Lurendreieren Skrevet 31. desember 2024 #41 Del Skrevet 31. desember 2024 TinaChristina skrev (1 time siden): Barn burde oppdras til å svare når de blir snakket til. Vi annerkjenner følelsene til barna i alt for stor grad slik at vi får disse ufyselige menneskene på skolen som igjen gjør det umulig å være lærere blant annet. Jeg føler ditten og datten og det må alle akseptere. Verden dreier seg om meg osv. Barnet i denne situasjonen er 4 år... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #42 Del Skrevet 31. desember 2024 Hvis ikke et barn er rustet til å snakke litt med grandtante Kari i juleselskap, så vil det barnet få et svært vanskelig liv. Her må det komme noen voksne på banen og oppdra barnet så snart som mulig om barnet skal ha noen mulighet til å få en normal psykisk helse og normale sosiale evner. Anonymkode: 97df8...c2b 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #43 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis ikke et barn er rustet til å snakke litt med grandtante Kari i juleselskap, så vil det barnet få et svært vanskelig liv. Her må det komme noen voksne på banen og oppdra barnet så snart som mulig om barnet skal ha noen mulighet til å få en normal psykisk helse og normale sosiale evner. Anonymkode: 97df8...c2b Nei, det var ikke helt sånn situasjonen var. Men takk for innspill. Anonymkode: ee77f...075 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 31. desember 2024 #44 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi var i et familieselskap tidligere i dag. Jeg holdt på å dekke bordet. En slektning insisterte på å snakke med barnet mitt (4 år) mens barnet var veldig sliten. Denne slektningen nektet å gå bort fra barnet selv om barnet gjorde det klart at det ikke ville snakke. Når slektningen ikke fikk det som hun ville bare kjeftet hun " Ja, da går jeg for jeg vil ikke være sammen med deg når du er så slem." Barnet mitt begynte å gråte, og det tok lang tid før det gikk bra igjen. Hva gjør man når voksne oppfører seg slik? Det er så utrivelig (og merkelig barnslig) gjort. Ville dere kuttet ut denne slektningen? Holdt barnet mitt unna vedkommende etterpå. Anonymkode: ee77f...075 Å kutte ut denne slektningen pga denne episoden synes jeg er drøyt! Snakk heller med vedkommende om hvordan snakke med barn og spesifikt om ditt barn, hvilke signaler det sender ut når det vil være i fred osv. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O Rakel Skrevet 31. desember 2024 #45 Del Skrevet 31. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg tenker at det finnes siviliserte og nyttige måter å svare på, å kalle andre fremmede på nettet ikke-hyggelige ting er ikke det samme som å "gi motstand". Det er et betimelig å sette spørsmålstegn ved intensjonen bak slike innlegg. Anonymkode: ee77f...075 Jeg svarer både sivilisert og nyttig, men du som skriver som anonym og vil kutte ut en slektning pga et feiltrinn anser deg selv som sivilisert? Du svarer for øvrig fortsatt ikke på spørsmålet mitt; finner du ikke noen andre løsninger enn å kutte ut en eldre slektning?Uten refleksjon rundt felles slekt, at barnet blir større, at folk bør få en sjanse til. Men beskylder den som stiller spørsmål om du ikke ser andre løsninger, som usivilisert. Enten troller du eller du er curling mother of the year, du må være født etter 1990. Endret 31. desember 2024 av O Rakel 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #46 Del Skrevet 31. desember 2024 Grüner skrev (Akkurat nå): Å kutte ut denne slektningen pga denne episoden synes jeg er drøyt! Snakk heller med vedkommende om hvordan snakke med barn og spesifikt om ditt barn, hvilke signaler det sender ut når det vil være i fred osv. Ja, er jo enig, men det ble skrevet i litt uforløst sinne, så der og da ville jeg be personen ryke og reise, men sa godt nyttår før mannen min kjørte henne hjem igjen. Bør nok ta en prat med vedkommende før neste sammenkomst. Anonymkode: ee77f...075 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #47 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis ikke et barn er rustet til å snakke litt med grandtante Kari i juleselskap, så vil det barnet få et svært vanskelig liv. Her må det komme noen voksne på banen og oppdra barnet så snart som mulig om barnet skal ha noen mulighet til å få en normal psykisk helse og normale sosiale evner. Anonymkode: 97df8...c2b Vi prater her om en trett fireåring! Ikke om en vrang tenåring. Hvordan denne fireåring blir rustet til å snakke med oldemor når fireåringen ikke er trett og fireåringen blir mer enn dobbelt så gammel som hen er nå, det er noe vi kan komme tilbake til om 4-6 år. Hele tråden her er todelt, mennesker som tror fireåringer er erfarne i sosiale settinger, og mennesker som forstår at en trett fireåring er trett. Måtte flere av dere få møte denne fireåringen som lege eller en annen setting der fireåringen i voksen alder har overtaket. Tenk dere at fireåringen som voksen er den som redder livet deres i en kritisk situasjon, ville dere da takke eller fortsette å være verdensmestre? Anonymkode: fe8c3...c81 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #48 Del Skrevet 31. desember 2024 O Rakel skrev (5 minutter siden): Jeg svarer både sivilisert og nyttig, men du som skriver som anonym og vil kutte ut en slektning pga et feiltrinn anser deg selv som sivilisert? Du svarer for øvrig fortsatt ikke på spørsmålet mitt; finner du ikke noen andre løsninger enn å kutte ut en eldre slektning?Uten refleksjon rundt felles slekt, at barnet blir større, at folk bør få en sjanse til. Men beskylder den som stiller spørsmål om du ikke ser andre løsninger, som usivilisert. Enten troller du eller du er curling mother of the year, du må være født etter 1990. Sivilisert sa du? Det kan godt hende du gir både gode og nyttige råd, men det forsvinner litt når du kaller andre for ting. Blir nok ikke å kutte personen ut, hun har ikke så mange og er dårlig til beins, men gud bedre jeg hadde lyst til det der og da...og i en god time etterpå. Anonymkode: ee77f...075 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #49 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg nekter å tro at en person gjør sånt ut av det blå sånn helt plutselig. En person som får seg til å si noe slikt til ett barn eier ikke sosiale antenner og du burde ha skjønt det fra før. Anonymkode: 0f492...c6c Mine foreldre gjør sånn. Dessverre. Det er trist. Anonymkode: 9d8ec...790 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #50 Del Skrevet 31. desember 2024 fru Alving skrev (1 time siden): jeg mener det er helt unødvendig å kalle et barn slemt, det vitner om en person som mangler litt antenner. Samtidig så bør barn lære seg til å svare når de snakkes til. Jeg tror mange gjør barna sine en bjørnetjeneste ved å skjerme dem fra alle slags krav og forventninger (inkludert sære slektninger) Barn må og få erfare at voksne de kan være dumme de og, og at vi heller ikke er perfekte. Et må faktisk være liv for barn også å være slitne og trekke seg unna, ærlig talt Anonymkode: 07981...b68 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #51 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvis ikke et barn er rustet til å snakke litt med grandtante Kari i juleselskap, så vil det barnet få et svært vanskelig liv. Her må det komme noen voksne på banen og oppdra barnet så snart som mulig om barnet skal ha noen mulighet til å få en normal psykisk helse og normale sosiale evner. Anonymkode: 97df8...c2b Tull! Anonymkode: 07981...b68 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #52 Del Skrevet 31. desember 2024 O Rakel skrev (22 minutter siden): Jeg svarer både sivilisert og nyttig, men du som skriver som anonym og vil kutte ut en slektning pga et feiltrinn anser deg selv som sivilisert? Du svarer for øvrig fortsatt ikke på spørsmålet mitt; finner du ikke noen andre løsninger enn å kutte ut en eldre slektning?Uten refleksjon rundt felles slekt, at barnet blir større, at folk bør få en sjanse til. Men beskylder den som stiller spørsmål om du ikke ser andre løsninger, som usivilisert. Enten troller du eller du er curling mother of the year, du må være født etter 1990. Eh nei du svarer ikke sivilisert , virkelig ikke Anonymkode: 07981...b68 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #53 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Tull og tøys at voksne folk ikke kan endre seg. En av dagens myter det overhodet ikke er hold i. Anonymkode: f9680...20b Det er ikke tull og tøys nei. Voksne/eldre mennesker endrer seg ikke. Anonymkode: 0a12f...d38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #54 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi var i et familieselskap tidligere i dag. Jeg holdt på å dekke bordet. En slektning insisterte på å snakke med barnet mitt (4 år) mens barnet var veldig sliten. Denne slektningen nektet å gå bort fra barnet selv om barnet gjorde det klart at det ikke ville snakke. Når slektningen ikke fikk det som hun ville bare kjeftet hun " Ja, da går jeg for jeg vil ikke være sammen med deg når du er så slem." Barnet mitt begynte å gråte, og det tok lang tid før det gikk bra igjen. Hva gjør man når voksne oppfører seg slik? Det er så utrivelig (og merkelig barnslig) gjort. Ville dere kuttet ut denne slektningen? Holdt barnet mitt unna vedkommende etterpå. Anonymkode: ee77f...075 Hadde spurt der og da om personen ikke er helt frisk i hodet sitt for sånn snakker man ikke med barn. Barnet mitt tulla med broren min, som akkurat da ikke tålte noe tull. Han bråsnudde seg og så veldig sint ut. Han stoppet litt da han så meg, jeg sa til han tvert at det får han tåle, det er barn. Anonymkode: 2394a...9de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #55 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det er ikke tull og tøys nei. Voksne/eldre mennesker endrer seg ikke. Anonymkode: 0a12f...d38 Klart de kan Anonymkode: 07981...b68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #56 Del Skrevet 31. desember 2024 Ser det er noen som mener at man bør tåle sånt, eller noen som mener at barnet må skånes eller reddes fra situasjonen. Jeg tenker nå at sånt kan skje når man omgås andre mennesker. Det jeg ville gjort som mor, er å tale barnets sak. Tatt dette familiemedlemmet til side, sagt hvordan du opplevde situasjonen, at du visste at barnet var sliten og det var derfor barnet ikke helt var med på notene. Og at det er andre tider nå, vi prater ikke sånn til barn lenger. Og så ville jeg tatt en prat med barnet om at noen eldre mennesker helt ikke vet hvordan man bør prate til barn, og at vanskelige sosiale situasjoner kan skje. (Tilpasset barnets alder) Anonymkode: 51e5d...d44 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helikopter Skrevet 31. desember 2024 #57 Del Skrevet 31. desember 2024 Snakker fint til barnet, fokuserer på det og gjør det trygt der og da. Snakker med slektningen senere om det ikke er greit, i hvert fall hvis vi skal treffe vedkommende relativt ofte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #58 Del Skrevet 31. desember 2024 Ja, red flag!! 🙄🤣 Seriøst, tenker du å kutte ut alle mennesker i ditt barns liv straks de sier noe som gjør barnet ditt lei seg? Hvor gammelt er dette mennesket du nå skal kutte? Har du vurdert å heller bare forklare til barnet (som er fire år og skjønner en hel del) at vedkommende også var litt sliten, men at det ikke var så veldig snilt sagt og gjort likevel. Si at det er lov å være sliten og at det var bra at barnet sa ifra om at han var sliten, og at det er lov å bli lei seg når man blir snakket sånn til. Men å kutte ut noen?! "Nei, kjære barn, gamle Olga snakker vi ikke med lenger siden du ble lei deg en gang hun ble litt frustrert og lei seg og hun snakket uhøflig til deg". Anonymkode: 6855c...e31 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #59 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi var i et familieselskap tidligere i dag. Jeg holdt på å dekke bordet. En slektning insisterte på å snakke med barnet mitt (4 år) mens barnet var veldig sliten. Denne slektningen nektet å gå bort fra barnet selv om barnet gjorde det klart at det ikke ville snakke. Når slektningen ikke fikk det som hun ville bare kjeftet hun " Ja, da går jeg for jeg vil ikke være sammen med deg når du er så slem." Barnet mitt begynte å gråte, og det tok lang tid før det gikk bra igjen. Hva gjør man når voksne oppfører seg slik? Det er så utrivelig (og merkelig barnslig) gjort. Ville dere kuttet ut denne slektningen? Holdt barnet mitt unna vedkommende etterpå. Anonymkode: ee77f...075 Tror det mangler noe i denne historien 😏 Anonymkode: 9282e...776 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #60 Del Skrevet 31. desember 2024 Barnet ble snakket krasst til, det kommer til å skje mange ganger i livet. Ville ikke gjort noe annet enn å si til barnet at hvis det hadde oppført seg så hadde dette ikke skjedd og bedd han eller hun om å svare neste gang. Anonymkode: 3bae8...38a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå