Gå til innhold

Inneklemte dager

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja, men det er jo bare to dager og så er det helg. Føles bortkastet å ta ut feriedager midt på vinteren uten å ha noe å gjøre. Samtidig må jeg uasnett på jobb for fakturering og noen leveranser. De beste er at de trolig er mange samarbeidspanere, kunder og kolleger utenfor egen avdelig som er borte, så det blir nok ganske rolig.

Anonymkode: 13528...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei. Jobber jeg ja. Var på jobb i dag å en liten tur. Jeg har store barn så jeg må jobbe slike dager. 

Anonymkode: a1f09...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, vil ikke bruke opp fridager allerede de to første arbeidsdagene i et år. Og det er fint med en kort uke så det blir en litt myk start. Første arbeidsdagen i året er alltid den tyngste, men i mye mindre grad når det allerede nesten er helg. Merker at to dager arbeidsuke og fem dagers helg hadde passet meg midt i blinken, men tjener allerede for lite som det er. 

Anonymkode: cb9c2...72d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan legge til at hos oss er inneklemte dager rolige, uten at jeg som jobber må ta andres arbeid unna. Så det er egentlig fint å jobbe sånne dager, blir mer effektiv og det er ingen forstyrrelser eller møter.

Anonymkode: cb9c2...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, ville ikke bruke feriedager på to inneklemte dager i januar. Skolen starter ikke før 6. januar, men SFO er åpen for seksåringen og tiåringen klarer seg selv hjemme. 

Anonymkode: 43fa9...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Beste dagene å jobbe, som regel stille og rolig. Så hadde ikke brukt opp feriedager her. Men selvfølgelig er jo yrker som kanskje har ekstreme dager uansett og da er det vel greit med en ekstra lang ferie.

Anonymkode: e1403...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tar de på hyttekontoret noen timer 

Anonymkode: f26e9...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, men har hjemmekontor i dag og i morgen.

Anonymkode: f9cbc...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørger alltid for å ha fri inneklemte dager. Om jeg ikke har opparbeidet med ekstra tid, tar jeg gjerne ubetalt fri. Jeg vil koble heeeelt ut og ikke ødelegge juleferien med å koble på hodet midt i romjula. Tar også fri mellom nyttår og helg, om det ikke er snakk om mer enn et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.1.2025 den 17.36):

Hadde akkurat nok feriedager igjen til romjula,så må på jobb i morgen og fredag...

Anonymkode: c1b52...236

Feriedager følger kalenderåret

Anonymkode: c9cbf...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har tatt fri. Det ene barnet/ungdommen hadde ikke fri i går og var på skolen, og begge barna skal på skolen i dag. Både i går og i dag kommer de hjem til langtidsstekt middag 🥰

Anonymkode: 3d176...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna i barnehage og på sfo, selv har jeg fri. Nydelig opplading til neste uke! Og de små har hatt ferie siden 20.12, så jeg har ikke så mye som et fnugg av dårlig samvittighet 👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Skyblue7 skrev (På 1.1.2025 den 17.17):

Skolen starter 6 januar her, så må ha tvangs fri…

Er det ikke SFO/AKS?

Anonymkode: b7b70...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, siden de som har barn mener at de har førsterett på fri slike dager, og sjefen føyer dem i alt, måtte lærlingen og jeg på jobb.

Anonymkode: dbce3...634

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er det ikke SFO/AKS?

Anonymkode: b7b70...293

Nei, er ikke det. SFO har åpent kun på skoledager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobbet, men da med ganske slækk arbeidsmoral ettersom alle andre har ferie. Ganske så sikker på at min leder gjør det samme på inneklemte dager. Altså jeg fikk gjort en god del, men starter ikke akkurat dagen klokka 8 og slutter 16. Det blir sen start og tidlig slutt på den effektive delen av arbeidsdagen. 

Anonymkode: 17893...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg jobbet, men da med ganske slækk arbeidsmoral ettersom alle andre har ferie. Ganske så sikker på at min leder gjør det samme på inneklemte dager. Altså jeg fikk gjort en god del, men starter ikke akkurat dagen klokka 8 og slutter 16. Det blir sen start og tidlig slutt på den effektive delen av arbeidsdagen. 

Glemte å nevne at jeg hadde stort sett hjemmekontor. Gjemmekontor…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen jobbet fulle dager torsdag og fredag. Jeg jobbet en halv dag på hjemmekontor. Både barnehage og SFO hadde stengt torsdag og så ikke noe poeng i å sende de bare for en dag på fredag når vi hadde mulighet for fri. 

I tillegg florerer det med omgangssyke her i området nå så håper at de ekstra fridagene kan gi litt mindre smitte etter ferien.

Anonymkode: 7d9fe...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...