AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #221 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ledlys uten strøm ??? Her må det være julemagi ut å gå Anonymkode: 1d946...602 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #222 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her pynter jeg til full jul med juletre og alt, første søndag i advent. Og alt av jul fjernes første nyttårsdag. Jeg er født tidlig på 80-tallet og magien var jo FØR jul. Alle forventningene, nedtellingen til julaften med julemiddag, gaver og juleselskap med familien på julaften og første dag. Jeg så aldri noe sjarm i all julepynten som ble stående lenge etter at jeg hadde startet på skolen igjen i januar. Pynten fjernes første nyttårsdag delvis også fordi det ene barnet vårt har bursdag 3/1, og skal få ha sin egen dag uten julekaker på bordet og bursdagsgaver pakket inn i julegavepapir. Og sist men ikke minst; jeg har tid til å ta ned alt første nyttårsdag. Når den vonde tidsklemma og hamsterhjulet drar igang igjen neste uke med to fulltidsjobber og 3 barn så kan det ta vinter og votter før jeg får tid igjen, og da blir det fort februar. Anonymkode: 96b95...bee Tror du barn som har bursdag på julaften blir traumatisert? Anonymkode: 70b80...ad8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #223 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg ser mange pakker ned alt av julepynt og nærmest rensker huset sitt før nyttårsaften. Jeg synes det er harry. Tradisjon er trettende dag jul, eller mer moderne tyvende dag jul. Men allerede nå? Nei, det er harry. Når pakker du ned jul? Anonymkode: 95a77...269 Harry? Det er bare latskap å vente så lenge som 13ende dag jul. Pakker vekk julepynten 1. januar. Anonymkode: efeab...574 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #224 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Harry? Det er bare latskap å vente så lenge som 13ende dag jul. Pakker vekk julepynten 1. januar. Anonymkode: efeab...574 Når pyntet du til jul? Anonymkode: 70b80...ad8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #225 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg ser mange pakker ned alt av julepynt og nærmest rensker huset sitt før nyttårsaften. Jeg synes det er harry. Tradisjon er trettende dag jul, eller mer moderne tyvende dag jul. Men allerede nå? Nei, det er harry. Når pakker du ned jul? Anonymkode: 95a77...269 Tre og julepynt pakkes ned trettende dag, men stjerne og girlander får lyse opp de mørke ettermiddagene litt lengre. Anonymkode: 7b5cd...63c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #226 Del Skrevet 31. desember 2024 fugl fønix skrev (4 timer siden): Nei, selvfølgelig forsto du ikke overskriften 🤣, kom ikke som en bombe akkurat. Du snakker om alt annet tull enn det overskriften handler om, du skriver om stråmenn, fantasifoster, busemenn, sinnabriller og tull og tøys. Hva har alt dette tullet ditt med overskriften/ tema for tråden å gjøre?? Jo ingenting, hahaha. Jeg svarte på følgende innlegg som mener jeg skrev i overskriften at jeg irriterer meg over andres jul: AnonymBruker skrev (5 timer siden): I overskriften, med mindre du mener at det er positivt å være harry. Anonymkode: 9fd54...556 Siden jeg ikke er trådstarter og dermed heller ikke har skrevet overskriften til tråden, skjønte jeg ikke hvorfor vedkommende skrev det i svaret sitt. Jeg har hele veien skrevet innlegg som enten svarer på tema i tråden (og dermed også overskriften), eller så har jeg svart på andres innlegg om samme tema. Hvorfor dette provoserer deg så mye at du tar helt av i innleggene dine og tyr til personangrep vet jeg ikke. Men godt nyttår til deg. Jeg tror du trenger å høre det. Anonymkode: 50852...15e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #227 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): ??? Her må det være julemagi ut å gå Anonymkode: 1d946...602 Kanskje det tenkes på batteridrevne lys? Kjekt å ha hvis man mangler strøm/kontakt i nærheten. Anonymkode: 50852...15e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #228 Del Skrevet 31. desember 2024 Kall meg Harry potter, for jula forsvant i går 😁 Anonymkode: 471bb...84e 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #229 Del Skrevet 31. desember 2024 Selvsagt er det teit å pakke ned før jul er over , men når det er nytt år så er det helt innafor Anonymkode: 17c20...60d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #230 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Kanskje det tenkes på batteridrevne lys? Kjekt å ha hvis man mangler strøm/kontakt i nærheten. Anonymkode: 50852...15e Skjønner hva det menes, men batterier er strømkilde - led-lys uten strøm(kilde) blir stusselig Anonymkode: 1d946...602 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #231 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner hva det menes, men batterier er strømkilde - led-lys uten strøm(kilde) blir stusselig Anonymkode: 1d946...602 Ja det er sant Anonymkode: 50852...15e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #232 Del Skrevet 1. januar Om det er noe som er Harry må det være å ha så sterke følelser til ting som ikke angår dem selv. Anonymkode: b035f...145 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #233 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (På 31.12.2024 den 0.00): Sånn er det nå. Alt skal skje raskt, og bare videre til neste post. Stress-samfunnet. Ser at de fleste rundt meg bare stresser, nyter ikke livet og tiden. Derfor pakkes det ned fortest mulig. Er bare å komme seg videre i det tette programmet og få annonsert det på sosiale medier. Selv om der inne bryr egentlig alle seg bare om seg selv, så hvorfor gidder de? Anonymkode: b4c7f...4bf Dette. Og litt enig med ts at det er litt harry å pakke med julen 1. januar, i den forstand at det er lite kultivert. Men tror altså det er pga det som står over, folk klarer ikke hvile i nuet men plages av tanken på ting som må gjøres og rydder unna og haster videre, for ingenting. De burde prøve å holde det gående til 13. dag jul og kjenne at de har godt av det. Anonymkode: 96679...dec 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #234 Del Skrevet 1. januar Rydde bort jul før 6. januar har blitt gjort siden 1950-tallet, spesielt i byer hvor man bodde trangt og juletreet drysset f.eks. Det var bøndene som ventet. Tidlig bortrydding er knyttet til at man har tid til å rydde den bort rett over nyttår og ikke føler religiøs tvang til å vente. Butikker har ihvertfall fjernet julepynt til rett over nyåret. Det er det religiøse som knytter seg mest til datoer og hva som var høytid. Er man bymenneske med ekte tre og ikke religiøs så pakket man også i 1960 bort jula rundt nyttår for da hadde man tid. Anonymkode: 6d600...efb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #235 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kall meg Harry potter, for jula forsvant i går 😁 Anonymkode: 471bb...84e Hva har det med Harry Potter å gjøre? Anonymkode: f7b6d...5b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 1. januar #236 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva har det med Harry Potter å gjøre? Anonymkode: f7b6d...5b1 Harry... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 1. januar #237 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette. Og litt enig med ts at det er litt harry å pakke med julen 1. januar, i den forstand at det er lite kultivert. Men tror altså det er pga det som står over, folk klarer ikke hvile i nuet men plages av tanken på ting som må gjøres og rydder unna og haster videre, for ingenting. De burde prøve å holde det gående til 13. dag jul og kjenne at de har godt av det. Anonymkode: 96679...dec Men forstår det litt da. Er jo greit å få rydda unna jula når man har fri fra jobb og dermed har tid og ork til det. Om ikke blir gjerne pynten stående for lenge igjen fordi man ikke gidder å rydde bort 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #238 Del Skrevet 1. januar Gadd ikke å pynte i år. Tilbringer hver juleferie i egen leilighet i Spania. Her har vi 3 nisser som ble ryddet bort i går. Liker å ha minst mulig ræl rundt meg. Mulig det er trist og harry for mange, men for meg er det helt fantastisk å sitte i en solfylt leilighet, se på palmene og ikke ha nisser rundt meg Anonymkode: 5a4b4...2ab 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #239 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette. Og litt enig med ts at det er litt harry å pakke med julen 1. januar, i den forstand at det er lite kultivert. Men tror altså det er pga det som står over, folk klarer ikke hvile i nuet men plages av tanken på ting som må gjøres og rydder unna og haster videre, for ingenting. De burde prøve å holde det gående til 13. dag jul og kjenne at de har godt av det. Anonymkode: 96679...dec Men har du jo holdt på juletradisjonene frem mot 20.januar. Med julemat, julebesøk, julebukk, tre-kongers-dag, knut-jula-ut, med mer? Har inntrykk av at mange bare lar pynten være fremme, men har droppet alt det tradisjonelle rundt at det fortsatt er jul. Og det er i alle fall lite kultivert. Anonymkode: 29077...efc 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #240 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (På 31.12.2024 den 0.00): Sånn er det nå. Alt skal skje raskt, og bare videre til neste post. Stress-samfunnet. Ser at de fleste rundt meg bare stresser, nyter ikke livet og tiden. Derfor pakkes det ned fortest mulig. Er bare å komme seg videre i det tette programmet og få annonsert det på sosiale medier. Selv om der inne bryr egentlig alle seg bare om seg selv, så hvorfor gidder de? Anonymkode: b4c7f...4bf Dette! Er så enig! Det er som om folk er allergiske mot å bare være. Anonymkode: 70b80...ad8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå