AnonymBruker Skrevet 1. januar #241 Del Skrevet 1. januar Folk må da ha det som de vil og hvor kort eller lenge. Blir bare litt oppgitt at alt skal fortelles og gjøre det alle gjør. 😅 Før hadde jeg jula lengre da det var ofte juletre fester i januar. For ungene . Anonymkode: 2851a...0ee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #242 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (På 30.12.2024 den 23.34): Jeg ser mange pakker ned alt av julepynt og nærmest rensker huset sitt før nyttårsaften. Jeg synes det er harry. Tradisjon er trettende dag jul, eller mer moderne tyvende dag jul. Men allerede nå? Nei, det er harry. Når pakker du ned jul? Anonymkode: 95a77...269 Hele jula er veldig harry. Alt dette stresset for ingenting. Bra for de som har butikk og tjener masse penger på dumme mennesker Anonymkode: 475c7...055 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 1. januar #243 Del Skrevet 1. januar jeg syns det er harry å bry seg med hva andre gjør 🤣 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #244 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hele jula er veldig harry. Alt dette stresset for ingenting. Bra for de som har butikk og tjener masse penger på dumme mennesker Anonymkode: 475c7...055 Mitt strev er ikke for ingenting. Mitt strev er for at vi skal kose oss i nesten en mnd med jul. Og det får vi til. Anonymkode: 59004...53a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #245 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (På 30.12.2024 den 23.34): Jeg ser mange pakker ned alt av julepynt og nærmest rensker huset sitt før nyttårsaften. Jeg synes det er harry. Tradisjon er trettende dag jul, eller mer moderne tyvende dag jul. Men allerede nå? Nei, det er harry. Når pakker du ned jul? Anonymkode: 95a77...269 Ok! Anonymkode: 444d5...435 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #246 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Mitt strev er ikke for ingenting. Mitt strev er for at vi skal kose oss i nesten en mnd med jul. Og det får vi til. Anonymkode: 59004...53a Det er faktisk imponerende at du klarer å kose deg med jul langt ut i januar. For min del ville det føltes merkelig å gå på jobb for så å gå hjem til julepynt og julekos mens verden utenfor har gått videre og begynt på nytt med et nytt år. Anonymkode: a6a92...89e 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #247 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det er ingen jul i desember før den 24.12. Anonymkode: 1d946...602 Men man pynter før jula starter. Jeg pynter fra midten av desember, mange eldre pynter 23. desember. Det betyr ikke at det er jul, bare at man har pyntet. Jeg regner ikke med du starter pyntingen 24. des kl. 17? Anonymkode: ffb72...bf4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #248 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er faktisk imponerende at du klarer å kose deg med jul langt ut i januar. For min del ville det føltes merkelig å gå på jobb for så å gå hjem til julepynt og julekos mens verden utenfor har gått videre og begynt på nytt med et nytt år. Anonymkode: a6a92...89e Ikke sant.. Før var det jo mange som gikk julebukk i januar, man møttes til julemiddager, det var julekaker fremme, man markerte helligtrekongersdag med samvær og lysfest, og 20.dag var høytidelig med julas siste festmåltid. For det første hadde jeg ikke orket å holde på så lenge. For det andre hadde det virkelig ikke vært heldig for livvidden, nå når vi ikke har fysisk arbeid. For det tredje, har man virkelig familie/venner man kan opprettholde tradisjonene med? For det fjerde, det er jo trist å praktiskere faste og annen nøysomhet som skulle til frem mot høytiden, nå når julebord, juletrefester, samlinger og mer, er lagt til desember i stedet. Anonymkode: 29077...efc 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #249 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette! Er så enig! Det er som om folk er allergiske mot å bare være. Anonymkode: 70b80...ad8 Noen liker å bare være mellom 23. desember og 20. januar, mens andre liker å bare være mellom 1. desember og 2. januar. Begge deler tar ca like lang tid og gir like god tid til å bare være. Ser ikke helt hvorfor det ene skal være bedre enn det andre. Anonymkode: 50852...15e 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #250 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Noen liker å bare være mellom 23. desember og 20. januar, mens andre liker å bare være mellom 1. desember og 2. januar. Begge deler tar ca like lang tid og gir like god tid til å bare være. Ser ikke helt hvorfor det ene skal være bedre enn det andre. Anonymkode: 50852...15e Fordi julen starter først 24.desember. Gud forby at folk kan bare være i det som faktisk er juletiden. Pynt og feir så mye dere vil lenge før. Sannheten er at julen ikke starter før den 24.desember uansett hvor kjapt dere skal komme dere forbi jula så dere kan spurte ut med pynten og starte støttemedlemskapet deres på 3T. Anonymkode: 70b80...ad8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 1. januar #251 Del Skrevet 1. januar Jeg liker å pynte veldig lite tidlig, mest rett før jul og beholder pynten en stund ut i januar. Syntes det var hyggelig at ikke alt var slutt etter nyttår da jeg var barn - og tror ungene mine også har syntes det. At det blir litt rotete/støvete osv på slutten bryr meg ikke - synes det er litt trist med dem som ønsker å få det unna så kjapt som mulig for at de selv synes det er pent med alt «sterilt» igjen…. Men folk må jo få gjøre som de vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #252 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Fordi julen starter først 24.desember. Gud forby at folk kan bare være i det som faktisk er juletiden. Pynt og feir så mye dere vil lenge før. Sannheten er at julen ikke starter før den 24.desember uansett hvor kjapt dere skal komme dere forbi jula så dere kan spurte ut med pynten og starte støttemedlemskapet deres på 3T. Anonymkode: 70b80...ad8 Det er jo vi som pynter tidlig som bare ER, som du kaller det. Vi nyter jo pynten, kosen og roen hele desember, mye lengre enn dere som stresser de siste dagene før jul. Høytidsdagene er 24., 25. og 26. ja, og etter det er det hverdag igjen for mange av oss, før nyttårsaften og feiringen av den dagen kommer (som ikke har noe med jul å gjøre). I dag fjernes nissene, englene, lysene og treet. I morgen starter hverdagen igjen, og julepynten ville bare blitt en påminner om en stor rydde- og vaskejobb som ligger fremfor meg. Det er ingen julestemning i januar. Jeg skjønner at religiøse folk kanskje feirer 6. januar, men jeg, som de fleste nordmenn, feirer ikke kristen jul, men heller en raus og hyggelig tid med fokus på å samle familie og venner rundt mat og kos. Anonymkode: ffb72...bf4 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #253 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Når pyntet du til jul? Anonymkode: 70b80...ad8 14. desember Anonymkode: efeab...574 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 1. januar #254 Del Skrevet 1. januar De som ønsker å stresse med julepynt lille julaften, som var tradisjon hos både min familie og mannens må gjerne det. Jeg gidder ikke å stresse. Jeg vil kose meg med pyntingen, og bruker gjerne en uke på å pynte. Jeg er heller ikke så glad i lilla, så derfor kjører vi julepynt fra første advent-1 januar. Da er julen ferdig for vår del. Deilig å starte nytt år uten jul i huset. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 1. januar #255 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ts har helt rett, det er harry. Og ordet harry er absolutt innafor å bruke i denne sammenheng. Ja, danseband og camping kan også regnes som harry, men det er også harry å ikke gidde å forholde seg til eller videreføre tradisjoner. Anonymkode: 3c4ed...81a Jeg viderefører tradisjoner, mamma pakket alltid ned jula første nyttårsdag. Hvorfor bestemmer du hva som er riktige tradisjoner? 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #256 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er faktisk imponerende at du klarer å kose deg med jul langt ut i januar. For min del ville det føltes merkelig å gå på jobb for så å gå hjem til julepynt og julekos mens verden utenfor har gått videre og begynt på nytt med et nytt år. Anonymkode: a6a92...89e Så fint at du lar deg imponere 😀😇 For meg er det naturlig og enkelt å ha julestemning med nydelig juletre og fullt julepynta hus. Verden går ikke videre for meg før etter 20.dag jul. Anonymkode: 59004...53a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #257 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi julen starter først 24.desember. Gud forby at folk kan bare være i det som faktisk er juletiden. Pynt og feir så mye dere vil lenge før. Sannheten er at julen ikke starter før den 24.desember uansett hvor kjapt dere skal komme dere forbi jula så dere kan spurte ut med pynten og starte støttemedlemskapet deres på 3T. Anonymkode: 70b80...ad8 De aller fleste fjerner jula etter nyttår, så hele romjula brukes til å "bare være". Men jeg aner at det der med å "bare være i jula" egentlig betyr "hvorfor kan ikke bare alle være som meg". Skjønner heller ikke sammenhengen mellom å kaste ut jula tidlig og å starte støttemedlemsskap på treningssenter. Hvor har du dette ifra? Anonymkode: 50852...15e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #258 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så fint at du lar deg imponere 😀😇 For meg er det naturlig og enkelt å ha julestemning med nydelig juletre og fullt julepynta hus. Verden går ikke videre for meg før etter 20.dag jul. Anonymkode: 59004...53a Men hvordan er det å følge opp gamle tradisjoner, når ingen eller få andre rundt deg gjør det? Eller mener du egentlig at du bare liker å la julepynten henge oppe litt lengre? Anonymkode: 29077...efc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #259 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Så fint at du lar deg imponere 😀😇 For meg er det naturlig og enkelt å ha julestemning med nydelig juletre og fullt julepynta hus. Verden går ikke videre for meg før etter 20.dag jul. Anonymkode: 59004...53a Du og vennene som har samme tradisjoner, går dere først på jobb og så bruker dere kveldene i januar på julebesøk som du sa i et annet innlegg og kos, da? Eller går dere ikke på jobb? Anonymkode: a6a92...89e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #260 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men hvordan er det å følge opp gamle tradisjoner, når ingen eller få andre rundt deg gjør det? Eller mener du egentlig at du bare liker å la julepynten henge oppe litt lengre? Anonymkode: 29077...efc Denne brukeren har hevdet i tidligere innlegg at alle vennene også har samme tradisjoner og at de går på julebesøk i januar og koser seg. Anonymkode: a6a92...89e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå