AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #61 Del Skrevet 31. desember 2024 Hadde gitt klar beskjed om kun jeg som forelder skal "kjefte" på mine barn. Anonymkode: e8a20...977 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 00:00 #62 Del Skrevet onsdag kl 00:00 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barnet ble snakket krasst til, det kommer til å skje mange ganger i livet. Ville ikke gjort noe annet enn å si til barnet at hvis det hadde oppført seg så hadde dette ikke skjedd og bedd han eller hun om å svare neste gang. Anonymkode: 3bae8...38a Barnet svarte. Anonymkode: ee77f...075 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 00:02 #63 Del Skrevet onsdag kl 00:02 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi prater her om en trett fireåring! Ikke om en vrang tenåring. Hvordan denne fireåring blir rustet til å snakke med oldemor når fireåringen ikke er trett og fireåringen blir mer enn dobbelt så gammel som hen er nå, det er noe vi kan komme tilbake til om 4-6 år. Hele tråden her er todelt, mennesker som tror fireåringer er erfarne i sosiale settinger, og mennesker som forstår at en trett fireåring er trett. Måtte flere av dere få møte denne fireåringen som lege eller en annen setting der fireåringen i voksen alder har overtaket. Tenk dere at fireåringen som voksen er den som redder livet deres i en kritisk situasjon, ville dere da takke eller fortsette å være verdensmestre? Anonymkode: fe8c3...c81 Hæ? Anonymkode: 7e4ff...f84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 00:13 #64 Del Skrevet onsdag kl 00:13 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Barnet ble snakket krasst til, det kommer til å skje mange ganger i livet. Ville ikke gjort noe annet enn å si til barnet at hvis det hadde oppført seg så hadde dette ikke skjedd og bedd han eller hun om å svare neste gang. Anonymkode: 3bae8...38a Eh🙄 Anonymkode: 07981...b68 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 00:22 #65 Del Skrevet onsdag kl 00:22 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hadde gitt klar beskjed om kun jeg som forelder skal "kjefte" på mine barn. Anonymkode: e8a20...977 Hva med "it takes a village..."? Anonymkode: e36b2...42e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 01:16 #66 Del Skrevet onsdag kl 01:16 Det har skjedd to ganger at min svoger har kjeftet (urettferdig) på mine barn. Begge gangene «frøys jeg til», og gjorde dessverre ingenting. Jeg har bestemt meg for å svare «slik kan du ikke snakke» om det skjer igjen, men sannheten er at jeg har trukket meg veldig bort fra ham og min søster etter siste gang, og vi har lite kontakt i dag. Anonymkode: 63bb5...cb8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 01:18 #67 Del Skrevet onsdag kl 01:18 Hvorfor var barnet så trett at det ikke klarte å snakke ordentlig til oldemoren sin? Dere foreldre må jo sørge for at barnet er uthvilt til juleselskap. Ingen andre enn en mor kan synes at en overtrett unge er koselig. Slikt ødelegger juleselskapet for alle. Anonymkode: 97df8...c2b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 01:57 #68 Del Skrevet onsdag kl 01:57 TinaChristina skrev (4 timer siden): Barn burde oppdras til å svare når de blir snakket til. Vi annerkjenner følelsene til barna i alt for stor grad slik at vi får disse ufyselige menneskene på skolen som igjen gjør det umulig å være lærere blant annet. Jeg føler ditten og datten og det må alle akseptere. Verden dreier seg om meg osv. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er også lærer og er ganske enig på et generelt grunnlag. Møter følelsene til barna de gangene det er noe å møre dem på, men av og til er det faktisk ikke noe å møte dem på, det er rett og slett at man må skjerpe seg litt. Nå tar ikke jeg stilling til det som ts skriver, men det høres jo spesielt ut av en voksen mot en på 4 år. Anonymkode: a82a6...708 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barnet ble snakket krasst til, det kommer til å skje mange ganger i livet. Ville ikke gjort noe annet enn å si til barnet at hvis det hadde oppført seg så hadde dette ikke skjedd og bedd han eller hun om å svare neste gang. Anonymkode: 3bae8...38a Hva er det med dere? Hadde dere oppført dere på samme måte om det var en voksen som ga uttrykk for å være litt i fred? Presset på og forlangt oppmerksomhet og at personen skulle prate og underholde dere? Det er snakk om et barn på 4 år!! Anonymkode: de96d...900 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 03:34 #69 Del Skrevet onsdag kl 03:34 Kutter ikke ut noen. Men går raskt imellom når jeg får med meg slikt. «Ap-ap-ap! Lisa er sliten og hun er bare 4 år. Hvis hun ikke var i humør til å prate om dette nå, så kan dere gjøre det senere. Ingen er slemme, eller kaller andre for slemme, bare fordi man er sliten» Rett og slett behandlet en så barnslig voksen som et barn. Forklare tålmodig hva som gjelder. Anonymkode: 47a27...623 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 03:45 #70 Del Skrevet onsdag kl 03:45 Jeg hadde dratt. Anonymkode: 9254c...bd8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:45 #71 Del Skrevet onsdag kl 08:45 Hva var settingen, hva var det denne slektningen skulle snakke med barnet om? Anonymkode: 26a38...704 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:09 #72 Del Skrevet onsdag kl 10:09 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Klart de kan Anonymkode: 07981...b68 De kan, men de gjør det ikke. Anonymkode: 0a12f...d38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:15 #73 Del Skrevet onsdag kl 10:15 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvorfor var barnet så trett at det ikke klarte å snakke ordentlig til oldemoren sin? Dere foreldre må jo sørge for at barnet er uthvilt til juleselskap. Ingen andre enn en mor kan synes at en overtrett unge er koselig. Slikt ødelegger juleselskapet for alle. Anonymkode: 97df8...c2b For noe tull , for noen barn kan det bli for mye og det er helt greit å trekke seg tilbake Anonymkode: 07981...b68 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:16 #74 Del Skrevet onsdag kl 10:16 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er jeg veldig lei meg for at jeg ikke fikk gjort. Anonymkode: ee77f...075 Herregud som du overdriver. Ikke rart barna i dager er ekle drittunger. Anonymkode: 17e38...4b8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet onsdag kl 10:31 #75 Del Skrevet onsdag kl 10:31 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det har skjedd to ganger at min svoger har kjeftet (urettferdig) på mine barn. Begge gangene «frøys jeg til», og gjorde dessverre ingenting. Jeg har bestemt meg for å svare «slik kan du ikke snakke» om det skjer igjen, men sannheten er at jeg har trukket meg veldig bort fra ham og min søster etter siste gang, og vi har lite kontakt i dag. Anonymkode: 63bb5...cb8 Ja det er jo en moden måte å takle situasjoner på 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:56 #76 Del Skrevet onsdag kl 10:56 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det har skjedd to ganger at min svoger har kjeftet (urettferdig) på mine barn. Begge gangene «frøys jeg til», og gjorde dessverre ingenting. Jeg har bestemt meg for å svare «slik kan du ikke snakke» om det skjer igjen, men sannheten er at jeg har trukket meg veldig bort fra ham og min søster etter siste gang, og vi har lite kontakt i dag. Anonymkode: 63bb5...cb8 Godt det samme. Det er ikke ditt ansvar å fikse idioter. Anonymkode: a3a87...292 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:57 #77 Del Skrevet onsdag kl 11:57 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Mine foreldre gjør sånn. Dessverre. Det er trist. Anonymkode: 9d8ec...790 Min mor også. Hver gang hun kommer på besøk. Gjort det hele livet, og forstår ikke selv at hun gjør noe galt Anonymkode: 8018d...7ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:17 #78 Del Skrevet onsdag kl 12:17 Jeg hadde sagt til slektningen at jeg ikke aksepterte sånn snakk til mitt barn. Og at hvis det var noe hun ønsket å klage på til barnet, så fikk h*n ta det via meg. Hadde h*n tatt det opp på en skikkelig måte hadde det vært greit; "Hopping gjør vi på trampolinen, ikke sofaen. Den kan bli ødelagt". Men å kalle barnet slemt, og være så intens er ikke greit. Anonymkode: 78259...cec 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet onsdag kl 12:21 #79 Del Skrevet onsdag kl 12:21 fru Alving skrev (14 timer siden): jeg mener det er helt unødvendig å kalle et barn slemt, det vitner om en person som mangler litt antenner. Samtidig så bør barn lære seg til å svare når de snakkes til. Jeg tror mange gjør barna sine en bjørnetjeneste ved å skjerme dem fra alle slags krav og forventninger (inkludert sære slektninger) Barn må og få erfare at voksne de kan være dumme de og, og at vi heller ikke er perfekte. Noen barn er veldig sjenerte ovenfor voksne de ikke kjenner så godt. Er ikke slik at de unnlater å svare av uhøflighet eller frekkhet. De syns det er skummelt å svare. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet onsdag kl 12:33 #80 Del Skrevet onsdag kl 12:33 Maleficenta skrev (11 minutter siden): Noen barn er veldig sjenerte ovenfor voksne de ikke kjenner så godt. Er ikke slik at de unnlater å svare av uhøflighet eller frekkhet. De syns det er skummelt å svare. Ser den, og synes som sagt det er helt ute å kalle en tre/fireåring for slem. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå