AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #1 Del Skrevet 30. desember 2024 Barnets far og mor er skilt. Far bor i et annet land og er derfor temmelig utilgjengelig, både fysisk og med tanke på at han ikke har norsk mobil og derfor ikke kan ha norske apper etc. Han er sammen med barnet ca to til tre ganger i året. En lenger periode om sommeren, ca en ukes ferie og et par dagers besøk. Kontakt på telefon sporadisk (ikke hver uke). Utover dette er far en helt ordinær, oppegående mann og det hadde antagelig vært en 50/50 løsning om han hadde bodd i nærheten. Foreldreansvaret er i dag delt mellom mor og far, men det oppstår stadig større og mindre situasjoner hvor det er upraktisk at det finnes en forelder med foreldreansvar som er så indisponert. Er det noen som har kunnskap og erfaring på om dette er «grunn god nok» for å ta opp tema om enslig foreldreansvar for mor? Det vil naturlig være veldig sårt for faren.. Anonymkode: 1d76d...15e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #2 Del Skrevet 30. desember 2024 Det er veldig lite lurt av far å gi opp foreldreansvaret sitt. Da har han ikke noe han skulle sagt på et senere tidspunkt. Anonymkode: e197e...4b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pysa Skrevet 30. desember 2024 #3 Del Skrevet 30. desember 2024 Ja, god nok grunn i massevis. Vi begynte med felles foreldreansvar, men siden far bodde i nabofylket, ble det klønete å dra dit for hver gang vi trengte en underskrift (han hadde sjelden samvær, men ingen konflikt). Foreldreansvar og farskap er jo ikke det samme, så for enkelthets skyld overførte vi foreldreansvaret til meg. Han kunne fått det tilbake når han ville, han er jo registrert far. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #4 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg hadde delt foreldreansvar med far, hvor han samtidig var fradømt samværsrett og det ar null samarbeid. I tidrn barna var mindreårige var det 3 hindeinger vi støtte på: Pass. Vi fikk det, men måtte igjennom en søknadsprosess og vente på svar. Utstedt pass ble utstrdt for kun 2 år av gangen. Åpning av konto til barn. Måtte ha samtykke av far, som da også ville ha adgang til å disponere konto. Vi løste det med jeg åpnet konto i mitt navn og lot barnet ha mitt kort. Endre navn. Barnet ønsket å bytte til mors etternavn, dette krevde fars samtykke. Far døde og da fikk vi byttet navn likevel. Anonymkode: 85ee2...0f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VetAlt Skrevet 30. desember 2024 #5 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg hadde delt foreldreansvar med far, hvor han samtidig var fradømt samværsrett og det ar null samarbeid. I tidrn barna var mindreårige var det 3 hindeinger vi støtte på: Pass. Vi fikk det, men måtte igjennom en søknadsprosess og vente på svar. Utstedt pass ble utstrdt for kun 2 år av gangen. Åpning av konto til barn. Måtte ha samtykke av far, som da også ville ha adgang til å disponere konto. Vi løste det med jeg åpnet konto i mitt navn og lot barnet ha mitt kort. Endre navn. Barnet ønsket å bytte til mors etternavn, dette krevde fars samtykke. Far døde og da fikk vi byttet navn likevel. Anonymkode: 85ee2...0f5 Hvorfor fikk du barn med denne mannen i det hele tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #6 Del Skrevet 30. desember 2024 Ja det er god nok grunn. Det skader ikke å ta det opp. Anonymkode: 06d78...df0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #7 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg hadde løpt som faen hvis det var en potensiell partner. Mange røde flagg. Anonymkode: 413e6...8b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #8 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (På 30.12.2024 den 20.42): Jeg hadde løpt som faen hvis det var en potensiell partner. Mange røde flagg. Anonymkode: 413e6...8b2 Fra mor eller far, eller hva mener du? Det er jo en grunn for at dette er en eks, men vi er voksne og prøver å holde et godt samarbeid og lavt konfliktnivå. Det er fryktelig trist at barnet ser far så lite, men dette har faren valgt. (Noe jeg ikke kan begripe, men det er en annen sak). HI Anonymkode: 1d76d...15e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå