AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #21 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Nei, boligkjøperforsikring er ikke tull, og er et MUST. Det mange ikke vet, er at denne forsikringen gir deg rett til å bruke ekstern advokat. Dvs du betaler en egenandel, men ved å bruke rettshjelpsdekningen du har i innboforsikringen, så kommer man ofte i mål. Og det er dessverre kjent at flere advokater hos HELP o.l avviser kunder. De er ikke lønnsomt for dem å gå til sak, og de avfeier mange saker som har helt opplagte mangler. Man må ikke gi seg. Det er veldig viktig å reklamere umiddelbart etter man oppdager feil, og viktig å ikke utbedre feilen selv. Anonymkode: 8d118...47c Vi hadde mange problemer, HELP avviste dem alle. Det var rett og slett ikke dyrt nok for den enkelte ting til å fikse.. Så for vår del var det bortkastede penger. Hadde sikkert kjøpt det igjen om jeg skulle kjøpe ny bolig, men da hadde jeg ikke forventa noe hjelp 🤭 Anonymkode: 8e4a5...8ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #22 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Vi hadde mange problemer, HELP avviste dem alle. Det var rett og slett ikke dyrt nok for den enkelte ting til å fikse.. Så for vår del var det bortkastede penger. Hadde sikkert kjøpt det igjen om jeg skulle kjøpe ny bolig, men da hadde jeg ikke forventa noe hjelp 🤭 Anonymkode: 8e4a5...8ca Jeg skjønner ikke helt, advokatene i Help mente dere ikke hadde noe krav som ville føre frem, men du/dere, som antakelig ikke har begreper om jussen rundt avhending hadde en annen oppfatning, og derfor skulle de ha hjulpet dere? Anonymkode: 213fb...f17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #23 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg skjønner ikke helt, advokatene i Help mente dere ikke hadde noe krav som ville føre frem, men du/dere, som antakelig ikke har begreper om jussen rundt avhending hadde en annen oppfatning, og derfor skulle de ha hjulpet dere? Anonymkode: 213fb...f17 Sånn kan man jo og si det 🤭 Det jeg skulle fram til var at det er vanskelig å få noe dekket av den forsikringen. HELP mente i flere av sakene vi tok opp at vi hadde ting som nok burde vært dekket, men som hver for seg ikke var dyre nok. I tillegg var det ganske mange saker som ville bli ord mot ord, og da ble det vanskelig. Så da tok vi regningene selv da, selv for ting som selv HELP sa at vi burde fått avslag for. Hva annet skulle vi gjøre? 🤷♀️ Anonymkode: 8e4a5...8ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #24 Del Skrevet 31. desember 2024 Enig i at disse "forsikringene" er bortkastede penger. Help vil feks ikke bruke masse penger på å hjelpe akkurat deg om de ikke er nærmest garantert i å vinne saken. Dessuten er det billigste advokat og max antall timer. Fix ting selv når du kjøper og skriv absolutt alle mangler når du selger. Ikke brukt flere år av livet ditt på å irritere deg over småfeil. Anonymkode: a52ea...c5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #25 Del Skrevet 31. desember 2024 Selg bilen asap og bli kvitt dette lånet. Kjøp noe billig!! Viktigere å få på plass drømme bolig. Ny bil kan man alltid kjøpe igjen. Med 2 barn trenger dere all sikkerhet dere kan få tak i samt kvitte dere med gjeld som bilen!! Lykke til! Anonymkode: 3e4d6...889 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #26 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vi hadde mange problemer, HELP avviste dem alle. Det var rett og slett ikke dyrt nok for den enkelte ting til å fikse.. Så for vår del var det bortkastede penger. Hadde sikkert kjøpt det igjen om jeg skulle kjøpe ny bolig, men da hadde jeg ikke forventa noe hjelp 🤭 Anonymkode: 8e4a5...8ca Det er dessverre ofte slik at de avviser, men da må dere bestride eller velge ekstern advokat. Aldri i livet om jeg hadde kjøpt bolig, selv ikke blokkleilighet, uten slik forsikring. Anonymkode: 8d118...47c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #27 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg skjønner ikke helt, advokatene i Help mente dere ikke hadde noe krav som ville føre frem, men du/dere, som antakelig ikke har begreper om jussen rundt avhending hadde en annen oppfatning, og derfor skulle de ha hjulpet dere? Anonymkode: 213fb...f17 Det er en kjent sak at Help avviser saker hvor man burde ha fått hjelp. Dvs i noen tilfeller så er det åpenbart at kjøper burde forvente ditt og datt i forhold til hva som står i takstrapporten, noen klager på ting som er helt hinsides. Men jeg vet om flere som har blitt avvist på reelle ting, og heller valgt å gå til ekstern advokat - og vunnet frem. Igjen, har du boligkjøperforsikring, så kan du velge ekstern advokat og betale egenandel av fullpris (og benytte deg av rettshjelpsdekning fra innbo), og få mye bedre hjelp. Det er flere advokater som har spesialisert seg på boligkjøpssaker og er kjente for å hjelpe folk langt bedre enn Help. Anonymkode: 8d118...47c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #28 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Selg bilen asap og bli kvitt dette lånet. Kjøp noe billig!! Viktigere å få på plass drømme bolig. Ny bil kan man alltid kjøpe igjen. Med 2 barn trenger dere all sikkerhet dere kan få tak i samt kvitte dere med gjeld som bilen!! Lykke til! Anonymkode: 3e4d6...889 Godt tips, vi har tenkt på det også og vurderer det. Svigerforeldrene mine reiser bort i 6 mnd og vi kan bruke deres bil fritt i den perioden, så det er absolutt mulig å gjøre. TS Anonymkode: 95a36...d8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #29 Del Skrevet 31. desember 2024 Boligkjøp er som å skaffe seg barn. Det er aldri en «best» tid for det, er bedre å bare å gjøre det før det blir verre/forsent ☺️ Anonymkode: c2b17...b88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #30 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Boligkjøp er som å skaffe seg barn. Det er aldri en «best» tid for det, er bedre å bare å gjøre det før det blir verre/forsent ☺️ Anonymkode: c2b17...b88 Sånn har der vært i 30 år. De siste 3 årene har vært litt annerledes Anonymkode: 5b8be...5d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå