Gå til innhold

Får daglig reaksjoner på hvor ung jeg ser ut

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 32, og får daglig kommentarer på at du kan da ikke være så gammel, du som er såå ung.... ungjente. "Ser ikke ut som du er mer enn 22 år"

Jeg.er.så.lei av det. Hvorfor må folk kommentere? Jeg vet at jeg ser ung ut, men kjenner at pasientene tror jeg er såå ung også med en gang de ser meg. Kollegaene som ikke kjenner meg så godt prater litt nedlatende, "stakkars de som er så ung og uerfaren her"

Har vel typisk babyface..

Mister så selvtillit når det er i jobbsammenheng.

Anonymkode: dacdd...19b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Buhu

Anonymkode: 2b78a...1d6

Jada jada, visste den kom.

Det er dritkjipt når man blir snakket til som om man er dum 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig med ungt helsepersonell. 

Fremstår du veldig usikker? 

Anonymkode: f4469...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg føler ikke det selv, men etter så mange ganger der de ser tvilende ut og kommenterer så smitter det vel over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart at pasientene reagerer. De er syke og har oftest nok med sitt, samtidig er det helt vanlig med unge sykepleiere og sykepleierelever i begynnelsen av tjueårene. Jeg har heller aldri hørt noen prate nedlatende til dem, tvertimot. Vi er glade for hver eneste som velger yrket. 

Anonymkode: 0387f...ec1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv å ta det med ett smil. Si «tusen takk» når de kommenterer at du ser yngre ut. Mange som ser yngre ut enn de er og som jobber i all slags yrker.

Endret av GlitrendeSjokolade
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hva du mener, ts. Synes også det er veldig irriterende. 

Anonymkode: 93503...4ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daglig? 
Men om noen år kommer du til å savne det

Anonymkode: f7cba...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid hørt det samme. Jobber også innen helsevesenet, men har aldri fått noen negative eller nedlatende kommentarer på det.

Om det går på selvtilliten løs, bør du kanskje jobbe litt med deg selv. Lære deg å gi litt faen.

Anonymkode: 70f9c...c06

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg er 32, og får daglig kommentarer på at du kan da ikke være så gammel, du som er såå ung.... ungjente. "Ser ikke ut som du er mer enn 22 år"

Jeg.er.så.lei av det. Hvorfor må folk kommentere? Jeg vet at jeg ser ung ut, men kjenner at pasientene tror jeg er såå ung også med en gang de ser meg. Kollegaene som ikke kjenner meg så godt prater litt nedlatende, "stakkars de som er så ung og uerfaren her"

Hvis du er lege, anbefaler jeg at du går med frakk i pasientkontakt. Da blir det mindre tvil om hvem du er, og kanskje høyere terskel for å kommentere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Takk! 😁"

Si det og gå videre med livet. Lær deg å gi litt f. Hvis du skal jobbe i helsevesenet må du tåle mye mer enn det. 

Anonymkode: 96d9d...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være veldig kjipt ja. Men du får ikke gjort noe med hvordan du ser ut eller hva folk kommenterer.

Du må jo se halvveis ung ut siden du opplever det som et problem. Altså noen faktorer tilsier at du er 32, og andre faktorer gjør at du ser ut som en ungjente?

Anonymkode: ed71a...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her, ikke daglig men veldig ofte. Er nok gener, alle i min familie ser yngre ut enn det de er. Da jeg var yngre ble jeg litt fornærmet, nå som jeg har passert 40, tar jeg de som et kompliment, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt hvordan du har det. Har opplevd det samme selv og opplever det til dels fremdeles. Det er kjipt når folk legger til grunn at man er ung og uerfaren fordi man ser ung ut.

Du må belage deg på at slik kommer det nok til å bli i mange år til. Ikke at jeg tror du ikke allerede håndterer dette med glans, men husk og alltid håndter det profesjonelt og ikke la deg vippe av pinnen. 

Anonymkode: ffc36...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Om 10 år kommer du til å savne at folk sier du ser ung ut. Tro meg. 

Anonymkode: 0fd0f...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slapp av, det går over og da kommer du til å savne det.

Måtte vise leg til jeg var langt over tredve. Nå er det ingen som tviler 😃😃

Anonymkode: 20306...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ikke frekt, men hvordan stil har du da? 32 år med løsvipper, mye sminke og sprekkfulle lepper får folk til å se på deg som særs ung. 

Anonymkode: cb2e6...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry men du er heldig. Å kunne slippe å tenke på ansiktet mitt sin aldring har vært en drøm.

Alt har sin pris, hva er verst?

Anonymkode: afa92...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Ikke uvanlig med voksent helsepersonell heller. 

Hadde vært irritert selv. Antar ts også er litt liten. Veldig sjelden høye mennesker blir snakket til slik, selv om de er unge. 
Ts, kanskje det er mulig å kle seg enda litt voksnere, eller legge stemmen i et myndigere leie? 

Anonymkode: 1f3f9...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...