AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:46 #81 Del Skrevet fredag kl 17:46 AnonymBruker skrev (På 2.1.2025 den 8.24): Mer slitsomt i permisjonen. Da er man totalt bundet på hender og føtter. Jobb gir bitte litt pusterom og mulighet til å tenke/planlegge litt innimellom arbeidsøktene. Når det er sagt, er det heller ingen drømmesituasjon. Man har ikke igjen tid til seg selv, noen gang, med mindre dere har barnevakt. Jeg må feks. kjøpe klær eller medisiner på nett før jeg sovner om nettene fordi det ikke er tid igjen til å handle på ukedagene. Man er fanget på to «arbeidsplasser», den hjemme og den borte. Det er kun den lille turen til og fra jobb som er fritid. Noen takler dette bedre enn andre. Jeg føler meg berøvet all fritid og er ikke særlig fornøyd med livet slik det er med 100% jobb. Den jobben jeg liker best er å være med familien min, så om jeg skulle valgt å trappe ned på noe, hadde det vært inntektsgivende jobb, altså gått ned i stillingsbrøk. Skulle jeg valgt, hadde jeg valgt å være mer med barna, hatt igjen en dag til meg selv og jobbet ca. 30-40 % borte, men det er ren drømmetenkning. Jeg trenger utfordringene i arbeidslivet, men savner barna mine og merker vi har et bedre forhold etter ferier med mer tid sammen. Det er dritt, men slik er det i 2024. Skulle vært mulig å jobbe mindre med samme lønn for alle lønnsmottakere Anonymkode: 1d98b...433 Du kunne jo jobbet 40 prosent- hatt barn mindre i sfo og bhg. Og spare penger der. Og mannen kunne spyttet inn mere penger. Og kuttet ut dyre ferier utenlands. Anonymkode: fb0d5...75f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:49 #82 Del Skrevet fredag kl 17:49 AnonymBruker skrev (På 2.1.2025 den 14.19): Jeg trente før alle stod opp hvert fall. Jeg var på treningssenteret kl 6. trente til 7. dusjet og vekket barna. Jeg startet på jobb kl 9. Anonymkode: 74677...046 Om du hadde vært smart- så lenge du trene MENS du jobber. Trenger ikke fancy utstyr osv.!! Anonymkode: fb0d5...75f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet fredag kl 19:12 #83 Del Skrevet fredag kl 19:12 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om du hadde vært smart- så lenge du trene MENS du jobber. Trenger ikke fancy utstyr osv.!! Anonymkode: fb0d5...75f Idiotisk kommentar. Det er jo ikke alle som jobber hjemme, og i tillegg er det ikke alle som har treningsfri på jobb, så mener du at alle bare må late som om de jobber når de egentlig trener? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:55 #84 Del Skrevet fredag kl 19:55 Vi har 2 under 2 og både jeg og far er i 100 % jobb. Jeg elsker å jobbe og sjonglerer kjempebra livet sånn ellers. Dette er fordi jeg ikke lager mat fra bunnen av, har faste rutiner på barna våre og driter i om dem får i seg brød som ikke er hjemmelaget! Det går veldig bra å sjonglere barn om du klarer å la vær å prøve å være perfekt og bare godtar at du er god nok mamma Anonymkode: 346b9...598 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:08 #85 Del Skrevet fredag kl 22:08 AnonymBruker skrev (På 2.1.2025 den 10.39): Dere har nok et lett barn. Har man barn med søvnvansker, spisevansker, reguleringsvansker eller annet, så er hverdagen en helt annen. Hilsen hun som fikk ett barn som «aldri» sov, og nektet å spise. Anonymkode: 39c45...c0d Helt enig. Vi har en sønn som sover dårlig og i tillegg har vært vanvittig mye syk det siste halvannet året. Har nesten vært mer hjemme enn på jobb i 2024. Han er viljesterk og har sammenbrudd dagen lang. Er helt utslitt. Han er i tillegg mye plaget med magen. Hele høsten har egentlig vært et lite helvette. Jeg har ikke fungert ordentlig i jobb, eller på hjemmebane for den del. Anonymkode: 18aba...af0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 00:47 #86 Del Skrevet lørdag kl 00:47 Hvilket samfunn har vi kommet til. Noen barn så blir det slitsom. Jobben må nedprioriteres tiden strekker ikke til. Tørr jeg spørre hva dere egentlig driver med ? Byfolk må jo leve i en annen virkelighet oppfatning. 4 barn her 2 voksne Full gårdsdrift Jobber vedsiden av Alt annet som måtte komme. Absolutt ingen som klager eller er slitne. Ferie blir det også. Nei må bare le når jeg leser noen av historiene her Anonymkode: 4d9a4...4d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet lørdag kl 07:40 #87 Del Skrevet lørdag kl 07:40 AnonymBruker skrev (På 1.1.2025 den 22.25): Barnehagetiden er ikke stress. Dere skal jo ingen verdens ting på ettermiddagen? Og de er vel tidlig i seng? Vent til de begynner på skolen med masse aktiviteter og du må være taxisjåfør, hjelpe med lekser, vennegrupper, vennebesøk, dugnader, aktiviteter, kamper/cuper, årstidsgrupper og alle mulig arrangementer som er koselige men rett og slett for mye. Da er barna oppe mye senere også og det er ikke så lett å få jobbet kveldstid. DA blir det hektisk. Anonymkode: 07bea...339 Helt enig barnehsge tiden er en lek iforhold til skole 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:51 #88 Del Skrevet lørdag kl 07:51 Syntes ikke det var slitsomt, var den beste tida i livet. Minus det første året da.. Jeg tror aldri jeg har følt meg så avslappet og lykkelig. Når barnet begynte o barnehage var det først og fremst trist..at man måtte dra på jobb og ikke sees på mange timer og fikk så lite tid sammen. Det som ble litt mer slitsomt var når ungdommen skulle kjøres på treninger og kamper (kamper gjerne et par timer unna sånn at hele kvelden gikk) flere ganger i uka. Og dugnader og jobbmas oppå der igjen. Småbarnsperioden var himmelen. Anonymkode: eda94...6e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet lørdag kl 15:37 #89 Del Skrevet lørdag kl 15:37 AnonymBruker skrev (På 2.1.2025 den 9.36): Her endret mannen arbeidstid fra 08-16 til 07-15. Det hjelper faktisk veldig, det er stor forskjell på 15 og 16 om ettermiddagen når man har små barn. Det betyr at når jeg har tidligvakt kan én kjøre rett hjem og lage middag, mens den andre henter unger på veien Jeg er også ferdig kl 15 da. Det som "redder" oss er at jeg jobber turnus og tar alt husarbeid, handling etc når jeg har formiddagsfri. Så de gangene vi begge jobber tidlig og er hjemme samtidig slipper vi å bruke ettermiddagene på det. Anonymkode: 3deed...4a6 Tar ikke mannen noe husarbeid når han har senvakt? 😱 Det var fryktelig skjevt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå