GrønnNellik68 Skrevet 13. januar #81 Del Skrevet 13. januar https://www.vg.no/nyheter/i/gwBedq/bilder-fra-israel-deler-bilder-fra-krigen-i-gaza Er så bra at disse soldatene i israel har delt og vist hvordan de håner sivile palestinere som er forbudt etter internasjonale lover. Alle bildene som er delt kan aldri tas tilbake. Israel bruker alt de bomber som hamas skjulesteder. Er bare bløff. De er virkelig ute etter å utrydde det meste på Gaza stripen. Folk syns så synd i kjendisene i hollywood, men jeg har ingenting til overs for det når jeg ser hvordan de på Gaza stripen har det. Det er helt for jævlig det de opplever og at ingen i vesten gjør noe med det er helt forferdelig. Vi sitter bare å ser på at det skjer.. .46 000 er blitt drept nå. Det begynner å bli mange. Hver dag drepes det 100 stk der. Hvordan kan vi sitte stille å se på at dette skjer? Har vi ikke lært en dritt fra Hitlers fremferd? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 13. januar #82 Del Skrevet 13. januar GrønnNellik68 skrev (3 timer siden): https://www.vg.no/nyheter/i/gwBedq/bilder-fra-israel-deler-bilder-fra-krigen-i-gaza Er så bra at disse soldatene i israel har delt og vist hvordan de håner sivile palestinere som er forbudt etter internasjonale lover. Alle bildene som er delt kan aldri tas tilbake. Israel bruker alt de bomber som hamas skjulesteder. Er bare bløff. De er virkelig ute etter å utrydde det meste på Gaza stripen. Folk syns så synd i kjendisene i hollywood, men jeg har ingenting til overs for det når jeg ser hvordan de på Gaza stripen har det. Det er helt for jævlig det de opplever og at ingen i vesten gjør noe med det er helt forferdelig. Vi sitter bare å ser på at det skjer.. .46 000 er blitt drept nå. Det begynner å bli mange. Hver dag drepes det 100 stk der. Hvordan kan vi sitte stille å se på at dette skjer? Har vi ikke lært en dritt fra Hitlers fremferd? Så de. Barnslig og ikke en profesjonell hærstyrke verdig i det hele tatt. Men sorry, gjør ikke særlig inntrykk etter å ha sett footage signert Hamas 7/10. Dessverre blir disse bildene ren kos og barnemat etter skrekkfilmene Hamas foreviget 7/10. De kan heller ikke tas tilbake, ikke fra hodet mitt heller uheldigvis. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Proaktiv Skrevet 13. januar #83 Del Skrevet 13. januar Nå er ikke jeg religiøs, hverken Jøde, kristen eller annet. Men jeg kan med hevet hode si at om det å være jøde eller kristen innebærer å være stolt av en religion der soldater har siktet på og drept 17.000 barn, barn som har lekt uten å være klar over at de har vært skyteskive i en konkurranse mellom israelske soldater som sammenlikner barnedrap med russeknuter, så er jeg glad jeg ikke tilhører disse religionene og håper ingen jeg kjenner vi følge de religionene. Også FrP som er det partiet med sterkest støtte til henrettelsene av Palestinske barn vil heller ikke få min stemme. Er det noen som synes det er rart at den kristne andelen mennesker i Norge reduseres hvert år ? 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 13. januar #84 Del Skrevet 13. januar Bacteria skrev (1 time siden): Så de. Barnslig og ikke en profesjonell hærstyrke verdig i det hele tatt. Men sorry, gjør ikke særlig inntrykk etter å ha sett footage signert Hamas 7/10. Dessverre blir disse bildene ren kos og barnemat etter skrekkfilmene Hamas foreviget 7/10. De kan heller ikke tas tilbake, ikke fra hodet mitt heller uheldigvis. Hvis det ikke gjør noe inntrykk på deg det Israel gjør, men bare det Hamas gjorde oktober 23 da er det noe feil her 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 13. januar #85 Del Skrevet 13. januar GrønnNellik68 skrev (3 minutter siden): Hvis det ikke gjør noe inntrykk på deg det Israel gjør, men bare det Hamas gjorde oktober 23 da er det noe feil her Har du sett bare litt av Hamas-tv 7/10? Tøyset til israelske soldater blir bare en dårlig russerevy i sammenligning. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 13. januar #86 Del Skrevet 13. januar Bacteria skrev (4 minutter siden): Har du sett bare litt av Hamas-tv 7/10? Tøyset til israelske soldater blir bare en dårlig russerevy i sammenligning. Vel det var snakk en liten andel i forhold til hva palestinerne har måttet gjennomgå 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 13. januar #87 Del Skrevet 13. januar GrønnNellik68 skrev (5 timer siden): https://www.vg.no/nyheter/i/gwBedq/bilder-fra-israel-deler-bilder-fra-krigen-i-gaza Er Skal lese boken til Hanne Eggen Røislien. Hun mener det er klart dette ikke er systematisk fra IDFs side. denne Jørgen Jensehaugen mener det her gjelder «en hær» som fullstendig har operert uten begrensninger med dehumanuserung. Tror dehumanisering er en forsvarsmekanisme, men tviler ikke på at noen soldater går over streken, eller at noen er regelrett onde. Disse undertøy bildene er etter min mening ingenting å ta slik på vei for, bruk heller energi på å finne de ille sakene, som tortur, mm. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 13. januar #88 Del Skrevet 13. januar GrønnNellik68 skrev (10 minutter siden): Vel det var snakk en liten andel i forhold til hva palestinerne har måttet gjennomgå Det er helt sant. Men det Hamas ikke maktet i kvantitet, tok de igjen på kvalitet, om det går an å si det på en slik måte. Hvis de ikke hadde blitt stoppet, kan man bare se for seg hva som hadde skjedd. Og Hamas har jo gått ut og sagt at de skal gjenta massakren. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 13. januar #89 Del Skrevet 13. januar Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på Krig og konflikt. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 13. januar #90 Del Skrevet 13. januar GrønnNellik68 skrev (8 timer siden): Hvis det ikke gjør noe inntrykk på deg det Israel gjør, men bare det Hamas gjorde oktober 23 da er det noe feil her ja men vi kunne si akkurat det samme om mange pro-Pal : hvis det ikk gjør intrykk på det Hamas har gjort men bare det Israel gjør, da er det noe feil her.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 13. januar #91 Del Skrevet 13. januar Proaktiv skrev (9 timer siden): Nå er ikke jeg religiøs, hverken Jøde, kristen eller annet. Men jeg kan med hevet hode si at om det å være jøde eller kristen innebærer å være stolt av en religion der soldater har siktet på og drept 17.000 barn, barn som har lekt uten å være klar over at de har vært skyteskive i en konkurranse mellom israelske soldater som sammenlikner barnedrap med russeknuter, så er jeg glad jeg ikke tilhører disse religionene og håper ingen jeg kjenner vi følge de religionene. Også FrP som er det partiet med sterkest støtte til henrettelsene av Palestinske barn vil heller ikke få min stemme. Er det noen som synes det er rart at den kristne andelen mennesker i Norge reduseres hvert år ? Jødedommen og kristendommen er ikke motiv for krigen. Motivet er å bekjempe Hamas etter terrorangrepet og frigi gislene. Kan du forklare hvorfor du mener religionene er relevant? Flertallet i Israel er ikke engang religiøse jøder. Flertallet er etniske jøder. Hørt om borgerkrigen i Sudan, Jemen, Syria? Boko Haram, IS? Så har man jo ideologier uten religion som heller ikke har vært en suksess: Kina, Sovjetunionen og Nord-Korea kan her nevnes. Krigen i Gaza er en dråpe i havet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 13. januar #92 Del Skrevet 13. januar Motstrømmen skrev (På 7.1.2025 den 9.42): Fri Palestina fra elv til sjø. Hva mener du med fri Palestina fra elv til sjø? Mellom elven og sjøen ligger jo Israel og det bor 10 millioner mennesker der. 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 14. januar #93 Del Skrevet 14. januar Svava skrev (6 timer siden): Hva mener du med fri Palestina fra elv til sjø? Mellom elven og sjøen ligger jo Israel og det bor 10 millioner mennesker der. flytt israel til usa.. så kan de okkupere og bosette seg på ulovlig territorium der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 14. januar Forfatter #94 Del Skrevet 14. januar GrønnNellik68 skrev (1 time siden): flytt israel til usa.. så kan de okkupere og bosette seg på ulovlig territorium der. Jeg lurer litt på hvordan du tror Midtøsten hadde sett ut uten Israel på kartet? 😉 Alle hadde levd i fred og fordragelighet - for det er jo KUN Israel som er den store stygge ulven? 😉 Personlig tror jeg at Israel er alene om å evne å rydde opp i alle "konfliktene" som oppstår i kjølvannet av fanatismen der nede - de er egentlig USA sin forlengede arm - og uten dem hadde helvete vært løs for hele verden - for da hadde terroristene konsentrert seg om Vesten istedenfor Israel.....ingen som har tenkt på det? 😉 Sammen med Russland.....og NK.....finansiert av Iran....og kanskje Saudi-Arabia...? 😉 Vi bør nok være sjeleglade for at Israel gjør "dritt-jobben" for oss..... 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 14. januar Forfatter #95 Del Skrevet 14. januar Og "plutselig" ser det ut som krigen tar slutt - lurer litt på hvordan media skal vri det til at det IKKE var Trump sin fortjeneste.... 😉 Løslatelse av gisler i Gaza kan bli en realitet denne uken 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motstrømmen Skrevet 14. januar #96 Del Skrevet 14. januar Svava skrev (8 timer siden): Hva mener du med fri Palestina fra elv til sjø? Mellom elven og sjøen ligger jo Israel og det bor 10 millioner mennesker der. Ja, Palestinere skal være fri fra elv til sjø. Like rettigheter, frihet, ingen apartheid, ulike lover eller restriksjoner på bevegelse. Du vet vanlig menneskerettigheter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 14. januar #97 Del Skrevet 14. januar Motstrømmen skrev (1 minutt siden): Ja, Palestinere skal være fri fra elv til sjø. Like rettigheter, frihet, ingen apartheid, ulike lover eller restriksjoner på bevegelse. Du vet vanlig menneskerettigheter! Enstatsløsning? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 14. januar #98 Del Skrevet 14. januar Sportydame skrev (24 minutter siden): Jeg lurer litt på hvordan du tror Midtøsten hadde sett ut uten Israel på kartet? 😉 Alle hadde levd i fred og fordragelighet - for det er jo KUN Israel som er den store stygge ulven? 😉 Personlig tror jeg at Israel er alene om å evne å rydde opp i alle "konfliktene" som oppstår i kjølvannet av fanatismen der nede - de er egentlig USA sin forlengede arm - og uten dem hadde helvete vært løs for hele verden - for da hadde terroristene konsentrert seg om Vesten istedenfor Israel.....ingen som har tenkt på det? 😉 Sammen med Russland.....og NK.....finansiert av Iran....og kanskje Saudi-Arabia...? 😉 Vi bør nok være sjeleglade for at Israel gjør "dritt-jobben" for oss..... Islamistene har visst et uttrykk: Etter lørdag kommer søndag. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motstrømmen Skrevet 14. januar #99 Del Skrevet 14. januar Madame Butterfly skrev (Akkurat nå): Enstatsløsning? En eller 2 , så er det samme. Enten har man grenser som mellom Sverige og Norge, der man kan reise over på jobb, handel og reise til på ferie eller ut i fra en flyplass til resten av verden. Eller så har man ett land, et demokrati med lover og regler likt for begge parter. Politiske parter som har representanter fra begge. Frihet mellom elv og sjø, betyr ikke annet enn det. Men klart da er det ikke noe sionisme som kan styre eller at muslimsk kalifat etno styre. Så det er det man må jobbe for. Faktisk demokrati. Ingen over, bare ved siden. Vil ta år å forme, men med god ledelse så er det fult mulig. Bare at rasister og fundamentalister vil være en fare, så det første bud er å nedtegne lover og sette opp et rettssystem. Og ja, om 2 stat, grenser! Og like rettighet mellom landen. Som betyr politi, militært, flyplass, fri luft ,land og vann linje, handels avtaler og kontroll på økonomi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 14. januar Forfatter #100 Del Skrevet 14. januar Motstrømmen skrev (23 minutter siden): En eller 2 , så er det samme. Enten har man grenser som mellom Sverige og Norge, der man kan reise over på jobb, handel og reise til på ferie eller ut i fra en flyplass til resten av verden. Eller så har man ett land, et demokrati med lover og regler likt for begge parter. Politiske parter som har representanter fra begge. Frihet mellom elv og sjø, betyr ikke annet enn det. Men klart da er det ikke noe sionisme som kan styre eller at muslimsk kalifat etno styre. Så det er det man må jobbe for. Faktisk demokrati. Ingen over, bare ved siden. Vil ta år å forme, men med god ledelse så er det fult mulig. Bare at rasister og fundamentalister vil være en fare, så det første bud er å nedtegne lover og sette opp et rettssystem. Og ja, om 2 stat, grenser! Og like rettighet mellom landen. Som betyr politi, militært, flyplass, fri luft ,land og vann linje, handels avtaler og kontroll på økonomi. Med "Like rettigheter" mener du at det ikke skal være lov å fengsle de som begår terror dersom det er Palestinerne som begår den? 😉 Du vet at mye av det du ramser opp faktisk fungerte nogenlunde frem til 2006 - da Hamas overtok? 😉 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå