Gå til innhold

Stadige skuffelser over kjæresten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Tusen takk for fint svar😊

Anonymkode: f7868...94f

Hva hjelper fine svar og støtte deg? Det fikser ikke mannen, det fikser ikke at han er en idiot.. 

Anonymkode: 59e66...bdc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mann og min ex ville ha tilbudt seg å måke. Jeg ville tilbudt meg å hjelpe selv, da. Vi er ivrige på å hjelpe hverandre og andre. 

Og litt måking er jo en fillesak. 

Anonymkode: b12c3...027

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo klaget over han før, men velger jo fortsatt å være sammen med han.

Da får du be han om hjelp. Eller finne ut at du fortjener bedre.

Anonymkode: 4729c...94c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann ser slike ting selv, og spretter avgårde for å feks måke når det snør. Både her hjemme, men også hos mine foreldre, om det er behov for det. Han er generelt en snill og empatisk mann som alltid stiller opp for andre og hjelper der det trengs. Skal sies at han ikke alltid er like flink til det inne😅 Han bidrar der også, men der er han litt mer blind, utenom middag og litt andre ting, feks middag lager han ofte.

Din kjæreste er tydeligvis ikke en slik type, så der tror jeg det eneste som funker er klar tale. Du må si og spørre rett ut, og ikke hinte. Om han sier nei, så tror jeg ikke at jeg hadde giddet, for det er ganske usexy med tafatte menn.

Anonymkode: d90f9...6c9

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes han burde hjulpet deg ja. Men spør neste gang. Noen er så fjerne at de må få spørsmål direkte. 

Anonymkode: 0a517...7b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.12.2024 den 1.08):

Jeg spurte ikke direkte, jeg syns en sterk og frisk mann bør tilby hjelp når kjæresten sier hun gruer seg til snømåking pga vond kropp. Spesielt på selveste nyttårsaften når hun har stått hele dagen over grytene, og skal prøve å få en fin kveld oppi det hele. 

Anonymkode: f7868...94f

Du burde spurt direkte. Ja ideelt sett burde han tilbudt seg når du hinta ganske tydelig men noen trenger å bli spurt direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg er kvinne, men kan personlig ikke fordra hinting. Hvis noen vil at jeg skal gjøre noe, så spør meg rett ut.

Anonymkode: 2ee6f...886

Jeg er lik. Hvis jeg forstår at noen hinter, så overhører jeg det helt bevisst. 

Mannen har dels vokst opp med slik kommunikasjonsform. "Der fikk jeg en hentemelding på Meny... ja, den som ligger på andre siden av byen..." (der jeg jobber). Jeg ignorerer. Han blir snurt fordi jeg burde forstå. 

Det er et eller annet utrolig umodent med det. Spør rett ut, på en fin måte, om jeg kan plukke med pakken i løpet av uka. 

Anonymkode: a6714...cd6

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.12.2024 den 6.08):

Altså, nå må kvinnfolk snart lære seg at menn ikke gjør husarbeid. Sånn er det bare, og sånn vil det alltid være.

Anonymkode: f23c7...3f6

Snømåking er karakterisert som mannfolkarbeid

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Selvfølgelig hadde det vært mest behagelig med noen som så dine behov og tilbød seg å hjelpe uten at du hadde behøvd å si noe, men han er den han er. Hvis du stadig blir skuffet over at han ikke er slik du ønsker deg... Er det ditt eller hans ansvar? Det er jo da på en måte du som skuffer deg selv. Det blir i alle fall ingen endring hvis du ikke greier å kommunisere det.

Har du sagt at du er skuffet over at han aldri tilbyr seg å hjelpe av seg selv? Forklart hvor viktig det er for deg i et forhold? At du ikke ser på han som en god kjæreste per i dag?

Angående hvor mange ganger man skal spørre om samme sak, jeg ville spurt noen ganger i uka frem til det var gjort. Etter to uker ville jeg nok sagt at det var dårlig gjort å si ja til noe man ikke tenker å gjøre.

Når du er så konfliktsky som dette så gjør du det veldig komfortabelt for han. Han trenger ikke gjøre noen ting, for han slipper jo unna med det.

Anonymkode: 66327...980

HELT enig i alt dette!!!

Ts, hvis du ikke leser andre svar, så les iallfall dette (helst flere ganger) 🙌

Anonymkode: e2629...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest og hører på podcasten til «the empowered wife». Anbefales på det sterkeste. Jeg har fått en ny verden, og alt glir enklere i livet mitt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.12.2024 den 5.46):

Jeg er skuffet over voksne mennesker som synes hinting er en helt akseptabel kommunikasjonsform.

Jeg hadde forstått skuffelsen din dersom du hadde spurt ham om han kunne gjøre denne tjenesten for deg og han svarte nei, men å drive og hinte for så å bli snurt, er bare altfor dumt.

Anonymkode: dff6c...38f

Eksdama var en "hinter", eller egentlig baserte hun vel kommunikasjonen på telepati og mente jeg ikke "forstod henne". Noen er virkelig helt ute og kjøre.

Anonymkode: ee3ec...19b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at man bør spørre direkte om enkelte ting for er ikke alt som er like opplagt for alle - MEN i dette tilfellet så burde jo en person med snev av omtanke selv forstå at man kan hjelpe til med å måke. 

Jeg ville ikke være sammen med en person som ikke har de egenskapene at man ser ting av seg selv , bryr seg og hjelper til uoppfordret . 

Her ville jeg jo da vurdert hva du ser etter i en kjæreste og vurdert om dette er riktig person for deg. 

Når leste jeg vel at moren din snart skulle flytte - er man gammel/ufør slik at man ikke kan gjøre fysiske oppgaver bør man jo bosette seg et sted der man ikke selv har ansvar for snømåking o.l. - eller man må faktisk leie folk til å gjøre disse oppgavene 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eksdama var en "hinter", eller egentlig baserte hun vel kommunikasjonen på telepati og mente jeg ikke "forstod henne". Noen er virkelig helt ute og kjøre.

Så i dette tilfellet her hadde dama måtte spurt deg om å måke - eller hadde du selv skjønt at det var mulighet for å hjelpe til ? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (2 timer siden):

Snømåking er karakterisert som mannfolkarbeid

Det stemmer. Her i gata kom det en halv meter snø i forgårs, og alle mannfolkene var ute og måkte et par timer (unntatt ett hus, der var dama ute, men de er utenlandsk).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

punkyB skrev (2 minutter siden):

Så i dette tilfellet her hadde dama måtte spurt deg om å måke - eller hadde du selv skjønt at det var mulighet for å hjelpe til ? 

Jeg tolket dette som en situasjon der det var meldt snø, og at han ikke enda hadde tilbydd seg å hjelpe henne senere på dagen. 

I mitt tilfelle hadde jeg nok ikke fått vite noe om en mor som skal ut i snøen uansett, før jeg burde skjønt det helt av meg selv. Sier ikke at det er slik her, men jeg tror jeg ville foretrukket enkel kommunikasjon fremfor antakelser og forventninger til tilbud om (fremtidig) hjelp til riktig tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han viser deg hva du skal forventer av ham.  I 20 år ba jeg min nå eks om "hjelp".  Til slutt følte jeg som han kokk, hushjelp og støttekontakt. Du må tro på  han når han  viser deg hva å forvente. Hva er det du vil av en partner?  

Anonymkode: a2669...967

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...