Gå til innhold

Mannen sover over hos svigers etter nyttårsfeiringen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

ikke vær så drama queen

Nå må folk slutte å bruke dette begrepet! Det er ekstremt manipulerende og rett og slett mobbing! Lær deg å møt folk der de er, lytt til andres behov og andres følelser, og vær åpen for at andre kanskje tenker og føler annerledes enn deg! 

Anonymkode: 4dc16...6f2

• Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres utrolig masete ut år ut og år inn, spesielt når man har små barn. Jeg er glad vi bare skal være her hjemme og fyre opp en liten bombe og litt stjerneskudd, legge barna 21/22tiden og ta et glass eller to når de har sovnet, og legge oss rett etter midnatt. Skjønner godt dette hadde vært koseligere for TS, med unntak av disse små glassene hvis hun ammer da. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei, når jeg får én dårlig natt kan jeg lett få fler. Hadde en periode der hodet nektet å skru seg av. Fikk max 2,5 timer søvn i døgnet i flere uker i strekk. Til slutt bare gråt jeg hele tiden, husket omtrent ikke ting, begynte å tenke på hvordan man avslutter livet uten å skape mye rot, og måtte jo likevel f.eks. kjøre til jobb, kjøre barna til barnehage, og var hele tiden redd for å kræsje. Ble da langtidssykemeldt til jeg kunne lære meg å sove igjen. Har hatt flere slike perioder, så er veldig var på dårlig søvn fortsatt. 

Tror jeg bare antakeligvis sier til mannen at han kan dra, for har allerede sagt at jeg gjerne skulle ønsket å feire sammen - når vi gjorde dét var det mitt fineste nyttår. Ønsker heller ikke å nekte han en god feiring, bare føles trist at han kanskje ikke føler han kan få det sammen med meg, slik jeg fungerer nå. 

Anonymkode: 27dc3...c0d

Det er likevel ikke automatikk i at du må få det sånn etter kun 1 natt med dårlig søvn. 

Dere snakker sammen på overflaten begge to, da snakker dere ikke sammen, bare til hverandre. Anbefaler og terapi så du kan få hjelp til å sortere litt og hjelp til å kommunisere på en måte som når frem til mannen din. Han hører ikke det du tror du sier. Han hører bare det du tilsynelatende sier.

Anonymkode: 9a1b6...bd4

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Mannen bestemmer massevis av ting han óg, bare andre ting. Han bruker f.eks. mye mer av plassen i huset enn det jeg gjør. Vi eier like mye av huset, men han bruker ca 70% av alt av arealer som ikke tilhører barna.

😂😂😂 For en raus dame du er. Koko

Anonymkode: e613f...49f

• Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Skjønner deg godt..

Derfor feirer vi hjemme ,i fred og ro med barna (som legger seg til vanlig tid). For oss er det viktigst at kjernefamilien er sammen.

Barn som er sliten etter juleferie , jobb og barnehage igjen på torsdag. Godt med noen dager hvor alt ikke er stress..

MÅ dere feire hos svigers?

Anonymkode: 07dd8...d2b

Hun gir mannen dårlig samvittighet om han ikke feirer med henne. I tillegg er hun den eneste barna kan overnatte hos, så det er dumt å forverre forholdet til henne. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde dere syntes? Vi har små barn under skolealder, der den minste er en baby. Babyen sover dårlig på besøk, og det samme gjør jeg. Etter ferien skal jeg tilbake på jobb, og jeg har ikke tenkt å ødelegge hverken egen eller baby sin søvn rett før dette.

De siste... sikkert 15 årene har vi alltid feiret hos svigers. Når barna kom skulle hun styre med hvordan vi skulle ha barna våkne når vi var på besøk, for hun vekte sine egne barn når de var babyer, for å se på fyrverkeri, så da MÅTTE vi jo gjøre som henne. Meningsløst, etter min mening. Barna ble da overtrøtt i 3 dager på rad, og det ødela halve ferien min.

Vi feiret hjemme hos oss én gang, og det gikk fint, men året etter fikk svigers seg hund. Denne hunden er stor, bjeffer lukter vondt og røyter. Jeg liker ikke hunder. Vi har små barn, og huset er ikke hundevennlig, med leker overalt, dyre lekematter som blir ødelagt av dyreklør, og jeg liker rett og slett ikke møkka som hunder drar inn i huset og hundehår overalt. I tillegg insisterer noen av gjestene på at de MÅ bruke sko inne. Fordi det er tradisjon for dem. De går ute i de samme penskoa og vasker de ikke - de synes rett og slett det er greit å gå med sko inne, hos hvem som helst. Til slutt: gjester og hunder er bråkete, så småbarna kommer til å bli vekket hele tida om vi feirer hos oss, og jeg har jo ikke lyst til å hysje på gjestene hele tida. Derfor synes jeg lite om å invitere på feiring hos oss. Med flere små barn så har jeg ikke lyst til å starte året med å vaske alle gulvene om igjen, og slitne barn.

Eldste barnet liker å overnatte hos svigers, og gjør det innimellom gjennom året. Mannen har da bestemt seg for at han skal overnatte også, og at jeg kan jo dra hjem med resten av barna som ikke sover godt hos svigers, til deres leggetid.

Er det rart at jeg synes dette er en merkelig måte å prioritere på? At man er jo vanligvis med familien sin på slike feiringer, og at tydeligvis så er svigers en viktigere del av familien enn meg, virker det som. I tillegg har svigers flere voksne på besøk over nyttår... mens jeg er alene med barna etter middag.

Hadde blitt skuffa, men ikke laget et problem av det.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du virker for det første ekstremt problemorientert. Kan ikke ha gjester, for de har på seg pensko… eh ja? Selvsagt! Skulle de liksom gå rundt i dress eller pen kjole og sokkker?

For det andre virker du passiv-aggressiv. Du klarer tydeligvis ikke å kommunisere ønskene dine på en positiv måte.

Hvorfor ikke feire hjemme, eventuelt sammen med andre barnefamilier i nabolaget? 

Anonymkode: 6269d...dde

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du liker ikke svigers, kort oppsummert. La mannen sove over, barna også om de vil. Så kan sure dama(deg!) reise hjem

Nei, jeg liker ikke svigers så godt. Med en gang jeg satte noen grenser for hvor mye hun kunne bestemme over meg (hva jeg spiser, drikker, hvordan jeg oppdrar barna, at jeg ikke ønsker å skaffe meg hund, og mye annet) så ble hun stygg mot både meg og barna. Hun sa noe sånt som at hvis hun ikke får gjøre hva enn hun mener er riktig med barna (f.eks. at de gråter seg i søvn), så gidder hun ikke se dem i det hele tatt. De barna er utrolig søte da, så hun ombestemte seg angående dem. 

• Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genuint spørsmål: hvorfor er din plan den beste? Og hvorfor skal du dra hele familien gjennom noe de ikke liker? Hvorfor skal de lide fordi du skal få viljen din?

Mannen din har kommet med et fornuftig forslag og du bare finner problemer. Kanskje er det på tide å se litt utover? Det er en kveld i året. Du klarer å dra hjem og sove med resten av flokken. Han har det fint der han er. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg liker ikke svigers så godt. Med en gang jeg satte noen grenser for hvor mye hun kunne bestemme over meg (hva jeg spiser, drikker, hvordan jeg oppdrar barna, at jeg ikke ønsker å skaffe meg hund, og mye annet) så ble hun stygg mot både meg og barna. Hun sa noe sånt som at hvis hun ikke får gjøre hva enn hun mener er riktig med barna (f.eks. at de gråter seg i søvn), så gidder hun ikke se dem i det hele tatt. De barna er utrolig søte da, så hun ombestemte seg angående dem. 

Kan dere ikke bare bli hjemme og ha en rolig feiring? 

Eller at du og baby drar hjem? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men dette bør ikke være en faktor angående hvem som sover hvor på nyttårsaften. Du roter sammen veldig mange saker og fortidskamper inn i denne ene kvelden.

Anonymkode: 9a1b6...bd4

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan dere ikke bare feire nyttår hjemme i år da? Med baby og alt. Jeg hadde ikke orket alt det styret du beskriver. Heldigvis er jeg og mannen min veldig samstemte angående slike ting. 

Anonymkode: d7040...b5e

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver bare å se hvordan folk ville følt seg, og håper kanskje bare å få høre at damer ofrer mye av sin tid og opplevelser. Det suger innimellom, men vi overlever. "Ro ned, se en film, kos deg med fyrverkeri og forhåpentlig god søvn". Noe sånt, kanskje. 

Ofrer du noe? Du er da velkommen til å feire sammen med din mann, du VIL jo ikke. Ikke vil du overnatte der, ikke vil du ha feiring hjemme. Det er jo du som prioriterer, ikke mannen! 

Anonymkode: 7c389...977

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva vil du helst gjøre da?

Er planen hans da at etter middag drar du og de minste hjem og du legger dem mens han og eldste blir igjen og sover over og står opp ved midnatt osv?

Hvordan ville det blitt hvis du og de to minste også sov over?

Når tenkte mannen at han og eldste skulle komme hjem igjen?

Tenker at det jo ikke høres ut som den aller verste planen?

Anonymkode: cc44c...07f

Jeg synes også dette høres ut som en ganske ok plan, som jeg lett hadde gått for selv. Nyttårsaften med baby/småbarn er uansett mer slitsomt enn gøy. Er det ditt dårlige forhold til svigermor som snakker her? Ikke sable ned alle hennes planer bare fordi du ikke liker henne. 

Anonymkode: dc596...991

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

😂😂😂 For en raus dame du er. Koko

Sånn snakker man ikke til folk! 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro du sover med mannen din de aller fleste dager i året ellers. Vær litt mindre ego, la mannen og eldste sove over der de vil. Ta med deg babyen og sov hjemme så får du ikke psykiske problemer og blir langtidssykemeldt

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville helst at vi alle skulle dratt hjem etter middag, sett på fyrverkeri alle sammen, så kan eldste heller overnatte dagen etter.

De minste sover ganske urolig og huset til svigers er veldig lytt. Jeg sover dårlig selv - 6 timer per natt er bra for meg, men har hatt store søvnproblemer tidligere og vil ikke havne på sykemelding igjen.

Mannen tar med eldste hjem en eller annen gang dagen etter. 

Sykmelding av én natt? 

Anonymkode: dc596...991

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som du bør snakke med noen, TS. Det er mye i svarene dine som til sammen gir meg inntrykk av at du ikke er helt "der" akkurat nå, og kanskje ikke ser det selv?

Anonymkode: cdb34...972

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sånn snakker man ikke til folk! 

Når hun presterer å klage over at mannen «disponerer 70 prosent av boligen de eier sammen» så jo! Med glede. Noen fortjener å høre at de er ego

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helst at vi alle skulle dratt hjem etter middag, sett på fyrverkeri alle sammen, så kan eldste heller overnatte dagen etter.

De minste sover ganske urolig og huset til svigers er veldig lytt. Jeg sover dårlig selv - 6 timer per natt er bra for meg, men har hatt store søvnproblemer tidligere og vil ikke havne på sykemelding igjen.

Mannen tar med eldste hjem en eller annen gang dagen etter. 

Jeg skjønner deg godt, ts❤️ Men folk er ulike, så her er det ingen fasit. Dere må nok lære dere å snakke sammen på en bedre måte. (Det må vi i vårt forhold også, men det er en historie for seg selv). Ikke hør på de som slenger dritt her inne, det er alltid noen som som må slenge med leppa på KG.. bare la det prelle av❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...