AnonymBruker Skrevet 5. januar #41 Del Skrevet 5. januar I dag trente jeg på SATS i Oslo, rundt kl 11. Jeg telte ca 10 kvinner og 3 menn i det rommet jeg befant meg, som er et styrkerom med knebøystativer, manualer osv. Alle må ha vært i alderssjiktet 18-25 år. Sier ikke at dette er representativt, men det er en observasjon du neppe hadde sett for noen år siden. Eller kanskje de er få gutter som gidder å stå opp for å trene kl 11 på en søndag ? 🙂 Anonymkode: 813dd...ccb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #42 Del Skrevet 5. januar Kvinne 40, trener styrke 3 ganger i uka. Fullkropp, bytter på muskelgrupper, passer på å få i meg nok protein, logger økter og setter opp treningsprogram i app. Skal ikke kalle meg dønn seriøs da, ikke noe kroppsbygger, men liker å trene styrke. Vektrommet er som oftest okkupert av gutta, men jeg ser en del damer der også. Men de fleste kvinner jeg kjenner på min alder, går mer på kardio-timer eller jogger. Anonymkode: fa272...0e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten89 Skrevet 5. januar #43 Del Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (På 2.1.2025 den 10.15): Går med vektvest. Anonymkode: 365e6...91e Å gå med vekt vest er kondisjonstrening. Ikke styrketrening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #44 Del Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): I dag trente jeg på SATS i Oslo, rundt kl 11. Jeg telte ca 10 kvinner og 3 menn i det rommet jeg befant meg, som er et styrkerom med knebøystativer, manualer osv. Alle må ha vært i alderssjiktet 18-25 år. Sier ikke at dette er representativt, men det er en observasjon du neppe hadde sett for noen år siden. Eller kanskje de er få gutter som gidder å stå opp for å trene kl 11 på en søndag ? 🙂 Anonymkode: 813dd...ccb Styrketrening blandt kvinner i Norge er nok mest vanlig blandt unge kvinner i Oslo Anonymkode: ccdd6...136 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #45 Del Skrevet 7. januar Kvinne 49. Trener relativt tung styrke 4-5 dager i uken. Gjort i snart 10 år. Har eget velutstyrt treningsrom hjemme som stadig får nye tilskudd av utstyr. Har benk, full rigg til squat og pull ups, nedtrekk, beinpress, mølle, slynge, kettlebells og manualer. Har vektskiver opp til 150 kilo og mange forskjellige olympiske stenger. (Zbar/hexbar) Alltid elsket styrketrening,noe av det morsomste jeg gjør! Kjenner mange som gjør det samme men det er venninner fra USA og England. Her i Norge kjenner jeg 4 til i min nærmeste krets som driver som jeg gjør. Anonymkode: fc0d1...71a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #46 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (På 2.1.2025 den 11.39): Mange kvinner som trener tung styrke på mitt senter, hvertfall. Selv har jeg blitt en av dem etter at jeg spaserte litt utrygg inn på senteret for første gang i mitt liv for et år siden og oppdaget til min store overraskelse at jeg synes styrketrening er kjempegøy. Dessuten er jeg heldig med genetikken og har en kropp som formes og tilpasser seg styrketrening fort, hvilket gjør det ekstra motiverende. Også elsker jeg å være fysisk sterk 😁 Anonymkode: 960ea...719 ⬆️ Dette er meg. AnonymBruker skrev (På 2.1.2025 den 17.30): Ts her. Inntrykket jeg får er at det er vanlig blant yngre generasjon, og ikke så mye 30+? Dere som har svart at dere trener regelmessig tung styrke og kjenner mange andre jenter som gjør det, kan dere oppgi alderen deres? Anonymkode: 813dd...ccb Jeg er 35. Anonymkode: 960ea...719 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #47 Del Skrevet 13. januar Trener styrke 3-4 ganger i uken. Har blitt helt avhengig, elsker det! Føler meg sterkere både fysisk og mentalt, og smerter forbundet med en autoimmun sykdom har blitt betydelig mindre. Startet treningen for litt over 1 år siden. Her hvor jeg bor, i Innlandet, er det mange jenter og damer som trener styrke på treningssenteret hvor jeg går. K 51 Anonymkode: 20b36...e75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #48 Del Skrevet 13. januar Jeg driver med useriøs styrketrening. Drev litt mere "seriøst" med det før, så datt jeg helt ut etter korona. Kroppen min har forandret seg endel siden den gang, så jeg gjør det jeg kan. Men håper jeg kan komme tilbake til mitt gamle nivå. Anonymkode: 704aa...d23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #49 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg driver med useriøs styrketrening. Drev litt mere "seriøst" med det før, så datt jeg helt ut etter korona. Kroppen min har forandret seg endel siden den gang, så jeg gjør det jeg kan. Men håper jeg kan komme tilbake til mitt gamle nivå. Anonymkode: 704aa...d23 Kvinne 38 år. Anonymkode: 704aa...d23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #50 Del Skrevet 14. januar Ingen av mine venninner driver med styrketrening. Jeg har trent tung styrke i 12 år, og elsker det. På senteret hvor jeg trener, er damene i klart mindretall. Men synes det blir flere og flere. Fleste damene som jeg ser går på gruppetimer. Anonymkode: 25743...b5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 14. januar #51 Del Skrevet 14. januar (endret) Alle ungdomsjentene mine trener styrke på senter, vennene også. Jeg begynte med det for to år siden og ser at damegarderoben på senteret blir fullere og fullere, selv om jeg trener på et tradisjonelt manne-senter (bare apparater, ikke saltimer). Jeg er 46. Endret 14. januar av Kålrota Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #52 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (På 2.1.2025 den 17.30): Ts her. Inntrykket jeg får er at det er vanlig blant yngre generasjon, og ikke så mye 30+? Dere som har svart at dere trener regelmessig tung styrke og kjenner mange andre jenter som gjør det, kan dere oppgi alderen deres? Anonymkode: 813dd...ccb Jeg er 37 år og jeg har trent styrketrening (med et par pauser grunnet svangerskap og småbarntid) i ca 20 år. Anonymkode: d266f...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #53 Del Skrevet 15. januar Ja, jeg elsker styrketrening og har drevet med det i 10 år! Har en pause med de tyngste vektene nå pga graviditet men gleder meg til å trene ordentlig tungt igjen etter fødsel jeg er den eneste i omgangskretsen som trener tung styrketrening. Alle jeg kjenner synes det er kjedelig og lite givende, jeg derimot synes det er utrolig gøy og er min store hobby:) Anonymkode: b3302...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #54 Del Skrevet 9 timer siden Hva mener du med seriøs styrke? Om det er kroppsbygging og protein shake, så nei. Men jeg trener styrke ja. En del egenvekt (bl.a push ups, pull ups, mage +++). Går på et par timer i uken som har blanding av styrke og kondis. Bruker noe kettlebells, vektstang innimellom, men ikke apparater Anonymkode: 0e26e...821 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 8 timer siden #55 Del Skrevet 8 timer siden De fleste jeg kjenner som trener, har en stor andel styrketrening i opplegget sitt. Ser mye av det samme på senteret jeg trener på også. Er i 40-årene og de fleste jeg kjenner er i samme aldersgruppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå