Gå til innhold

Spørsmål om Zalando og frakt\retur fra partner og ikke zalando direkte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er ny med å handle fra Zalando, og jeg har noen spørsmål. Jeg har lagt en del klær i handlekurven, men når jeg skal betale, ser jeg at varene blir sendt i to pakker: én fra Zalando med flere av produktene, og en annen levert av "Meinemarkenmode" (som er en del av partnerprogrammet til Zalando).

Jeg har lagt merke til følgende tekst i deres retningslinjer:

"Du må returnere varene eller levere dem til oss uten unødig opphold, og senest 14 dager etter den dagen du informerte oss eller den aktuelle Zalando-partneren om at du ønsker å gå fra avtalen. Fristen anses som overholdt dersom du sender tilbake varene før de 14 dagene er utløpt. Dersom du bruker PostNord når du returnerer varene, vil vi dekke de direkte kostnadene ved returneringen. Du er kun ansvarlig for eventuell redusert verdi på varene som skyldes annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og funksjon."

Videre står det angitt informasjon om angrerett og retur:

Angreskjema Ved kjøp av varer og tjenester som ikke er finansielle tjenester. Fyll ut og returner dette skjemaet dersom du ønsker å gå fra avtalen. Utfylt skjema sendes til:

Valeska-Gert-Straße 5
10243 Berlin, Tyskland
angrerett@zalando.no

Jeg/vi underretter herved om at jeg/vi ønsker å gå fra min/vår avtale om kjøp av følgende:
Varer (spesifiser på linjene nedenfor):
Tjenester (spesifiser på linjene nedenfor):

Sett kryss og dato:

  • Avtalen ble inngått den (dato) (ved kjøp av tjenester).
  • Varen ble mottatt den (dato) (ved kjøp av varer).

Forbrukerens navn:
Forbrukerens adresse:
Dato:
Forbrukerens underskrift (dersom papirskjema).

Dette er greit for varer kjøpt direkte fra Zalando, men hvordan fungerer det med retur til Meinemarkenmode? Gjelder samme returordning som for Zalando, med gratis frakt og at man bare fyller ut returskjemaet via Zalando? For meg virker det som dette ikke er tilfelle. I tillegg lurer jeg på om man får tilbake pengene like raskt ved retur til en partner som til Zalando direkte?

Er det noen som vet mer om hvordan dette fungerer?

Anonymkode: 0a379...45a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri registrert at det finnes andre leverandører. Jeg inngår en avtale med Zalando, og det er dem jeg registrerer retur hos.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ms. Perfect skrev (1 time siden):

Jeg har aldri registrert at det finnes andre leverandører. Jeg inngår en avtale med Zalando, og det er dem jeg registrerer retur hos.

Takk for svar:) Har du aldri fått 2 eller flere forsendinger, der det står en annen leverandør som vises på bildet mitt ovenfor?

Anonymkode: 0a379...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg har fått i to forsendelser, men aldri registrert om noe av dette skal komme fra noe annet enn Zalando. Send en mail til Zalando og spør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fungert likt for meg. 

(Begge pakker kom med PostNord, som droppet å informere om at den ene var ankommet og lagt i pakkeboks. Da jeg tilfeldig oppdaget det via sporingssøk, var det umulig å hente ut pakken - appen ha ikke åpne boks som en mulighet, kundeservice hos Zalando løy om at de ville få ordnet det med PostNord i løpet av døgnet som gjensto før automatisk retur,  mens PostNord ikke har kundeservice på helg (og i praksis ikke ellers heller). Så meinemarkenmodeforsendelsen gikk automatisk til retur - men null stress å ikke betale den, om ikke annet.)

Anonymkode: 79b60...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har fungert likt for meg. 

(Begge pakker kom med PostNord, som droppet å informere om at den ene var ankommet og lagt i pakkeboks. Da jeg tilfeldig oppdaget det via sporingssøk, var det umulig å hente ut pakken - appen ha ikke åpne boks som en mulighet, kundeservice hos Zalando løy om at de ville få ordnet det med PostNord i løpet av døgnet som gjensto før automatisk retur,  mens PostNord ikke har kundeservice på helg (og i praksis ikke ellers heller). Så meinemarkenmodeforsendelsen gikk automatisk til retur - men null stress å ikke betale den, om ikke annet.)

Anonymkode: 79b60...73e

Takk for svar, skjønner, men da var det ikke du i prinsippet som valgte hvilke produkter du ønsket å sende i retur. Mitt problem er at jeg ikke vet om det kan ordnes på nettsiden (slik med varer som er fra Zalando alene), eller om man må tilbake til fortiden, men å skrive ut skjema og skrive alt man ønsker å sende i retur for hånd, for så å sende til tyskland som det står adressen er ovenfor her. Håpløst

Anonymkode: 0a379...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ms. Perfect skrev (14 timer siden):

Jo, jeg har fått i to forsendelser, men aldri registrert om noe av dette skal komme fra noe annet enn Zalando. Send en mail til Zalando og spør?

Har send for 4 dager siden, enda ikke fått svar

Anonymkode: 0a379...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

På åpningsposten min står det noe annet, at man må fylle ut et skjema. Og må jeg sende tilbake til partner (som du linker til), så kan man jo risikere trøbbel med å få pengene tilbake + dem kan ha strengere regler osv

Anonymkode: 0a379...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

På åpningsposten min står det noe annet, at man må fylle ut et skjema. Og må jeg sende tilbake til partner (som du linker til), så kan man jo risikere trøbbel med å få pengene tilbake + dem kan ha strengere regler osv

Anonymkode: 0a379...45a

Ja man må alltid fylle inn et returskjema, men du vil jo finne alt av dette på din Zalando side selv om du får varer levert fra partneren til zalando. 

Anonymkode: 9324c...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja man må alltid fylle inn et returskjema, men du vil jo finne alt av dette på din Zalando side selv om du får varer levert fra partneren til zalando. 

Anonymkode: 9324c...490

Hmm, så du mener om jeg bestiller fra Zalando, og får pakke fra partner, så velger man returen på zalando "min side" og får en returlapp fra zalando til zalando pakken og en til partner og leverer inn? Der til partner må man printe ut en lapp i tillegg?

Anonymkode: 0a379...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hmm, så du mener om jeg bestiller fra Zalando, og får pakke fra partner, så velger man returen på zalando "min side" og får en returlapp fra zalando til zalando pakken og en til partner og leverer inn? Der til partner må man printe ut en lapp i tillegg?

Anonymkode: 0a379...45a

Jeg mener det som de skriver selv i den linken jeg sendte deg. 

Anonymkode: 9324c...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

På linken din står det:
"

Hvordan returnerer jeg en vare jeg har fått tilsendt direkte fra en Zalando-partner?

Send varen tilbake til partneren. Bare bruk den vedlagte returetiketten for å sende tilbake varene dine.

problemet: Du får ikke returetikett. Du må printe ut selv eller bruke en kode.

Og når det står at man må sende tilbake til partner som holder til i Tyskland, kan man ikke da plutselig få problemer med toll og tull?

Anonymkode: 0a379...45a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

På linken din står det:
"

Hvordan returnerer jeg en vare jeg har fått tilsendt direkte fra en Zalando-partner?

Send varen tilbake til partneren. Bare bruk den vedlagte returetiketten for å sende tilbake varene dine.

problemet: Du får ikke returetikett. Du må printe ut selv eller bruke en kode.

Og når det står at man må sende tilbake til partner som holder til i Tyskland, kan man ikke da plutselig få problemer med toll og tull?

Anonymkode: 0a379...45a

Du bare droppa å lese resten, eller gjør du deg vanskelig med vilje? 

Hvis du trenger en ny returetikett, kan du laste ned denne fra kontoen din. Hvis etiketten ikke er tilgjengelig for nedlasting, kan du kontakte kundeserviceteamet vårt, som vil be om returetiketten fra partneren for deg.

Anonymkode: 9324c...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...