Sommer2464 Skrevet 6. januar #61 Del Skrevet 6. januar Har du i det hele tatt lest artikkelen? Det er ikke FRP som parti som vil legge ned NRK det er bare en stortingsrepresentant i partiet som har foreslått det. Men Dagbladet er jo en venstreorientert avis som selvfølgelig liker å overdrive med overskrifter på artikler om FRP. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 6. januar #62 Del Skrevet 6. januar Amossa skrev (7 timer siden): Skjer det, så kvitter vi oss med TV-en. Jeg kvittet meg med min i 2019 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 6. januar #63 Del Skrevet 6. januar 40% NRK-40% TV2-10% TV NORGE 10 % resten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buffelo Skrevet 7. januar #64 Del Skrevet 7. januar FRP vil legge ned NRK,men hva er alternativet ? FRP er gode til å fokusere på problemer, men er ikkje så gode til å legge frem alternativer. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 7. januar #65 Del Skrevet 7. januar Buffelo skrev (5 timer siden): FRP vil legge ned NRK,men hva er alternativet ? Kommersielle tv-kanaler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 7. januar #66 Del Skrevet 7. januar (endret) Jeg synes NRK generelt er bra, men de er forferdelig venstre orienterte og dette er selvfølgelig fordi journalister generelt er SV/Ap/MDG/Rødt stemmende, så de lener i snitt mot venstre i politikken. Jeg synes at de lager mye bra men de burde bli slanket ned da det er mye dødt kjøtt i den staben, med altfor mye ledelse. De kommer til å ha godt av en Frp regjering og det kommer jo så blir spennende å se hva som skjer. Færre og færre ser på TV direkte lengre (jeg har feks ikke hatt direkte TV på mange år) og det vil dø som DVDer og fast telefon og NRK må være klar til å forandre seg. Endret 7. januar av NakenPanda 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helvegen Skrevet 7. januar #67 Del Skrevet 7. januar Ideen om NRK er bra, men dagens NRK, i hvert fall på journalistikkbiten (ser ikke på underholdnigsprogrammene deres, sikkert bra) har tapt seg enormt. Jeg har høyere forventninger til de enn kommersielle aktører og de driver med alt for mye slett, ideologisk styrt arbeid. NRK trenger minimum en total reset. Ser ikke at vi hadde tapt mye om dagens NRK hadde blitt stengt ned, eller flyttet fra statsbudsjettet. 7mrd/år er helt sykt. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buffelo Skrevet 7. januar #68 Del Skrevet 7. januar NakenPanda skrev (3 timer siden): Jeg synes NRK generelt er bra, men de er forferdelig venstre orienterte og dette er selvfølgelig fordi journalister generelt er SV/Ap/MDG/Rødt stemmende, så de lener i snitt mot venstre i politikken. Jeg synes at de lager mye bra men de burde bli slanket ned da det er mye dødt kjøtt i den staben, med altfor mye ledelse. De kommer til å ha godt av en Frp regjering og det kommer jo så blir spennende å se hva som skjer. Færre og færre ser på TV direkte lengre (jeg har feks ikke hatt direkte TV på mange år) og det vil dø som DVDer og fast telefon og NRK må være klar til å forandre seg. Nyhetsdekningen i TV -2 er vel så bra som NRK,men synes ikkje noko om å sitte å sjå på reklame det meste av sendetida. Utan distriktkontorene hadde NRK blitt dønn kjedeleg, og synes egentlig de lokale innslagene er det beste. NRK har ekstremt dårlige underholdningsprogarmmer til samaligningen med slik det engang var. Det er ikkje lenger eit underholdningsprogram ein kan løse opp lattermusklene.. Sakte-TV ser util å vera historie, og nyhetsoppdatering går i reprise. Samtlige programmer som ble sendt i jula / romjula har vert reprise. Ser med forventning fremtil L.Monsen på tur, og eit vitnesbyrd om det er muleg å lage god progarm. Sportsn\endingene er ensidig, og hvorfor har ikkje NRK sendig fra Bowlinghaller som er ein idrett som for både unge, og eldre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GP950mAh Skrevet 8. januar #69 Del Skrevet 8. januar LiseTV skrev (På 6.1.2025 den 13.25): Frp og høyre er for rikfolk. Det er bare tøv, selv om denne påstanden stadig gjentas av venstresiden. Folk flest fikk det bedre og nøt godt av at mesteparten av skattelettene gikk til nettopp folk flest, lav og stabil inflasjon og at velferden ble styrket og nye rettigheter for de svakeste ble innførte. Under venstresiden og Støre har folk fått det dårligere, skattene har økt og inflasjon og renta er høyere enn den ville vært under en borgerlige regjering som ville holdt igjen veksten i offentlig forbruk som driver det opp. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GP950mAh Skrevet 8. januar #70 Del Skrevet 8. januar Sommer2464 skrev (På 6.1.2025 den 18.15): Har du i det hele tatt lest artikkelen? Det er ikke FRP som parti som vil legge ned NRK det er bare en stortingsrepresentant i partiet som har foreslått det. Men Dagbladet er jo en venstreorientert avis som selvfølgelig liker å overdrive med overskrifter på artikler om FRP. "Fremskrittspartiet vil omgjøre NRK til aksjeselskap og selge statens aksjer. Finansiering av NRK må skje på samme vilkår som for andre kringkastingsselskaper." 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 8. januar #71 Del Skrevet 8. januar GP950mAh skrev (På 1.1.2025 den 11.55): FRP har ikke privatisering av oljen i programmet sitt. Det handler om pengebruken som er helt ute av kontroll, både i NRK og i det offentlige ellers som må strammes inn. Det er mye fornuftig vi kunne brukt de 7.5 milliardene på som idag går til NRK. Frp ønsket jo å privatisere oljen og gi bort all rikdommen til internasjonale selskaper. Heldigvis fikk ikke Frp det som de ville! Nå vil Frp gi en gavepakke til grådige kommersielle interesser igjen. NRK er helt nødvendig, da de ikke er avhengig av klikkhoreri i like stor grad som kommersielle kanaler. De kan satse litt annerledes, tillate seg å være mer eksperimentelle og smale, og kan fungere som en felles informasjonskanal for hele nasjonen. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 8. januar #72 Del Skrevet 8. januar (endret) PrivatiserAlt skrev (På 1.1.2025 den 15.37): Det er ingen funksjon NRK har som ikke kan ivaretas av et marked. TV-tjenester tillater høy grad av ideell konkurranse. NRK ødelegger mediemangfoldet med sin tilstedeværelse på alle platformer. NRK er et kostnadssluk. NRK og pressestøtten er ensretting av journalistikken i samfunnet. Det tillater lettere kontroll av befolkningen og manipulering av holdninger. Akkurat som i Russland. I tillegg har det blitt økende klart de seneste årene at journalister har en høy grad av bias. Det eneste oppegående og fornuftige å gjøre er å legge ned hele NRK, gjøre alle der arbeidsløse. Mest mulig av slike vernede bedrifter i samfunnet bør legges ned. Feil. NRK skaper mediemangfold. De trenger ikke drive ekstremt klikkhoreri, som nevnt. NRK koster lite penger i den store sammenhengen. Ensretting? Hva er det du snakker om? Endret 8. januar av jabx 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GP950mAh Skrevet 8. januar #73 Del Skrevet 8. januar jabx skrev (28 minutter siden): Frp ønsket jo å privatisere oljen og gi bort all rikdommen til internasjonale selskaper. Heldigvis fikk ikke Frp det som de ville! Nå vil Frp gi en gavepakke til grådige kommersielle interesser igjen. NRK er helt nødvendig, da de ikke er avhengig av klikkhoreri i like stor grad som kommersielle kanaler. De kan satse litt annerledes, tillate seg å være mer eksperimentelle og smale, og kan fungere som en felles informasjonskanal for hele nasjonen. Noe de ikke lenger ønsker. Slik Ap ikke ønsker å gi oljen bort for verdiløse volvo-aksjer. Hva er det NRK gjør som ingen annen kanal kan klare? NRK skiller seg ikke spesielt ut fra kommersielle kanaler når det gjelder innhold lenger, tvert imot forsøker de å konkurrere om å lage tøvete underholdningsprogrammer og radioprogrammer om vm i onani i Japan som de fleste finner totalt uinteressante og dem som ønsker det kan betale for selv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 8. januar #74 Del Skrevet 8. januar GP950mAh skrev (5 timer siden): Det er bare tøv, selv om denne påstanden stadig gjentas av venstresiden. Folk flest fikk det bedre og nøt godt av at mesteparten av skattelettene gikk til nettopp folk flest, lav og stabil inflasjon og at velferden ble styrket og nye rettigheter for de svakeste ble innførte. Under venstresiden og Støre har folk fått det dårligere, skattene har økt og inflasjon og renta er høyere enn den ville vært under en borgerlige regjering som ville holdt igjen veksten i offentlig forbruk som driver det opp. Det er ikke Støre sin feil at matgigantene har økt prisene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GP950mAh Skrevet 8. januar #75 Del Skrevet 8. januar LiseTV skrev (4 minutter siden): Det er ikke Støre sin feil at matgigantene har økt prisene. Regjeringens uansvarlige økonomiske politikk med stadig mer ekspansive budsjetter i en tid med høyere inflasjon har presset opp inflasjonen og renta. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammahjarte Skrevet 8. januar #76 Del Skrevet 8. januar Har FRP tenkt over at det jobber enormt mange folk for NRK. Det er norske jobbar i Norge. Kor mange streamingtenester skape jobb i landet vårt? F.eks Viaplay? Slett ikkje sikker på at det er arbeid knytt til dei i landet med all den gambling reklamen? TV2 play er heilt sikkert ikkje heilnorsk? Ikkje at eg veit nøyaktig (har ikkje skjekka). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GP950mAh Skrevet 8. januar #77 Del Skrevet 8. januar mammahjarte skrev (1 time siden): Har FRP tenkt over at det jobber enormt mange folk for NRK. Det er norske jobbar i Norge. Kor mange streamingtenester skape jobb i landet vårt? F.eks Viaplay? Slett ikkje sikker på at det er arbeid knytt til dei i landet med all den gambling reklamen? TV2 play er heilt sikkert ikkje heilnorsk? Ikkje at eg veit nøyaktig (har ikkje skjekka). Det er dårlig bruk av skattebetalernes penger å bruke 7 milliarder på å subsidiere 3000 arbeidsplasser vi ikke trenger 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruspus Skrevet 8. januar #78 Del Skrevet 8. januar Sommer2464 skrev (På 6.1.2025 den 18.15): Har du i det hele tatt lest artikkelen? Det er ikke FRP som parti som vil legge ned NRK det er bare en stortingsrepresentant i partiet som har foreslått det. Men Dagbladet er jo en venstreorientert avis som selvfølgelig liker å overdrive med overskrifter på artikler om FRP. Venstreorientert, du liksom. De er nå er nå en markedsorientert click bait-avis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurendreieren Skrevet 9. januar #79 Del Skrevet 9. januar Fant80 skrev (På 3.1.2025 den 18.24): Det er nok heller sån at du lener deg mer og mer mot høyre.. Du missliker rett og slett alt som ikke tiltaler deg,og kaller det "for venstreorientert" eller i verste fall komunistisk. Jeg vil påstå at en god del finner jeg uinteressant også. Og når det blir pro-russisk og for mye alt mulig annet, som MAGA/AfD m.m så vil jeg si "for langt til høyre". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 9. januar #80 Del Skrevet 9. januar Jeg ser nrk på PC og nettbrett, og synes det er mye bra programmer der, så vil virkelig savne det om det legges ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå