AnonymBruker Skrevet 1. januar #21 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Spørsmålet var vel om DU kunne tenke deg å date noen som jobbet i butikk... Anonymkode: 1246c...e2f Svaret jeg svarte, burde vel gitt deg en pekepinn på at jeg ikke bryr meg om sånt. Men ja, jeg kunne fint datet noen som jobber i butikk. For meg er orden på livet viktigere enn yrke og utdanning. Anonymkode: 57520...9d7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vecky Skrevet 1. januar #22 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er vel ingen grunn til å tro at folk med god lønn hater jobben sin noe mer enn de som har lav lønn - snarere tvert imot. Men at det er viktigere å være fornøyd på jobb enn å tjene mye er et rimelig innspill. Anonymkode: 6f5dc...382 Jeg tror/mener ikke at de fleste som tjener godt hater jobben sin mer. Poenget var bare at jeg heller hadde valgt en mann som trives i jobben, tross lav lønn. God lønn betyr ikke automatisk at man elsker jobben heller. Det er jo mange som velger utdannelse og jobb ut i fra lønn, enn hva man faktisk er interessert i. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #23 Del Skrevet 1. januar Hvis han liker jobben sin og trives, så hadde det vært greit. Vil ikke ha en mann som går rundt og er misfornøyd. Men selvfølgelig må han f.eks være samfunnsengasjert, vise interesse for mange spekter av livet. Jeg må kunne prate med ham om div temaer. Vil også ha en mann som er fysisk aktiv, velstelt, passe sosial osv. Mannen i den tråden som nevnes her, hadde ikke vært noe for meg. En som kun jobber, og bruker all fritid foran en skjerm. Anonymkode: 23ccf...672 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #24 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Selv jeg som ufør hadde ikke datet en butikkansatt 😂😂 Ser ned på dem! Anonymkode: 59332...367 Hvorfor ? Tenk om det ikke hadde vært noen som jobba i butikk, hadde ikke kunne kjøpt mat, klær osv. Vi får vel heller være taknemmlige for at de finnes😁 Anonymkode: 10ff9...022 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #25 Del Skrevet 1. januar Alle mannfolka jeg kjenner som jobber i butikk, har damer og unger, så her i distriktet har det ikke vært noe problem for dei. Lurer på om dette jåleriet når det kommer til dating og preferanser til yrke , er en oppkonstruert bygreie. Klart, MÅ du ha en mann med 4 millioner i lønn, så sikter en jo seg ikke inn på en butikkansatt, men da er du i utgangspunktet så snever, att ganske mange yrkesgrupper blir uaktuelle å date. Anonymkode: f4ec7...cbf 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #26 Del Skrevet 1. januar Mye annet som er viktigere enn hvilken type jobb han har. Min samboer jobber i butikk, og har veldig grei arbeidstid, lønna er OK, avstand til jobb er passe. Det er ikke selve jobben hans som gjør han attraktiv eller uattraktiv. En jobb er en jobb, i mine øyne. Har datet både menn i full jobb og som har vært ufør. Men nå er ikke jeg en av de som har vokst opp priviligert med utelandsreiser og annen luksus, og det er heller ikke noe jeg strever etter, så det viktigste for meg er at mannen har kontroll på økonomien sin. Anonymkode: e33ec...458 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John McClane Skrevet 1. januar #27 Del Skrevet 1. januar Ja om menn jobber i butikk så er de nok ikke vel bevart, neppe friske eller lukter garantert vondt hele tiden. Men ser han ut som Brat Pitt, så har du et problem, hva pokker gjør Brad Pitt i en butikk, han er tross alt mange millionær og kan han være ute ette rå lure deg? Dette var et godt spørsmål, finner rett og slett ikke noe svar. Lykke til 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #28 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Alle mannfolka jeg kjenner som jobber i butikk, har damer og unger, så her i distriktet har det ikke vært noe problem for dei. Lurer på om dette jåleriet når det kommer til dating og preferanser til yrke , er en oppkonstruert bygreie. Klart, MÅ du ha en mann med 4 millioner i lønn, så sikter en jo seg ikke inn på en butikkansatt, men da er du i utgangspunktet så snever, att ganske mange yrkesgrupper blir uaktuelle å date. Anonymkode: f4ec7...cbf Det er kanskje et sprik mellom hva kvinner ønsker seg, og hva de tar til takke med? Anonymkode: 6f5dc...382 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 1. januar #29 Del Skrevet 1. januar Så lenge han klarer å forsørge seg selv, så ja. Jeg ville ikke droppet den store kjærligheten for det. Det sagt, jeg har vært sammen med en som jobbet i et lignende yrke og hadde i tillegg konstant dårlig råd. Det gikk jo greit, men det var kjipt å alltid skulle begrense seg på grunn av han. Aldri kunne reise like mye som jeg ville (han ville også reise), alltid stå for alle ekstrakostnader. Jeg er i dag gift med en mann som tjener vesentlig bedre enn min eks, men mindre enn meg. Men, det er så deilig å ha økonomien til å gjøre det vi vil, f.eks at vi kunne kjøpe større bolig, reise mye osv. Materielle ting utover dette er ikke så interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #30 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Selv droppet jeg ut av skolen etter ungdomsskolen, så følgelig null utdannelse. Så om det er en dealbreaker for noen, så gir jeg fullstendig fa.. i det. Fordi, selv med null utdannelse, så har jeg skapt et AS med mange ansatte og tar ut millionlønn hvert år, det veier opp for skolegangen jeg mangler Gamer gjør jeg også og har aldri hatt problemer med å finne meg en partner. Anonymkode: 57520...9d7 Det er ikke attraktivt med godt voksne menn som gamer. Antar 100% du er uten barn,og antar 100% ingen småbarns mor ville syntes det var attraktivt. Så som ungkar er jo det noe helt annet😅🙈 Anonymkode: c5129...47d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #31 Del Skrevet 1. januar Ja, det kunne jeg fint ha vært. Ingenting galt med å jobbe i butikk. Anonymkode: c9485...83b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #32 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Norsk forskning fra 2023 på gifteklare Nordmenn: »Vi ønsket å undersøke dette ved å intervjue kvinner og menn i etableringsfasen om hva de ønsker i en langsiktig partnerrelasjon. Noen hovedfunn er at kvinner ønsker en mann som er sterkere med mer sosioøkonomiske ressurser enn dem selv.» »Et annet overraskende funn er sammenhengen mellom en manns mangel på ressurser som jobb, inntekt, høyde, samt personlige egenskaper som initiativ og ambisjoner, og fravær av seksuell tiltrekning hos kvinnen. Hypotesen om at når menn og kvinner blir like utdannelsesmessig og økonomisk, vil hypergami forsvinne, gjenspeiles ikke i vår forskning. https://www.idunn.no/doi/10.18261/nat.34.2.2 Anonymkode: 6f5dc...382 Det er veldig dumt å presentere denne "studien" som fasit, 29 kvinner gir neppe en realistisk fremstilling av hele Norges kvinnelige befolkning. Anonymkode: 97876...c51 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #33 Del Skrevet 1. januar Så lenge han klarer å forsørge seg selv og har de kvalitetene og egenskapene jeg søker i partner så hadde jeg brydd meg fint lite om hva han jobber med. Anonymkode: 97876...c51 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #34 Del Skrevet 1. januar Butikk er jobb for studenter. Anonymkode: f9ab8...174 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #35 Del Skrevet 1. januar Jobb spiller ikke så stor rolle, men intellekt gjør. Jeg liker smarte menn. Menn som evner å ta ulike perspektiver, reflektere, kritisk tenkning etc. Erfaringsmessig så har menn, uten utdanning, ikke utviklet disse evnene (uavhengig av om de har en godt betalt jobb/eget as). De er typisk trump supportere som tror på all mulig propaganda. De er gjerne frimurere og stemmer frp. Det er no go (og menn uten utdanning er høyere representert her). Anonymkode: 1346a...8e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #36 Del Skrevet 1. januar Utdannelse og lønn er ikke viktig for meg, og hadde følgelig hatt null betenkeligheter med en mann som jobbet i butikk. Da jeg traff mannen min jobbet han som sesongarbeider i en sportsbutikk, null utdanning og null midler. Dette er over tyve år siden, men jeg kan ikke huske at jeg noen gang tenkte over om jeg brydde meg om hans utdannelsen eller jobb. Da jeg var ung, trumfet kjærligheten alt. Som voksen i 40-årene er jeg fortsatt ikke opptatt av utdanning eller jobb, men hadde jeg vært singel og på jakt etter en ny partner, hadde jeg vært litt mer opptatt av at han hadde en jobb, men om det var i butikk eller som støttekontakt, spiller ingen rolle for meg. Så lenge det betaler regningene og han er fornøyd med det selv. Anonymkode: 92e38...6e6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #37 Del Skrevet 1. januar Aldri!!! Kun navere for meg! Anonymkode: bee56...6c5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #38 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Enda bra at han gjør det godt nå da. Anonymkode: 6f5dc...382 Poenget er at man kan gjør det bra i livet lell om man ikke har en utdannelse. Det spørs hva som driver deg. Har man ikke lyst til å gjøre noe så blir det heller ikke noe. Men ser man for seg noe og har en driv så får man til alt man setter seg som mål. Anonymkode: 0ae16...041 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 1. januar #39 Del Skrevet 1. januar (endret) Hvor god utdannelse, jobb, og lønn har du ts? Ønsker kvinner generelt menn som har bedre utdannelse og jobb enn dem selv? Hvorfor? Ønsker dere ikke å være den mest intelligente, eller den som satser karriere? Høres ut som om mange ønsker seg tilbake 50 år, før likestillingen ble fremtredende, og kvinner ikke ble sett på som like viktige i jobbsammenheng. Kanskje kvinner ikke vil ha en karriere og lederjobb, men heller ha menn som har det?? Få menn med god utdannelse og jobb velger bort kvinner med lavere utdannelse og lavtlønnsyrker. Endret 1. januar av Tartufo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #40 Del Skrevet 1. januar Så lenge han har et økonomisk ordnet liv og ikke lever fra lønn til lønn spiller det ingen rolle hva han jobber med. En som var ufør hadde jeg styrt unna. Det kan godt hende jeg mangler kunnskap, men det betyr jo at man er syk i en så stor grad at man ikke fungerer i en hverdag eller har psykiske problemer. Når det er sagt hadde jeg ikke forlatt en mann i et veletablert forhold som ble ufør eller fikk psykiske problemer, men er ikke det jeg ville valgt som en start på et forhold. Anonymkode: 6c835...05a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå