AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:48 #21 Del Skrevet onsdag kl 15:48 AnonymBruker skrev (1 time siden): Spennende! Du bruker masse ord på å fortelle andre hvor dumme de er...uten å forklare noe som helst om hvorfor eller komme med noen råd. Tørr luft ER et problem vinterstid. Når levende materiale som parkett tørker, trekker det seg sammen. Hvis det f.eks sitter fast under en list eller et tungt bord og ikke får beveget seg gir det etter på det svakeste punktet. I dette tilfellet er et av gulvbordene det svakeste punktet, sannsynligvis på grunn av materialfeil. Så kan det også tyde på at underlaget er ujevnt, og det kan bidra til oppsprekking sammen med tørr inneluft. Anonymkode: 4fdab...005 Takk for støtten. Skulle gjerne visst hvor denne brukeren du svarer har kunnskapen sin fra🙄😅 Anonymkode: d0f67...5e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:56 #22 Del Skrevet torsdag kl 10:56 bakk skrev (19 timer siden): Jeg er egentlig usikker på hvordan det er festet sammen – lim var bare det første jeg tenkte på. I tillegg har jeg dilemmaet med at ny eier overtar boligen i mars, så jeg vet ikke helt hva som er best å gjøre her. Jeg vet også at reklamasjonssaker kan ta lang tid. Hvis dette er et kvalitetsgulv, så er det gjerne 25-30 års garanti på parketten. Uansett er jo huset så nytt at du er innenfor den vanlige femårsfristen, som du i alle tilfeller har etter bustadoppføringslova. Det er for øvrig fullt mulig å bytte ut et enkelt parkettbord midt på gulvet, uten å ta opp hele gulvet. Hvis du får tak i lignende gulvbord er det en rask og enkel jobb for noen som kan det. Alternativt finnes det ulike typer voks eller kunstig tre man kan forsøke å sparkle med. Hadde startet med å kontakte firmaet som er ansvarlig, slik at de kan vurdere ulike løsninger. Da får man formodentlig svar på mulige årsaker til skaden også. Dersom det nærmer seg overtakelse uten at problemet er løst, må jo kjøper informeres om saken. Mulig du da kan betale deg ut av hele problemet ved å bli enige om at de utbedrer, for en sum du tilbyr. Anonymkode: 7e6d3...e0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bakk Skrevet torsdag kl 12:36 Forfatter #23 Del Skrevet torsdag kl 12:36 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis dette er et kvalitetsgulv, så er det gjerne 25-30 års garanti på parketten. Uansett er jo huset så nytt at du er innenfor den vanlige femårsfristen, som du i alle tilfeller har etter bustadoppføringslova. Det er for øvrig fullt mulig å bytte ut et enkelt parkettbord midt på gulvet, uten å ta opp hele gulvet. Hvis du får tak i lignende gulvbord er det en rask og enkel jobb for noen som kan det. Alternativt finnes det ulike typer voks eller kunstig tre man kan forsøke å sparkle med. Hadde startet med å kontakte firmaet som er ansvarlig, slik at de kan vurdere ulike løsninger. Da får man formodentlig svar på mulige årsaker til skaden også. Dersom det nærmer seg overtakelse uten at problemet er løst, må jo kjøper informeres om saken. Mulig du da kan betale deg ut av hele problemet ved å bli enige om at de utbedrer, for en sum du tilbyr. Anonymkode: 7e6d3...e0b Takk for tips! jeg har vurdert reprasjonsvoks og tre lim (siden det har bula litt), men ble usikker siden sprekken er dyp og det står ikke så mye om hvordan voksen vil reagere på varme og vann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå