Gå til innhold

Bli frisør eller apotekteknikker? -29 år

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ikke vær så negativ og pessimistisk da, hvis du fortsetter med en slik tankegang så vil du ikke komme langt. I mange tilfeller handler det kun om vilje og motivasjon for å kunne oppnå noe.

Anonymkode: 955ba...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke vær så negativ og pessimistisk da, hvis du fortsetter med en slik tankegang så vil du ikke komme langt. I mange tilfeller handler det kun om vilje og motivasjon for å kunne oppnå noe.

Anonymkode: 955ba...cc5

Det kalles depresjon/mistet jobbgnist.

Anonymkode: b90bd...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De fleste drivhus bruker vel bare roboter nå? Tror ikke det er det letteste å få jobb med nå og i fremtiden.. Vil prøve å finne noe jeg kan stå i mange tiår. anleggsgartner blir litt for tungt for meg tror jeg (kjøre store kjøretøy, bæring osv.) er under 160cm  49 kg. Har tenkt på å søke på plantasjen, men det går dårlig for kjeden fått kortere åpningstider her og lagt ned butikker flere steder. Er også et par ansatte som har fast der, de trenger ikke så mange faste..

TS

Nei.

Anonymkode: e2874...18d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde gått for apotek, det er enkel og grei jobb om du er litt interessert i helse og flink til å småprate med mennesker og tar til deg informasjon om diverse tilstander, produkter osv.

Frisør ville jeg aldri valgt ikke om jeg var 15 og iallfall ikke om jeg var så gammel som du er nå, den jobben tar knekken på deg.

Anonymkode: 93a8b...59c

Apotek, enkel og grei jobb....javel....

Jeg jobber som apotektekniker, har gjort det i 15 + år. Anbefales IKKE! Stressfult og suger ut alt av energi, lite igjen etter endt arbeidsdag.

Anonymkode: 16def...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Apotek, enkel og grei jobb....javel....

Jeg jobber som apotektekniker, har gjort det i 15 + år. Anbefales IKKE! Stressfult og suger ut alt av energi, lite igjen etter endt arbeidsdag.

Kan du utype hvorfor? 😕 Eksempler? Ser for meg at man hjelper noen som trenger noe, føler det kan være givende 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flyvertinne. Kjempemorsom jobb!

5-6 ukers kurs, bra lønn pga diettpenger. Mulig å studere noe annet ved siden av hvis ønskelig. Så har du tid til å tenke over hva du vil, også 😉

Anonymkode: a0dbd...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan du utype hvorfor? 😕 Eksempler? Ser for meg at man hjelper noen som trenger noe, føler det kan være givende 

Joda, det er i teorien fint de gangene man føler på at man hjelper noen som trenger noe. Problemet er gjengangeren generelt innen helse og omsorg; for mange oppgaver og ting som skal gjøres og for lite bemanning til å utføre nevnte oppgaver. Konstant stress, kunder i kø, samlebånd...i mellom alt som skal gjøres skal du også skvise inn litt kursing for å holde deg oppdatert for å gi kunden en best mulig opplevelse...og ja, lønna står virkelig ikke i stil med hva som kreves. Det er det vel sjelden den gjør i de fleste helse og omsorgsyrker. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flyvertinne. Kjempemorsom jobb!

5-6 ukers kurs, bra lønn pga diettpenger. Mulig å studere noe annet ved siden av hvis ønskelig. Så har du tid til å tenke over hva du vil, også 😉

Anonymkode: a0dbd...895

Enig. Hadde glatt valgt det om jeg var ufaglært og valget sto mellom frisør (som er super sosialt) og jobbe på apotek.. Sjekk ut flyvertinne ts. 

Anonymkode: 93bda...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med å starte plante-blogg? Insta og Snap? 
Med tips om hageplanter? 

Anonymkode: 683da...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Frisør innebærer alt for mye kroppslig slitasje. Gå for noe annet, spør du meg 😊

Anonymkode: ca611...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som introvert vil du neppe trives i noen av de jobbene. 

Ta truckførerlappen og kurs som kranfører. Vips er du sikret bedre arbeidsforhold og lønn ved omtrent ingen utdanning. 

Anonymkode: 5a200...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trodde apotekteknikere også satt sprøyter? Influensavaksiner, TBE vaksine osv. Ville sjekket opp i det. (Mulig det kun er farmasøyter..)

Anonymkode: 36f28...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Vet det er to ganske forskjellige yrker, men jeg har virkelig ikke peiling på hva jeg vil jobbe med.. Står like stille i spørsmålet nå som snart 30 åring som da jeg var 15 år. Blitt litt små deprimert av det her, og det plager meg ganske mye.. Det jeg liker mest å holde på med er planter, men hvilke jobber er det å finne med det liksom.. 

Har tidligere gått vg1, vg2 helse så har bare 1 år igjen for å kunne være ferdig med en utdannelse å bli enten apotekteknikker, tannhelsesekretær eller helsesekretær (det er ikke aktuelt pga. jeg besvimer av sprøyter). Gått påbygg tidligere men strøk i matte, og jeg har ingen ønsker om å gå høyskole da jeg helt ærlig synes de aller fleste utdanninger/yrker virker kjedelige. 

Tusen takk om noen har noen tips, står litt fast som sagt og der har jeg stått lenge :( (har prøvd karriererådgiver men ga meg ingenting)

Fagskole?

Anonymkode: b2d79...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Trodde apotekteknikere også satt sprøyter? Influensavaksiner, TBE vaksine osv. Ville sjekket opp i det. (Mulig det kun er farmasøyter..)

Anonymkode: 36f28...169

Man kan om man vil men må ikke, må ta kurs først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Apotektekniker

Anonymkode: a3372...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.1.2025 den 18.01):

Vet det er to ganske forskjellige yrker, men jeg har virkelig ikke peiling på hva jeg vil jobbe med.. Står like stille i spørsmålet nå som snart 30 åring som da jeg var 15 år. Blitt litt små deprimert av det her, og det plager meg ganske mye.. Det jeg liker mest å holde på med er planter, men hvilke jobber er det å finne med det liksom.. 

Har tidligere gått vg1, vg2 helse så har bare 1 år igjen for å kunne være ferdig med en utdannelse å bli enten apotekteknikker, tannhelsesekretær eller helsesekretær (det er ikke aktuelt pga. jeg besvimer av sprøyter). Gått påbygg tidligere men strøk i matte, og jeg har ingen ønsker om å gå høyskole da jeg helt ærlig synes de aller fleste utdanninger/yrker virker kjedelige. 

Tusen takk om noen har noen tips, står litt fast som sagt og der har jeg stått lenge :( (har prøvd karriererådgiver men ga meg ingenting)

Snakk med en karriereveileder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...