Gå til innhold

What? Er det dette som er NRK sin nyttårsaftan?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Sjekka nettopp tv-programmet for nyttårskvelden og dei skal vise SJAKK! 😮 Ingen eg veit om følger sjakk, korleis har NRK landa på dette?

Anonymkode: f26f3...769

Stort sett alle jeg har snakket med i det siste sier at de skal se sjakk i dag. Så der traff NRK godt.

Anonymkode: cea4b...687

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her elsker hele familien romjul-sjakken på NRK, og er ekstremt glad for at finaledagen for lynsjakk er i kveld..

Anonymkode: 459a1...e52

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva pleier å gå da? Ser at de skal sende statsministerens og kongens tale som normalt, hva er det som mangler? 

Jeg har ikke en eneste tv-minne fra nyttår, mest fordi jeg pleier å gjøre helt andre ting på nyttårsaften🥂🍾🍻

Men ikke i år, inatt skal jeg fader meg se på sjakk!🥳 Og det er ikke et eneste annet program i verden som hadde klart å benke meg foran tven akkurat da.

Anonymkode: 08d22...88d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det fordi det er ein nordmann som er med? 

De har nå vært en 7-8 nordmenn der til nå.

Og den nordmannen du tenker på er ikke bare "en nordmann" altså 😃 Han har rett og slett overmenneskelige kvaliteter. I tillegg er han en liten drittunge som skaper blest og drama og kommer for seint, skaper seg og krangler med arrangører, er i konflikter med andre deltakere, vinner partier som står til soleklart tap og taper partier han øyeblikket før skulle ha vunnet, og alle elsker han eller elsker å hate han. De kan skrote all annen reality for min del, jeg får mer enn nok drama via føkkings sjakk.

I studio har de et helt herlig panel, med konkurranser og underholdning, den berømte PIIILA, og Torstein Bae som er det perfekte mellomledd mellom det uforståelige som foregår på brettet og oss stakkarer som ikke forstår en dritt.

Anonymkode: 08d22...88d

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ekstremt mange nordmenn som følger med på sjakksendingene. Mannen min er klistret til TVen når det starter, jeg går og legger meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sjekka nettopp tv-programmet for nyttårskvelden og dei skal vise SJAKK! 😮 Ingen eg veit om følger sjakk, korleis har NRK landa på dette? Er det fordi det er ein nordmann som er med? Merkeleg prioritering. 

Nokon som blir med å sende klage til NRK for denne vurderinga? 

Fantastisk kveld jeg GLEDER meg, blir heftig kvartfinale kl 2000 Carlsen mot Niemann.

Ikke hva man kan kalle vennskapsmatch ihverfall.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekka nettopp tv-programmet for nyttårskvelden og dei skal vise SJAKK! 😮 Ingen eg veit om følger sjakk, korleis har NRK landa på dette? Er det fordi det er ein nordmann som er med? Merkeleg prioritering. 

Hva er alternativet? Jeg er ikke interessert i sjakk, men jeg ser for meg at det hadde vært et eller annet sofa program, hvor Idol deltagere fra 20 år siden skulle ha sunget det nye året inn sammen med influensere og reality deltagere. 

Sitat

Tone Damli i duett med Staysman, etterfulgt av Sandra Lyng i duet med Knut Nærum. Programleder Jon Gelius med humorinnslag av Nicolay Ramm.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg (og alle jeg kjenner) skal i hvert fall se på! Kan ingenting om sjakk, men stort mer underholdende enn Carlsen og Bae blir det ikke for min del 😅

Anonymkode: 95552...781

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sannelig mye dritt (kun repriser!!) på alle kanaler i jula, men nrk sin sjakk er IKKE en av de. Det er høydepunktet av all tv i hele romjula!

Lykke til med å sende inn klage. Er det noe som engasjerer på nrk sine kanaler, så er det sjakk i romjula :D Derfor sendes det år etter år ;)

Anonymkode: ad232...ffa

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt, kulminasjonen på det mest dramatiske VM noen gang. Eneste som er synd er at de hopper fra NRK1 til 2 hele tiden, burde heller sendt hele på en av kanalene. I går hoppet de midt i det mest dramatiske partiet. 

Anonymkode: ffbff...77e

De kutta ikke på nrk2 før partiet var over.

Anonymkode: ad232...ffa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Magnus svikter, så tror jeg det ligger til rette for at Halvdan Sivertsens favoritt, Jan-Krzysztof Duda, kan ta det! Husker da han tok sølvet så vidt bak Magnus for noen år siden, men nå kan det bli gull!

Halvdan Sivertsen tenkte langt fram i tid da han forfattet refrenget til sin monster-hit Kjærlighetsvisa, som lyder som følger;

«Ingen e så god som Duda»

Anonymkode: 122f1...eab

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nå er ofte sjakk ett spill som rolige, voksne mennesker følger med på, for de som kanskje liker seg best hjemme, kanskje til og med alene, og som dermed foretrekker sjakk fremfor stor nyttårsfeiring med halve nabolaget. 

Sånn for å vere ekstremt stereotypisk. 

Så egentlig er det jo perfekt timing for sjakksendinger. 

Jeg er rolig voksen som sovner av sjakk. Men jeg har flere kanaler heldigvis. 

Anonymkode: b7cf9...9dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir ikke stort bedre underholdning enn den fighten mellom Carlsen og Niemann. Men hvorfor har de gravd frem Nakstad, kan hen spille sjakk? 

Anonymkode: ffbff...77e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også griselei av sjakksendingene(andre i familien som ser på). Men det er tydeligvis en del dedikerte seere og fans.  

Anonymkode: 9e157...a7e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns synd på gamle som sitter alene og bare har TV til selskap, og da gjerne NRK, som de er "vant" til ❤️. Om min gamle mor hadde levd, så hadde hun vel bare sittet og sett ut i lufta i kveld. Burde vært en fin konsert eller noe underholdning i kveld. Selv ser jeg heldigvis nesten aldri på TV, så samme for meg. Mannfolka her sitter klistret og ser på sjakk, så jeg kan kose meg med god bok 🙂

Anonymkode: f4295...a2b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Syns synd på gamle som sitter alene og bare har TV til selskap, og da gjerne NRK, som de er "vant" til ❤️. Om min gamle mor hadde levd, så hadde hun vel bare sittet og sett ut i lufta i kveld. Burde vært en fin konsert eller noe underholdning i kveld. Selv ser jeg heldigvis nesten aldri på TV, så samme for meg. Mannfolka her sitter klistret og ser på sjakk, så jeg kan kose meg med god bok 🙂

Anonymkode: f4295...a2b

De sender «På kongelig varieté» på NRK2, så de eldre eller de som er uinteresserte i sjakk har også noe å se på.

Anonymkode: 78f4c...615

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

De sender «På kongelig varieté» på NRK2, så de eldre eller de som er uinteresserte i sjakk har også noe å se på.

Anonymkode: 78f4c...615

Og det er det som pleier å gå nyttårsaften, så det er vel det TS savner, da. 

Her sitter vi hele familien og ser sjakk 😊

Anonymkode: 2902f...0c0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ELSKER romjulssjakken! For én gangs skyld morsom sport på tv 😃

Studio er trivelig, det er god underholdning, flinke folk, lett drama, dette er kjempegøy! 

Når jeg først er stuck i sofaen med baby på puppen er dette det beste jeg kunne fått på tv 😃

Og nå blir det finale!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...