Gå til innhold

Ville du vært sammen med en mann som jobbet i butikk ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det er ikke ubrukelig. Jeg kan se at noen som føler seg truet av konklusjonen kan hevde ble slikt, men påstander uten argumenter er selvsagt verdiløst.

Anonymkode: 6f5dc...382

Truet? Spenstig. 
Du vet ingen ting om hverken min utdannelse og lønn, eller min mann sin. Hverken min lønn og utdannelse,  eller min mann sin er representativ for «forskningen» din, for å si det sånn.

Jeg kan navngi mer en 29 kvinnelige venninner og kollegaer som vil gi et helt annet resultat en «forskningen» din på et utvalg søkere til et realityprogram. Men da ikke basert på «deltagende observasjon» og spørsmål om hvilke valg de ville tatt. Men partnervalg de faktisk har tatt.

Bare denne tråden ender sikker opp med svar fra mer en 29 kvinner som står som kontradiksjon til «forskningen» din.

»Forskningen» din er verdiløs.  

Anonymkode: 03024...a2d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Knirke skrev (Akkurat nå):

Er butikkjobb er en dealbreaker? Nei.

Er gaming en dealbraker? JA

Jeg kunne aldri vært sammen med et voksent barn som fortsatt bruker leker.

Ok. Jeg bygger gjerne med Lego og jeg kan game litt i ny og ne. Godt voksen mann er jeg også.

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja jeg foretrekker en vitenskaplig studie av 29 kvinner framfor en kvinne med agenda på KG. Kanskje jeg er rar sånn sett.

29 søkere til et realityprogram om å finne seg en partner, har ingen «agenda»? Men brukere på KG har?

Beklager. Du har spilt deg selv utover sidelinjen og gjort deg selv fullstendig irrelevant. 
Skjønner jo nå at du bare troller.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Truet? Spenstig. 
Du vet ingen ting om hverken min utdannelse og lønn, eller min mann sin. Hverken min lønn og utdannelse,  eller min mann sin er representativ for «forskningen» din, for å si det sånn.

Jeg kan navngi mer en 29 kvinnelige venninner og kollegaer som vil gi et helt annet resultat en «forskningen» din på et utvalg søkere til et realityprogram. Men da ikke basert på «deltagende observasjon» og spørsmål om hvilke valg de ville tatt. Men partnervalg de faktisk har tatt.

Bare denne tråden ender sikker opp med svar fra mer en 29 kvinner som står som kontradiksjon til «forskningen» din.

»Forskningen» din er verdiløs.  

Men cherry pickede anekdoter er selvsagt verdiløse. Bare trådtittel på denne diskusjonen vil gi et farget utvalg på respondenter som gjør den dubiøs som forskning.

Er du så herlig naiv eller er det et spill du bruker i kjønnspolitikkens navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Knirke skrev (1 minutt siden):

Er butikkjobb er en dealbreaker? Nei.

Er gaming en dealbraker? JA

Jeg kunne aldri vært sammen med et voksent barn som fortsatt bruker leker.

😅

Jeg er kvinne og gamer i perioder noen ganger i uka, en til to timer per dag etter at barna har lagt seg. Det er jo bare en hobby på lik linje med strikking, gitarspilling og maling. Er jeg et voksent barn som fortsatt bruker leker?

Anonymkode: a9659...28b

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobber som ikke krever utdanning er og viktige og samfunnsnyttige, vi så under covid hvilke jobber som måtte prioriteres for at samfunnet skulle fungere.

Likevel jeg har selv en mastergrad i et litt spesielt fag og ser ikke for meg å bli kjæreste med en mann uten formell utdanning.

Min erfaring gjennom livet er at de fleste mennesker har muligheter til å bruke evnene sine og gjøre noe ut av dem. Møter jeg folk som aldri ønsker å utvide kunnskapen sin så tenker jeg at de ofte er enkle mennesker som ikke har så stort refleksjonsnivå. Gjerne sånne som blir foreldre rundt 22 år og kaller barna sine Matheo Leander og Savannah Angelica.

Anonymkode: 40237...d53

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

😅

Jeg er kvinne og gamer i perioder noen ganger i uka, en til to timer per dag etter at barna har lagt seg. Det er jo bare en hobby på lik linje med strikking, gitarspilling og maling. Er jeg et voksent barn som fortsatt bruker leker?

«Den norske filosofen Arne Næss likte også å klatre, både i fjell og av og til i trær. Da noen journalister spurte ham hvorfor han fortsatt drev på med en slik barneaktivitet, kontret han og sa: «Det var ikke jeg som begynte å klatre. Det var dere som sluttet».»

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Poenget mitt er at du likevel fokuserer på at han «gjør det godt». Altså er det viktig.

Hva om fyren ikke gjør det godt? Bare er en helt vanlig ansatt i butikk og fornøyd med det? Sier det oss noe om hans verdi som menneske, hans evne til å føle kjærlighet, hans dedikasjon til evt barn og hvor flink han er til å støvsuge?

Å lord. 

Anonymkode: 0ae16...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok. Jeg bygger gjerne med Lego og jeg kan game litt i ny og ne. Godt voksen mann er jeg også.

Bra jeg ikke skal på date med deg, da... :plystre: Du hadde nok fått avslag. Det er jo litt som om jeg skulle tatt vare på Barbie-dukkene mine og hatt dem i stua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ville du vært sammen med/datet en mann uten utdannelse? Eller ufør? Eller med ufaglært jobb som butikk eller vaskepersonell?

Inspirert av tråden under barn og familie. Foreldre er bekymret for sin sønn på 26 år som synes det er godt nok å jobbe i butikk og spiller ellers. Flere svar sier det er vanskelig å få kjæreste om man er mann som «bare» jobber i butikk 

jeg er kvinne 34 år selv. Skulle mannen min miste jobben og begynt å jobbe ufaglært eller i butikk ville jeg ikke gjort det slutt med han av den grunn. Jeg elsker han jo

men hadde jeg møtt noen fra scratch som «bare» jobbet på butikk eller lavtlønnet ville det vært en dealbraker for meg i 30 åra. 20 år gamle meg hadde nok ikke brydd seg. Men som voksen vil jeg ha noe mer. Det har med å gjøre at jeg ønsker å ha grei økonomi sammen med en partner og ikke slite eller være fattig. Jeg vil ha en mann som har såpass lønn at vi kan reise på ferier, kjøpe de matvarene man ønsker, ha det økonomisk greit. Kunne ha rå til at Jeg jobber redusert mens barna er små. Dette er viktige ting for meg. 
gaming er ingen dealbreaker så lenge det ikke går utover familietid og logistikken hjemme

hva med dere andre ? Er lav utdannelse og gaming en dealbraker ?

Anonymkode: ba62a...2b3

Jeg har det veldig fint alene altså. Når en mann er med i bildet så er det mye mer mas og styr. Jeg tror jeg kunne vært sammen med en som jobber i butikk, men da er han en kreativ person som kansje eier egen butikk og selger egne ting. Ikke en som jobber på rema liksom. 

En annen ting jeg synes er litt vanskelig er at jeg synes folk med lav utdanning er litt kjedelige å snakke med. Jeg synes de kan være ganske oppslukt av sine egne opplevelser og det som er i eget hode og "lærte sannheter" Det er som regel de som har ganske harde og bastante meninger om kvinner, feks. Mens de med utdanning er litt mer åpne. Jeg synes også de er ganske farget av et hardt liv og tenker litt mer pessimistisk. Jeg vil jo ha en mann som ser muligheter både for meg selv og for han selv. Ikke en som liksom bare har stoppa opp og gjør det samme hver dag, og trekker på skuldrene når man snakker om alt det man kan oppnå videre i livet. :) 

Anonymkode: 64967...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

😅

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig. Min mann eier en rema 1000 butikk og har en lønn på over 2 mill i året. Jobbet siden han var 16 år. Null utdannelse!

Anonymkode: 64557...f6a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Knirke skrev (Akkurat nå):

Ja.

Interessant. Det er nok ikke en veldig utbredt mening. Jeg spilte fotball på barneskolen og liker fortsatt å sparke ball i ny og ne. Er det også en barneaktivitet? Siden de fleste begynner med det når de er ganske små, mener jeg.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Penger og økonomi har jo selvfølgelig ingenting å si om man blir glad i hverandre. Synes det er helt sykt med slike holdninger. 

Anonymkode: a213e...42b

Nei, men penger og økonomi har betydning for muligheten til å ha det livet man ønsker. Dersom man f.eks. ønsker seg barn og familie, er det en forutsetning med en trygg og stabil økonomisk situasjon. Det handler ikke først og fremst om størrelsen på inntekten, men at man er flink til å forvalte det man har til rådighet.

Jeg har tidligere bodd sammen med en mann som ikke hadde styring på økonomien sin, og bor nå sammen med en mann som - i likhet med meg - har god oversikt over økonomien sin. Jeg vet hva jeg foretrekker. Vi har begge helt gjennomsnittlig inntekt , kanskje til og med litt lavere enn median, men vi klarer oss godt, sparer,  har midler satt til side og under millionen i gjeld (hus- og billån).

Jeg savner ikke å få "uventede" regninger, inkassokrav som jeg måtte dekke ford samboer som vanlig hadde tom konto før neste lønning, at halve ferien måtte dekkes av mitt kredittkort fordi han ikke hadde satt av penger slik vi avtalte, at vi fikk varsel om stenging av strøm fordi strømavtalen sto i hans navn osv. 

Så jo, det har betydning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Likevel jeg har selv en mastergrad i et litt spesielt fag og ser ikke for meg å bli kjæreste med en mann uten formell utdanning.

Anonymkode: 40237...d53

Men er det pga mastergraden din tenker du?

Selv er jeg i sluttfasen av å fullføre min Ph.d i et rimelig snevert felt (Natur- og matvitenskap). 
Tror aldri jeg hadde trivdes i forhold med en mann som var opptatt av sitt snevre felt på fritiden feks.

Hjemme hos oss, snakker vi ikke jobb/utdannelse i det hele tatt. Å snakke om jobb er faktisk noe av det kjedeligste jeg kan tenke meg. Eneste som er mer kjedelig en å snakke om jobb, er å høre på andre snakke om sin.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Høres ut som en gøy fyr! Man slutter ikke å leke fordi man blir gammel, man blir gammel fordi man slutter å leke ❤️ 

Bra jeg ikke skal på date med deg, da... :plystre: Du hadde nok fått avslag. Det er jo litt som om jeg skulle tatt vare på Barbie-dukkene mine og hatt dem i stua.

Neida, de som lekte med Barbie som små går gjerne over til å spille Sims som voksen :nigo: Sims er fantastisk for å koble ut, så jeg skjønner godt hvorfor voksne menn liker å game for å koble ut.

Anonymkode: de1b8...234

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Poenget mitt er at du likevel fokuserer på at han «gjør det godt». Altså er det viktig.

Hva om fyren ikke gjør det godt? Bare er en helt vanlig ansatt i butikk og fornøyd med det? Sier det oss noe om hans verdi som menneske, hans evne til å føle kjærlighet, hans dedikasjon til evt barn og hvor flink han er til å støvsuge?

Det kan ikke være lett å være deg når man skal overanalysere hvert svar. Snakk om å fokuser på helt feil plass. Kanskje snu fokuset så blir du mye lykkeligere i livet ditt😉

Anonymkode: 0ae16...041

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant. Det er nok ikke en veldig utbredt mening. Jeg spilte fotball på barneskolen og liker fortsatt å sparke ball i ny og ne. Er det også en barneaktivitet? Siden de fleste begynner med det når de er ganske små, mener jeg.

Jeg har ikke påstått at det er en utbredt mening, det er min mening.

Fotball og andre ballspill er også ganske turnoff for meg. Sorry. Fordelen er jo at man holder seg i form, det gjør man ikke med gaming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men er det pga mastergraden din tenker du?

Selv er jeg i sluttfasen av å fullføre min Ph.d i et rimelig snevert felt (Natur- og matvitenskap). 
Tror aldri jeg hadde trivdes i forhold med en mann som var opptatt av sitt snevre felt på fritiden feks.

Hjemme hos oss, snakker vi ikke jobb/utdannelse i det hele tatt. Å snakke om jobb er faktisk noe av det kjedeligste jeg kan tenke meg. Eneste som er mer kjedelig en å snakke om jobb, er å høre på andre snakke om sin.

Det jeg tenker da er at folk med utdanning og som har en bachelor, forstår hva en god kilde er og vet hva kvalitativ og kvantitativ er. Det er faktisk veldig betydningsfullt for hvordan man former seg en mening om noen, feks. Det er det jeg snakker om. Ikke at det er så viktig å snakke om jobben i ett sett. Men at man ser på verden og folk rundt seg med de rette brillene. Og ikke analyserer andre utifra egne sannheter. Jeg synes det er utrolig slitsomt ved noen mennesker, men vet at også folk med utdanning har "introjekter" om andre som er usanne, altså. Jeg merker at om jeg dater noen uten utdanning, så er det større sjanse for at de ikke tenker i det store bildet men navigerer utifra introjekter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke påstått at det er en utbredt mening, det er min mening.

Fotball og andre ballspill er også ganske turnoff for meg. Sorry. Fordelen er jo at man holder seg i form, det gjør man ikke med gaming.

Det er helt vanlig å ønske seg en ikke-leken partner som voksen. Og så er det noen som liker å leke. Man finner jo noen som er lik seg selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...