AnonymBruker Skrevet 1. januar #61 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Ønsker at 2025 blir året da alt tar slutt. Støtter du meg i det også? Anonymkode: ee429...12d Jeg ønsker at du får feire 2026. Eller ikke feire, om du vil. Anonymkode: edbc8...26d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #62 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg ønsker at du får feire 2026. Eller ikke feire, om du vil. Anonymkode: edbc8...26d Det var vel ikke deg jeg siterte, men ok. Anonymkode: ee429...12d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #63 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ønsker at 2025 blir året da alt tar slutt. Støtter du meg i det også? Anonymkode: ee429...12d Jeg skjønner at du prøver å få meg til å gå i en felle her. Jeg sier ikke nødvendigvis at jeg støtter deg i valgene dine, men jeg støtter deg i at du er fri til å velge hva enn du vil i ditt liv. Jeg tror du vet best hva som er best for deg. Hvis det er MINE ønsker det er snakk om så ønsker jeg deg de beste dagene, nye vennskap, latter, kjærlighet. Men du vet hva som er best for deg, hva du vil sikte mot og jeg heier på deg i å ta de beste valgene for deg. Det er ikke noe feil med å ønske at ting tar slutt, det gir jo tvert i mot fullstendig mening i det tungsinnet du er i. Selv om jeg ville påpekt at hvis du så en mulighet for at det vonde sluttet uten at det gode gjorde det så ville du kanskje heller ønsket det. Anonymkode: 88ed9...70a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #64 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Den er kanskje litt mer woo-woo enn tillærte mønstre, men sjekk den ut, den hjalp meg. Brukte en av øvelsene i den en del "deepest Fear inventory" og jeg innså hvordan jeg faktisk valgte en del av min lidelse. Hvis du f.eks kan bli en velvillig mesterne manifestere dritt så innser du også at du kan manifestere bedre ting etter hvert. Les den og si hva du mener! Anonymkode: 88ed9...70a Takk, jeg har funnet boka og skal sjekke den ut! Til TS, jeg er lettet fordi jula/nyttårsaften er over nå. Jeg kom gjennom det i år også, og det gjorde du også, uansett hvor jævlig tungt det var. Jeg har også en side av meg som kanskje er naiv og som faktisk tror på at jeg kan klare å få til flere endringer i dette året. Håper på det samme for deg, at ting letter litt nå som jul/nyttår er over. Da blir jo ting ofte ekstra tungt. Anonymkode: 650c5...b8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #65 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk, jeg har funnet boka og skal sjekke den ut! Til TS, jeg er lettet fordi jula/nyttårsaften er over nå. Jeg kom gjennom det i år også, og det gjorde du også, uansett hvor jævlig tungt det var. Jeg har også en side av meg som kanskje er naiv og som faktisk tror på at jeg kan klare å få til flere endringer i dette året. Håper på det samme for deg, at ting letter litt nå som jul/nyttår er over. Da blir jo ting ofte ekstra tungt. Anonymkode: 650c5...b8b Så gøy. Husk en klype salt mens du leser. Jeg skal inspirert av deg faktisk lese den på ny nå. Er noen ideer der som verken er godt skrevet om eller jeg kan si meg enig med, og for meg er komboen med å validere følelser og traumer vesentlig, ikke bare spiritual bypassing. Men den slo noe åpent for meg rundt hvorvidt jeg velger å lide. Anonymkode: 88ed9...70a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #66 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (På 1.1.2025 den 13.27): Det er ingen som VIL lide. Du er rimelig dust som tror det. Anonymkode: 1de94...3c8 Hvis man ser det på en annen måte; Jeg ville aldri ha vært foruten de opplevelsene jeg har hatt, for de har gitt meg verdifulle erfaringer som mange andre ikke har. Jeg sier ikke direkte at jeg vil lide, men jeg ser at det ligger mye positivt i det. At man alltid skal ha det bra er ikke sunt, for da stagnerer man uten andre perspektiver. Anonymkode: 31469...bed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #67 Del Skrevet 2. januar Det at du i det hele tatt skriver dette innlegget på et offentlig forum symboliserer at du aner et visst håp, ts. Hvis alt var fullstendig svart og håpløst ville du ikke hatt samme behovet for å nå ut og føle deg hørt. Derfor håper jeg at du etter dette forsøker skaffe deg profesjonell hjelp og kommer deg ut av depresjonen. Hver dag er ulik, og etter regn kommer sol (og alt det der). Fra en deprimert til en annen så kan jeg love deg at det blir bedre bare du tar i et lite tak selv. Anonymkode: 22bac...e7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #68 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (På 31.12.2024 den 15.36): Du vet at det ofte blir det man tenker, hvis du går rundt og tenker at det blir et dritt år, ja da gjør det det. Hva gjør du for å få det bedre? Det er ingen som kommer til å komme og fikse livet ditt, ønsker du endring må du gjøre jobben selv. Anonymkode: 42c73...90e Jeg er ikke trådstarter, men i en svært lik situasjon. Noe av det som gjør med deprimert er at jeg vet at ingen kommer og fikser livet mitt, jeg klarer ikke å fikse livet mitt og jeg klarer ikke å akseptere at livet er som det er. Jeg går forresten til psykolog. Så jeg har hørt alt av visdomsord. Men det er letteste saken i verden å gi visdomsord. Det vanskelige er å følge dem. Anonymkode: d08a7...ef2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #69 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er ikke trådstarter, men i en svært lik situasjon. Noe av det som gjør med deprimert er at jeg vet at ingen kommer og fikser livet mitt, jeg klarer ikke å fikse livet mitt og jeg klarer ikke å akseptere at livet er som det er. Jeg går forresten til psykolog. Så jeg har hørt alt av visdomsord. Men det er letteste saken i verden å gi visdomsord. Det vanskelige er å følge dem. Anonymkode: d08a7...ef2 Hvorfor har du mer tiltro til at andre kunne fikse livet ditt enn det du har? Jeg gleder meg til dagen du ser hvor kompetent du faktisk er. Anonymkode: 88ed9...70a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #70 Del Skrevet 2. januar Altså. 2025 så vil jeg lese flere bøker, trimme mer, prøve å tegne. Drikke vin ...kanskje ta meg en liten ferie helt alene. Jeg skal nyte siste tiden med hunden min, og jeg skal få det fullstendig ryddig. 2024 var året jeg fant roen etter noe tøffe år. Jeg tenker at det kan være mulig for deg og TS å havne på en bedre plass. Jeg håper det. Og ikke mist håpet på litt bedring. Og litt bedring føles enormt mye bedre ut. Håper alle får et bedre 2025. Jeg skal be for dere. Anonymkode: 0df5c...180 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #71 Del Skrevet 2. januar TS, vet du hva EMO er? Det var veldig vanlig med slike taker du har på tidlig 2000 tallet. Det er veldig vanlig nå også. Det var veldig vanlig for 100 år siden, også. Anonymkode: 78302...51c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #72 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hvorfor har du mer tiltro til at andre kunne fikse livet ditt enn det du har? Jeg gleder meg til dagen du ser hvor kompetent du faktisk er. Anonymkode: 88ed9...70a Hadde jeg trodd at andre kunne fikse livet mitt så hadde jeg ikke gått til psykolog. Jeg hadde vært en svært lykkelig person om jeg trodde noen kunne fikse livet mitt for mg. Anonymkode: d08a7...ef2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #73 Del Skrevet 2. januar Til TS og alle dere andre i denne situasjonen. Les dere opp på hvordan lidelse faktisk er en avhengighet i hjernen! Dette er studert og bevis, og svært godt dokumentert i vitenskapen. For meg hjalp det å se på det som en rusavhengighet eller spilleavhengighet. Jeg brukte verktøy fra disse metodene, og det hjalp veldig. Det er jo også studert nøye hvordan vi opplever mer av det vi fokuserer på. Ergo, fokuserer vi på negativitet, så opplever vi langt mer av det også. Ts, som andre har sagt, det er ingen som kommer for å redde deg, du må redde deg selv. Les deg opp på biohacking. Du er fullstendig kapabel til å reprogrammere hjernen din! Men du må forsøke. Nå har du kapitulert og kaster bort tid som du kunne brukt på å bli frisk. Anonymkode: 82a3c...329 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #74 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hadde jeg trodd at andre kunne fikse livet mitt så hadde jeg ikke gått til psykolog. Jeg hadde vært en svært lykkelig person om jeg trodde noen kunne fikse livet mitt for mg. Anonymkode: d08a7...ef2 Aha, da misforstod jeg. Som sagt, gleder meg til dagen du finner din mestringstro. Hold ut og fortsett med det gode arbeidet. 💪🏻 Anonymkode: 88ed9...70a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly 4.5 år Skrevet 2. januar #75 Del Skrevet 2. januar Er litt i samme situasjon. Har hatt et møkka år, fullt opp av angst og smerter. Har vurdert om livet er verdt all dritten. Men det må vell bli bedre etterhvert. Så vi får satse på at 2025 blir et bra år ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 3. januar #76 Del Skrevet 3. januar Kjære trådstarter! Jeg må dessverre stenge tråden din da vi ikke tillater at man skriver om selvmordstanker her på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe, eller hvilke svar som kan være skadelige. Du oppfordres til å heller ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf. 116 117 eller ringe nødnummer 113. Alternativt kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i. Mental Helse: 116 123 Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år) Kirkens SOS: 22 40 00 40 Med omtanke og hilsen Perelandra, mod. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg