AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:18 #81 Del Skrevet onsdag kl 19:18 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor bryr et barn seg om jeg drikker vann eller brus? Eller ett glass vin? Dett har virkelig ikke barn eller foreldre noe md så lenge jeg ikke er barnevakt et sted uten taxi. Anonymkode: 89daa...a53 Jeg tenker at siden de ønsker middag uten alkohol, så er det sikkert ikke alle i det selskapet som reagerer så bra på alkoholen. Kanskje ts. Man merker det gjerne ikke selv. Jeg drikker ikke og ser at noen forandrer seg. Ikke mye, men nok til at det kan oppleves som ubehagelig for små barn. Anonymkode: 64e79...786 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:21 #82 Del Skrevet onsdag kl 19:21 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Her bommer du. Jeg har barn selv og om jeg tar meg en øl eller ikke på nyttårsaften har virkelig ikke noe å si. Jeg kan faktisk og kjøre, for jeg koser meg med øl til maten. Anonymkode: 35fdd...c08 Hvis du krasjer og du har den minste promillen får du skylda. Uansett om du er over eller under grensa. Du høres ut som toppen av ego og kanskje også en sånn forelder som drikker dritings foran småbarna dine på julaften, nyttårsaften og når dere er i syden? Ikke kan du spise på andre tidspunkter enn vanlig, ikke kan du spise uten å drikke og når du drikker kjører du fortsatt bil for det er jo ikke så farlig? Ikke mye plass til andre enn deg selv og dine egobehov altså. Og så klager du på din svoger og ikke søsteren din? Regner med det er dine nevøer og nieser det er snakk om her og ikke bare din svogers barn. Eller har han vært utro og fått barn med noen andre? Anonymkode: c6945...8a9 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:21 #83 Del Skrevet onsdag kl 19:21 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Stakkars som må avstå fra vin til maten en gang i blant 😅 Anonymkode: ce895...da3 Tror du dette er poenget? Eller kan det være hele bilde jeg reagerer på? Kan det være prinsipp? Kan det være at det å bli diktert hva og hvordan man skal gjøre ting ikke føles greit når man er snart 50? Kan det være jeg synes det er feil at 6-7 stk skal tilpasse seg ETT barn? Anonymkode: 35fdd...c08 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:21 #84 Del Skrevet onsdag kl 19:21 Trist om det er viktigere med alkohol og tv enn å få familie/venner på besøk. Vi forventer ikke at alle skal tilpasse seg oss, men om det å spise middag klokken 16 uten alkohol og tv i bakgrunnen i ny og ne er et så stort problem dropper vi heller å komme! Anonymkode: a3dd9...942 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:22 #85 Del Skrevet onsdag kl 19:22 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du krasjer og du har den minste promillen får du skylda. Uansett om du er over eller under grensa. Du høres ut som toppen av ego og kanskje også en sånn forelder som drikker dritings foran småbarna dine på julaften, nyttårsaften og når dere er i syden? Ikke kan du spise på andre tidspunkter enn vanlig, ikke kan du spise uten å drikke og når du drikker kjører du fortsatt bil for det er jo ikke så farlig? Ikke mye plass til andre enn deg selv og dine egobehov altså. Og så klager du på din svoger og ikke søsteren din? Regner med det er dine nevøer og nieser det er snakk om her og ikke bare din svogers barn. Eller har han vært utro og fått barn med noen andre? Anonymkode: c6945...8a9 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Anonymkode: 35fdd...c08 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:27 #86 Del Skrevet onsdag kl 19:27 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Treåringen må vel slutte å sove dupp snart? Men ja, innmari irriterende å bli invitert på middag kl.16. Anonymkode: 2a66b...fb7 Det er da bare å ikke dukke opp det. En må tåle at om barnefamilier er invitert så er 16 et passelig tidspunkt for middag. En må også tåle at det tilpasses barna ellers og hvis ikke er det bare å la være å invitere eller la være å gå i besøk. En må også tåle å prate med ungene ved middagsbordet og ikke bare forvente voksen prat. Er barna invitert er de en like viktig del av selskapet som dere. Og en overser ikke gjester uansett alder Anonymkode: 6d0cb...5e7 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ForumMaria Skrevet onsdag kl 19:30 #87 Del Skrevet onsdag kl 19:30 (endret) AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det er jo et paradoks da hvor ofte man leser om folk som klager over at middag må flyttes pga barn. Den "skal" jo være da og da. Kan ikke barnet tilpasse seg sier de. Men evner ikke å tilpasse seg overhode selv? Personlig har jeg aldri hatt noe problem med å tilpasse meg barna de gangene jeg har hatt ferier eller middager med venner som hadde med barn. Det er jo de voksne det burde være lettest å gjøre endring for, det er vel barn som har mest behov for rutiner (selv om en del voksne virker manisk opptatt av rutinene sine selv) At TV alltid står på hos folk synes jeg er en uting uannsett iallfall når det er besøk. At man forsøker å være litt stille når noen sover er jo en selvfølge? Du ville sikkert ikke likt det om barnet ikke fikk dupp og ble grinete, trassete og kjip. Men man burde jo forsøke å legge barnet i vogn ute eller på lukket rom så det ikke hører så godt. Anonymkode: 043dd...6d9 Verden skal tilpasse seg barnet ja, ikke motsatt 😉 Endret onsdag kl 19:31 av ForumMaria Anonym Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:33 #88 Del Skrevet onsdag kl 19:33 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Trist om det er viktigere med alkohol og tv enn å få familie/venner på besøk. Vi forventer ikke at alle skal tilpasse seg oss, men om det å spise middag klokken 16 uten alkohol og tv i bakgrunnen i ny og ne er et så stort problem dropper vi heller å komme! Anonymkode: a3dd9...942 Ikke poenget her. Men om de kommer til oss og ski/fotball står på tv fordi våre tenåringer ser på, så skal de slå av pga 3 åringen? Anonymkode: 35fdd...c08 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:39 #89 Del Skrevet onsdag kl 19:39 https://avogtil.no/tips-og-rad/rad-om-alkoholbruk-rundt-barn/ Anonymkode: c2148...b1a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:49 #90 Del Skrevet onsdag kl 19:49 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ikke poenget her. Men om de kommer til oss og ski/fotball står på tv fordi våre tenåringer ser på, så skal de slå av pga 3 åringen? Anonymkode: 35fdd...c08 De ser vel ikke tv når dere spiser middag? Sport kan dere vel se på. Hvis det ikke er fryktelig høy lyd eller de som sitter og ser på blir så revet med at de sitter og banner og skriker? Har hun sagt noe om hvorfor hun ikke vil ha på tv? Anonymkode: 64e79...786 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IDGAF Skrevet onsdag kl 20:01 #91 Del Skrevet onsdag kl 20:01 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror du dette er poenget? Eller kan det være hele bilde jeg reagerer på? Kan det være prinsipp? Kan det være at det å bli diktert hva og hvordan man skal gjøre ting ikke føles greit når man er snart 50? Kan det være jeg synes det er feil at 6-7 stk skal tilpasse seg ETT barn? Anonymkode: 35fdd...c08 Det virker som dere er utrolig vanskelige mennesker å forholde seg til. Nei det er ikke greit at du blir diktert, men jeg synes det er merkelig at dette er en problemstilling i det hele tatt! Alle tingene du nevner er ting vi tar hensyn til i vår familie når barna er involvert. Men ingen trenger å kreve/diktere, det går helt på automatikk. Selv før jeg fikk barn selv tenkte jeg ikke «off så kjipt at søsteren min krever middag en time tidligere enn vanlig og at øl og tv byttes ut med brus og brettspill». Jeg tenkte heller «så hyggelig å få tilbringe en ettermiddag med tantebarna mine», og tok alt det du nevner av «tilpasninger» som den største selvfølge. Jeg tenkte ikke «off, tenk å kreve middag klokken 16», men heller «ja, det funker jo dårlig med middag klokken 17 når barnet legger seg 18. Så lurt at vi tar middagen en time tidligere så alle får vært med». DU virker vanskelig! Endret onsdag kl 20:22 av IDGAF 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:18 #92 Del Skrevet onsdag kl 20:18 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ikke poenget her. Men om de kommer til oss og ski/fotball står på tv fordi våre tenåringer ser på, så skal de slå av pga 3 åringen? Anonymkode: 35fdd...c08 Jeg hadde blitt skuffet om jeg var invitert på besøk, og vertskapet brukte tiden jeg var der på å se noe jeg interesser meg så lite for som ski og fotball. Selv om jeg hadde kommet uten barnet! Dersom det er tenåringene som veldig ønsker å se, og det er en sjelden gang (typ OL eller «årets kamp») hadde det gått fint, men ettersom dette er noe som irriterer deg så mye at du må skrive en tråd om det her antar jeg at det skjer ofte. Da hadde jeg funnet en annen løsning. Kan tenåringene se kampen på en TV-stue? Kan de voksne sette seg på kjøkkenet? Kan man heller invitere en time senere når kampen er over? Anonymkode: a3dd9...942 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:33 #93 Del Skrevet onsdag kl 20:33 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For noen ufyselige holdninger til barn hos endel her, sitter her med helt hakeslipp. Veldig glad for å være i en familie hvor barn sees på som fullverdige familiemedlemmer, og som alle andre skal inkluderes i sammenkomster. Selvfølgelig spiser vi middag tidligere når det er småbarn i familien. Vi vil jo alle bli kjent med barnet og at barnet skal få oppleve å ha storfamilie rundt seg. Og selvfølgelig bytter vi ut med alkoholfri øl/vin i sammenkomster hvor det er barn tilstede. Aldri vært et tema engang, takk og lov. I motsetning til hva en kan få inntrykk av i denne tråden finnes det mange gode, voksne mennesker som klarer å prioritere barns gode opplevelser i familien framfor eget alkoholkonsum… Å ville ekskludere småbarn fra familiemiddager bare fordi en selv, som voksen, er så vrang og vrien at en bare må tylle innpå alkohol for å kose seg og absolutt må spise midt i ungenes leggetid……?!!? Da skal en jaggu ikke kalle andre rigide Anonymkode: 68515...fb7 Det sier vel alt om din familie at dere ikke kan drikke vin til maten uten å «tylle i dere». Så da er det nok like bra dere avstår helt ja. Andre kan fint drikke et par-tre glass til maten og stoppe der. Å inkludere barn er kjempeviktig, og det gjør man nettopp ved å inkludere dem i vanlig sosialt samvær. Anonymkode: 6d5b2...3ac 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:35 #94 Del Skrevet onsdag kl 20:35 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du klarer nok å tilpasse deg litt i livet du også, med mindre du har en diagnose. Selv ellers sure tenåringer klarer jo det. Alternativet blir at ungene må spise uten storfamilien på selveste julekvelden, samt at foreldrene ikke får spist med dere de heller, fordi ungen etter middag skal roes ned før den legges. Det er klart det kan være anstrengende å ta hensyn til unger, men man får det igjen seinere fordi man bygger bånd. Anonymkode: 6657d...f0a Men hva med de andre barna som tydeligvis også må tilpasse seg dette ene barnet? Anonymkode: 8d671...2ba 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:38 #95 Del Skrevet onsdag kl 20:38 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hva med de andre barna som tydeligvis også må tilpasse seg dette ene barnet? Anonymkode: 8d671...2ba Barna til ts er tenåringer. De drikker vel uansett ikke alkohol, og klarer fint å spise tidligere middag en vanlig og klare seg et par timer uten TV-en. Anonymkode: a3dd9...942 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:10 #96 Del Skrevet onsdag kl 22:10 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barna til ts er tenåringer. De drikker vel uansett ikke alkohol, og klarer fint å spise tidligere middag en vanlig og klare seg et par timer uten TV-en. Anonymkode: a3dd9...942 Dette høres ut som typiske førstegangsmor. Vi må ta hensyn når barnet er lagt. Men når dette barnet er våken tidlig og vekker de andre så er det greit. Da skal man ikke ta hensyn. Anonymkode: 35fdd...c08 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urwa Skrevet onsdag kl 22:37 #97 Del Skrevet onsdag kl 22:37 Har 4 barn. Og når vi fikk besøk eller dro på besøk ble rutiner lagt på siden. Gikk helt fint. Skal du slavisk følge rutiner kan du si hadet til voksenlivet etter barn. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:49 #98 Del Skrevet onsdag kl 22:49 Det var i overkant mye hensyn som skulle taes ja. Helt greit å ta hensyn, men alt med måte. Men å ikke drikke alkohol med våkne småbarn tenker jeg er helt greit. Anonymkode: 1862f...38d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:07 #99 Del Skrevet onsdag kl 23:07 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Dette høres ut som typiske førstegangsmor. Vi må ta hensyn når barnet er lagt. Men når dette barnet er våken tidlig og vekker de andre så er det greit. Da skal man ikke ta hensyn. Anonymkode: 35fdd...c08 Noe som sier meg at dette er noe som skjer først og fremst når storfamilien er samlet hos svigers eller lignende? Anonymkode: 8d671...2ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:10 #100 Del Skrevet onsdag kl 23:10 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det var i overkant mye hensyn som skulle taes ja. Helt greit å ta hensyn, men alt med måte. Men å ikke drikke alkohol med våkne småbarn tenker jeg er helt greit. Anonymkode: 1862f...38d Helt greit at foreldre velger det for seg selv, så klart. Men de kan jo ikke instruere andre voksne mennesker. Unntaket er hjemme hos dem selv, da kan de velge å ikke servere alkohol. Ellers bestemmer vertskapet. Anonymkode: 6d5b2...3ac 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå