Gå til innhold

Hva nå? Samlivsbrudd.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når en mann gråter (ikke over sykdom og tap av andre mennesker som ikke lever lenger) er det stort sett for å manipulere andre for å få viljen sin. 

Anonymkode: a9d54...bfe

Fy faan så kynisk av deg 🤮

Anonymkode: 260b2...664

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Med det synet på menn så burde du kanskje ikke gi andre råd om samliv?

Anonymkode: 91ced...355

Noen ganger er fakta harde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Fy faan så kynisk av deg 🤮

Anonymkode: 260b2...664

Åja det glemte jeg det er naivitet som er populært her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men tror faktisk det stemmer om min mann.

TS

Anonymkode: 8d62e...477

Menn og kvinner _kan_ definitivt gråte for å manipulere. Kanskje er det også det mannen din gjør.

Når posteren hevdet at menn bare gråter for å manipulere (utenom dødsfall) så har hun et giftig syn på menn og er ikke noe å samle på.

Sitat

Føler han er mer redd for å miste «ansikt» og «respekt» enn å miste meg å barna. 

Det er leit å høre. Som mann så er respekt viktig for meg og om noen behandler meg respektløst så er det en krise i relasjonen vår.

Nå er det at partneren pakker og drar en mulighet vi bare må akseptere. Det beste mannen kan gjøre da er å prøve å gjøre det i minnelighet.

Sitat

han klarer blant annet ikke å være alene med barna, men skal kjempe og sloss for MINST 50% sier han.

Dere er der altså. Jeg tror at dere bør få en time på FVK så fort som mulig. Få oversikt over situasjonen og opsjonene med en annen voksen i rommet. Bli enige om hvordan dere kan spare barna oppi deres uføre.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen ganger er fakta harde. 

Og noen ganger er kvinner sprø eller mannevonde. Det betyr ikke at vi skal utsette oss for deres dårlige råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og noen ganger er kvinner sprø eller mannevonde. Det betyr ikke at vi skal utsette oss for deres dårlige råd.

Prøv litt til da... det blir sikkert bedre.... Gråter sikkert for anger.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Prøv litt til da... det blir sikkert bedre.... Gråter sikkert for anger.. 

Små barn gråter instinktivt fordi de ikke har det bra eller trenger noe fra foreldrene og mangler språk. Også for voksne kan gråt være et instinktivt tegn på at man trenger omsorg. Konfliktdempende kan det også være.

Når vi vokser til og sosialiseres og utsettes for kjønnshormoner så utvikler menn og kvinner seg i forskjellig retning. Voksne menn gråter langt mindre enn voksne kvinner. Jeg vet ikke hvorfor. Jeg tror at vi har kjønnsroller hvor kvinner lettere får omsorg når de gråter, mens menn lettere blir avskrevet som patetisk når de gråter. Kvinner slipper kanskje følelsene løs på utsiden mens menn har lært at det er bedre å holde igjen. Det blir likevel for lettvint å si at kvinner gråter så mye for å manipulere de rundt seg.

I noen situasjoner og for noen mennesker så er jeg overbevist om at gråt er bevisst manipulasjon av omgivelser. I andre tror jeg at det er instinktivt og noe vi ikke kan kontrollere bevisst. Å si at et kjønn bare bruker gråt manipulerende tyder på et syn på det annet kjønn som gjør deg uegnet for relasjoner eller råd om relasjoner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, må komme med en tilleggs greie som gjør at jeg sliter litt ekstra. Jeg har fått forbud om å snakke med min familie eller venner om dette. Han sier at dersom jeg gjør det skal han gjøre livet mitt til helvetesild og kaste meg ut på dagen.
Det gjør det ekstra vanskelig og jeg er derfor ekstra takknemlig for deres råd og erfaringer. Har sittet alene med det hele tiden. Eller har hintet litt til mine foreldre, men ikke turt å snakke om det. 

TS

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ok, må komme med en tilleggs greie som gjør at jeg sliter litt ekstra. Jeg har fått forbud om å snakke med min familie eller venner om dette. Han sier at dersom jeg gjør det skal han gjøre livet mitt til helvetesild og kaste meg ut på dagen.
Det gjør det ekstra vanskelig og jeg er derfor ekstra takknemlig for deres råd og erfaringer. Har sittet alene med det hele tiden. Eller har hintet litt til mine foreldre, men ikke turt å snakke om det. 

TS

Hvor kommer han fra?

Anonymkode: f350c...5e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

TS

Det må være trolling.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor kommer han fra?

Anonymkode: f350c...5e8

Ikke et europeisk land. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ikke et europeisk land. 

Det burde stått i hi. Derfor er dette trolling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det burde stått i hi. Derfor er dette trolling. 

Hvorfor det? Påvirker det hvordan jeg skal ha det i forholdet? Skal jeg godta mer? 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor flytter du ikke bare til foreldrene dine ? Hvor gamle er ungene deres? Er de gamle nok til at de selv kan uttale seg om hvem av dere de vil bo med og uttrykke hvordan far er og at han ikke burde ha 50/50 ? Du kan også oppsøke krisesenter, høres ut som at du faktisk kvalifiserer til det. De kan gi deg gode råd og hjelpe deg med det trenger hjelp til som feks nav, advokat ol.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

TS

Kjære deg! Han er ikke mannen din lenger. Du eier din historie. Selvfølgelig skal du fortelle til dine foreldre. Han har ingenting med det. Og hvordan skal han finne ut av det? Han forsøker å isolere deg, så ham får mer makt over deg når han skal forsøke å manipulere deg til å bli, uten at du har andre perspektiver. Hvorfor vil han dette? Fordi samtlige andre perspektiver vil støtte ditt: dette kan du ikke stå i lenger. Om det krenker hans ærefølelse så må du passe deg ekstra, og ha folk rundt deg. Ta opp lyd og prøv å få resten skriftlig. Ikke nøl med å ringe politi om han blir hissig. Ved det minste tegn til eksalering, ring til og dra til ditt lokale krisesenter. 

Hvor gamle er barna? Er de gamle nok til å ha noe å si selv om samvær? Om han er så håpløs kan det godt hende at han kun vil ha 50 for å ikke betale bidrag. Han vil tidsnok finne ut selv at det koster mer enn det smaker å ha 50 50 om han ikke er motivert. Er det fare for at han kan ta barna ut av landet for å redde ansikt? Isåfall kontakt politiet så de kan stoppe ham i passkontrollen. 

Du kan også bestille time til deg selv på fvk og drøfte. Det kan være lurt. 

Anonymkode: 97f80...5c2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang utkastelse, eier en eller begge? Eller leier? 

Mulig JURK kan bistå med riktig fremgangsmåte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk forsikringene dine om du har inkludert noen timer med advokat! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.12.2024 den 21.14):

Vi har opp gjennom årene kranglet mye . Han sliter med sinne, aldri sagt unnskyld osv osv. typisk mannemann! Jeg har ordnet og fikset alt, men fått egentlig dårlig behandling tilbake. En dag i begynnelsen av desember etter en ny krangle, silent treatment og dårlig stemning bare stoppet det seg for meg. Jeg orker ikke mer! Jeg kastet han på dør og sa jeg orker ikke dette mer. 
han kom tilbake gråtende dagen etter, og var helt knust. Var en mann eller en side jeg ikke hadde sett på de 15årene, men kanskje hadde drømt om. Problemet er bare at jeg følte ingenting! Jeg sto på mitt og har gjort det i snart 1mnd. 
Vi ble enige om at vi skulle prøve å bo sammen i noen måneder for å se om ting endrer seg og for barna sin skyld, men det gjør det ikke. Jeg ser han prøver, men jeg har et sinne inne meg som ikke går over! Jeg føler han bare er falsk/lurer meg, selvom jeg ser han er lei seg. Gidder ikke snakke med han og vil ikke sove på samme rom som han. 

har jeg blitt gal/deprimert? 
hva gjør jeg nå? Er jeg slem? Er så lei av å bli bestemt over, snakket ned til og ikke bli hørt på!! 

Det der kommer til å resultere i at dere skilles fra hverandre tilslutt. Med tid og stunde. Du fortjener å være i et trygt og sunt forhold. Kom deg vekk og lev heller fri enn lenket til en mann med aggresjonsproblemer og vansker med kommunikasjon og følelser. Du vil takke deg selv senere.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg bor dessverre langt unna familien min, så er helt alene i dette. 
aner ikke hva jeg skal gjøre. Har fått tilbud om å leie et hus, men føler det er et stort skritt. Tørr jeg dette? Er jeg tøff nok? Tåler jeg konsekvensene? Huset er også dyrt, men har alt jeg trenger de første mnd. 

barna er 14 og 9 år. 

Er så forvirret. Har sjekket advokat i forsikring, men det har jeg ikke. Krisesenter virker drastisk. vet ikke om det er smart å gjøre ting verre, eller skal jeg bare hoppe i det?? 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...