AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:27 #21 Del Skrevet fredag kl 09:27 Et auditorium med 50 unge menn og 50 unge kvinner. Foreleseren spør hvor mange av mennene som synes det er en god idé å spørre en kvinne før han kysser henne. Én mann rekker opp hånda. De andre mennene ler av ham. Foreleseren spør kvinnene om det samme. 47 kvinner rekker opp hånda. (Og eneren blant mennene fremstår plutselig ikke så latterlig lenger). Sann historie. Så er du usikker, spør. Samtykke er sexy. Menn som er trygge nok i sin egen maskulinitet til at de ønsker å trygge kvinner, er også (veldig) sexy. Anonymkode: ccdfc...4ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:19 #22 Del Skrevet fredag kl 10:19 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Et auditorium med 50 unge menn og 50 unge kvinner. Foreleseren spør hvor mange av mennene som synes det er en god idé å spørre en kvinne før han kysser henne. Én mann rekker opp hånda. De andre mennene ler av ham. Foreleseren spør kvinnene om det samme. 47 kvinner rekker opp hånda. (Og eneren blant mennene fremstår plutselig ikke så latterlig lenger). Sann historie. Så er du usikker, spør. Samtykke er sexy. Menn som er trygge nok i sin egen maskulinitet til at de ønsker å trygge kvinner, er også (veldig) sexy. Anonymkode: ccdfc...4ac Er enig i at å spørre er viktig om man er usikker. Men det som er dumt med disse forskningsstrategiene er at de ikke forholder seg til hva som skjer sosialt i et samspill. Han ene som rekker opp hånda kan gjøre det av humor om han ser han er alene om det like mye som han kan mene det. Mens andre kan le, men være usikker nok til å tørre å rekke opp hånda om de er enige i det skjulte. Å tøffe seg er normalt. Å herme for å passe inn også. Eller å se en humor i noe uten å mene vondt. Å kvinnene kan ha rakkt opp hånda like mye som de er enige, som at de ønsker å beskytte denne ene mannen fra en flause, om de oppfatter at latteren er en dømmende en. Eller bare vil støtte han. Samtidig som at noen av kvinnene kan unnlate å rekke opp hånda, om de ikke vil protestere mot en kjekkas de observerte lo. Og sikkert mye annet. De kjennte kanskje også hverandre og da er det kanskje et enda mer serriøst samspill som holder dem fra å rekke opp, eller fra å ikke rekke opp. Så det er ikke en seriøs metode. Anonymkode: 4287c...24d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #23 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (På 3.1.2025 den 11.19): Er enig i at å spørre er viktig om man er usikker. Men det som er dumt med disse forskningsstrategiene er at de ikke forholder seg til hva som skjer sosialt i et samspill. Han ene som rekker opp hånda kan gjøre det av humor om han ser han er alene om det like mye som han kan mene det. Mens andre kan le, men være usikker nok til å tørre å rekke opp hånda om de er enige i det skjulte. Å tøffe seg er normalt. Å herme for å passe inn også. Eller å se en humor i noe uten å mene vondt. Å kvinnene kan ha rakkt opp hånda like mye som de er enige, som at de ønsker å beskytte denne ene mannen fra en flause, om de oppfatter at latteren er en dømmende en. Eller bare vil støtte han. Samtidig som at noen av kvinnene kan unnlate å rekke opp hånda, om de ikke vil protestere mot en kjekkas de observerte lo. Og sikkert mye annet. De kjennte kanskje også hverandre og da er det kanskje et enda mer serriøst samspill som holder dem fra å rekke opp, eller fra å ikke rekke opp. Så det er ikke en seriøs metode. Anonymkode: 4287c...24d Oj, dette var... Bare rart. Anonymkode: ccdfc...4ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #24 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (På 31.12.2024 den 14.18): Jeg lurer på hvilket signal dere kvinner sender når det er ok at en mann bøyer seg mot dere for å gi et kyss? Jeg er sjenert så jeg synes det er så vanskelig, mange ganger kan jeg sitte å ha en samtale med noen på date, der det blir en sånn stille seanse der man bare ser på hverandre, så før samtalen går videre. Er det på disse tidspunktene man bør slå til? 😅 Anonymkode: 32b1b...666 Tenker du ser for deg slik du ser på film? Skulle selv gjerne hatt en fasit, for det har jammen skapt noen ubehagelige situasjoner opp igjennom Jeg har opplevd at øyeblikket ikke levner noen tvil om at kysset er på sin plass, men har også opplevd slike øyeblikk hvor jeg har tenkt og kjent det samme mens damene har trukket seg godt unne som om de er helt sjokkert over at jeg prøver å kysse dem. Når jeg ikke får følelsen av at et kyss passer seg, men jeg kjenner jeg har veldig lyst, da har jeg spurt og det har aldri slått feil. Har sett at flere kvinner anser menn som prøver seg på et kyss som blir avvist, som sosialt inkompetente. Og har falt til ro med at jeg kanskje mangler noen antenner jeg da og trives med det. Som en sjenert mann selv, så har jeg blitt nødt til å la være å komplisere ting. Og det tenker jeg kan være til god hjelp for deg også TS. Det er virkelig ikke noe galt i å vise en du liker at du vil kysse henne, om du så spør eller går for det. Avvisningen som kan komme gir deg de svar du måtte trenge Anonymkode: a247a...398 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #25 Del Skrevet 20 timer siden Aldri. Å slafse i seg slevet til en annen person er fullstendig uforståelig. Anonymkode: 0ce9e...920 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #26 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (På 2.1.2025 den 12.36): Man spør ikke om å kysse. Berør håret eller noe med hånda, spør om hun har farget det selv, bør være veldig enkelt å se om hun er intr. Anonymkode: 63318...585 Haha, tror jeg hadde følt meg litt stygg på håret om noen spurte om jeg hadde farget det selv 😂 Anonymkode: 1afef...767 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 20 timer siden #27 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (På 3.1.2025 den 11.19): Er enig i at å spørre er viktig om man er usikker. Men det som er dumt med disse forskningsstrategiene er at de ikke forholder seg til hva som skjer sosialt i et samspill. Han ene som rekker opp hånda kan gjøre det av humor om han ser han er alene om det like mye som han kan mene det. Mens andre kan le, men være usikker nok til å tørre å rekke opp hånda om de er enige i det skjulte. Å tøffe seg er normalt. Å herme for å passe inn også. Eller å se en humor i noe uten å mene vondt. Å kvinnene kan ha rakkt opp hånda like mye som de er enige, som at de ønsker å beskytte denne ene mannen fra en flause, om de oppfatter at latteren er en dømmende en. Eller bare vil støtte han. Samtidig som at noen av kvinnene kan unnlate å rekke opp hånda, om de ikke vil protestere mot en kjekkas de observerte lo. Og sikkert mye annet. De kjennte kanskje også hverandre og da er det kanskje et enda mer serriøst samspill som holder dem fra å rekke opp, eller fra å ikke rekke opp. Så det er ikke en seriøs metode. Anonymkode: 4287c...24d Ikke gjør det vanskeligere enn det det er. Bare spør. Synes hun det er kleint å bli spurt så er det hennes problem 😂 Da gir hun vel beskjed tenker jeg. Forutsatt at hun liker han som spør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #28 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (På 31.12.2024 den 14.18): Jeg lurer på hvilket signal dere kvinner sender når det er ok at en mann bøyer seg mot dere for å gi et kyss? Jeg er sjenert så jeg synes det er så vanskelig, mange ganger kan jeg sitte å ha en samtale med noen på date, der det blir en sånn stille seanse der man bare ser på hverandre, så før samtalen går videre. Er det på disse tidspunktene man bør slå til? 😅 Anonymkode: 32b1b...666 Det kommer an på hvor dere er, og hvor tett dere sitter. kaffebar? Nei takk. Sitter dere ved siden av hverandre på en benk utendørs, og kvinnen smiler og ser mye på deg, så ville i alle fall jeg vært mer positiv til et kyss. Å si «jeg har lyst til å kysse deg» er også en mulighet, da ser du fort på ansiktet om du blir møtt av panikk eller et smil…. Anonymkode: 33503...9de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 12 timer siden #29 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (På 31.12.2024 den 18.47): Nei. Du spør. Dette er 2024, ikke 1994. Man spør. Anonymkode: 1a6e9...2bb Skriftlig samtykke er å foretrekke.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå