Gå til innhold

Ahus har skjønt det - flere bør følge etter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vanlig er det ikke nei. Ullevål tilbyr det ikke og de burde virkelig gjøre det. Andre steder i landet (feks St Olavs) tilbyr ikke dette....

Anonymkode: fadf6...ce8

Begge sykehusene i min by har utleieboliger. Og de har 4 barnehager, som da åpner ekstra tidlig om morgenen.

Byen min har også et stort kommunalt sykehjem med utleieboliger (og barnehage og barneskole nesten vegg i vegg). 

Anonymkode: eecc6...55c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg gir opp. Jeg snakker bare om korttidsboligene, som er det eneste jeg har prøvd, fordi det ikke har vært tilgjengelige langtidsboliger. Du må gjerne være uenig i at disse er urimelig priset, men slutt å siter meg angående leieprisene på 4-romsleiligheter i Lørenskog, som jeg ikke har noen formening om og som absolutt ikke er sammenlignbart med et kott til 15 000 kr/mnd.

Anonymkode: 3e193...26e

Jeg har aldri snakket om korttid  vekten i orginal post eller etter det. er alle andre som drar inn der. For en 3-4 roms leilighet er prisene sinnsyke i Lørenskog. Mye billigere hos Ahus 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg syns AHUS har et fantastisk tilbud til sine ansatte. De tilbyr bolig til ansatte til en relativt rimelig pris (sammenlignet med øvrige leiligheter i området). Til og med leiligheter for familier. De har barnehage som er åpent i juli. Hadde flere arbeidsplasser gjort det samme hadde de vel kanskje slitt mindre med rekrutteringen? hurra for Ahus! Særlig dette med barnehagen har vært veldig utslagsgivende for at jeg velger Ahus og ikke til kommunen eller andre sykehus (feks Ullevål). En barnehage som har åpningstider i juli hjelper utrolig mye for turnusarbeidre. Mens rundt om i Norge så klager  bare kommunene (og noen sykehus) om hvor vanskelig det er å få tak i kvalifisert personell, særlig på sommeren. Men de gjør egentlig veldig lite for å rekruttere. 

Jeg har selv gått i AHUS-barnehage og som voksen bodd i personalleilighet der.

Helt enig med deg👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er åpenbart ansatt i administrasjonen som rakker så mye ned på andre, og bare vil fremheve ahus. Sykehusene i min by har også leieboliger, og bhg. Men så kjekt med sykehusbhg er det jo ikke, for ungene bli ikke kjent med de i samme nabolag, men barna til de som jobber samme sted som mamma. Praktisk for foreldrene, ikke så sa gøy for ungene. Mye som er viktigere når  man skal velge arbeidsplass; mulighet for parkering, ivatertakelse av ansatte, bemanning, fagutvikling, kompetanse, lønn ect. 

Anonymkode: 26667...94e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du like fornøyd med parkeringsmulighetene på Ahus? Uendelige køer når alle skal dra fra jobb, koster nesten 1000 kr. å stå der i mnd også. 

Anonymkode: 1a54c...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessverre så tror jeg det bare er ett tidsspørsmål før Ahus selger ut, jeg er ganske sikker på at den regjeringen vi vil få vil la de boligene bli leid ut, sannsynligvis blir de solgt billig til ett firma som vil overta utleie og øke prisene, hvis jeg ikke husker helt feil kjøpte Heimstaden ett stort antall boliger hvor det bodde ansatte ved Aker Sykehus, og etter det jeg leser over så har heller ikke Ullevåj boliger lengre, nå er det markedskreftene som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg syns AHUS har et fantastisk tilbud til sine ansatte. De tilbyr bolig til ansatte til en relativt rimelig pris (sammenlignet med øvrige leiligheter i området). Til og med leiligheter for familier. De har barnehage som er åpent i juli. Hadde flere arbeidsplasser gjort det samme hadde de vel kanskje slitt mindre med rekrutteringen? hurra for Ahus! Særlig dette med barnehagen har vært veldig utslagsgivende for at jeg velger Ahus og ikke til kommunen eller andre sykehus (feks Ullevål). En barnehage som har åpningstider i juli hjelper utrolig mye for turnusarbeidre. Mens rundt om i Norge så klager  bare kommunene (og noen sykehus) om hvor vanskelig det er å få tak i kvalifisert personell, særlig på sommeren. Men de gjør egentlig veldig lite for å rekruttere. 

Dette med sykehusboliger er helt normalt over hele landet i større og mindre grad. Kommuner som sliter med rekruttering stiller også med boliger. 

Ahus hadde jo markedspris på sine leiligheter, sjekket finn nå og ligger flere helt klin nye 3r leiligheter til omkring 16 000 og større sokkel leiligheter mellom 16000/20000. Da fremstår jo prisen til ahus sine nedslitte, dårlig vedlikeholdte leiligheter som sinsyke. Hvis du kan få noe eskenytt til samme pris, hvorfor i alle dager velge det som ikke er gjort noe med siden 70-90tallet. Neitakk. 

Problem to med sykehusboliger er at det stort sett er såpass lite attraktiv å bo i at selv om ansatte har prioritet på leiligheter så klarer ikke sykehusene å leie de ut. Hva skjer da? De blir leid videre til kommunen - nødboliger, narkomane, osv. De blir brukt som en del av "sykehushotell" - pasienter/ pårørende. 

Forstår godt at det er lite attraktiv til den prisen vs standard.

Anonymkode: 7d990...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...