AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:38 #21 Del Skrevet torsdag kl 08:38 AnonymBruker skrev (12 timer siden): 8 Anonymkode: b019a...430 Selv synes jeg at hun burde klare å lage matpakka selv når hun faktisk er åtte. Jeg begynte med dette da jeg var seks år og det gikk helt strålende. Da jeg var ti ble jeg vegetarianer og hadde laktoseintoleranse fra før alt. Men jeg lagde likevel matpakke selv for det… Si til henne at matpakke må hun sørge for selv. Anonymkode: 3e289...cb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:40 #22 Del Skrevet torsdag kl 08:40 Lofoten fiskekaker, hjerteformet (er uten melk). Anonymkode: 00c85...d30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:40 #23 Del Skrevet torsdag kl 08:40 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selv synes jeg at hun burde klare å lage matpakka selv når hun faktisk er åtte. Jeg begynte med dette da jeg var seks år og det gikk helt strålende. Da jeg var ti ble jeg vegetarianer og hadde laktoseintoleranse fra før alt. Men jeg lagde likevel matpakke selv for det… Si til henne at matpakke må hun sørge for selv. Anonymkode: 3e289...cb8 Det er altfor mye jobb for en 8 åring som nettopp har kuttet melk å finne ut av hva hun kan spise å ikke… det er melk i ganske mange matvarer, og et uhell kan potensielt ødelegge for flere uker.. Anonymkode: 012b2...325 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:03 #24 Del Skrevet torsdag kl 09:03 Når mine barn fikk påvist matallergier startet vi å lage maten fra bunnen av, de ble inkludert og det hjalp dem i å skjønne hva de kunne spise og ikke, og at de måtte spise ikke minst. Dette var på nittitallet og nå som første barnebarn har samme diagnose gjør foreldrene som vi gjorde, inkluderer og tar barnet med på matlagingen, barnet er fire år og skjønner veldig godt at grunnen til at barnet føler seg bedre er fordi maten spiller en rolle, det merker når det spiser "feil" og blir "syk" av det og spør derfor alltid hos andre hva det er i maten de får servert og velger ikke spise om det selv er usikker. Jeg syns det er en fin ting å ta barna med slik de får forståelse og innsyn i egen helse tidligst mulig. Anonymkode: 0c603...134 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:51 #25 Del Skrevet torsdag kl 14:51 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har dere forsøkt laktosefritt fremfor melkefritt? Anonymkode: 6ae03...10f Det er helt sikkert en grunn til at trster spør om melkefritt og ikke laktosefritt AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det har vi fått klar beskjed om at ikke går bra. Anonymkode: 6202d...2c3 Bullshit! Vårt barn har melkeproteinallergi og cøliaki og det går bra. Anonymkode: 9f8a2...bd8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:07 #26 Del Skrevet torsdag kl 15:07 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det med melkeprodukter er kun en periode for å undersøke om det har effekt, så det skal nok gå bra. Hun spiser noe brødmat (knekkebrød), og andre kornprodukter. Anonymkode: b019a...430 Hvorfor ikke sende med knekkebrød, da? Anonymkode: 9b4be...90e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:42 #27 Del Skrevet torsdag kl 15:42 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hvorfor ikke sende med knekkebrød, da? Anonymkode: 9b4be...90e Jo, jeg gjør av og til det. Problemet er at hun ofte ikke spiser det når det kommer i matpakkeform, og som sagt kan hun lett gå hele dagen (og flere dager) uten å spise noe. Så det er egebrlig et kombinert problem, der hun både må få noe hun tåler og noe hun faktisk spiser. Derfor ute etter noen gode alternativ😊 Anonymkode: b019a...430 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:58 #28 Del Skrevet torsdag kl 15:58 Melkefri yoghurt av noe slag med noe mysli eller lignende ved siden av? Anonymkode: 00c85...d30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:58 #29 Del Skrevet torsdag kl 16:58 Oatly havregurt (youghurt) med blåbær eller jordbærsmak, er en stor favoritt her. Vi bruker å ha nøtter, havre og bær oppi, som et alternativ til go'morgen yoghurt. Oatly har mange gode alternativer til de med melkeproteinallergi. Smøre"ost", "rømme", "yoghurt", vispe"krem", vaniljesaus o.l Berit har også noen gode youghurter, "melk" og "rømme". Jeg lager egne rundstykker/polarbrød med egg, havre, nøtter og Berit naturell yoghurt. Ungene elsker det. Anonymkode: 01e15...18f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå