jo,det er mulig. Jeg tenker det er noe galt med profilene deres, eller hvordan dere fremstiller dere selv. Jeg ser alt annet enn bra ut ifølge meg selv. Helt gjenomsnittlig. Så det er ikke utseendet som gjør at jeg får mange matches. Kanskje dere skal ta en titt på profilene deres?

Selv om jeg tenker du er en fin mann, er jeg enig. Det er noe med profilene deres som får noen til å ikke ville svipe. 

Eller teknisk feil som du sier. Har også hørt at om man liker alle blir man straffet ved å ikke bli vist for folk. Nå blir de jo vist om de ser over leksene sine? Men ikke alle kvinner gjør det om de får matchene de trenger på ubetalt versjon.

Anonymkode: 4bb51...d7a

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke bruker data, men har sett forskning fra dem som har fått tilgang.

En teoretisk simulering basert på en ikke validert modell er vel sjelden nyttig. 

Han som gjorde simuleringen brukte to datapunkter fra Hinge. Som er en plattform som bruker Gale-Shapley algoritmen som basis, i en komplisert modell med maskinlæring (populært omtalt som kunstig intelligens). Denne algoritmen ble laget for lenge siden (av noen folk som fikk nobelpris i økonomi) for å løse stabil matching problemet. Det vil si at formålet er å sikre stabile forhold etter matchingen. 

Du kritiserte algoritmen i ditt HI. Hvorfor tenker du at det er feil av mange nettdating tjenester å bruke Gale-Shapley algoritmen?

Jeg er ikke TS og har ikke kommentert på hvilke algoritmer som brukes i nettdating. Det er ikke relevant for mitt poeng heller.

Simuleringen i videoen bruker ikke Gale-Shapley eller andre algoritmer for å matche parene. Så kan du jo si at dataene fra Hinge er påvirket av deres algoritmer. Korrekt, men det vil vel bare jevne ut kjønnsforskjellene.

Det viktigste er uansett dette: Flere effekter som ikke er så store hver for seg kan gi ekstreme utslag når de virker sammen. For eksempel at det er flertall av menn, at menn gir flere likes enn hva kvinner gjør og at likes fra kvinner er noe mer konsentrert rundt få menn enn omvendt. 

Ingen av disse kjønnsforskjellene er nødvenfigvis enorme hver for seg. Til sammen slår det ganske ekstremt ut, som man ser i virkeligheten.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Eller så handler det om hvordan profilene deres ser ut. Det er mye syting fra menn at de ikke får viljen sin, men samtidig så skal det serveres til dem på sølvfat og skal ikke jobbes for noe - fordi man er mann. 

Den 10 % greie som menn kommer med, er bare så patetisk og demonstrerer bare det eksemplet om forskrudd menn er i dagens datingmarked. 

Anonymkode: 021ed...05d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det hjelper meg veldig lite at 6k menn liker meg, når kun 2 av de gadd å lese profilen min. 

Eller 99.99 % av dem starter samtalen med «pule?» eller «netflix og chill?». 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Flintis skrev (17 timer siden):

Om en dame hadde fått 20 likes pr dag så kunne hun blitt tatt ut av sirkulasjon for resten av dagen. 

Om jeg får 20 likes på en dag så betyr det nada. Menn de: 1) svarer ikke 2) sletter matchen etter mach. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er ikke TS og har ikke kommentert på hvilke algoritmer som brukes i nettdating. Det er ikke relevant for mitt poeng heller.

Simuleringen i videoen bruker ikke Gale-Shapley eller andre algoritmer for å matche parene. Så kan du jo si at dataene fra Hinge er påvirket av deres algoritmer. Korrekt, men det vil vel bare jevne ut kjønnsforskjellene.

Det viktigste er uansett dette: Flere effekter som ikke er så store hver for seg kan gi ekstreme utslag når de virker sammen. For eksempel at det er flertall av menn, at menn gir flere likes enn hva kvinner gjør og at likes fra kvinner er noe mer konsentrert rundt få menn enn omvendt. 

Ingen av disse kjønnsforskjellene er nødvenfigvis enorme hver for seg. Til sammen slår det ganske ekstremt ut, som man ser i virkeligheten.

Poenget er at videon er bevist feilinformasjon. Er ikke tilfeldig at sluttresultatet ble som det ble, han som lagde videoen ønsket det resultatet, og valgte å bygge opp sin fortelling for å få folk å tro at dette var relatert til virkeligheten. 

0,5*0,5*0,5*0,5=0,0625

Nå har jeg vist at fire effekter som ikke er voldsomt store, sammen er mye mer. Uten tullet i denne videoen som opplagt har et mål å bruke retoriske triks til å få den som ser at det som kommer ut til slutt er relevant.

Spenderer ekte forskning basert på brukerdata fra Hinge. 

fpsyg-10-02010-g002.webp.4103a3a63fd0e01a8a6167b958703f5d.webp

Sammenheng mellom mannens og kvinnens høyde og sannsynlighet for match. Her ser vi at høye menn gjør det dårlig med korte kvinner. Vi blir ikke kjærester med hverandre basert på et universelt markedsverdi, men er komplekse sammenheng. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Forstår virkelig ikke at så mange gutter/menn gidder det Tinder greiene.

Deg kryr av damer her ute som er åpne for å bli kjent. Det er virkelig ikke noe hokus pokus😅

Anonymkode: 6eb53...7d8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Om jeg får 20 likes på en dag så betyr det nada. Menn de: 1) svarer ikke 2) sletter matchen etter mach. 

Ja da får du ikke flere enn 20  å søle bort tiden på, men kan finne noen du liker, da kanskje de matcher. 

Så vil hun som får 15 likes bli presentert for fler.

Jeg er ikke veldig stri på dette da, bare en tanke fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fremmed fugl skrev (14 timer siden):

Poenget er at videon er bevist feilinformasjon. Er ikke tilfeldig at sluttresultatet ble som det ble, han som lagde videoen ønsket det resultatet, og valgte å bygge opp sin fortelling for å få folk å tro at dette var relatert til virkeligheten. 

0,5*0,5*0,5*0,5=0,0625

Nå har jeg vist at fire effekter som ikke er voldsomt store, sammen er mye mer. Uten tullet i denne videoen som opplagt har et mål å bruke retoriske triks til å få den som ser at det som kommer ut til slutt er relevant.

Spenderer ekte forskning basert på brukerdata fra Hinge. 

fpsyg-10-02010-g002.webp.4103a3a63fd0e01a8a6167b958703f5d.webp

Sammenheng mellom mannens og kvinnens høyde og sannsynlighet for match. Her ser vi at høye menn gjør det dårlig med korte kvinner. Vi blir ikke kjærester med hverandre basert på et universelt markedsverdi, men er komplekse sammenheng. 

Det jeg liker med videoen er at den ikke har noen agenda. Den prøver ikke å vise at det er noe feil med menn eller kvinner. Tvert om viser den hvordan man kan få ekstreme forskjeller i antall likes uten at kvinner er veldig kresne.

Du kan snakke om at verden er mye mer komplisert etc, men for meg er det i alle fall interessant å se at dette kan forklares uten å ty til incel-teorier eller idiotforklaring av menn. 

Ja, du har forsåvidt vist det samme med regnestykket ditt. At mange små effekter gir et stort utslag. Regnestykket i videoen mye mer komplisert og gir resultater som ikke er like opplagte. I tilegg er der brukt tall som er sannsynlige, selv om de kan diskuteres.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det jeg liker med videoen er at den ikke har noen agenda. Den prøver ikke å vise at det er noe feil med menn eller kvinner. Tvert om viser den hvordan man kan få ekstreme forskjeller i antall likes uten at kvinner er veldig kresne.

Du kan snakke om at verden er mye mer komplisert etc, men for meg er det i alle fall interessant å se at dette kan forklares uten å ty til incel-teorier eller idiotforklaring av menn. 

Ja, du har forsåvidt vist det samme med regnestykket ditt. At mange små effekter gir et stort utslag. Regnestykket i videoen mye mer komplisert og gir resultater som ikke er like opplagte. I tilegg er der brukt tall som er sannsynlige, selv om de kan diskuteres.

Men det er jo ikke vanskelig å forstå flere grunner enn incel teori, om man bare snakker med folk og ser profilene og hva folk skriver til hverandre og vet hva en person kan stå i av ulike personlige ting, som følelser akkurat da, hvordan de har det for tiden, hva er motivasjonen? Osv.

Incel logikken grunnlag syns jeg personlig virker som en gjeng som kommer i et problem fordi de er typen som søker til tall som svar uten å matche tall med livet og lar sin usikkerhet holde alt for godt fast i en ytre fasit(uansett kilde) som skal være et bredt svar for mange de ikke kjenner. Og helst bare når det svaret begrunner deres usikkerhet, ikke når den mot sier den. Selv om det ganger seg for dem at den mot sies, for da er det jo håp.

Anonymkode: 4bb51...d7a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Aldri skjønt sytinga om at menn får få likes. Du får i det minste likes av noen som faktisk er interessert i DEG. 

De få jeg får likes av svarer sjelden og vil ikke treffes

Anonymkode: dcad2...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Den har en opplagt agenda med å komme med påstanden at kvinner er meget kresne. Hele den store effekten kommer fra model forutsetningen som han legger inn om at kvinner er meget kresne. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å få Likes er jo ikke målet med Tinder, er det? Målet med Tinder, for de alle fleste, som laster det ned, er å finne noen å ha et lengre forhold med. Så er det en del menn som er på Tinder bare for sex, disse er ikke ute etter forhold, de er også ofte allerede er i et forhold. 

Uten at jeg vet detaljer, som virker at menn og kvinner har forskjellige "strategi" på Tinder, der menn sveiper til høyre på veldig mange, for å så droppe å prøve å snakke med 90% av de de sveipet. Mens kvinner er mer restriktive med sine likes, men til gjengjeld bruker tid til å chatte med hver eneste de trykket Like på. Forskjellig strategi resulterer altså i samme antall samtaler til slutt. 

Og er det noe statistikk som sier at menn lykkes dårligere på å finne en kjæreste på Tinder, enn kvinner? For jeg tror ikke det. Blant mine venner og kolleger, som er folk i 30-40 årene, er det flere som har funnet kjærester på Sukker eller nå Tinder, og det er både menn og kvinner.  

Anonymkode: 3418a...a9a

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...