Gå til innhold

FRP vil legge ned NRK

000VF000

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LiseTV skrev (På 12.1.2025 den 11.03):

I Erna regjeringa fremmet Frp kutt i sykelønnsordningen og Høyre var enige. Det som reddet oss da var Krf som ikke ville det. Der ser en at partiene hadde en skult agenda. Høyre vi frede sykelønnsordninge, det er nok ett falsium bare for å bli mer populær og sanke stemmer fra venstresiden.   Programmene består av valflesk, leser dem aldr, ser hva enklete parti har ment og gjort i siste periode.  Om du tror helt og full på partiprogrammene så er du naiv i mine øyne.

Her snakker vi om FrP. FrP har aldri skjult at de ønsker kutt i sykelønna.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GP950mAh skrev (17 timer siden):

Langtidsfravær begynner som korttidsfravær.

Dette virker ikke særlig fornuftig. Jeg tror rett og slett at når man har en tilstand som gjør at man blir langtidssykemeldt, så skjer det rett og slett ikke fordi man tok en egenmelding. Karensdager kan jo gjøre folk mer syke, da folk går syke på jobb og smitter andre. Det eliten glemmer når man klager på at det er mer sykdom rundt omkring i vesten, er jo at vi har et virus i omløp om vintrene som ikke eksisterte for 6 år siden. Selv om det ikke lenger er livstruende så gjør det fortsatt lenger syke enn en vanlig forkjølelse. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeeWee skrev (3 timer siden):

Dette virker ikke særlig fornuftig. Jeg tror rett og slett at når man har en tilstand som gjør at man blir langtidssykemeldt, så skjer det rett og slett ikke fordi man tok en egenmelding. Karensdager kan jo gjøre folk mer syke, da folk går syke på jobb og smitter andre. Det eliten glemmer når man klager på at det er mer sykdom rundt omkring i vesten, er jo at vi har et virus i omløp om vintrene som ikke eksisterte for 6 år siden. Selv om det ikke lenger er livstruende så gjør det fortsatt lenger syke enn en vanlig forkjølelse. 

Erfaringene fra våre naboland viser noe annet, der har de lavere sykefravær og færre uføre fordi de har karensdager og heller satser på tidlig behandling enn å la folk bli gående sykmeldte og ende opp utenfor arbeidslivet.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GP950mAh skrev (3 timer siden):

Erfaringene fra våre naboland viser noe annet, der har de lavere sykefravær og færre uføre fordi de har karensdager og heller satser på tidlig behandling enn å la folk bli gående sykmeldte og ende opp utenfor arbeidslivet.

Hvor relevant er dette for korttidsfravær da? Da snakker jeg egenmeldinger, som IKKE er det store problemet. Når det gjelder antallet uføre er det bare at man gjør ting annerledes. Andelen utenfor arbeidslivet er ikke noe lavere i være naboland. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt forståelig at mange ønsker å skrote NRK, spesielt siden vi ufrivillig betaler skatt uavhengig om man bruker tjenesten eller ei. Finner noen gode artikler i blant, men mye av nyhetene pumpes ut som ren oversettelse fra utenlandske nyhetsbyråer, og fremstår i blant som ren propaganda.

Og noen av seriene som produseres er ikke noe jeg ønsker å bruke mine skattepenger på - for eksempel halvgamle komikere som drikker seg fulle eller sparker på en kokosnøtt i flammer i Indonesia.  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

iliah skrev (4 minutter siden):

og fremstår i blant som ren propaganda.

Eksempler på slike nyheter, og hvilke tjenester er eventuelt bedre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeeWee skrev (32 minutter siden):

Hvor relevant er dette for korttidsfravær da? Da snakker jeg egenmeldinger, som IKKE er det store problemet. Når det gjelder antallet uføre er det bare at man gjør ting annerledes. Andelen utenfor arbeidslivet er ikke noe lavere i være naboland. 

Flere land har samme andel sysselsatte som Norge, med langt færre uføre og sykmeldte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GP950mAh skrev (2 minutter siden):

Flere land har samme andel sysselsatte som Norge, med langt færre uføre og sykmeldte

Hvorfor er det så "big deal" hvilke ordninger de som ikke jobber går på?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem vil vel ikke legge ned nrk. Heller 1 spørsmål hvorvidt det er rettferdig for de andre linære kanaler der befolkningen yter nrk sin økonomiske inntekter gjennom skatt. Så ja nrk bør avskaffes gjennom befolkningen økonomisk 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GP950mAh skrev (24 minutter siden):

Flere land har samme andel sysselsatte som Norge, med langt færre uføre og sykmeldte.

Siden andel yrkesdeltakelse er den samme, men lavere andel uføre og sykemeldte, hvor befinner resten seg i våre naboland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (3 minutter siden):

Siden andel yrkesdeltakelse er den samme, men lavere andel uføre og sykemeldte, hvor befinner resten seg i våre naboland?

I jobb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeeWee skrev (1 time siden):

Eksempler på slike nyheter, og hvilke tjenester er eventuelt bedre. 

Dette er rett og slett for enkelt å sjekke og finne ut av selv, til at jeg skal gjøre arbeidet for deg. Dersom du faktisk ønsker å finne ut av det, selvsagt. 

Endret av iliah
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GP950mAh skrev (51 minutter siden):

I jobb

Nei, de er ikke det. Den totale andelen sysselsatt mellom 15 og 63 år(employment rate) er omtrent den samme hos oss og være naboland. Sverige omtrent likt, Island over med Danmark og Finland litt under. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

iliah skrev (9 minutter siden):

Dette er rett og slett for enkelt å sjekke og finne ut av selv, til at jeg skal gjøre arbeidet for deg. Dersom du faktisk ønsker å finne ut av det, selvsagt. 

De fleste vil vel si "X".... Har bare erfaring at slike som deg gjerne viser til kilder med klar bias. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeeWee skrev (1 time siden):

De fleste vil vel si "X".... Har bare erfaring at slike som deg gjerne viser til kilder med klar bias. 

"Slike som meg"? Vi er der? Usikker på om du egentlig fortjener svar, men for å legge godviljen til så foretrekker jeg å lese Morgenbladet, Dag og Tid, Klassekampen m.fl. Jeg har ikke Twitter/X. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
iliah skrev (2 timer siden):

"Slike som meg"? Vi er der? Usikker på om du egentlig fortjener svar, men for å legge godviljen til så foretrekker jeg å lese Morgenbladet, Dag og Tid, Klassekampen m.fl

Det er bare at folk stort sett regner NRK, Morgenbladet og Klassekampen som det samme. Joda det er helt greie kilder det her, bare ikke det jeg forventet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeeWee skrev (23 timer siden):

Det er bare at folk stort sett regner NRK, Morgenbladet og Klassekampen som det samme. Joda det er helt greie kilder det her, bare ikke det jeg forventet. 

Det går fint, men har du virkelig ingen tanker om hvilke områder NRK kan forbedre seg på?

Endret av iliah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

iliah skrev (27 minutter siden):

Det går fint, men har du virkelig ingen tanker om hvilke områder NRK kan forbedre seg på?

Lenge siden jeg har sett så mye på det for å være ærlig. Jeg reagerte mest på utenriks da. Jeg synes de er veldig "norsk konsesus" eller var det da. De fremstiller ting på en måte både AP og Høyre kan være enig i, men bringer ikke inn alternative perspektiver, og dekningen kan både være venstre eller høyreorientert fra sak til sak. De rapporterer for eksempel alt negative om Venezuela, men aldri kritikk av opposisjonen eller noe om Bolivia hvor lignende politikk stort sett har gått ganske bra, og rapporterer like om forsøk på statskupp og slik i Bolivia. De var lenge veldig pro-Palestina også videre. Merk at jeg trakk frem Venezuela versus Bolivia fordi det er et at få tilfeller jeg mener de er klart høyreorienterte, men det finnes mange eksempler på det motsatte. 

Tidligere og dette gjelder egenltig hele den vestlige eliten og media, så rapporterte de null kritikk av den økonomiske globaliseringen eller gjorde folk klar over at det i det hele tatt skjedde. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassisk frp-populisme da. Legge ned nrk og åpne vinmonopolet på søndag.

FRPs frihetsbegrep er som vanlig dumsnilt, frihet er brød og sirkus.

Partiet som mener vesten bøyer seg for innvandreres kultur vil legge ned kanalen som gir hele Norge åpenlys tilgang til distriktsnyheter og som tar seg bryet med å forvalte norsk kulturarv.

Hvis det er noen trøst, så holder ikke nrk for disse jævla sosialistene. Da må vi i tillegg abonnere på klassekampen. Særlig venstrevridd er nrk ikke.

Endret av Lava Anne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...