AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:21 #1 Del Skrevet onsdag kl 20:21 Jeg har vært arbeidsledig siden datteren vår ble født for 2,5 år siden, hun har gått i bhg i 1 år nå. Nå har jeg endelig fått ny jobb etter det som føles ut som en evighet hjemme. Spent på ny hverdag. Hvordan er det egentlig å være 2 foreldre i 100% jobb med et barn på 2,5 år? Blir skremt fra venner som sier at det er utrolig slitsomt, og at de selv har valgt og jobbe redusert mens barna var små. Er det virkelig så ille? Vi har begge 8-16 jobber. Anonymkode: 6800b...605 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:25 #2 Del Skrevet onsdag kl 20:25 Jeg synes det er utrolig slitsomt. Og trist at når man har kommet hjem, lagd og spist middag så er det straks leggetid for lille mor… føler ikke jeg ser henne nok.. og sjonglere med handling, husarbeid, middagslaging, bading osv osv er utrolig slitsomt.. Anonymkode: ace39...2eb 4 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:28 #3 Del Skrevet onsdag kl 20:28 Ja. Dvs mannen min jobbet (jobber) mye mer enn 100% (sykehuslege), så det hjalp ikke akkurat på. Vi ville nok hatt en enklere hverdag hvis han hadde jobbet 8-16, man-fre. Men det er viktig å rigge seg mtp avstand til jobb/barnehage, ikke for mange fritidsaktiviteter, ikke begynne med store oppussingsprosjekter etc. Anonymkode: 3639a...b9f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:29 #4 Del Skrevet onsdag kl 20:29 Jeg synes det var vanvittig slitsomt. Husker enda hvordan ettermiddagene var, med et sultent og slitent barn som hang i bena på meg mens jeg laget middag kjappest mulig. Og enda verre ble det da vi fikk barn nr.2. Valgte å redusere til 80 % stilling og det har hjulpet mye for min del. "80 er det nye 100" som min fastlege sier. Det hjelper også mye for meg at jeg har mulighet for hjemmekontor på fulltid. Ulempen er selvsagt at inntekten er lavere, men det går rundt. Jeg er ærlig talt så margsliten av småbarnlivet at jeg ikke har hatt noe annet valg enn å redusere stillingen. Skulle gjene gått ned til 70% men det har jeg ikke råd til nå. Anonymkode: ac0ea...aa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:32 #5 Del Skrevet onsdag kl 20:32 Jeg og mannen har litt mer fleksible jobber enn 8-16, men jobber 100%. Har tre små og merker at vi er ganske slitne. Jeg bruker ofte kveldene på å få unna husarbeid. For oss går det greit, men skulle jo ønske vi kunne jobbet fire dager i uka, sånn at vi hadde hatt bedre tid til alt praktisk som trengs å gjøres. Å nå ned i stilling fungerer ikke, verken praktisk eller økonomisk. Anonymkode: 66da2...d95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet onsdag kl 20:33 #6 Del Skrevet onsdag kl 20:33 Synes det går greit, men så bort prioriterer jeg mye annet for å tilbringe tid med barnet. Trening gjør jeg før ungen står opp, da har jeg resten av kvelden til ungen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:37 #7 Del Skrevet onsdag kl 20:37 Jeg har gått ned til 80% med to små. Syns fremdeles det er slitsomt Anonymkode: 037ba...3f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:39 #8 Del Skrevet onsdag kl 20:39 Det går helt fint. Det er normal å jobbe i full stilling. Anonymkode: 782cf...7d8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinecone Skrevet onsdag kl 20:39 #9 Del Skrevet onsdag kl 20:39 Nei, opplever ikke at det er så slitsomt. Mannen min jobber turnus og jeg har fleksitid (akkurat det hadde jeg ikke klart meg uten). Begge har en halvtimes reisevei til jobb. De dagene mannen jobber ettermiddag er litt hektisk med to små da. Ungene sover innen 19.30 så kvelden brukes til å ta igjen husarbeid, jobbe inn timer om jeg har reist tidlig fra jobb, hobbyer eller trening. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:40 #10 Del Skrevet onsdag kl 20:40 Det gikk fint så lenge man klarte å levere og hente innen åpningstiden. Men ja. Synes det var slitsomt. Men det gikk bra. Man kommer seg gjennom det. Anonymkode: 74677...046 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:41 #11 Del Skrevet onsdag kl 20:41 Det går helt fint, litt planlegging er lurt. Anonymkode: b08a7...d51 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet onsdag kl 20:43 #12 Del Skrevet onsdag kl 20:43 Fryktelig slitsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:43 #13 Del Skrevet onsdag kl 20:43 Kapasiteten øker med oppgavene. For de fleste (men som du ser, ikke alle), så greier man det. Slitsomt, ja innimellom. Men så slitsomt er det ikke. Givende og meningsfylt, absolutt. Viktig for samfunnet og familien, veldig! Jeg har hatt lederjobb og tre barn i barnehagealder og far jobber også fullt. Det gikk helt fint. Anonymkode: 157dd...bd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:44 #14 Del Skrevet onsdag kl 20:44 mereo skrev (9 minutter siden): Synes det går greit, men så bort prioriterer jeg mye annet for å tilbringe tid med barnet. Trening gjør jeg før ungen står opp, da har jeg resten av kvelden til ungen. Dette har jeg vurdert også, å trene på morran. Hvordan legger du det opp? Når står du opp og barnet og trener du hjemme, ute eller på senter? Anonymkode: 7f8f8...dde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sydvesta Orkana Skrevet onsdag kl 20:47 #15 Del Skrevet onsdag kl 20:47 (endret) For mange hjelper det å planlegge innkjøp og matlaging sånn at man er i forkant med dette. Tidligere kollega laga alltid hverdagsmiddagene kvelden i forveien (etter ungene hadde lagt seg, eller når de var på div aktiviteter). Så når alle kom sultne hjem, var det bare å varme opp maten mens bordet ble dekket på. I helgene laget han ofte opp større porsjoner av mat som kunne lageres/ fryses i posjonspakker. Ei annen gjorde ting klart om kvelden, å heiv det i en slow coocker om morningen. Ingen av disse drasset trøtte unger med på matinnkjøp el l om det kunne unngås. Har ikke barn i huset selv, men prøver å lære av de som har funnet metoder og snarveier som forenkler hverdagen uten at det ender opp med kjipe eller for dyre resultater, samt prøver å praktisere i størst mulig grad "hva vil jeg selv bli takknemlig for i morgen/ neste uke for at jeg gjorde allerede i dag". Endret onsdag kl 20:50 av Sydvesta Orkana 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:52 #16 Del Skrevet onsdag kl 20:52 Ser at mange syns det er slitsomt, å det skremmer meg litt skal jeg innrømme 😅 jeg har gledet meg veldig til å jobbe igjen, men har jo aldri jobbet når jeg har hatt barn, så aner jo ikke hvordan det egentlig blir. kan legge til at vi er flinke til å planlegge og fordele oppgaver i hjemme. Vi har vaskehjelp annenhver uke. Mannen har en ganske fleksibel jobb med 20 min reisevei, men han legger opp dagene sine selv og kan fint skvise inn et ærend i løpet av arbeidsdagen. Jeg får 30 min reisevei. Jeg kommer til å være den som leverer i bhg hver dag og mannen min henter, det blir jo lange dager for barnet dessverre, men ser at det er mange som har det. ts Anonymkode: 6800b...605 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:09 #17 Del Skrevet onsdag kl 21:09 Slitsomt ja, men det er ikke farlig å bli sliten! Herregud. Og dere har bare ett barn… vi har fint klart å jobbe fulltid begge to med to små barn med to år mellom. Den ene begynte tidlig, den andre senere, og motsatt i andre enden av dagen. Så byttet vi på det. Mange kalendre har «henteuker» der jeg jobber, så slik får ikke barna eviglange dager i bhg heller. Den som tok morgenvakten kan komme hjem til ferdig middag. Det går veldig fint. Selv om det selvsagt er slitsomt, når nattesøvnen ikke er optimal og man ikke har tid til annet enn jobb og barn 5 dager i uka (iaf med to eller flere barn). Men når ble vi så redde for å være litt slitne en kort periode av livet?? Det går helt fint det. Anonymkode: f7481...ab9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:10 #18 Del Skrevet onsdag kl 21:10 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg har vært arbeidsledig siden datteren vår ble født for 2,5 år siden, hun har gått i bhg i 1 år nå. Nå har jeg endelig fått ny jobb etter det som føles ut som en evighet hjemme. Spent på ny hverdag. Hvordan er det egentlig å være 2 foreldre i 100% jobb med et barn på 2,5 år? Blir skremt fra venner som sier at det er utrolig slitsomt, og at de selv har valgt og jobbe redusert mens barna var små. Er det virkelig så ille? Vi har begge 8-16 jobber. Anonymkode: 6800b...605 Det var en overgang, men gikk greit syns jeg. Verre nå med to barn! Nå skal jeg jobbe redusert. Anonymkode: fc9bb...0ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:22 #19 Del Skrevet onsdag kl 21:22 jeg har vært alenemor og jobbet fullt, små-slitsomt til tider men kan faktisk ikke skjønne at det kan bære så slitsomt når man er 2 til å dele på alt... Anonymkode: f1c11...a1a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:25 #20 Del Skrevet onsdag kl 21:25 Barnehagetiden er ikke stress. Dere skal jo ingen verdens ting på ettermiddagen? Og de er vel tidlig i seng? Vent til de begynner på skolen med masse aktiviteter og du må være taxisjåfør, hjelpe med lekser, vennegrupper, vennebesøk, dugnader, aktiviteter, kamper/cuper, årstidsgrupper og alle mulig arrangementer som er koselige men rett og slett for mye. Da er barna oppe mye senere også og det er ikke så lett å få jobbet kveldstid. DA blir det hektisk. Anonymkode: 07bea...339 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå