Gå til innhold

Hva gjør dere om slektninger kjefter på barna deres uten grunn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Folk får gjerne oppdra barna mine, men går de over mine grenser sier jeg ifra der og da. Kutter da ikke ut slektninger av den grunn. Du virker litt umoden. 

Anonymkode: db00a...c01

Denne kommentaren kunne du spart deg for. Jeg er, ærlig talt, sint på denne slektningen og på meg selv som ikke reagerte. 

Anonymkode: ee77f...075

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det denne slektningen sa til ungen var ikke greit. Men kjefting? Oppfatter ikke det som kjefting, men ufin ting å si til et barn. 

Men du som forelder burde for all del ha reddet barnet ut av situasjonen før det gikk så langt. 

Anonymkode: 837f5...b5f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det får du tåle. Oppdra ungen din til å takle negative hendelser.

Anonymkode: ea002...56e

Jeg tåler det, og barnet er robust nok til å tåle det, men vi behøver ikke tåle det. Ser du forskjellen? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det denne slektningen sa til ungen var ikke greit. Men kjefting? Oppfatter ikke det som kjefting, men ufin ting å si til et barn. 

Men du som forelder burde for all del ha reddet barnet ut av situasjonen før det gikk så langt. 

Anonymkode: 837f5...b5f

Ja, jeg er enig, og lei leg for at jeg ikke gjorde det

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Vi var i et familieselskap tidligere i dag. Jeg holdt på å dekke bordet. En slektning insisterte på å snakke med barnet mitt (4 år) mens barnet var veldig sliten. Denne slektningen nektet å gå bort fra barnet selv om barnet gjorde det klart at det ikke ville snakke. 

Når slektningen ikke fikk det som hun ville bare kjeftet hun " Ja, da går jeg for jeg vil ikke være sammen med deg når du er så slem." Barnet mitt begynte å gråte, og det tok lang tid før det gikk bra igjen. Hva gjør man når voksne oppfører seg slik? Det er så utrivelig (og merkelig barnslig) gjort. Ville dere kuttet ut denne slektningen? Holdt barnet mitt unna vedkommende etterpå. 

Slike slektninger har vi heldigvis ikke. 

Hadde jeg overhørt noe slikt hadde jeg sagt til dette (eldre?) mennesket, Nå er du respektløs overfor et annet lite menneske. Ser du ikke at hun blir lei seg? 

Anonymkode: fe8c3...c81

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hadde ikke satt barnet mitt i den situasjonen..   hvordan tror du det blir neste gang for barnet med denne slektningen.

Anonymkode: 0bf16...ebc

Ikke sant. Vil alltid være på vakt ovenfor denne personen fra nå av. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Denne kommentaren kunne du spart deg for. Jeg er, ærlig talt, sint på denne slektningen og på meg selv som ikke reagerte. 

Hvorfor? Du virker jo det, når du kommer med spørsmål som at du skal kutte ut slektningen. 

Anonymkode: 253df...750

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike slektninger har vi heldigvis ikke. 

Hadde jeg overhørt noe slikt hadde jeg sagt til dette (eldre?) mennesket, Nå er du respektløs overfor et annet lite menneske. Ser du ikke at hun blir lei seg? 

Bingo. Hvordan skjønte du at det var en eldre person? 

Ååå, hvorfor sa jeg ikke det? Godt formulert svart, som fokuserer på barnet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Altså voksne mennesker kommer aldri til å endre seg. Ikke noe vits å ta det opp med vedkommende. Du får ikke endret henne, kun deg selv og din reaksjon på det. 

Jeg ville snakket godt med barnet. Sørget for at barnet skjønte at det der ikke er hens skyld. Ville ikke kuttet slektningen ut på grunn av noe sånt, barn tåler også at voksne er mindre pedagogiske nå og da. Det viktigste er hva dere foreldre gjør i hverdagen. 

Anonymkode: 0a12f...d38

Tull og tøys at voksne folk ikke kan endre seg. En av dagens myter det overhodet ikke er hold i.

Anonymkode: f9680...20b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor? Du virker jo det, når du kommer med spørsmål som at du skal kutte ut slektningen. 

Så du mener man må fortsette å invitere alle, selv om de kjefter og får barna dine til å gråte? Det er det "modne" å gjøre? Ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bingo. Hvordan skjønte du at det var en eldre person? 

Ååå, hvorfor sa jeg ikke det? Godt formulert svart, som fokuserer på barnet.

Fordi det ikke er uvanlig at eldre mennesker ikke forstår eller har respekt for små mennesker. 
Noe man kan se på forumet og ute i den virkelige verdenen. Og fordi denne kua har vært kalv en gang, selv. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Enig. Veldig umodent å spørre om å kutte ut en slektning etter en episode. Veldig tik-tokete og barnslig å ikke nyansere og se andre løsninger. 

Endret av O Rakel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så du mener man må fortsette å invitere alle, selv om de kjefter og får barna dine til å gråte? Det er det "modne" å gjøre? Ok. 

Som her. Du ser overhodet ikke andre løsninger? Virkelig? 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

O Rakel skrev (Akkurat nå):

Enig. Veldig umodent å spørre om å kutte ut en slektning etter en episode. Veldig tik-tokete og barnslig å ikke nyansere og se andre løsninger, 

Ble du akkurat ikke-anonym for å støtte deg selv? 

Dette blir litt på siden av diskusjonen, og jeg burde ikke mate troll...

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tåler det, og barnet er robust nok til å tåle det, men vi behøver ikke tåle det. Ser du forskjellen? 

Barnet er åpenbart ikke robust nok til å tåle det

Det du beskriver i HI er på ingen måte kjefting. Barnslig ting å si til barnet, ja, kjefting - nei

Anonymkode: 92225...518

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Tenker det er helt greit at du ikke er ansatt som lærer.. 

Anonymkode: 0bf16...ebc

Er også lærer og er ganske enig på et generelt grunnlag. Møter følelsene til barna de gangene det er noe å møre dem på, men av og til er det faktisk ikke noe å møte dem på, det er rett og slett at man må skjerpe seg litt.

Nå tar ikke jeg stilling til det som ts skriver, men det høres jo spesielt ut av en voksen mot en på 4 år. 

Anonymkode: a82a6...708

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg er ab som slutter på 20b som påpeker over at voksne kan lære. Anonym der v en feiltakelse. 

Du tror folk som gir deg motstand er troll 🙄Seriøst, du ser ikke andre muligheter enn å kutte ut vedkommende? Det er virkelig barnslig og du understreker det med å anta at korreksjon er trolling. Tror du er trollet her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voks opp, du oppfører deg ikke noe bedre enn slektningen din. Kutte ut familie for sånne ting. Er det rart det blir krig. Sier ikke at slektningen din gjorde riktig, men å kutte han ut, men å spørre her inne om å kutte han ut, da er du litt umoden ja.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg er ab som slutter på 20b som påpeker over at voksne kan lære. Anonym der v en feiltakelse. 

Du tror folk som gir deg motstand er troll 🙄Seriøst, du ser ikke andre muligheter enn å kutte ut vedkommende? Det er virkelig barnslig og du understreker det med å anta at korreksjon er trolling. Tror du er trollet her. 

Jeg tenker at det finnes siviliserte og nyttige måter å svare på, å kalle andre fremmede på nettet ikke-hyggelige ting er ikke det samme som å "gi motstand".  Det er et betimelig å sette spørsmålstegn ved intensjonen bak slike innlegg. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Fordi det ikke er uvanlig at eldre mennesker ikke forstår eller har respekt for små mennesker. 
Noe man kan se på forumet og ute i den virkelige verdenen. Og fordi denne kua har vært kalv en gang, selv. 

Takk for hyggelig svar. Det er nå en trøst i at dette er "kjente situasjoner" i flere familier. Det kan bli litt mye for slitne småbarnsforeldre å være vert, involvere barna, småsnakke med alle gjestene og passe på at de eldre ikke blir for slitne. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...