AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #41 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men altså da må du jobbe med det , rett og slett Anonymkode: 3d7ae...7ef Jeg fungerer helt fint hos folk som har hund hjemme, men jeg ønsker ikke at hundene deres skal være med inn til oss. Luktesansen kan jeg ikke gjøre noe med. Vet ikke om det er noe særlig å jobbe med... jeg liker ikke hunder, sånn, kort oppsummert. Synes det skal være lov. Jeg har alltid vært et kattemenneske. Synes de som har hund også skal kunne akseptere at ikke alle ønsker seg det. De kan gjerne komme på besøk uten hunden. Anonymkode: 27dc3...c0d 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 30. desember 2024 #42 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg klarer ikke å annet enn å synes det er merkelig at mannen ikke vil være sammen med deg og barna når klokken slår. For han er det tydeligvis viktigere å være sammen med foreldrene enn å være sammen med sin kone. Merkelig. 1 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #43 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg fungerer helt fint hos folk som har hund hjemme, men jeg ønsker ikke at hundene deres skal være med inn til oss. Luktesansen kan jeg ikke gjøre noe med. Vet ikke om det er noe særlig å jobbe med... jeg liker ikke hunder, sånn, kort oppsummert. Synes det skal være lov. Jeg har alltid vært et kattemenneske. Synes de som har hund også skal kunne akseptere at ikke alle ønsker seg det. De kan gjerne komme på besøk uten hunden. Anonymkode: 27dc3...c0d Det syns jeg også er lov. Er også jatte mennekse. Men selvsagt, er det orkan eller hunden må i ly ellers dør den, da slipper jeg den inn. Hadde ikke likt om en hund måtte sitte ute utenfor huset mitt i lang tid, så inviterer ingen med hund som må det på besøk. Kanskje blir det vanskeligere å unngå i fremtiden. Anonymkode: b827a...5ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #44 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har en vanskelig fortid med hunder, der jeg har måttet ta meg av 2 stk, som barn, uten at jeg engang likte hunder. Jeg måtte plukke bæsj, gå 2-3 turer daglig, holde de med selskap mens jeg passet på at de ikke veltet ting, ikke spiste sko, sofaer, bordben. Jeg ble så stressa at jeg begynte å slå hundene, noe jeg synes er helt forferdelig og som jeg etter mange, mange år fortsatt har dårlig samvittighet for. I tillegg har jeg veldig sterk luktesans, og kaster nesten opp, uten å vise det, når jeg lukter visse hunder, inkludert svigers sin. Derfor vil jeg ikke ha hunder inne hos oss. Anonymkode: 27dc3...c0d T a d e g s a m m e n Anonymkode: 80bed...4ee 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #45 Del Skrevet 30. desember 2024 Skjønner deg godt.. Derfor feirer vi hjemme ,i fred og ro med barna (som legger seg til vanlig tid). For oss er det viktigst at kjernefamilien er sammen. Barn som er sliten etter juleferie , jobb og barnehage igjen på torsdag. Godt med noen dager hvor alt ikke er stress.. MÅ dere feire hos svigers? Anonymkode: 07dd8...d2b 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #46 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg fungerer helt fint hos folk som har hund hjemme, men jeg ønsker ikke at hundene deres skal være med inn til oss. Luktesansen kan jeg ikke gjøre noe med. Vet ikke om det er noe særlig å jobbe med... jeg liker ikke hunder, sånn, kort oppsummert. Synes det skal være lov. Jeg har alltid vært et kattemenneske. Synes de som har hund også skal kunne akseptere at ikke alle ønsker seg det. De kan gjerne komme på besøk uten hunden. Anonymkode: 27dc3...c0d Klart du kan jobbe med det , er vel ikke bare du som skal bestemme i hjemmet Anonymkode: 3d7ae...7ef 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #47 Del Skrevet 30. desember 2024 Så du tenker at dere skulle dratt hjem sammen, lagt dere og sovet gjennom fyrverkeri-delen? For du og de miste barna skal jo hjem og legge dere, og da burde mann og eldste barn gjøre det samme....? Anonymkode: fd999...a9f 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #48 Del Skrevet 30. desember 2024 Du er den sære og du velger å legge deg tidlig, bor dere nærme hans familie så prioriteres det. Det med hund, bare unnskyldning. Om det er så jævlig med svigers og bo med en som ikke vil legge seg tidlig hvorfor holde ut i 15 år. Ts høres ut som high maintetenace martyr. Anonymkode: 05006...909 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #49 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det syns jeg også er lov. Er også jatte mennekse. Men selvsagt, er det orkan eller hunden må i ly ellers dør den, da slipper jeg den inn. Hadde ikke likt om en hund måtte sitte ute utenfor huset mitt i lang tid, så inviterer ingen med hund som må det på besøk. Kanskje blir det vanskeligere å unngå i fremtiden. Anonymkode: b827a...5ce Jeg ønsker alle dyr det beste - ville selvfølgelig reddet en hund selv hvis den måtte inn i huset vårt rett fra en søledam, men ønsker ikke å sette meg inn i situasjoner der andre må ha hund med til oss. Hjemmet er mitt sted for å slappe av og føle meg bra, og jeg føler meg ikke bra med hundehår og lukt på tepper, pågnagde barneleker, og at jeg er den som må rydde opp etterpå fordi mannen ikke synes slikt er plagsomt. Han respekterer heldigvis at vi ikke skal ha med hund inn da. Anonymkode: 27dc3...c0d 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #50 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, jeg må det. Mannen min sier det er "mitt valg", men jeg føler egentlig ikke jeg har noe valg. Anonymkode: 27dc3...c0d Men blir du så syk at du risikerer sykemelding av bare 1 natt med dårlig søvn? Jeg sover i perioder lite selv, kan sove 1-3 timer flere netter etterhverandre, men det tar lang tid før jeg ikke klarer å fungere. Så å være så hysterisk på en natt forstår jeg ikke. det virker som du finner alle slags mulige grunner for å ikke bli med på andre alternativer enn at du drar hjem. Du høres ekstremt vanskelig og konfliktsøkende. Kan du ikke heller være ærlig på hva det handler om? Si til mannen at det er viktig for deg at dere er sammen og at du føler deg tilsidesatt når han velger å bli igjen hos foreldrene sine? Innleder du samtalen med at du trenger å være sammen og styrke kjernefamilien vil han sannsynligvis forstå mer og håndtere situasjonen annerledes. Så må du igjen være åpen for at løsningen ikke blir akkurat som du ønsker i absolutt alle ledd. Anonymkode: 9a1b6...bd4 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #51 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva hadde dere syntes? Vi har små barn under skolealder, der den minste er en baby. Babyen sover dårlig på besøk, og det samme gjør jeg. Etter ferien skal jeg tilbake på jobb, og jeg har ikke tenkt å ødelegge hverken egen eller baby sin søvn rett før dette. De siste... sikkert 15 årene har vi alltid feiret hos svigers. Når barna kom skulle hun styre med hvordan vi skulle ha barna våkne når vi var på besøk, for hun vekte sine egne barn når de var babyer, for å se på fyrverkeri, så da MÅTTE vi jo gjøre som henne. Meningsløst, etter min mening. Barna ble da overtrøtt i 3 dager på rad, og det ødela halve ferien min. Vi feiret hjemme hos oss én gang, og det gikk fint, men året etter fikk svigers seg hund. Denne hunden er stor, bjeffer lukter vondt og røyter. Jeg liker ikke hunder. Vi har små barn, og huset er ikke hundevennlig, med leker overalt, dyre lekematter som blir ødelagt av dyreklør, og jeg liker rett og slett ikke møkka som hunder drar inn i huset og hundehår overalt. I tillegg insisterer noen av gjestene på at de MÅ bruke sko inne. Fordi det er tradisjon for dem. De går ute i de samme penskoa og vasker de ikke - de synes rett og slett det er greit å gå med sko inne, hos hvem som helst. Til slutt: gjester og hunder er bråkete, så småbarna kommer til å bli vekket hele tida om vi feirer hos oss, og jeg har jo ikke lyst til å hysje på gjestene hele tida. Derfor synes jeg lite om å invitere på feiring hos oss. Med flere små barn så har jeg ikke lyst til å starte året med å vaske alle gulvene om igjen, og slitne barn. Eldste barnet liker å overnatte hos svigers, og gjør det innimellom gjennom året. Mannen har da bestemt seg for at han skal overnatte også, og at jeg kan jo dra hjem med resten av barna som ikke sover godt hos svigers, til deres leggetid. Er det rart at jeg synes dette er en merkelig måte å prioritere på? At man er jo vanligvis med familien sin på slike feiringer, og at tydeligvis så er svigers en viktigere del av familien enn meg, virker det som. I tillegg har svigers flere voksne på besøk over nyttår... mens jeg er alene med barna etter middag. Anonymkode: 27dc3...c0d Du liker ikke svigers, kort oppsummert. La mannen sove over, barna også om de vil. Så kan sure dama(deg!) reise hjem Anonymkode: e613f...49f 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #52 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så du tenker at dere skulle dratt hjem sammen, lagt dere og sovet gjennom fyrverkeri-delen? For du og de miste barna skal jo hjem og legge dere, og da burde mann og eldste barn gjøre det samme....? Anonymkode: fd999...a9f Nei, jeg klarer ikke sove gjennom fyrverkeriet uansett, så kommer til å se på det med mellomste barnet mens yngste kanskje sover, kanskje ikke. Mannen kan legge seg når han vil - det er det ikke jeg som styrer. Han og jeg kunne t.o.m. satt og ned og f.eks. sett en koselig film til fyrverkeriet startet. Han kunne fint kommet hjem senere på dagen med eldste barnet. Anonymkode: 27dc3...c0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #53 Del Skrevet 30. desember 2024 Men hvorfor i alle dager feirer dere med svigers hvert år? Hadde jeg aldri giddet. Og på ingen måte gjort som de når de kommer til ungene nei. Hvorfor godtar du at de skal bestemme hva du gjør med dine unger? Hadde sagt til mannen at i år er siste året vi feirer fast nyttår der, og latt han ta med eldste barnet dit. Også hadde jeg blitt hjemme med de små og kost meg. Anonymkode: 3f956...778 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #54 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, jeg klarer ikke sove gjennom fyrverkeriet uansett, så kommer til å se på det med mellomste barnet mens yngste kanskje sover, kanskje ikke. Mannen kan legge seg når han vil - det er det ikke jeg som styrer. Han og jeg kunne t.o.m. satt og ned og f.eks. sett en koselig film til fyrverkeriet startet. Han kunne fint kommet hjem senere på dagen med eldste barnet. Anonymkode: 27dc3...c0d Kan du ikke la dem gjøre som de vil??? Så drar du hjem med baby. For en kjip oppførsel du har. Lite løsningsorientert Anonymkode: e613f...49f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odine Skrevet 30. desember 2024 #55 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg hadde likt forslaget 😀 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #56 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men blir du så syk at du risikerer sykemelding av bare 1 natt med dårlig søvn? Jeg sover i perioder lite selv, kan sove 1-3 timer flere netter etterhverandre, men det tar lang tid før jeg ikke klarer å fungere. Så å være så hysterisk på en natt forstår jeg ikke. det virker som du finner alle slags mulige grunner for å ikke bli med på andre alternativer enn at du drar hjem. Du høres ekstremt vanskelig og konfliktsøkende. Kan du ikke heller være ærlig på hva det handler om? Si til mannen at det er viktig for deg at dere er sammen og at du føler deg tilsidesatt når han velger å bli igjen hos foreldrene sine? Innleder du samtalen med at du trenger å være sammen og styrke kjernefamilien vil han sannsynligvis forstå mer og håndtere situasjonen annerledes. Så må du igjen være åpen for at løsningen ikke blir akkurat som du ønsker i absolutt alle ledd. Anonymkode: 9a1b6...bd4 Nei, når jeg får én dårlig natt kan jeg lett få fler. Hadde en periode der hodet nektet å skru seg av. Fikk max 2,5 timer søvn i døgnet i flere uker i strekk. Til slutt bare gråt jeg hele tiden, husket omtrent ikke ting, begynte å tenke på hvordan man avslutter livet uten å skape mye rot, og måtte jo likevel f.eks. kjøre til jobb, kjøre barna til barnehage, og var hele tiden redd for å kræsje. Ble da langtidssykemeldt til jeg kunne lære meg å sove igjen. Har hatt flere slike perioder, så er veldig var på dårlig søvn fortsatt. Tror jeg bare antakeligvis sier til mannen at han kan dra, for har allerede sagt at jeg gjerne skulle ønsket å feire sammen - når vi gjorde dét var det mitt fineste nyttår. Ønsker heller ikke å nekte han en god feiring, bare føles trist at han kanskje ikke føler han kan få det sammen med meg, slik jeg fungerer nå. Anonymkode: 27dc3...c0d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 30. desember 2024 #57 Del Skrevet 30. desember 2024 Høres ut som en god løsning😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #58 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Syntes nå han er løsningsorientert egentlig! Men på tide å bli mer ærlig tror jeg. Jeg tipper du ønsker at dere skal være sammen som familie inn i det nye året, ikke hver for dere. Det er dét du må si. At du vil at alle skal være hjemme sammen, at dere hører sammen og det føles feil at to er her og tre er der… Anonymkode: 6b3a3...9c2 Dette!!! Ts, har du firsøkt å si dette? Ellers virker det som om du kunne hatt veldig godt av samtaleterapi for å få ut frustrasjon og hjelp til å sortere tanker fra følelser osv. For dette var veldig mye negativitet hvor løsningsorinteringen virker avslått. Har du kanskje latt frustrasjon gå for langt uten at du har kommunisert sårbart og ærlig, og så har du fått nok og stiller deg på bakbeina til alt og alle forslag? Anonymkode: f3182...4bd 8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 30. desember 2024 #59 Del Skrevet 30. desember 2024 Syntes det var et godt forslag jeg! Og det er vel strengt tatt ingen som nekter deg og resten av ungene å være igjen? En natt med dårlig søvn hos svigers blir du ikke sykemeldt av. Barna klarer også en natt med dårlig søvn. Søvnen blir uansett ødelagt av at dere ikke klarer å sove dere gjennom rakettene som du selv skriver. Alt det andre med hunden, folk med sko inne osv er bare unnskyldninger som ikke har noe med situasjonen å gjøre. Vil du feire med mannen din (noe du tydeligvis vil) så blir dere igjen dere også 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #60 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Klart du kan jobbe med det , er vel ikke bare du som skal bestemme i hjemmet Anonymkode: 3d7ae...7ef Mannen bestemmer massevis av ting han óg, bare andre ting. Han bruker f.eks. mye mer av plassen i huset enn det jeg gjør. Vi eier like mye av huset, men han bruker ca 70% av alt av arealer som ikke tilhører barna. Anonymkode: 27dc3...c0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå