Gå til innhold

Lukter vondt nedentil uansett hva jeg gjør 😞

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Overgangsalder eller fasen før overgangsalderen.

Anonymkode: ab9da...6c0

Jeg er 30 år og gravid. Jeg har alltid luktet slik. Så nei, overhode ikke. Da må isåfall den fasen før overgangsalderen være på typ 15-40 år eller noe slikt 🙃

Ts

Anonymkode: b66f2...b9d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk, skal prøve. Såg det kunne brukes under graviditet også, så det er bra!

Bruker stort sett bomullstruser ja. Stringtruser bruker jeg knapt da jeg syns det blir verre med det. Kunne nok blitt flinkere til å la fiffi lufte seg, skal jeg ærlig innrømme. 

Neida, er selv sykepleier, så vet de har sett det meste. Kommer nok neppe til å bry meg med det der og da under fødsel, men akkurat nå tenker jeg jo over det.

Tenkte jeg skulle be legen sjekke magnesiumnivået mitt - vet at de som har lav magnesium kan ha værre svettelukt enn andre. Kanskje det gjelder annen kroppslukt også? Bare tips til deg i forhold til svettelukt viss du fortsatt sliter med det😊

Tviler på at det er mannen. Har alltid luktet vondt nedentil, også da jeg var singel. 

Ellers var ikke det så dumt meg matvarene - kan jo teste om det kan være melkeprodukter eller gluten etc. 

Bruker intimsåpe eller ingen såpe.

Kun når jeg er gravid dette er ett problem, (det er jeg nå, derfor jeg kom på det 😂) har tatt blodprøver for å sjekke nivåer men skal nevne dette med magnesium, takk for tipset. ☺️

Anonymkode: 02b1f...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marvels skrev (3 minutter siden):

Uff, så kjedelig. Høres ikke noe greit ut å ha det slik. Anbefaler deg å ta deg en tur til gynekolog (privat), der du først kan sette deg ned og bruke tid på å diskutere problemet med en spesialist og deretter få sjekket underlivet nøye. Mulig det er lurt å ta blodprøver for å sjekke om dette kan være hormonelt? 

Lykke til. Håper det ordner seg for deg. 

Takk. Ja, må gjerne det. De har helt sikkert vært borti det før. Skal høre med fastlegen min ang blodprøver og sjekke hvertfall magnesium og litt diverse andre ting. Har hørt at magnesiummangel kan gi vond svettelukt, så kanskje det gjelder for andre kroppslukter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve eddik skyll. 1 del eddik, 9 deler vann. Tas i en sprøyte (uten nåla) , så spyler du underlivet en gang til dagen. Verdt et  forsøk. Gjør ingenting med den underliggende årsaken men eddik fjerner lukt. 

Anonymkode: b78c3...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan prøve eddik skyll. 1 del eddik, 9 deler vann. Tas i en sprøyte (uten nåla) , så spyler du underlivet en gang til dagen. Verdt et  forsøk. Gjør ingenting med den underliggende årsaken men eddik fjerner lukt. 

Anonymkode: b78c3...341

Hm, Google var overhode ikke enig med deg der, så skeptisk 😅🫣

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er du sikker på at du virkelig lukter vondt? Noen ganger kan vi være altfor vare på egne lukter? Hva sier mannen din? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Overgangsalder eller fasen før overgangsalderen.

Anonymkode: ab9da...6c0

Koster det deg så mange kalorier å lese innleggene før du svarer?

Anonymkode: 74654...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

😊

Tviler på at det er mannen. Har alltid luktet vondt nedentil, også da jeg var singel. 

Ellers var ikke det så dumt meg matvarene - kan jo teste om det kan være melkeprodukter eller gluten etc. 

Det kan likevel være greit om mannen sjekker seg for sopp/pH, bare for å utelukke 🙂 Det kan jo være at du lukter vondt av en annen grunn tidligere, men at det nå er mannen sin "skyld". 

Ja, det er ikke så dumt å eliminere én og én matvare for å sjekke. Det tar jo litt tid, men det kan jo være verdt det. Det første jeg tenker er melkeprodukter, gluten og kjøtt. Merker du ikke forskjell, kan du også teste ut å spise en diett som er høy fett/lav karbo, og høy karbo/lav fett.

Barberer du deg? Lar ting gro vilt? Voksing? Det kan jo også ha noe å si, kanskje? 

Ser du har fått mange andre tips om ting du kan sjekke/prøve ut. Håper du finner en løsning! 

Hva sier mannen, forresten? Er han enig i at det er ille, eller er det mulig at du kanskje litt i overkant oppmerksom på det? 

Du trenger forresten ikke å bekymre deg for fødsel. Det fyker blod, kroppsvæsker og avføring fra gjengrodde skoger rundt på fødeavdelingene, så lukt er ikke noe de legger merke til, sånn sett 😅 

Anonymkode: 25572...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Takk, skal prøve. Såg det kunne brukes under graviditet også, så det er bra!

Bruker stort sett bomullstruser ja. Stringtruser bruker jeg knapt da jeg syns det blir verre med det. Kunne nok blitt flinkere til å la fiffi lufte seg, skal jeg ærlig innrømme. 

Neida, er selv sykepleier, så vet de har sett det meste. Kommer nok neppe til å bry meg med det der og da under fødsel, men akkurat nå tenker jeg jo over det.

Tenkte jeg skulle be legen sjekke magnesiumnivået mitt - vet at de som har lav magnesium kan ha værre svettelukt enn andre. Kanskje det gjelder annen kroppslukt også? Bare tips til deg i forhold til svettelukt viss du fortsatt sliter med det😊

Bruker intimsåpe eller ingen såpe.

Multigyn

Tar bort all lukt og plager.

Anonymkode: 5071e...140

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diggilo skrev (48 minutter siden):

Men er du sikker på at du virkelig lukter vondt? Noen ganger kan vi være altfor vare på egne lukter? Hva sier mannen din? 

Mannen er enig ja.

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det kan likevel være greit om mannen sjekker seg for sopp/pH, bare for å utelukke 🙂 Det kan jo være at du lukter vondt av en annen grunn tidligere, men at det nå er mannen sin "skyld". 

Ja, det er ikke så dumt å eliminere én og én matvare for å sjekke. Det tar jo litt tid, men det kan jo være verdt det. Det første jeg tenker er melkeprodukter, gluten og kjøtt. Merker du ikke forskjell, kan du også teste ut å spise en diett som er høy fett/lav karbo, og høy karbo/lav fett.

Barberer du deg? Lar ting gro vilt? Voksing? Det kan jo også ha noe å si, kanskje? 

Ser du har fått mange andre tips om ting du kan sjekke/prøve ut. Håper du finner en løsning! 

Hva sier mannen, forresten? Er han enig i at det er ille, eller er det mulig at du kanskje litt i overkant oppmerksom på det? 

Du trenger forresten ikke å bekymre deg for fødsel. Det fyker blod, kroppsvæsker og avføring fra gjengrodde skoger rundt på fødeavdelingene, så lukt er ikke noe de legger merke til, sånn sett 😅 

Anonymkode: 25572...ad7

Kan evt ta en soppkur samtidig, så får vi hvertfall eliminert det. Selv om ingen av oss strengt tatt ikke har symptomer på sopp.

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Bakteriell vaginose? 

Anonymkode: 46c72...aa4

Nei, har testet negativt på dette, men tatt kur likevel siden det var det eneste forslaget legen hadde igjen. 

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Multigyn

Tar bort all lukt og plager.

Anonymkode: 5071e...140

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du det lukter i vagina eller i lysken? Jeg hadde samme problemet, men da jeg fant ut at lukten av klamt underliv kom fra lysken, har jeg begynt å bruke deodoranten stop24 på apoteket på plasser jeg svetter mer enn andre. Under puppene, lysk og og armene. 

Anonymkode: 88cec...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...