Gå til innhold

Bilder av meg og kjæresten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Kjæresten min vil helst ikke dele bilder av oss to sammen på fb og insta på grunn av eksen. For å skåne henne. Er han da bare snill eller tror dere det er noe annet? Jeg syns det selv er litt rart liksom.

Anonymkode: e7b8f...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei, 

Kjæresten min vil helst ikke dele bilder av oss to sammen på fb og insta på grunn av eksen. For å skåne henne. Er han da bare snill eller tror dere det er noe annet? Jeg syns det selv er litt rart liksom.

Kanskje han vil unngå å bli konfrontert med eksene, kanskje han ikke føler for å dele bilder på fb, kanskje han vil vente lenger, kan det være at han synes fb er noe dritt?

Uansett, dele bilder er da ikek så viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dele bilder er ikke så viktig, nei. Men hvis man deler bilder med andre og ikke kjæresten, så er det bare teit, uansett om det er for "å skåne eks" eller av et eller annet merkelig prinsipp.

Anonymkode: d4896...e0a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker i utgangspunktet det er litt rart. Ikke det å ikke dele bilder, det er det mange som ikke gjør, men å begrunne det med hensyn til eksen. Trenger samtidig overhodet ikke skyldes at det er "noe annet", det kan godt hende han oppriktig bare mener å være hensynsfull. Det er likevel grenser for hvilke hensyn man skal ta.

Så er det selvfølgelig grader av dette. Ble det slutt for kort tid siden, er hun voldsomt nedstemt eller sårbar, kjenner alle tre hverandre? Det finnes selvfølgelig situasjoner der det menneskelig sett er naturlig og sympatisk å ta litt ekstra hensyn til andres følelser. Jeg var forsiktig med å "gni inn" min nye kjærlighet de første månedene da jeg visste at den ferskeste ekskjæresten min hadde gått helt i oppløsning og også hadde havnet i psykiatrien (ikke pga. bruddet spesielt). Ikke for å holde noen dører åpne, bare fordi jeg oppriktig hadde såpass vondt av henne (jeg er mann) fordi hun hadde det kjipt nok som det var.

Nå er jeg forlovet med hun jeg de første månedene var forsiktig med å dele i åpne kanaler, og jeg var aldri det spor åpen for å gå tilbake til eksen. Det var likevel helt klare, spesielle grunner til at jeg var forsiktig den gangen. Så det kan helt fint være godt ment, enten man er enig i vurderingen eller ei.

Anonymkode: 2af16...5ca

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en bagatell TS. Jeg liker ikke å dele bilder på facebook heller. Det at han sier det er pga skåne eksen er jo litt rart, men jeg synes det er fint at han er ærlig med deg. Ikke lag et problem av noe som ikke er det er mitt råd

Anonymkode: 8bcf2...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en vag begrunnelse. Sa han kun det? På grunn av eksen? Hvorfor på grunn av eksen? Om han er redd for noe, bør han jo ikke ha eksene sine på some...

Anonymkode: aea88...5e2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tenker i utgangspunktet det er litt rart. Ikke det å ikke dele bilder, det er det mange som ikke gjør, men å begrunne det med hensyn til eksen. Trenger samtidig overhodet ikke skyldes at det er "noe annet", det kan godt hende han oppriktig bare mener å være hensynsfull. Det er likevel grenser for hvilke hensyn man skal ta.

Så er det selvfølgelig grader av dette. Ble det slutt for kort tid siden, er hun voldsomt nedstemt eller sårbar, kjenner alle tre hverandre? Det finnes selvfølgelig situasjoner der det menneskelig sett er naturlig og sympatisk å ta litt ekstra hensyn til andres følelser. Jeg var forsiktig med å "gni inn" min nye kjærlighet de første månedene da jeg visste at den ferskeste ekskjæresten min hadde gått helt i oppløsning og også hadde havnet i psykiatrien (ikke pga. bruddet spesielt). Ikke for å holde noen dører åpne, bare fordi jeg oppriktig hadde såpass vondt av henne (jeg er mann) fordi hun hadde det kjipt nok som det var.

Nå er jeg forlovet med hun jeg de første månedene var forsiktig med å dele i åpne kanaler, og jeg var aldri det spor åpen for å gå tilbake til eksen. Det var likevel helt klare, spesielle grunner til at jeg var forsiktig den gangen. Så det kan helt fint være godt ment, enten man er enig i vurderingen eller ei.

Anonymkode: 2af16...5ca

Vi har nå vært sammen snart to år, å han har kanskje delt 2-3 bilder av oss sammen(kun på historie)  Det var helt i starten av forholdet.

Jeg er en overtenker da så mulig jeg bare tenker det værste. Jeg har heller aldri møtt eksen hans, de var gift og har ett barn sammen.Har heller ikke møtt barnet så ofte.

Så jeg er liksom redd for at han ikke vil vise at han er sammen med meg for andre grunner liksom. Han er også å del eldre en meg, så kanskje han ikke har behov for å vise meg fram liksom. Så satser på at han gjør det kun for å være snill å skåne eksen og barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hei, 

Folk flest har for lengst forstått at bilder av personer poster man ikke på Metaeide plattformer. 
Hvilken verden lever du i? Vær sjeleglad for at en av dere har vett og forstand på området.

Anonymkode: 5edf3...524

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit å ikke ville ha bilder av seg selv, men jeg reagerer veldig på begrunnelsen. Den hadde jeg stusset veldig på. Det burde ikke være et problem. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil vel ikke vise at han har kjæreste til alle da🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 9294d...a8e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Vi har nå vært sammen snart to år, å han har kanskje delt 2-3 bilder av oss sammen(kun på historie)  Det var helt i starten av forholdet.

Jeg er en overtenker da så mulig jeg bare tenker det værste. Jeg har heller aldri møtt eksen hans, de var gift og har ett barn sammen.Har heller ikke møtt barnet så ofte.

Så jeg er liksom redd for at han ikke vil vise at han er sammen med meg for andre grunner liksom. Han er også å del eldre en meg, så kanskje han ikke har behov for å vise meg fram liksom. Så satser på at han gjør det kun for å være snill å skåne eksen og barnet.

Er helt sikker på at han gjør det i den tro at han "skåner" eksen. Hvorfor han føler det er nødvendig, vet kanskje du eller han innerst inne? 

Anonymkode: 9ac33...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det bare er dette, så ville jeg latt det gå. Men du er kanskje usikker på hva han føler for deg? Er det det som trykker? 

Du kan uansett ikke lage noe problem ut av dette, hans valg hva han vil poste. Hvis han er eldre enn deg har han kanskje et annet forhold til sosiale medier? Mens for deg er det viktigere? 

Anonymkode: bdd4f...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han "tar hensyn" til eksen - selv to år inn i nytt forhold.

Han bruker sosiale medier, men vil ikke vise frem at han er i et forhold.

Han vil ikke vise frem sin (mye?) yngre nye kjæreste etter to år.

Han har knapt latt ny kjæreste få møte hans barn etter to år.

Etter min mening er det veldig lite som tyder på at denne mannen tenker en fremtid med ny kjæreste. Hadde han gjort det hadde han stått for forholdet og inkludert ts mer i eget liv.

Generelt er jeg ikke for å dele så mye på sosiale medier og hadde hatt det helt fint med å ikke bli vist bilder av der. Men når begrunnelsen er at han fremdeles etter to år skal ta hensyn til eks-kona, da hadde jeg tatt det som et signal på at han ikke egentlig føler seg forpliktet til nytt forhold og ny kjæreste.

Jeg hadde sagt fra at enten må dere involveres mer i hverandres liv og være tydelig på til andre at dere er i et fast forhold - eller så hadde jeg gått.

Anonymkode: 559f4...feb

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker spesielt , selv om det er x og moren til barne.  Og dere har vært sammen i 2 år ! Han har vel informert x at dere er sammen eller ?  X må også itilegg klare å komme seg videre . 

Sorry, men dette her virker som et fjortis opplegg, jeg hadde respekt dersom forholde var fersk, men det er det ikke tilfelle - sier ikke at du skal lage noe nr  ut av dette , men jeg synes det er spesielt, ja. Hadde igrunn krevd bedre svar fra han tbh!

Endret av Marai
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, 

Man må jo ikke dele bilder på sosiale medier for å ha et lykkelig forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det samme med min nye kjæreste, mest fordi min eks var livets største kjærlighet. Vakker og nydelig personlighet, men jeg var slem mot henne og det ble slutt. 

Kanskje noe likt, eller han har påført vold og er redd eksen skal advare. 

Anonymkode: ba654...61b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også bære flau for å ha mistet personen blant bekjente, var hun pen?

Anonymkode: ba654...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst man leser enkelte tråder her inne, så er det ingenting som provoserer mer en at en mann finner seg en yngre kjæreste.

Det er rimelig hatske svar som kommer på tråder som "mannen fant seg en yngre kjæreste", "mannen dumpet meg for en yngre kvinne" og lignende. 

Så på det grunnlaget så er det ikke sikkert det bare er eksen han vil skåne, tror jeg ville vegret meg selv for å legge ut bilder for å unngå å provosere "geriljaen".

Anonymkode: 2259f...14f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...