Gå til innhold

Fyrverkeri som ikke er så skummelt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kunne godt tenke meg at vi skjøt opp bittelitt fyrverkeri, men av en eller annen grunn er jeg skikkelig redd rundt dette. Vi hadde pinneraketter og felles oppskytinger da jeg vokste opp, og jeg var alltid mer redd enn at jeg syntes det var gøy. Nå har vi barn selv og har stjerneskudd. Men kunne gjerne tenkt meg å skyte opp en rakett eller kanskje to bare for å markere (og bidra i nabolaget da alle barnefamiliene rundt oss skjøt opp). Noen som har tips til trygt fyrverkeri som vi kan gå for neste år? Er det det som heter batteri?

Anonymkode: bbaba...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Pinnerakketter er forbudt, så de får du ikke tak i lengre.

Vi hadde noen batterier med mer dempet lyd i år (flere barn som ikke er begeistret for smellingen), de er ikke så verst.

Anonymkode: d6b61...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp go fontener..disse lager litt lyd men er kjempe fine 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å droppe fyrverkeri og lære barna deres hvordan menneskets «moro» medfører død og lidelse for dyrene rundt oss?

Kjøp mozell, skål med barna, fyr opp et stjerneskudd og gi hverandre gode klemmer :) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fornuftig å være redd. I natt var det igjen folk som fikk øyeskader, og som trolig har skiftet mening om fyrverkeri i løpet av natten. Dessverre ser det ut til å være vanskelig å få et forbud mot fyrverkeri skutt opp av privatpersoner, det til tross for at et klart flertall støtter forbud. Kan ikke se noen annen grunn enn at det alltid går i glemmeboken etter nyttår - bortsett fra hos de som sitter igjen med skadet eller mistet syn. 

Anonymkode: a0cfe...8b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anononyma skrev (2 timer siden):

Hva med å droppe fyrverkeri og lære barna deres hvordan menneskets «moro» medfører død og lidelse for dyrene rundt oss?

Kjøp mozell, skål med barna, fyr opp et stjerneskudd og gi hverandre gode klemmer :) 

En liten fontene fører ikke til død og lidelse for dyr rundt oss, så det kan man kose seg med med god samvittighet :)

Anonymkode: 56e74...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Synes det er dumt at det blir press på å delta i dette. "Fordi alle andre" er en dårlig grunn. Jeg skyter ikke opp noe, og mine foreldre gjorde det heller ikke. Når jeg var liten, så syntes jeg det var dritkjipt selvfølgelig, Men barna mine ser hvor redde kattene er, og skjønner jo at dette ikke er noe artig for ekorna og fuglene ute, så jeg dropper det med god samvittighet. 

Anonymkode: a7b3d...afb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...