Gå til innhold

Utstoppet dyrehode

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg pusser opp en etasje i huset til min onkel, som døde brått i høst. Huset har masse historie, og min onkel var en samler. Hans kone skal bo i 1. etg. Jeg flytter inn i 2. etg etter hvert. Det er mye ræl som må ut, men en del unike kunstverk ønsker jeg å beholde på veggene. Dette er et en arkitekttegnet bolig, med skråtak - tre og en halv meter på det høyeste. Og med søyler innvendig. Ikke noe ordinert. Er panel på alle vegger. Jeg ønsker å hedre min onkel, med å beholde noen elementer fra hans stil.

Men… på veggen har han i alle år hatt hodet til en reinsdyrbukk med stort gevir.  

Da jeg var barn syns jeg den var creepy, men nå syns jeg kun synd på den. Enda mer synd på den syns jeg det er om den skal kastes eller stues inn i et kott. Samtidig er det vel litt bestialsk å ha på veggen? Kommer vel til å skremme bort gjestene. 

Leste en gammel tråd om dette på KG, hvor en bruker sa at hun heller ville ha et elg som har levd i frihet på veggen, enn en gris som har levd i fangenskap på tallerkenen. 

Er jeg helt bak mål, som sitter og vurderer å henge opp igjen denne reinsdyrbukken?

Anonymkode: 72e1c...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...