Gå til innhold

Jeg synes det er harry å pakke ned julen nå

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ledlys uten strøm

??? Her må det være julemagi ut å gå

Anonymkode: 1d946...602

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her pynter jeg til full jul med juletre og alt, første søndag i advent. Og alt av jul fjernes første nyttårsdag.

Jeg er født tidlig på 80-tallet og magien var jo FØR jul. Alle forventningene, nedtellingen til julaften med julemiddag, gaver og juleselskap med familien på julaften og første dag. Jeg så aldri noe sjarm i all julepynten som ble stående lenge etter at jeg hadde startet på skolen igjen i januar.

Pynten fjernes første nyttårsdag delvis også fordi det ene barnet vårt har bursdag 3/1, og skal få ha sin egen dag uten julekaker på bordet og bursdagsgaver pakket inn i julegavepapir. 

Og sist men ikke minst; jeg har tid til å ta ned alt første nyttårsdag. Når den vonde tidsklemma og hamsterhjulet drar igang igjen neste uke med to fulltidsjobber og 3 barn så kan det ta vinter og votter før jeg får tid igjen, og da blir det fort februar.

Anonymkode: 96b95...bee

Tror du barn som har bursdag på julaften blir traumatisert?

Anonymkode: 70b80...ad8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg ser mange pakker ned alt av julepynt og nærmest rensker huset sitt før nyttårsaften. Jeg synes det er harry. Tradisjon er trettende dag jul, eller mer moderne tyvende dag jul. Men allerede nå? Nei, det er harry. Når pakker du ned jul?

Anonymkode: 95a77...269

Harry? Det er bare latskap å vente så lenge som 13ende dag jul. Pakker vekk julepynten 1. januar.

Anonymkode: efeab...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Harry? Det er bare latskap å vente så lenge som 13ende dag jul. Pakker vekk julepynten 1. januar.

Anonymkode: efeab...574

Når pyntet du til jul?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg ser mange pakker ned alt av julepynt og nærmest rensker huset sitt før nyttårsaften. Jeg synes det er harry. Tradisjon er trettende dag jul, eller mer moderne tyvende dag jul. Men allerede nå? Nei, det er harry. Når pakker du ned jul?

Anonymkode: 95a77...269

Tre og julepynt pakkes ned trettende dag, men stjerne og girlander får lyse opp de mørke ettermiddagene litt lengre.

Anonymkode: 7b5cd...63c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fugl fønix skrev (4 timer siden):

Nei, selvfølgelig forsto du ikke overskriften 🤣, kom ikke som en bombe akkurat. Du snakker om alt annet tull enn det overskriften handler om, du skriver om stråmenn, fantasifoster, busemenn, sinnabriller og tull og tøys. Hva har alt dette tullet ditt med overskriften/ tema for tråden å gjøre??  Jo ingenting, hahaha.

Jeg svarte på følgende innlegg som mener jeg skrev i overskriften at jeg irriterer meg over andres jul:

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

I overskriften, med mindre du mener at det er positivt å være harry.

Anonymkode: 9fd54...556

Siden jeg ikke er trådstarter og dermed heller ikke har skrevet overskriften til tråden, skjønte jeg ikke hvorfor vedkommende skrev det i svaret sitt.

Jeg har hele veien skrevet innlegg som enten svarer på tema i tråden (og dermed også overskriften), eller så har jeg svart på andres innlegg om samme tema. Hvorfor dette provoserer deg så mye at du tar helt av i innleggene dine og tyr til personangrep vet jeg ikke.
Men godt nyttår til deg. Jeg tror du trenger å høre det.

Anonymkode: 50852...15e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

??? Her må det være julemagi ut å gå

Kanskje det tenkes på batteridrevne lys? Kjekt å ha hvis man mangler strøm/kontakt i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det teit å pakke ned før jul er over , men når det er nytt år så er det helt innafor 

Anonymkode: 17c20...60d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Kanskje det tenkes på batteridrevne lys? Kjekt å ha hvis man mangler strøm/kontakt i nærheten.

Skjønner hva det menes, men batterier er strømkilde - led-lys uten strøm(kilde) blir stusselig

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner hva det menes, men batterier er strømkilde - led-lys uten strøm(kilde) blir stusselig

Ja det er sant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om det er noe som er Harry må det være å ha så sterke følelser til ting som ikke angår dem selv. 

Anonymkode: b035f...145

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 31.12.2024 den 0.00):

Sånn er det nå. Alt skal skje raskt, og bare videre til neste post. Stress-samfunnet. Ser at de fleste rundt meg bare stresser, nyter ikke livet og tiden. Derfor pakkes det ned fortest mulig. Er bare å komme seg videre i det tette programmet og få annonsert det på sosiale medier. Selv om der inne bryr egentlig alle seg bare om seg selv, så hvorfor gidder de? 

Anonymkode: b4c7f...4bf

Dette.

Og litt enig med ts at det er litt harry å pakke med julen 1. januar, i den forstand at det er lite kultivert. Men tror altså det er pga det som står over, folk klarer ikke hvile i nuet men plages av tanken på ting som må gjøres og rydder unna og haster videre, for ingenting. De burde prøve å holde det gående til 13. dag jul og kjenne at de har godt av det.

Anonymkode: 96679...dec

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Rydde bort jul før 6. januar har blitt gjort  siden 1950-tallet, spesielt i byer hvor man bodde trangt og juletreet drysset f.eks. Det var bøndene som ventet. 

Tidlig bortrydding er knyttet til at man har tid til å rydde den bort rett over nyttår og ikke føler religiøs tvang til å vente.  Butikker har ihvertfall fjernet julepynt til rett over nyåret. 

Det er det religiøse som knytter seg mest til datoer og hva som var høytid. Er man bymenneske med ekte tre og ikke religiøs så pakket man også i 1960 bort jula rundt nyttår for da hadde man tid.  

Anonymkode: 6d600...efb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kall meg Harry potter, for jula forsvant i går 😁

Anonymkode: 471bb...84e

Hva har det med Harry Potter å gjøre?

Anonymkode: f7b6d...5b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva har det med Harry Potter å gjøre?

Anonymkode: f7b6d...5b1

Harry...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette.

Og litt enig med ts at det er litt harry å pakke med julen 1. januar, i den forstand at det er lite kultivert. Men tror altså det er pga det som står over, folk klarer ikke hvile i nuet men plages av tanken på ting som må gjøres og rydder unna og haster videre, for ingenting. De burde prøve å holde det gående til 13. dag jul og kjenne at de har godt av det.

Men forstår det litt da. Er jo greit å få rydda unna jula når man har fri fra jobb og dermed har tid og ork til det. Om ikke blir gjerne pynten stående for lenge igjen fordi man ikke gidder å rydde bort

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gadd ikke å pynte i år. Tilbringer hver juleferie i egen leilighet i Spania. Her har vi 3 nisser som ble ryddet bort i går.

Liker å ha minst mulig ræl rundt meg.

Mulig det er trist og harry for mange, men for meg er det helt fantastisk å sitte i en solfylt leilighet, se på palmene og ikke ha nisser rundt meg

Anonymkode: 5a4b4...2ab

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette.

Men har du jo holdt på juletradisjonene frem mot 20.januar. Med julemat, julebesøk, julebukk, tre-kongers-dag, knut-jula-ut, med mer? 

Har inntrykk av at mange bare lar pynten være fremme, men har droppet alt det tradisjonelle rundt at det fortsatt er jul. Og det er i alle fall lite kultivert. 

Anonymkode: 29077...efc

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 31.12.2024 den 0.00):

Sånn er det nå. Alt skal skje raskt, og bare videre til neste post. Stress-samfunnet. Ser at de fleste rundt meg bare stresser, nyter ikke livet og tiden. Derfor pakkes det ned fortest mulig. Er bare å komme seg videre i det tette programmet og få annonsert det på sosiale medier. Selv om der inne bryr egentlig alle seg bare om seg selv, så hvorfor gidder de? 

Anonymkode: b4c7f...4bf

Dette! Er så enig! Det er som om folk er allergiske mot å bare være. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...