AnonymBruker Skrevet 1. januar #41 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er veldig dumt å presentere denne "studien" som fasit, 29 kvinner gir neppe en realistisk fremstilling av hele Norges kvinnelige befolkning. Anonymkode: 97876...c51 Hvis du hadde en pose med 2.5 millioner klinkekuler, trakk 29 helt tilfeldige av dem og alle var røde, ville du ha konkludert: * De fleste kulene er nok svarte, 29 er for lite til å vite noe om 2.5 millioner * Det er umulig å ha noen formening om de 2.5 millionene klinkekuler * I fravær av annen informasjon så sier antagelig de 29 tilfeldige oss noe om gjennomsnittet av de 2.5 millionene * Min personlige opplevelse basert på 1 menneske beskriver alltid 2.5 millioner bedre enn noe forskning kan Anonymkode: 6f5dc...382 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #42 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Poenget er at man kan gjør det bra i livet lell om man ikke har en utdannelse. Det spørs hva som driver deg. Har man ikke lyst til å gjøre noe så blir det heller ikke noe. Men ser man for seg noe og har en driv så får man til alt man setter seg som mål. Anonymkode: 0ae16...041 Poenget mitt er at du likevel fokuserer på at han «gjør det godt». Altså er det viktig. Hva om fyren ikke gjør det godt? Bare er en helt vanlig ansatt i butikk og fornøyd med det? Sier det oss noe om hans verdi som menneske, hans evne til å føle kjærlighet, hans dedikasjon til evt barn og hvor flink han er til å støvsuge? Anonymkode: 6f5dc...382 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajakvinne12 Skrevet 1. januar #43 Del Skrevet 1. januar Husk at det var nettopp butikk ansatte som måtte på jobb under corona. Samfunns nødvendig yrke! 6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #44 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du hadde en pose med 2.5 millioner klinkekuler, trakk 29 helt tilfeldige av dem og alle var røde, ville du ha konkludert: * De fleste kulene er nok svarte, 29 er for lite til å vite noe om 2.5 millioner * Det er umulig å ha noen formening om de 2.5 millionene klinkekuler * I fravær av annen informasjon så sier antagelig de 29 tilfeldige oss noe om gjennomsnittet av de 2.5 millionene * Min personlige opplevelse basert på 1 menneske beskriver alltid 2.5 millioner bedre enn noe forskning kan Anonymkode: 6f5dc...382 * Sammenstilt med annen forskning fra stammer i India til urbane nett-datere i USA som viser samme tendens så er sikkert Norske kvinner et unntak Anonymkode: 6f5dc...382 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #45 Del Skrevet 1. januar Jajakvinne12 skrev (Akkurat nå): Husk at det var nettopp butikk ansatte som måtte på jobb under corona. Samfunns nødvendig yrke! Butikkansatte så vel som renholdere, barnehageassistenter og søppeltømmere (av begge kjønn) fortjener respekt for jobben de gjør. Utsagn som «gjør leksene dine ellers havner du i kasse på Kiwi» bør vi slutte med. Det sagt så bestemmer den enkelte hvem man skal date og starte en relasjon med. Hvis noen ikke vil bo sammen med en butikk-ansatt så kan ingen tvinge dem til det. Anonymkode: 6f5dc...382 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #46 Del Skrevet 1. januar Ingen utdannelse bryr jeg meg ikke om. Butikk er helt fint det Men kunne ikke datet noen som er uføre. Da er man psykisk eller fysisk syk. Jeg vil ikke leve et begrenset liv Anonymkode: d8678...d64 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #47 Del Skrevet 1. januar Fascinerende hvordan mange her skriver at utdannelse betyr jo ingenting, men så viser det seg jo at eksemplene alle bruker er smarte fyrer som uansett har klart å slå seg opp til millionlønn på tross av fagbrev. Så utdannelse er muligens ikke alfa og omega for kvinnene, men millionlønn er det. Dette synes jo også veldig godt ute i samfunnet, hvor svært mange mannlige advokater og overleger i 50-årene er på runde nr 2 med sin 15 år yngre kone. Svært mange kvinner velger heller en fraskilt, 10 år eldre mann med statusyrke og særkullsbarn enn en jevnaldrende, barnløs snekker. Anonymkode: c0695...2ed 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 1. januar #48 Del Skrevet 1. januar (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): hva med dere andre ? Er lav utdannelse og gaming en dealbraker ? Anonymkode: ba62a...2b3 Endret 1. januar av sicario Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #49 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Norsk forskning fra 2023 på gifteklare Nordmenn: »Vi ønsket å undersøke dette ved å intervjue kvinner og menn i etableringsfasen om hva de ønsker i en langsiktig partnerrelasjon. Noen hovedfunn er at kvinner ønsker en mann som er sterkere med mer sosioøkonomiske ressurser enn dem selv.» »Et annet overraskende funn er sammenhengen mellom en manns mangel på ressurser som jobb, inntekt, høyde, samt personlige egenskaper som initiativ og ambisjoner, og fravær av seksuell tiltrekning hos kvinnen. Hypotesen om at når menn og kvinner blir like utdannelsesmessig og økonomisk, vil hypergami forsvinne, gjenspeiles ikke i vår forskning. https://www.idunn.no/doi/10.18261/nat.34.2.2 Anonymkode: 6f5dc...382 Der har du «forskning»😂. Et fantastisk utvalg. Dette er jo komplett ubrukelig. Anonymkode: 03024...a2d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #50 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvis du hadde en pose med 2.5 millioner klinkekuler, trakk 29 helt tilfeldige av dem og alle var røde, ville du ha konkludert: * De fleste kulene er nok svarte, 29 er for lite til å vite noe om 2.5 millioner * Det er umulig å ha noen formening om de 2.5 millionene klinkekuler * I fravær av annen informasjon så sier antagelig de 29 tilfeldige oss noe om gjennomsnittet av de 2.5 millionene * Min personlige opplevelse basert på 1 menneske beskriver alltid 2.5 millioner bedre enn noe forskning kan Anonymkode: 6f5dc...382 For all del du må gjerne basere din virkelighet på en studie av 29 kvinner. Anonymkode: 97876...c51 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 1. januar #51 Del Skrevet 1. januar Ja, jeg kunne fint vært sammen med en som "bare" jobbet i butikk, ikke hadde utdannelse eller var ufør. For meg er det ikke viktig hva vedkommende fyller dagene sine med, men at han er snill, respektfull og behandler meg bra. 2 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #52 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Der har du «forskning»😂. Et fantastisk utvalg. Dette er jo komplett ubrukelig. Anonymkode: 03024...a2d Nei, det er ikke ubrukelig. Jeg kan se at noen som føler seg truet av konklusjonen kan hevde ble slikt, men påstander uten argumenter er selvsagt verdiløst. Anonymkode: 6f5dc...382 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #53 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For all del du må gjerne basere din virkelighet på en studie av 29 kvinner. Anonymkode: 97876...c51 Ja jeg foretrekker en vitenskaplig studie av 29 kvinner framfor en kvinne med agenda på KG. Kanskje jeg er rar sånn sett. Anonymkode: 6f5dc...382 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #54 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja jeg foretrekker en vitenskaplig studie av 29 kvinner framfor en kvinne med agenda på KG. Kanskje jeg er rar sånn sett. Anonymkode: 6f5dc...382 🤣🤣🤣 Anonymkode: 97876...c51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #55 Del Skrevet 1. januar Jobben til mannen min er ikke noe jeg bryr meg merkverdig om, sålenge han er lykkelig og jobben er givende for han. Han jobbet forøvrig i butikk når vi møttes for 10 år siden. Jeg jobber i dagligvarebutikk selv, og synes det er helt topp! Forstår meg ikke på alle fordommene. Tenker slike fordommer kommer fra overfladiske mennesker, som er opptatt av status. Anonymkode: a0e93...f4a 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #56 Del Skrevet 1. januar For meg er det viktig at en potensiell kjæreste har en stabil inntekt og kan forsørge seg og sitt liv. Selve yrke og utdannelse har mindre betydning. En mann som stadig klager (sutrer) over dårlig økonomi, men ikke gjør noe som helst tiltak finner jeg ikke særlig tiltrekkende. Det betyr like mye å redusere forbruket som å vurdere andre jobber. En som klager og klager på alt og alle med minimal grad av handlekraft og ansvar for seg selv er vel det vesentlige her. Ikke selve jobben og utdannelsen han måtte ha. Anonymkode: 86722...731 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #57 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): ville du vært sammen med/datet en mann uten utdannelse? Eller ufør? Eller med ufaglært jobb som butikk eller vaskepersonell? Inspirert av tråden under barn og familie. Foreldre er bekymret for sin sønn på 26 år som synes det er godt nok å jobbe i butikk og spiller ellers. Flere svar sier det er vanskelig å få kjæreste om man er mann som «bare» jobber i butikk jeg er kvinne 34 år selv. Skulle mannen min miste jobben og begynt å jobbe ufaglært eller i butikk ville jeg ikke gjort det slutt med han av den grunn. Jeg elsker han jo men hadde jeg møtt noen fra scratch som «bare» jobbet på butikk eller lavtlønnet ville det vært en dealbraker for meg i 30 åra. 20 år gamle meg hadde nok ikke brydd seg. Men som voksen vil jeg ha noe mer. Det har med å gjøre at jeg ønsker å ha grei økonomi sammen med en partner og ikke slite eller være fattig. Jeg vil ha en mann som har såpass lønn at vi kan reise på ferier, kjøpe de matvarene man ønsker, ha det økonomisk greit. Kunne ha rå til at Jeg jobber redusert mens barna er små. Dette er viktige ting for meg. gaming er ingen dealbreaker så lenge det ikke går utover familietid og logistikken hjemme hva med dere andre ? Er lav utdannelse og gaming en dealbraker ? Anonymkode: ba62a...2b3 Null problem. Er sammen med en ufør mann, og visste at han var kronisk syk og på tur til å bli ufør allerede da vi ble sammen. Anonymkode: de1b8...234 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 1. januar #58 Del Skrevet 1. januar Er butikkjobb er en dealbreaker? Nei. Er gaming en dealbraker? JA Jeg kunne aldri vært sammen med et voksent barn som fortsatt bruker leker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #59 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Fascinerende hvordan mange her skriver at utdannelse betyr jo ingenting, men så viser det seg jo at eksemplene alle bruker er smarte fyrer som uansett har klart å slå seg opp til millionlønn på tross av fagbrev. Så utdannelse er muligens ikke alfa og omega for kvinnene, men millionlønn er det. Dette synes jo også veldig godt ute i samfunnet, hvor svært mange mannlige advokater og overleger i 50-årene er på runde nr 2 med sin 15 år yngre kone. Svært mange kvinner velger heller en fraskilt, 10 år eldre mann med statusyrke og særkullsbarn enn en jevnaldrende, barnløs snekker. Anonymkode: c0695...2ed Sosioøkonomisk status synes å være viktig for veldig mange kvinner. Norske kvinner som svarer i spørreundersøkelser her på KG. Norske kvinner som man har forsket på. Indiske kvinner i en stamme. Amerikanske kvinner som nett-dater. Dette er såpass utbredt at forskerene har et begrep for det: hypergami. »Research conducted throughout the world strongly supports the position that women prefer marriage with partners who are culturally successful or have high potential to become culturally successful. The most extensive of these studies included 10,000 people in 37 cultures across six continents and five islands. Women rated "good financial prospect" higher than men did in all cultures. In 29 samples, the "ambition and industriousness" of a prospective mate were more important for women than for men.» https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hypergamy Jeg synes at det er fornuftig å prøve å finne ut av slike mekanismer, men jeg synes ikke at vi skal bebreide kvinner for å være kvinner. Dating er i stor grad kynisk. Det handler om å finne en god partner, og evt de beste genene til sine barn og den beste ko-forelderen i barnas oppvekst. Selvsagt vil man velge det som instinkter og intellekt sier er best for seg, uten å ofte for mange tanker på de som blir veid og funnet for lett? Anonymkode: 6f5dc...382 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #60 Del Skrevet 1. januar Nå når jeg begynner å nærme meg 30 ville det sannsynligvis vært dealbreaker, ja. Ikke fordi jeg ser ned på ufaglærte, men fordi økonomisk frihet og fleksibel hverdag er viktig for meg. Det hadde vi hatt mye mindre av hvis samboeren min jobbet i butikk og ikke på kontor, som han gjør. Anonymkode: a9659...28b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå