AnonymBruker Skrevet 5. januar #41 Del Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (På 2.1.2025 den 8.13): Her kjenner jeg meg ikke igjen. Kona og jeg var jomfruer da vi traff hverandre. Nå har vi vært gift i snart 30 år og ingen av oss har, eller har att andre sexpartnere enn hverandre. Dette fungerer veldig bra og vi har det veldig fint sammen. At sex ikke har noe med forholdet å gjøre, det er jeg også sterkt uenig i. For oss er sexen en veldig viktig del av vårt forhold og fordi sexen er en ting som vi ikke deler med noen som helst andre enn hverandre, og heller ikke gjorde det før vi traff hverandre, blir sexen et helt unikt "lim" i forholdet vårt. For vår del er jeg sikker på at om en eller begge av oss skulle hatt sex med en annen, selv om det var et engangstilfelle, ville det ødelagt forholdet vårt fullstendig. Jeg tror veldig mange ødelegger sexens verdi i et forhold ved å ligge rundt med alt for mange. Det er ikke så lurt i det lange løp, selv om det gir kortvarig nytelse. For meg har det i hvert fall stor verdi at kona mi er min første og eneste, og at jeg er det samme for henne. Anonymkode: ded46...58f På ett vis synes jeg det er fint at dere føler det sånn, og at dere har gjort det som er rett for dere! På den annen side synes jeg ett forhold som har sex som hovedlim høres ganske skjørt og hult ut. Men det er jo mitt syn på det. For meg er sex bare en av mange ting ett forhold består av. Men tillitten og den mentale tilknytningen er limet, som gjør at vi fortsetter å velge hverandre i tiår etter tiår. Planlagt og avtalt sex med noen andre kan ikke ødelegge det. Anonymkode: 84c47...d6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #42 Del Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): På ett vis synes jeg det er fint at dere føler det sånn, og at dere har gjort det som er rett for dere! På den annen side synes jeg ett forhold som har sex som hovedlim høres ganske skjørt og hult ut. Men det er jo mitt syn på det. For meg er sex bare en av mange ting ett forhold består av. Men tillitten og den mentale tilknytningen er limet, som gjør at vi fortsetter å velge hverandre i tiår etter tiår. Planlagt og avtalt sex med noen andre kan ikke ødelegge det. Anonymkode: 84c47...d6d Helt enig. Godt skrevet. Langvarig forhold er ikke basert på seksuell eksklusivitet! Anonymkode: 1d186...d81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #43 Del Skrevet 5. januar Nonstop1 skrev (7 timer siden): Min mann hadde en sterk fantasi om at jeg skulle ha sex med en annen mann. Endte opp med at jeg ble nysgjerrig selv, og vi pratet en del om det. En dag så jeg en mulighet til å ha sex med en jeg syntes var attraktiv og spurte mannen om vi skulle prøve. Jeg hadde sex med han uten mannen tilstede, men fortalte om det etterpå. Når jeg kom hjem hadde jeg og mannen kjempegodt sex. Var kjempekåte begge to. Men hos oss kom det en emosjonell smell dagen etterpå. Mannen tok det ikke så godt som han trodde han skulle gjøre og ble sjalu, redd og usikker. Opplevde at han ble helt fortvilet egentlig. Han lurte på hvorfor jeg hadde valgt akkurat den mannen jeg hadde valgt, ble bekymret fordi det var en mann jeg kunne komme til å møte ute i hverdagslivet igjen mm. Og i ett lite øyeblikk var jeg redd det hadde ødelagt forholdet vårt. Var en vond opplevelse for oss begge. Dette er 5 år siden nå. Mannen kom seg over det, og har i ettertid spurt om vi skulle prøve igjen fordi det fremdeles er en fantasi han har... Men jeg vil ikke. Den emosjonelle reaksjonen han hadde var så vond å se og å oppleve at det enda knyter seg i magen når jeg tenker på det. Jeg greier ikke tanken på å utsette han eller meg selv for det igjen. Tror på ingen måte at dette skjer for alle, men tenkte likevel å dele vår erfaring. Tror nok det er lurt å snakke om fallgruver i forkant, og hvordan man ønsker å håndtere dem hvis man faller i noen av dem! Veldig interessant innlegg. Tror du det hadde vært bedre om du/dere valgte en mann som du ikke visste hvem var? Som ikke bodde i samme by som dere? Kan hende dette er mye av grunnen til at de usikre følelsene oppsto? Kanskje det er bedre å finne en mann sammen, kanskje prøve igjen når dere er på hotell i en annen by feks. Anonymkode: 04789...130 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonstop1 Skrevet 5. januar #44 Del Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Veldig interessant innlegg. Tror du det hadde vært bedre om du/dere valgte en mann som du ikke visste hvem var? Som ikke bodde i samme by som dere? Kan hende dette er mye av grunnen til at de usikre følelsene oppsto? Kanskje det er bedre å finne en mann sammen, kanskje prøve igjen når dere er på hotell i en annen by feks. Anonymkode: 04789...130 Det var en mann jeg ikke kjente fra før den kvelden. Men min tenning sier at jeg må bli litt kjent med en mann før jeg kan ha sex med han. Noen timer prat er minimum, hvis ikke forblir jeg tørrere enn Sahara. Det må være noe med han som kan tiltrekke meg, og jeg tenner ikke på utseende alene. Dette vet jo også mannen min. Mulig han hadde syntes det var mer ok om han var med og snakket med mannen. Det vet vi ikke, og kommer aldri til å finne ut. Min lyst til å gjøre noe sånt er nok helt borte etter den opplevelsen vi hadde. Det var jo først og fremst min manns fetish og ikke min. Hadde det gått bra første gang kunne jeg sikkert vært med å dyrke den videre fordi det var litt spennende, men nå er det direkte avtennende for meg å tenke på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #45 Del Skrevet 5. januar Nonstop1 skrev (5 timer siden): Det var en mann jeg ikke kjente fra før den kvelden. Men min tenning sier at jeg må bli litt kjent med en mann før jeg kan ha sex med han. Noen timer prat er minimum, hvis ikke forblir jeg tørrere enn Sahara. Det må være noe med han som kan tiltrekke meg, og jeg tenner ikke på utseende alene. Dette vet jo også mannen min. Mulig han hadde syntes det var mer ok om han var med og snakket med mannen. Det vet vi ikke, og kommer aldri til å finne ut. Min lyst til å gjøre noe sånt er nok helt borte etter den opplevelsen vi hadde. Det var jo først og fremst min manns fetish og ikke min. Hadde det gått bra første gang kunne jeg sikkert vært med å dyrke den videre fordi det var litt spennende, men nå er det direkte avtennende for meg å tenke på. Det er en realistisk historie du forteller. Det er ikke så enkelt som mange tror. Historien din viser hvor sterk den emosjonelle siden er i et godt forhold. Sterkere enn den seksuelle. Derfor mener jeg at mannen må være til stede, fordi han må unngå fantasier, tvil og usikkerhet. Og hun må få anledning til å vise han. Det er den viktige emosjonelle biten, det at hun får vise sin mann, den går dere glipp av om hun handler på egen hånd. Anonymkode: 54309...390 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #46 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (På 2.1.2025 den 12.01): Jeg er en mann som tenner på å se min kone bli pult av en annen, vel og merke når jeg er kåt. Når vi har hatt sex og jeg har fått orgasme så forsvinner denne lysten og det går tilbake til å bli en fjern tanke. Det kan godt være at det passer for mange det å ha sex med andre/foran andre og det trenger ikke å være noe galt i det overhodet. Men jeg kan gi ett råd ut fra mine egne følelser og det er å snakke om det når dere ikke har sex. Anonymkode: 30786...0f8 Det du skriver høres fornuftig ut, og opplevd av de aller fleste, men er det så riktig og fornuftig som de fleste tror? Har du tenkt på hvem du er, egentlig? Er du han som ønsker å se din kone bli pult av en annen, eller han som anser det for en fjern tanke? Begge tankene er dine, eneste forskjell er om orgasmen ligger foran eller etter. Et toastjern kan være mer attraktivt enn kona rett etter en orgasme, for den som blir sulten etter sex. Men er det deg, den du vil være, og innretter deg etter? Anonymkode: 54309...390 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stillalive Skrevet 6. januar #47 Del Skrevet 6. januar Jeg er av den oppfatning av at om noe ikke virker frastøtende for deg/dere og vektskålen vipper mer mot pirrende og spennende i stedet for "dette er ikke meg" så burde man prøve, var det ikke noe for dere så har man i alle fall prøvd, om det er noe som faktisk fenger så åpner det opp for en helt ny verden. Så lenge man er trygge på hverandre og stoler på hverandre så ser jeg ikke problemer, men heller en erfaring rikere på godt og vondt. Nå har jo vi gjort dette noen ganger, så mine råd er nok blendet av egne erfaringer, andre som ikke syntes det var noe for dem vil jo selvsagt fraråde på det sterkeste. Men i bunn så er det ingen andre enn dere selv som kjenner hverandre bedre, så lytt til magefølelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå