Gå til innhold

Så lei av at alle skal ta hensyn til et barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det sååå vanskelig å ikke kunne ta ett glass vin når der er barn til stede så har du helt klart ett problem med alkohol.

Og såklart tar man hensyn til ett lite barn når de er på besøk; tror ikke du skjønner hvor viktig rutiner er for så små barn. Får de ikke sove den timen de bruker så blir ofte resten av dagen (og natten) ødelagt og det er iallefall ikke noe hyggelig for noen.

Du virker skikkelig kjip å være rundt. Er helt greit å ikke like barn men du burde lære deg å ta hensyn.

Anonymkode: 18b7b...531

• Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har vi samme bekjente? Her ble alkohol fysisk ryddet vekk (av mammaen) fra skap så ungen på 2 ikke skulle se at vi hadde det i en type seksjon på stua 😅😇🤪

Anonymkode: 217c1...345

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er det sååå vanskelig å ikke kunne ta ett glass vin når der er barn til stede så har du helt klart ett problem med alkohol.

Og såklart tar man hensyn til ett lite barn når de er på besøk; tror ikke du skjønner hvor viktig rutiner er for så små barn. Får de ikke sove den timen de bruker så blir ofte resten av dagen (og natten) ødelagt og det er iallefall ikke noe hyggelig for noen.

Du virker skikkelig kjip å være rundt. Er helt greit å ikke like barn men du burde lære deg å ta hensyn.

Det er vel ingen som har noe med om andre voksne drikker alkohol?? Hva i alle dager er dette for noe. Du er åpenbart en sånn en.. haha 

Anonymkode: 36e1f...159

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Har vi samme bekjente? Her ble alkohol fysisk ryddet vekk (av mammaen) fra skap så ungen på 2 ikke skulle se at vi hadde det i en type seksjon på stua 😅😇🤪

LOL 😂

Anonymkode: 92d5f...3a2

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Du tuller 😳 Og du lot henne gjøre det? Hjemme hos deg??? 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hvor mye er dere egentlig sammen med dem? Er dette en veldig hyppig problemstilling?

Hvis barnet er 3, er det vel ikke lenge det fortsatt skal sove på dagtid? Er dere mye sammen både på dagtid og på kveldstid? Når legger barnet seg?

Noen ting endres når man får barn. Vi pleide å spise mer ute, mye mindre nå. Når vi er på ferie tar vi heller en lang lunsj. Hvis vi har middag med familien legger vi den ofte litt tidligere slik at barna får spist litt med oss før de skal legges. Skal sies at jeg og søsken alle har barn 0-6, så det gjelder flere. Vår mor tar selv initiativ til å tilpasse tidspunkt, vi trenger ikke be om det.

At ingen får drikke høres for meg litt ekstremt ut. Jeg hadde nok ikke godtatt det. Men de er kanskje ikke glad i øl/vin i utgangspunktet? Jeg hadde nok dratt en grense der og sagt at vi serverer til maten.

Anonymkode: 2cb23...007

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
got2go skrev (1 minutt siden):

Du tuller 😳 Og du lot henne gjøre det? Hjemme hos deg??? 

Det skjedde dennene gangen. Og jeg inviterte de aldri igjen.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Etter at svoger fikk barn så er det dette barnet alle skal til hensyn til i den familien. På reise må det tas hensyn til barnet deres. Middager skal være når det passer barnet deres. Det kan ikke tas et glass vin eller settes frem noe alkohol når dette barnet er der(ingen alkoholproblemer på noen sider altså).Tv skal ikke stå på. Om barnet sover dupp må alle andre være musestille. Om vi inviterer på middag må det passe deres barn, for det kan ikke gå et minutt over rutiner. Jeg har også barn og gjør sikkert alt feil i forhold til deres. Er det noe vits i å si noe eller skal alle vi andre i familien tilpasse oss, enn at de av og til kan tilpasse seg? Barnet er 3 år…

Anonymkode: 35fdd...c08

Altså, dette hadde jeg ignorert glatt. Får ikke ta et glass vin til maten? Hvem skal stoppe meg. Skal de ta glasset fra meg? Nei vettu hva. Hadde bare sett på dem, og gjort det som passet meg. Det er helt normale ting, som skal snus på hodet grunnet foreldrene. Du inviterer på middag til et bestemt tidspunkt, og de prøver å endre det? Da ville jeg bare sagt at middag er 16.00, så får de heller bli hjemme om det ikke passer dem! Makan… De må roe ned rundt barnet… 

Anonymkode: 70189...b68

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Etter at svoger fikk barn så er det dette barnet alle skal til hensyn til i den familien. På reise må det tas hensyn til barnet deres. Middager skal være når det passer barnet deres. Det kan ikke tas et glass vin eller settes frem noe alkohol når dette barnet er der(ingen alkoholproblemer på noen sider altså).Tv skal ikke stå på. Om barnet sover dupp må alle andre være musestille. Om vi inviterer på middag må det passe deres barn, for det kan ikke gå et minutt over rutiner. Jeg har også barn og gjør sikkert alt feil i forhold til deres. Er det noe vits i å si noe eller skal alle vi andre i familien tilpasse oss, enn at de av og til kan tilpasse seg? Barnet er 3 år…

Anonymkode: 35fdd...c08

Første gang du møter 1.gangs foreldre?

Anonymkode: f4c0c...f90

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1 gangsforeldre er gjerne litt sprø og rigide, men de vil bare det beste for barnet sitt. Husk det. Vet ikke om du helt forstår hva det vil si å ha barn - det høres ikke sånn ut.

Du kan ikke bare utsette spising og soving fordi det passer bedre for den gamle garden. Det er lettere for deg å spise en time før enn for en barnefamilie å spise etter barnas leggetid.

Jeg er ikke så rigid når det gjelder alkohol at jeg ikke kan drikke en øl eller et glass vin til maten, men i bunn og grunn er barn og alkohol en dårlig kombo. Særlig når de voksne er såpass avhengige at de ikke klarer å spise uten alkohol - da er man vel kanskje der at de nok ikke klarer seg med et enkelt glass heller? Barn merker at du er full lenge før du selv gjør det, og for mange barn er det svært ubehagelig.

Inviteres barn i selskapet tas det hensyn til at de er er og er en del av «gjengen». De er ikke en ikke-person man bare kan drite i. Da må man hellere la være å invitere dem og ta konsekvensen av at foreldrene deres heller ikke dukker opp.

Anonymkode: c6945...8a9

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Altså, dette hadde jeg ignorert glatt. Får ikke ta et glass vin til maten? Hvem skal stoppe meg. Skal de ta glasset fra meg? Nei vettu hva. Hadde bare sett på dem, og gjort det som passet meg. Det er helt normale ting, som skal snus på hodet grunnet foreldrene. Du inviterer på middag til et bestemt tidspunkt, og de prøver å endre det? Da ville jeg bare sagt at middag er 16.00, så får de heller bli hjemme om det ikke passer dem! Makan… De må roe ned rundt barnet… 

Haha, jaja, du får melde deg ut da. Gamle, grumpy og konservative onkler og tanter som er fullstendig låst i sine rutiner - dem lever barnefamilier svært godt uten. Du klarer ikke middag en time før vanlig tid eller en middag uten alkohol sånn at selvskapet blir levelig for alle gjestene? Er du 80 år, autist og alkoholiker eller noe sånt siden det er så veldig vanskelig å tilpasse deg omgivelsene dine?

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts sier de har barn selv.

Jeg har også barn. Særlig de første par årene krever de minste mye, og det preger hvordan jeg oppfører meg i sosiale lag. Men bare i form av at jeg må følge med og være "på" barnet mye av tiden. Og dermed plutselig må melde meg ut av interessante samtaler mm.

Jeg har da aldri krevd endring av middagstider eller nektet noen å ta seg en øl av den grunn. Hadde det blitt fyll hadde jeg tatt med meg barna mine å dratt, men det har jeg aldri opplevd.

Vi med barn er da også i stand til å tilpasse oss. Særlig når vi er gjester!

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det skjedde dennene gangen. Og jeg inviterte de aldri igjen.

Herregud hva er det med folk 😂 Forstår om du ble litt satt ut!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Haha, jaja, du får melde deg ut da. Gamle, grumpy og konservative onkler og tanter som er fullstendig låst i sine rutiner - dem lever barnefamilier svært godt uten. Du klarer ikke middag en time før vanlig tid eller en middag uten alkohol sånn at selvskapet blir levelig for alle gjestene? Er du 80 år, autist og alkoholiker eller noe sånt siden det er så veldig vanskelig å tilpasse deg omgivelsene dine?

🤣

Akkurat sånn jeg ser en nybakt 1.gangsmor snakker til sin mor i familien

Fader meg mye en skal finne seg i som forelder,spesielt døtre, ikke tar det slutt heller 🤣

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er sånn i min svigerfamilie også. Ingenting ble hensyntatt da vi fikk barn, men når svigerinne fikk barn så skal alt hensyntas. Da mine var små var det felles frokost kl 11 på hytta, men nå hun har småbarn er det frokost kl 08. Vi spiste en rolig frokost tidlig og så ble felles frokosten seinere lunsj, i tillegg til at vi var så stille vi kunne så vi ikke skulle vekke de andre. Nå er de full spiker gjerne med allsang i medbrakte mikrofoner fra 06.30. Jeg orker ikke være der og tilbringe feriedagene mine på den måten. Orker heller ikke holde på med hviskeleken ved bordet  eller høre på 4-åringen som er så flink fordi han kan masse sangtekster fra Sabeltann utenatt.. 

Anonymkode: 5586c...59a

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stakkars som må avstå fra vin til maten en gang i blant 😅

Anonymkode: ce895...da3

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

🤣

Akkurat sånn jeg ser en nybakt 1.gangsmor snakker til sin mor i familien

Fader meg mye en skal finne seg i som forelder,spesielt døtre, ikke tar det slutt heller 🤣

Hvis mor overhodet ikke kan tilpasse noe som helst til sitt barnebarn blir det mindre besøk. Heldigvis kan de aller fleste oppegående folk tilpasse seg det et lite barn trenger når nå først barnet er invitert. «Barn skal ses og ikke høres» var greit i 1925, men ikke i 2025. Heldigvis!

Fyllekalas og middag kl 19 når man er barn og legger seg når middagen starter - det gidder barnefamiliene sølvfølgelig heller ikke for de står med et helvete hele kvelden, natten og dagen derpå med grinete barn. Det er ikke verdt det rett og slett.

Så er barnefamilier forskjellige da, og førstegangs generelt mer rigide enn oss som har flere, men om du ikke kan tilpasse det minste og omtrent gjemmer lommelerka bak sofaputene og sier rødvinen din er cola når du drikker den av et vannglass - da har du et stort problem som ikke er forenligt med små barn i selskap. Da får du la være å invitere barnet så du får drikke deg full uten at noen tar skade av annet enn fyllekommentarene dine. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hahaha jeg ler. Nei jeg er 30 år og gift. Vi fester ikke heller. Men jeg liker å ta et glass vin til en god middag, noe resten av familien vår liker. Har aldri opplevd at søsknene mine har nektet alkohol 😂 De vet dog at det blir aldri fyll under en familiemiddag, så da er virkelig ikke vin et problem. 

Du er helt på bærtur menneske. Du tror seriøst hele verden dreier seg rundt ditt avkom? Nei, det gjør faktisk ikke det. Du mener «barnefamilier» greier seg uten folk som ikke ønsker å gå på nåler rundt en psykotisk mor? Fordi du skjønner ikke at det er du som er unormal her? Dette er absolutt ikke normal oppførsel fra barnefamilier. 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis mor overhodet ikke kan tilpasse noe som helst til sitt barnebarn blir det mindre besøk. Heldigvis kan de aller fleste oppegående folk tilpasse seg det et lite barn trenger når nå først barnet er invitert. «Barn skal ses og ikke høres» var greit i 1925, men ikke i 2025. Heldigvis!

Fyllekalas og middag kl 19 når man er barn og legger seg når middagen starter - det gidder barnefamiliene sølvfølgelig heller ikke for de står med et helvete hele kvelden, natten og dagen derpå med grinete barn. Det er ikke verdt det rett og slett.

Så er barnefamilier forskjellige da, og førstegangs generelt mer rigide enn oss som har flere, men om du ikke kan tilpasse det minste og omtrent gjemmer lommelerka bak sofaputene og sier rødvinen din er cola når du drikker den av et vannglass - da har du et stort problem som ikke er forenligt med små barn i selskap. Da får du la være å invitere barnet så du får drikke deg full uten at noen tar skade av annet enn fyllekommentarene dine. 

Ts lurte vel ikke på om det var innafor å nekte fyllekalas, men et glass vin til maten. Herregud. At det går an. Det går an å drikke ett glass vin til maten, uten å dra i gang fyllefest. På samme måte som slanke mennesker greier å spise et par biter sjokolade uten å tømme hele skuffen. 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er egentlig problemet med å starte selskapet litt tidligere noen ganger, slik at de aller yngste kan være med?

Noen voksne mennesker er virkelig rigide og har store problemer med å vike fra normalen sin. Blir litt vel hysterisk. Ingen tar vel skade av å spise middag klokken 16 en gang i blant 😅

Jeg har takket, nei til flere middagselskap, da jeg har små barn å ta hensyn til. Ååh, men så hissige folk blir, når jeg takker nei. Helt hysteriske. Ungen kan vel spise middag klokka 19?? Nei, min 3 åring kan ikke det 🙂 Mitt barns søvn kommer før voksnes behov for å spise mat klokken 19. Kos dere uten oss. Vi ses om noen år 😅

Anonymkode: 026c9...aad

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...